Spring naar bijdragen

Genocide en geweld in de Bijbel


Aanbevolen berichten

Op 4-7-2023 om 15:12 zei Barnabas:

Reïncarnatie in de zin van een terugkerende kans om het beter te doen (in het vlees) in een nieuw leven is geen bijbels thema.

Hebreeën 9;27: "En zoals het voor de mensen beschikt is dat zij eenmaal moeten sterven en dat daarna het oordeel volgt,"

Wie in reïncarnatie gelooft komt bedrogen uit.

Wie in reïncarnatie gelooft komt bedrogen uit. Het is een systeem dat op bedrog is gebaseerd. ER is een stelsel van waarnemingen ontstaan die op onjuiste wijze aan elkaar verbonden zijn.

Daarom staat er: 2 Timotheüs 4;:5: "Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels. Maar u, wees nuchter in alles. Lijd verdrukkingen. Doe het werk van een evangelist. Vervul uw dienstwerk ten volle.". 

Nuchter zijn betekent om je geloof op waarheid te laten berusten.

Daarom staat er in Hebreeën 11:1: "Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet."

Het geloof behoort te zijn in zaken die reëel zijn en niet gebaseerd zijn op verzindsels. Jezus is echt en Hij verhoort gebeden echt. Zijn doel is de mensen tot zaligheid te brengen, zie

1 Petrus 1:8-9: "Hoewel u Hem niet gezien hebt, hebt u Hem toch lief. Hoewel u Hem nu niet ziet, maar gelooft, verheugt u zich met een onuitsprekelijke en heerlijke vreugde, en verkrijgt u het einddoel van uw geloof, namelijk de zaligheid van uw zielen."

Christus is de zaligmaker en nuchtere beschouiwng van de werkelijkheid en oprechte zoektocht naar betrouwbaarhied leidt tot de ontdekking dat Christus God is en dat HIj in de mens leeft tot het einden toe. Hij wordt in de mens geboren wannneer hij verwekt wordt en leeft in Hem tot de dood. Maar de mens neemt afscheidt van het leven door de zonde, want het leven is Christus en de zonde baart de dood, (Jakobus 1:15): "Daarna, wanneer de begeerte bevrucht is, baart ze zonde, en wanneer de zonde volgroeid is, baart ze de dood." De Christus die in ons verwekt is bij de bevruchtihg heeft geen gemeenschap met de zonde en het leven dat Christus is (Johannes 14:6: "Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.") wijkt van ons wanneer God Zijn Geest terugneemt. Men krijgt maar één kans (één leven en in dat leven is de kans) om Christus aan te nemen en de genade van God te aanvaarden en neit op eigen kracht redding t evinden want de mens is geneigd tot het slechte en zijn verlangen leidt naar de ondergang. Maar Christus redt daarvan door het offer van Zijn bloed en daardoor kunnen wij genezing krijgen en daardoor kunne wij ten hemel opgenomen worden.

Want er staat dat wij (zij die Christus in hun hart sluiten) bij de laatste bazuin veranderd zullen worden in een ondeelbaar ogenblik,

1 Kor 15;52-53: "in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden. Want dit vergankelijke moet zich met onvergankelijkheid bekleden en dit sterfelijke moet zich met onsterfelijkheid bekleden."

En zo ontkomt men aan de dood.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarnaast zou het derde koninkrijk over de gehele wereld heersen. Griekenland (derde bij Sjako) heeft slechts 4,5% van het landoppervlak beslaan. Daarnaast is het door hem genoemde Anglo-Amerikaa

Neen. De aarde is voor de goddelozen een paradijs maar voor de godsvrezenden een gevang.

Denk het niet. In de hemel is geen bier, zingen ze toch? 😉

Posted Images

7 uur geleden zei sjako:

Ik ga er niet verder op in. Je weet gewoon niet hoe je een profetie moet lezen. 

 

2 uur geleden zei antoon:

Ik ben het met Sjako eens, zal zelf ook nog eens een uitlegging geven hierover, tenminste hoop er toe tekomen.

Dat vind ik eerlijk gezegd inhoudelijk zwakke reacties: "Nietes, je snapt het niet, ik ga nog wel eens antwoorden".
Ik heb duidelijk aangegeven waarom Sjako's punt niet klopt.
Benieuwd daarom op welke punten en waarom jullie denken dat mijn uitleg niet correct is.

21 minuten geleden zei Barnabas:

Wie in reïncarnatie gelooft komt bedrogen uit.

 

21 minuten geleden zei Barnabas:

Nuchter zijn betekent om je geloof op waarheid te laten berusten.

 

22 minuten geleden zei Barnabas:

Want er staat dat wij (zij die Christus in hun hart sluiten) bij de laatste bazuin veranderd zullen worden in een ondeelbaar ogenblik,

Als ik dit lees ben ik benieuwd waarom jij denkt, gebaseerd op waarheid, waarom mensen die in reincarnatie geloven bedrogen uitkomen, terwijl mensen die in opstanding geloven dat niet doen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Barnabas ik ga verder niet op je bericht in, want de reïncarnatie is voor mij een feit maar het is geen halszaak. Jij mag van mij in de hel blijven geloven en Jehova’s getuigen mogen van mij in vernietiging blijven geloven.   Wat ik wel altijd heel opvallend vind is dat christenen die fel tegen de reïncarnatie van leer gaan, zelf altijd denken dat reïncarnatie prettig is.  Hun denken is kennelijk nog erg stoffelijk want ze gaan er totaal aan voorbij dat het opnieuw geboren worden in een sterfelijk lichaam in een wereld waarin alles vergankelijk is, geen pretje is. Blijkbaar zijn die gelovigen dan nog zeer werelds ingesteld anders zouden ze doorzien dat reïncarnatie een vorm van hel op aarde is en geen gemakkelijke oplossing. Weer onderworpen zijn aan honger en dorst en kou en hitte, weer onderworpen zijn aan ziekte en dood, aan verlies en rouw, aan oorlog.   Jezus Christus is de Verlosser ook uit de reïncarnatie cyclus die in zichzelf eeuwigdurend is, tenzij en totdat men eruit verlost wordt. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens weet ik zelf nog niet hoe reïncarnatie te rijmen is met het Millennium van Christus, dat wil zeggen wat er gebeurt met de mensen die het teken van het beest aanvaarden. Die kunnen niet incarneren in het Millennium, lijkt me, want zij kunnen het Koninkrijk niet binnengaan, staat er geschreven. Dus losse eindjes blijven er altijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Flawless victory:

@Barnabas ik ga verder niet op je bericht in, want de reïncarnatie is voor mij een feit maar het is geen halszaak. Jij mag van mij in de hel blijven geloven en Jehova’s getuigen mogen van mij in vernietiging blijven geloven.   Wat ik wel altijd heel opvallend vind is dat christenen die fel tegen de reïncarnatie van leer gaan, zelf altijd denken dat reïncarnatie prettig is.  Hun denken is kennelijk nog erg stoffelijk want ze gaan er totaal aan voorbij dat het opnieuw geboren worden in een sterfelijk lichaam in een wereld waarin alles vergankelijk is, geen pretje is. Blijkbaar zijn die gelovigen dan nog zeer werelds ingesteld anders zouden ze doorzien dat reïncarnatie een vorm van hel op aarde is en geen gemakkelijke oplossing. Weer onderworpen zijn aan honger en dorst en kou en hitte, weer onderworpen zijn aan ziekte en dood, aan verlies en rouw, aan oorlog.   Jezus Christus is de Verlosser ook uit de reïncarnatie cyclus die in zichzelf eeuwigdurend is, tenzij en totdat men eruit verlost wordt. 

Het is helemaal niet nodig reïncarnatie te ondergaan. Paulus schrijft ergens dat het beter is om naar Christus te gaan hij spreekt over een heengaan na de dood waarna hij verenigd met Christus zal zijn tot in eeuwigheid. Te verkondigen dat men na de dood nog niet klaar is en andere levens moet ondergaan is de invloed van de boze die er op uit is mensen aan het leven te onttrekken door gedachten te implementeren die dwaalsporen zijn en waardoor anderen zouden denken dat er redding is en een kans om zich te beteren in Christus terwijl de schrift onderwijst dat de zonde alleen maar toeneemt gedurende het leven dus nog erger zal zorden in een volgend leven. Dat wil je niemand aandoen. Bovendien is het niet logisch want wanneer de verwachting is dat het alleen maar erger wordt en dat de toestand bij het sterven al ernstig genoeg is dat men streft dan zal het in een tweede leven niet beter worden. Zelfs moet men eerst van zijn zonden gereinigd worden om een tweede keer te leven en wanneer men van zijn zonden gereinigd is is er namens God geen reden meer om terug te keren, want het offer is verkregen, de wassing der zonden door het bloed van Jezus. Het is dus onzin om in reïncarnatie te geloven. 

Filipenzen 1;19-23: "Want ik weet dat dit mij tot zaligheid strekken zal, door uw gebed en de ondersteuning van de Geest van Jezus Christus, overeenkomstig mijn reikhalzend verlangen en hoop dat ik in geen enkel opzicht beschaamd zal worden, maar dat in alle vrijmoedigheid, zoals altijd, Christus ook nu grootgemaakt zal worden in mijn lichaam, of het nu door het leven is of door de dood. Want het leven is voor mij Christus en het sterven is voor mij winst. Maar blijf ik leven in het vlees, dan betekent dit voor mij vruchtbaar werk; en wat ik verkiezen zal, weet ik niet. Want ik word door deze twee gedrongen: ik heb de begeerte om heen te gaan en bij Christus te zijn, want dat is verreweg het beste,"

bewerkt door Barnabas
sluitend antwoord
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Flawless victory:

Overigens weet ik zelf nog niet hoe reïncarnatie te rijmen is met het Millennium van Christus, dat wil zeggen wat er gebeurt met de mensen die het teken van het beest aanvaarden. Die kunnen niet incarneren in het Millennium, lijkt me, want zij kunnen het Koninkrijk niet binnengaan, staat er geschreven. Dus losse eindjes blijven er altijd.

Volgens mij sterven die mensen gewoon een natuurlijke dood. Klaar. Ik geloof niet aan hel (eeuwige pijniging) of vernietiging. Millennium leent zich daar prima voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Flawless victory:

Overigens weet ik zelf nog niet hoe reïncarnatie te rijmen is met het Millennium van Christus, dat wil zeggen wat er gebeurt met de mensen die het teken van het beest aanvaarden. Die kunnen niet incarneren in het Millennium, lijkt me, want zij kunnen het Koninkrijk niet binnengaan, staat er geschreven. Dus losse eindjes blijven er altijd.

Je bent blind. Het is net als bij de evolutietheorie dat men in de theorieën van hoogstaande lieden valt (althans die zich daar voor uitgeven) terwijl het op onzin gebouwd is.

Daarom staat er om nuchter met het geloof om te gaan. Zie 2 Tim 4;4-5: "Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels. Maar u, wees nuchter in alles. Lijd verdrukkingen. Doe het werk van een evangelist. Vervul uw dienstwerk ten volle."

Nuchter betekent dat je de evangeliën goed bestudeerd en je niet in de luren laat leggen door dwaalleraren. Christus is de waarheid en zoals het met evolutie en schepping is: Men kan zich door de grote massa laten verleiden, maar nuchter zijn is je eigen boerenverstand gebruiken en niet afgaan op de massa die kriteikloos de gedachtenwereld van anderen volgen en mooie You-Tube filmpjes de uitleggingen van hoogstaande wetenschappers en de lereingen die standaard op school (verplicht) geleerd worden. Alles theorieën die op nuchtere wijze door ieder met een kritisch verstand weerlegd kunnen worden met eenvoudige middelen. Reïncarnatie bestaat niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Flawless victory:

@Barnabas ik ga verder niet op je bericht in, want de reïncarnatie is voor mij een feit maar het is geen halszaak. Jij mag van mij in de hel blijven geloven en Jehova’s getuigen mogen van mij in vernietiging blijven geloven.   Wat ik wel altijd heel opvallend vind is dat christenen die fel tegen de reïncarnatie van leer gaan, zelf altijd denken dat reïncarnatie prettig is.  Hun denken is kennelijk nog erg stoffelijk want ze gaan er totaal aan voorbij dat het opnieuw geboren worden in een sterfelijk lichaam in een wereld waarin alles vergankelijk is, geen pretje is. Blijkbaar zijn die gelovigen dan nog zeer werelds ingesteld anders zouden ze doorzien dat reïncarnatie een vorm van hel op aarde is en geen gemakkelijke oplossing. Weer onderworpen zijn aan honger en dorst en kou en hitte, weer onderworpen zijn aan ziekte en dood, aan verlies en rouw, aan oorlog.   Jezus Christus is de Verlosser ook uit de reïncarnatie cyclus die in zichzelf eeuwigdurend is, tenzij en totdat men eruit verlost wordt. 

Zie 1 Korinthiërs 2: "Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden."

Christenen die fel tegen reïncarnatie zijn, begrijpen niet de dingen , die des Geestes Gods zijn.   De natuurlijke mens onderscheidt zichzelf en gaat voor God spreken.   De geestelijke mens begrijpt dat niet alles te weten valt.  En dat reïncarnatie een mogelijkheid is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Hermanos2:

Volgens mij sterven die mensen gewoon een natuurlijke dood. Klaar. Ik geloof niet aan hel (eeuwige pijniging) of vernietiging. Millennium leent zich daar prima voor. 

Openbaring 9:6 leert dat die mensen zullen willen sterven maar het niet zullen kunnen. 

Openbaring 9: 6
En in die dagen zullen de mensen den dood zoeken, en zullen dien niet vinden; en zij zullen begeren te sterven, en de dood zal van hen vlieden.

Misschien refereert dit aan transhumanisme. Yuval Noah Harari, het filosofisch brein in het WEF heeft reeds meermaals beweerd dat het menselijk lichaam gehacked kan worden en dat transhumanisme onsterfelijkheid kan geven.  De werkelijkheid is soms nog gekker dan science fiction.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Volgens mij sterven die mensen gewoon een natuurlijke dood. Klaar. Ik geloof niet aan hel (eeuwige pijniging) of vernietiging. Millennium leent zich daar prima voor. 

Bedankt voor je reactie. Na er nog over nagedacht te hebben komt het mij voor dat die mensen inderdaad een natuurlijke dood sterven bij de wederkomst van Christus, want deze maakt een eind aan het bewind van het beest. Ze kunnen dan misschien toch reïncarneren in het Millennium.  Van de mensen die het teken van het beest hebben aanvaard zegt de Schrift dat ze het koninkrijk niet kunnen binnengaan. Zij sterven dan waarschijnlijk gewoon dus.  Dat is voor hun indachtig Openbaring 9:6 ook een vorm van verlossing!
 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Zie 1 Korinthiërs 2: "Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden."

Christenen die fel tegen reïncarnatie zijn, begrijpen niet de dingen , die des Geestes Gods zijn.   De natuurlijke mens onderscheidt zichzelf en gaat voor God spreken.   De geestelijke mens begrijpt dat niet alles te weten valt.  En dat reïncarnatie een mogelijkheid is.

 

De veelkleurige wijsheid Gods (Efeziërs 3:11).

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als ik dit lees ben ik benieuwd waarom jij denkt, gebaseerd op waarheid, waarom mensen die in reincarnatie geloven bedrogen uitkomen, terwijl mensen die in opstanding geloven dat niet doen.

Reïncarnatie wordt nergens geleerd, de opstanding de hele Bijbel door.

1 uur geleden zei Hopper:

En dat reïncarnatie een mogelijkheid is.

En wat zou God daar mee opschieten? Daar los je de erfzonde niet mee op en gaan we nog steeds dood terwijl de schepping achteruit vliegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

Reïncarnatie wordt nergens geleerd, de opstanding de hele Bijbel door.

En wat zou God daar mee opschieten? Daar los je de erfzonde niet mee op en gaan we nog steeds dood terwijl de schepping achteruit vliegt.

Wat God daarmee opschiet is dat Zijn Wil zal geschieden. En Zijn wil is dat niemand verloren gaat.

1 Korinthe 15:22 (HSV)

Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

- Zoals door één mens alle mensen zijn veroordeeld zo zullen ook door één  Mens alle mensen worden gerechtvaardigd. Romeinen 5:18

- God wil dat alle mensen gered worden. 1 Timotheüs 2:4

- De levende God is een Redder van alle mensen. 1 Timotheüs 4:10

Alle tong zal van harte belijden dat Jezus Christus Heer is tot eer van God de Vader. Filippenzen 2:11

- De dood zal als laatste vijand worden teniet gedaan waarna God alles in allen wordt. 1 Korinthiërs 15:22-28

- God heeft allen onder ongehoorzaamheid besloten om Zich over allen te ontfermen. Romeinen 11:32

- Christus Jezus gaf Zichzelf tot een losprijs voor allen. 1 Timotheüs 2:6

- Jezus Christus is de Redder der wereld. Johannes 4:42

 - Jezus Christus is een verzoening, niet slechts voor onze zonden maar voor de gehele wereld.
1 Johannes 2:2

- God zoekt het verlorene totdat Hij het vindt. Lucas 15:4

- God laat niet varen de werken Zijner handen. Psalm 138:8

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Bedankt voor je reactie. Na er nog over nagedacht te hebben komt het mij voor dat die mensen inderdaad een natuurlijke dood sterven bij de wederkomst van Christus, want deze maakt een eind aan het bewind van het beest. Ze kunnen dan misschien toch reïncarneren in het Millennium.  Van de mensen die het teken van het beest hebben aanvaard zegt de Schrift dat ze het koninkrijk niet kunnen binnengaan. Zij sterven dan waarschijnlijk gewoon dus.  Dat is voor hun indachtig Openbaring 9:6 ook een vorm van verlossing!
 

 

Ja, als ik doorlees naar 9:20 dan zijn er nog mensen in leven, die dus nog moeten sterven. (sorry voor deze kromme zin)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het jodendom en onder de eerste christenen was reïncarnatie gewoon een gegeven, werd bekend verondersteld.  In 553 na Christus werd deze informatie op het Tweede Concilie van Constantinopel tot ketterij verklaard. De Roomse Kerk besloot alle leringen die erover spraken te vernietigen.  De katholieke leer en de rijkdom van de priesters zouden in gevaar kunnen komen als mensen zouden gaan geloven dat ze meerdere levens zouden meemaken.

https://moonpub.net/wp/magazine/2021/05/30/verborgen-overtuigingen-die-de-kerk-geheim-houdt/

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat God daarmee opschiet is dat Zijn Wil zal geschieden. En Zijn wil is dat niemand verloren gaat.

1 Korinthe 15:22 (HSV)

Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

- Zoals door één mens alle mensen zijn veroordeeld zo zullen ook door één  Mens alle mensen worden gerechtvaardigd. Romeinen 5:18

- God wil dat alle mensen gered worden. 1 Timotheüs 2:4

- De levende God is een Redder van alle mensen. 1 Timotheüs 4:10

Alle tong zal van harte belijden dat Jezus Christus Heer is tot eer van God de Vader. Filippenzen 2:11

- De dood zal als laatste vijand worden teniet gedaan waarna God alles in allen wordt. 1 Korinthiërs 15:22-28

- God heeft allen onder ongehoorzaamheid besloten om Zich over allen te ontfermen. Romeinen 11:32

- Christus Jezus gaf Zichzelf tot een losprijs voor allen. 1 Timotheüs 2:6

- Jezus Christus is de Redder der wereld. Johannes 4:42

 - Jezus Christus is een verzoening, niet slechts voor onze zonden maar voor de gehele wereld.
1 Johannes 2:2

- God zoekt het verlorene totdat Hij het vindt. Lucas 15:4

- God laat niet varen de werken Zijner handen. Psalm 138:8


Veel christenen plaatsen hier overal een “maar” achter.  God kan dat nou wel willen, maaaaaar.
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Flawless victory:


Veel christenen plaatsen hier overal een “maar” achter.  God kan dat nou wel willen, maaaaaar.
 

 

Volgens mij is dit toch sterk afhankelijk van de manier waarop je het leest en uitlegt. Uiteindelijk zijn we alweer 2000 jaar na Christus. Als God iedereen gaat 'redden' waarom dan niet meteen gedaan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Volgens mij is dit toch sterk afhankelijk van de manier waarop je het leest en uitlegt. Uiteindelijk zijn we alweer 2000 jaar na Christus. Als God iedereen gaat 'redden' waarom dan niet meteen gedaan? 

Omdat de mensheid die tijd nodig heeft gehad om tot inkeer te komen. En nog, want zelfs aan het eind van het Millennium zullen sommige mensen nog weer beproefd moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Omdat de mensheid die tijd nodig heeft gehad om tot inkeer te komen. En nog, want zelfs aan het eind van het Millennium zullen sommige mensen nog weer beproefd moeten worden.

Maar dan gaat het nooit ophouden want de wereldbevolking groeit exponentieel. Iedere dag weer nieuwe mensen die bereikt moeten worden met het evangelie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

In het jodendom en onder de eerste christenen was reïncarnatie gewoon een gegeven, werd bekend verondersteld.  In 553 na Christus werd deze informatie op het Tweede Concilie van Constantinopel tot ketterij verklaard. De Roomse Kerk besloot alle leringen die erover spraken te vernietigen.  De katholieke leer en de rijkdom van de priesters zouden in gevaar kunnen komen als mensen zouden gaan geloven dat ze meerdere levens zouden meemaken.

https://moonpub.net/wp/magazine/2021/05/30/verborgen-overtuigingen-die-de-kerk-geheim-houdt/

 

Wellicht kun je Dan Brown inlichten, lijkt me weer genoeg stof voor een aantal goed verkopende romans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Reïncarnatie wordt nergens geleerd, de opstanding de hele Bijbel door.

En wat zou God daar mee opschieten? Daar los je de erfzonde niet mee op en gaan we nog steeds dood terwijl de schepping achteruit vliegt.

Ik vind dat je niet voor God mag spreken.  Ik ben niet degene die bepaalt wat God daar al dan niet mee opschiet.  Ik heb bemerkt dat des te terughoudender de mens naar God toe is, vragen zich vanzelf oplossen. Er wordt ons gegeven aan wijsheid naar draagkracht.

Ik spreek me dus niet uit over reïncarnatie , behoudens dat er wel een bepaalde logica in zit.

Opstanding is trouwens ook een vorm van reïncarnatie.   Reïncarnatie wil niks anders zeggen dan dat de ziel een nieuw lichaam betreedt.  Daarom vind ik aandacht voor d ziel een betere zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als ik dit lees ben ik benieuwd waarom jij denkt, gebaseerd op waarheid, waarom mensen die in reincarnatie geloven bedrogen uitkomen, terwijl mensen die in opstanding geloven dat niet doen.

Reïncarnatie wordt nergens geleerd, de opstanding de hele Bijbel door

Het is opmerkelijk dat je wél ingaat op een vraag die ik aan Barnabas stel, maar niet op een vraag aan jou, die ik nota stel in dezelfde post.

14 uur geleden zei Dat beloof ik:
22 uur geleden zei sjako:

Ik ga er niet verder op in. Je weet gewoon niet hoe je een profetie moet lezen. 

 

17 uur geleden zei antoon:

Ik ben het met Sjako eens, zal zelf ook nog eens een uitlegging geven hierover, tenminste hoop er toe tekomen.

Dat vind ik eerlijk gezegd inhoudelijk zwakke reacties: "Nietes, je snapt het niet, ik ga nog wel eens antwoorden".
Ik heb duidelijk aangegeven waarom Sjako's punt niet klopt.
Benieuwd daarom op welke punten en waarom jullie denken dat mijn uitleg niet correct is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Flawless victory:

Wat God daarmee opschiet is dat Zijn Wil zal geschieden. En Zijn wil is dat niemand verloren gaat.

Mensen gaan met reïncarnatie keer op keer dood. En bij elke dood veel pijn.

En hoe verklaar je dan Openbaring 21:1-5 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.  3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

Mensen gaan niet meer verloren doordat ze een opstanding krijgen op de nieuwe aarde. Deze aarde. Reïncarnatie geloof is niks meer dan een bliksemafleider van het ware voornemen van God, de opstanding.

10 uur geleden zei Flawless victory:

In het jodendom en onder de eerste christenen was reïncarnatie gewoon een gegeven,

Hoe kom je daar nu bij? Nergens staat dat.

10 uur geleden zei Flawless victory:

Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

Voordat je Christus aanneemt ben je voor God dood. Je hebt de erfzonde van Adam gekregen en elke zonde die je maakt is al eigenlijk dodelijk. Iedereen zondigt. Door je leven aan Christus te geven en Hem zoveel mogelijk volgt ben je in Christus en niet meer in Adam. Jezus gaat dmv de heilige Geest die Hij van Zijn Vader krijgt iedereen die in Christus is een opstanding geven ten leven. Iedereen die niet in Christus is krijgt ook een opstanding maar ten oordeel. Dit heeft dus niks met reïncarnatie te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Flawless victory:

de reïncarnatie is voor mij een feit 

Voor mij is reïncarnatie ook een feit. 
 

11 uur geleden zei Flawless victory:

In het jodendom en onder de eerste christenen was reïncarnatie gewoon een gegeven, werd bekend verondersteld. In 553 na Christus werd deze informatie op het Tweede Concilie van Constantinopel tot ketterij verklaard. De Roomse Kerk besloot alle leringen die erover spraken te vernietigen.  De katholieke leer en de rijkdom van de priesters zouden in gevaar kunnen komen als mensen zouden gaan geloven dat ze meerdere levens zouden meemaken.

https://moonpub.net/wp/magazine/2021/05/30/verborgen-overtuigingen-die-de-kerk-geheim-houdt/

 

Wat hier gebeurd is is hetzelfde als bladzijden uit een boek scheuren die je niet bevallen, waardoor je echter een belangrijke sleutel mist om het boek ten volle te kunnen begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei sjako:

Mensen gaan met reïncarnatie keer op keer dood. En bij elke dood veel pijn.

En hoe verklaar je dan Openbaring 21:1-5 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.  3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

Mensen gaan niet meer verloren doordat ze een opstanding krijgen op de nieuwe aarde. Deze aarde. Reïncarnatie geloof is niks meer dan een bliksemafleider van het ware voornemen van God, de opstanding.

Los van de vraag óf doodgaan heel veel pijn doet: waarom zou je daar druk om maken, als je toch niet gelooft in reincarnatie? 

 

59 minuten geleden zei sjako:
11 uur geleden zei Flawless victory:

In het jodendom en onder de eerste christenen was reïncarnatie gewoon een gegeven,

Hoe kom je daar nu bij? Nergens staat dat.

Als je alleen de letterlijke bijbel neemt, dan inderdaad niet. Maar geschiedenis is gelukkig veel meer dan alleen dat boek en daarom is bekend dat Joden en de eerste christenen uitgingen van reïncarnatie. 

Bovendien werd in Maleachi de terugkomst/reincarnatie van Elia reeds aangekondigd, Jezus stelde zelfs dat Joahhnes dit was. Nu stellen de JG dat Johannes zelf dit ontkende (Joh 1:21), maar we weten ook dat diezelfde Johannes zei: (Johannes 5:31) Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.
 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid