Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

16 minuten geleden zei TTC:
23 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn verantwoordelijkheid heeft betrekking op veranderen van eigen gedrag. Ik voel mij niet onmachtig ten opzichte van andermans verantwoordelijkheid, maar laat die gewoon daar waar die hoort: bij de ander.

Daar kan je nog lang mee bezig zijn, alvast succes.

Groter is iemands verantwoordelijkheid  niet. 
Wanneer je de verbondenheid vanuit het eigen gedrag kunt koppelen aan het gedrag van  een ander,kun je je eigen gedrag veranderen, zodat de ander een keuze biedt. De keuze en de mogelijkheden die je de ander biedt, ligt binnen je verantwoordelijkheid en is verbonden aan je eigen  gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Groter is iemands verantwoordelijkheid  niet. 
Wanneer je de verbondenheid vanuit het eigen gedrag kunt koppelen aan het gedrag van  een ander,kun je je eigen gedrag veranderen, zodat de ander een keuze biedt. De keuze en de mogelijkheden die je de ander biedt, ligt binnen je verantwoordelijkheid en is verbonden aan je eigen  gedrag.

Je zou de ander kunnen wijzen op bepaald gedrag waar je twijfels over hebt, maar uiteindelijk is het aan de ander om daar wat mee te doen. Zelfs verplichte settings zoals gevangenissen of gedwongen opnames, kunnen m.i. niet intrinsiek iemands gedrag veranderen, tenzij de ander wil leren van de consequenties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je zou de ander kunnen wijzen op bepaald gedrag waar je twijfels over hebt, maar uiteindelijk is het aan de ander om daar wat mee te doen. Zelfs verplichte settings zoals gevangenissen of gedwongen opnames, kunnen m.i. niet intrinsiek iemands gedrag veranderen, tenzij de ander wil leren van de consequenties.

Misschien is gevangenisstraf daar in eerste instantie ook wel niet voor bedoeld maar meer om de maatschappij te beschermen en leefbaar te houden. Dat er gelukkig wel soms mensen in gevangenissen tot inkeer komen zou dan een positieve bijwerking kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Willempie:

Het valt me op dat er soms twee zaken door elkaar lopen waardoor we ook wel eens langs elkaar heen aan het praten zijn. Jij hebt het voornamelijk over een globale en politieke oplossing voor "het probleem" terwijl anderen menen dat het probleem in eerste instantie bij onszelf ligt, bij Willempie en TTC dus, onder andere. Als mensen veranderen, verandert de wereld mee. Het andersom proberen is het paard achter de wagen spannen, zogezegd. Het begint dus gewoon bij een verandering van hart, bij jou en bij mij, waarmee ik niet wil suggereren dat die verandering bij jou niet reeds heeft plaatsgevonden. 

Ja, het kan gezien worden als een parallelproces, met verschillende snelheden, niveaus en veel herval. Het is een proces dat aanzienlijk versneld kan worden als het beleid daar ook een speerpunt van maakt, vooral dit laatste - ondanks velen daarop aandringen - blijkt gigantisch moeilijk. Zoals we weten ontbreekt het niet aan sociale alternatieven, ze betekenen wel een culturele transformatie zoals we nog niet eerder gezien hebben in de geschiedenis. Ook hoe moeizaam dergelijke processen verlopen werd in kaart gebracht, een kwestie van aandacht, ontvankelijkheid en transformationeel leiderschap om dit vreedzaam te laten verlopen. Vooralsnog weten we niet naar welke kant het dubbeltje zal vallen, het zijn dan ook angstaanjagend boeiende tijden. 

JCIxKqu.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je zou de ander kunnen wijzen op bepaald gedrag waar je twijfels over hebt, maar uiteindelijk is het aan de ander om daar wat mee te doen. Zelfs verplichte settings zoals gevangenissen of gedwongen opnames, kunnen m.i. niet intrinsiek iemands gedrag veranderen, tenzij de ander wil leren van de consequenties.

Ligt eraan hoe goed de behandeling aanslaat en hoe veilig de sfeer binnen de instelling is. Gevangenissen gericht op rehabilitatie, zoals je bijvoorbeeld in Noorwegen ziet, blijken wel degelijk de recidive-cijfers (fors) omlaag te brengen en gedwongen opnames blijken meestal wel degelijk uiteindelijk goed uit te pakken voor de patiënt in kwestie. Daarbij hebben ze ook ten doel om de samenleving te beschermen tegen mensen die een gevaar zijn voor (zichzelf en) de omgeving en hebben gevangenissen ook een stukje vergelding als doel: iemand heeft iets slechts gedaan en moet dat compenseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je zou de ander kunnen wijzen op bepaald gedrag waar je twijfels over hebt, maar uiteindelijk is het aan de ander om daar wat mee te doen. Zelfs verplichte settings zoals gevangenissen of gedwongen opnames, kunnen m.i. niet intrinsiek iemands gedrag veranderen, tenzij de ander wil leren van de consequenties.

Volgens bepaalde scenario's zou Satan toch gevangen gaan genomen worden? Bijzonder is wel dat vragen hierover doorgaans niet leidt tot concrete antwoorden, en wellicht daarom ook niet tot concrete acties?

25 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Groter is iemands verantwoordelijkheid  niet. Wanneer je de verbondenheid vanuit het eigen gedrag kunt koppelen aan het gedrag van  een ander,kun je je eigen gedrag veranderen, zodat de ander een keuze biedt. De keuze en de mogelijkheden die je de ander biedt, ligt binnen je verantwoordelijkheid en is verbonden aan je eigen  gedrag.

Welk gedrag gaan we volgen binnen het kader van dit eindtijd-topic? En wat als een ander nogal dominant gedrag daar tegengesteld aan is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Welk gedrag gaan we volgen binnen het kader van dit eindtijd-topic? En wat als een ander nogal dominant gedrag daar tegengesteld aan is?

Wanneer je dit stelt, is het alsof er een democratisch iets is, waar we voor een bepaald gedrag zouden  kunnen kiezen,waarin een algemeen geldende gedragscode zou heersen.

Je mag het helemaal zelf weten. Wat jij wilt, je hebt tenslotte een vrije wil, wat betekent dat je zelf mag kiezen uit de mogelijkheden die er zijn. 
Welk gedrag een ieder zal kiezen, wordt zichtbaar in de eindtijd, waarbij je kunt blijven kiezen, het dominante gedrag te volgen, of dat te kiezen wat jezelf wilt.
Niemand kan die keuze voor de ander maken, omdat we allen, een ieder op zijn eigen manier streven naar liefde, geluk en welzijn.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Hebben het inmiddels al zeker duizend keer hier gelezen, we gaan Satan vangen. Op de vraag wie dat nu concreet is, njet. Wie ga je dan vangen?

Dat ligt dan echt aan uw eigen cognitieve vermogens. Blijkbaar hebt u wat moeite met begrijpend lezen en luisteren. Nergens beweer ik dat wij satan gaan vangen, dat laat ik over aan Michael. En wie deze personen zijn, dat kunt u lezen in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Dat betekent dat je je geld niet moet verspillen. John Wesley was in dat opzicht wel heel erg consequent. Hij ging nooit naar de kapper omdat hij het geld daarvoor liever aan de armen gaf. Maar dat is natuurlijk geen wet die je aan anderen kunt opleggen. ;)

O dat betekend het. Dank je. Het is.altijd goed verstandig met geld om te gaan. Ja, de kapper... laatst liet ik mijn vrouw mijn haar doen, waardoor ik als een gabber uit de stoel kwam. Iets te fanatiek :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Wanneer je dit stelt, is het alsof er een democratisch iets is, waar we voor een bepaald gedrag zouden  kunnen kiezen,waarin een algemeen geldende gedragscode zou heersen. Je mag het helemaal zelf weten. Wat jij wilt, je hebt tenslotte een vrije wil, wat betekent dat je zelf mag kiezen uit de mogelijkheden die er zijn. Welk gedrag een ieder zal kiezen, wordt zichtbaar in de eindtijd, waarbij je kunt blijven kiezen, het dominante gedrag te volgen, of dat te kiezen wat jezelf wilt. Niemand kan die keuze voor de ander maken, omdat we allen, een ieder op zijn eigen manier streven naar liefde, geluk en welzijn.

Zoiets als in het onderstaande? Er zijn wellicht duizenden versies van hetzelfde, het komt steeds op hetzelfde neer.

Een universeel holistisch systeem, holonen/golven van integrerende energieën, verenigt gevoel met kennis, meervoudige niveaus verweven tot één bewust systeem. Universele orde, maar op een levendige, bewuste manier en niet gebaseerd op regels van buitenaf (blauw) of verbondenheid met de groep (groen). Een ‘grote éénwording’ behoort tot de mogelijkheden, in theorie en praktijk. Impliceert soms het ontstaan van een nieuwe spiritualiteit als een web van het totale bestaan. Het turkoois denken maakt gebruik van de gehele spiraal, het ziet verscheidene niveaus van interactie, bespeurt de harmonie, mystieke krachten en alles doordringende stroomtoestanden die zich in elke organisatie manifesteren. (bron)

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat ligt dan echt aan uw eigen cognitieve vermogens. Blijkbaar hebt u wat moeite met begrijpend lezen en luisteren. Nergens beweer ik dat wij satan gaan vangen, dat laat ik over aan Michael. En wie deze personen zijn, dat kunt u lezen in de Bijbel.

Zeg nu gewoon wie vandaag die Satan is, dan kan je verder met je werk. Ga je je nu weer verstoppen achter Michäel? Cognitieve vermogens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je zou de ander kunnen wijzen op bepaald gedrag waar je twijfels over hebt, maar uiteindelijk is het aan de ander om daar wat mee te doen. Zelfs verplichte settings zoals gevangenissen of gedwongen opnames, kunnen m.i. niet intrinsiek iemands gedrag veranderen, tenzij de ander wil leren van de consequenties.

Ben ik het met je eens. Straffen vindt ik een afschuwelijk iets.Het verwijst veelal alleen maar naar de ander zonderde eigen betrokkenheid erin te beschouwen.
Wanneer het namelijk niet leidt tot verandering, is het slechts het opleggen van de wil op een gewelddadige manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Zeg nu gewoon wie vandaag die Satan is, dan kan je verder met je werk. Ga je je nu weer verstoppen achter Michäel? 

Het is dezelfde als die van vroeger en hij zal ook nooit veranderen. Verder ben ik van mening dat het niks met verstoppertje spelen te maken heeft, maar met onvermogen om dit probleem zelf op te lossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is dezelfde als die van vroeger en hij zal ook nooit veranderen. Verder ben ik van mening dat het niks met verstoppertje spelen te maken heeft, maar met onvermogen om dit probleem zelf op te lossen.

Dan toch, eindelijk wat klaarheid in je betoog, oprecht dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid