Spring naar bijdragen

Genocide en geweld in de Bijbel


Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Flawless victory:

Alleen geloof jij in de hel en is de hel in mijn optiek de reïncarnatie.  

Voor de hel is zeker reïncarnatie nodig.  Anders is er niemand die de hel kan ervaren.   Het zou zelfs zo kunnen zijn dat er mensen onder ons reeds in een (geestelijke) hel leven.   Voor mijzelf sprekend, wie eenmaal de (levende) liefde des Vaders geproefd heeft die wil niks anders meer.   Alles daar buiten (in dit leven) is voor mij al de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarnaast zou het derde koninkrijk over de gehele wereld heersen. Griekenland (derde bij Sjako) heeft slechts 4,5% van het landoppervlak beslaan. Daarnaast is het door hem genoemde Anglo-Amerikaa

Neen. De aarde is voor de goddelozen een paradijs maar voor de godsvrezenden een gevang.

Denk het niet. In de hemel is geen bier, zingen ze toch? 😉

Posted Images

38 minuten geleden zei Flawless victory:

Als de hel echt zou bestaan en iemand begaat een grote fout (zonden) waarvoor hij met een lange gevangenisstraf gestraft wordt, zou het dan rechtvaardig zijn hem na het uitzitten van die straf later levenslang te geven, dus eeuwig?

Als hij/zij geen berouw heeft, dan vrees ik dat ze niet gered zullen worden.

Check eens het verhaal van Danny Trejo, mits hij oprecht is, weet je dat hij gered is tijdens zijn tijd in de gevangenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Als hij/zij geen berouw heeft, dan vrees ik dat ze niet gered zullen worden.

Check eens het verhaal van Danny Trejo, mits hij oprecht is, weet je dat hij gered is tijdens zijn tijd in de gevangenis.

Ja Okay, maar nog niet gered zijn is wel even wat anders dan de theologie van de helleleer. Lees mijn vorige berichten ook even door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Als de hel waar is, en de mens doet er volgens de Bijbel verkeerd aan kwaad met kwaad te vergelden (Romeinen 12:20-21), doet God daar dan wèl goed aan? Of is een eeuwigdurende hellestraf een overwinning van het kwade over het goede?

Als de hel bestond, is dat dan niet volledig in tegenspraak met Gods almacht? Er zijn 2,4 miljard christenen. De helleleer zou betekenen dat Hij het leeuwendeel van de schepping aan diezelfde hel verliest.  Je zou maar geboren worden in de buitenlanden van Tibet of Timboektoe.

Als de hel geen fictie is en God een ieder kan redden - lees: Hij is bij machte - maar volgens de theologie van de hel wil Hij dat niet, dan is Hij toch niet oneindig in Zijn goedheid?

Als de hel waarheid is en door God geschapen (alles is immers uit Hem), staat dit dan niet lijnrecht tegenover Gods uitdrukkelijke wens dat Hij alle mensen wil redden? (1 Tim.3: 3-4)

Ja het oordeel is aan God. Ik zie niet in hoe zulke "purge" in contradictie is met Zijn Almacht? Het vereist net enorme grootsheid mensen te laten doen, zelfs wanneer ze fout bezig zijn. God gaf ons een vrije wil, sprak en openbaarde ons Zijn agenda.

God wilt ook alle mensen redden, maar niet alle mensen willen gered worden. Bekijk vandaag de openlijke aanvallen tegen Zijn Woord en hoe men al kinderen mutileert om politiek correct te zijn. God zou voor mij niet rechtvaardig zijn wanneer mensen die moedwillig anderen beschadigden in hun welles nietes spelletjes geen oordeel ontvangen. Nu voelen ze zich groot en indulgen ze in hun grote "gelijk", maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Al wie niet gered is zal naar de hel gaan he :) of forever dood zijn.

Als de theologie van de helleleer bevredigend is voor  jouw intellect dan is het goed om het daarbij te houden.  Mocht je ooit nog eens verder willen kijken naar dit onderwerp kan ik je van harte dit boekje aanbevelen.  Voor mij is het een hele bevredigende en geruststellende gedachte en zekerheid  dat het ooit met alle mensen goedkomt. Dat er precies zal gebeuren wat God Wil wat Hij heeft geschreven in Zijn Woord. Mijn God is Algoed en Almachtig.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Als de hel geen fictie is en God een ieder kan redden - lees: Hij is bij machte - maar volgens de theologie van de hel wil Hij dat niet, dan is Hij toch niet oneindig in Zijn goedheid?

De hel komt helemaal niet voor in de Bijbel. Jezus had het over Gehenna, het dal van Hinnom. Kan je nog steeds bezoeken. Het was de vuilnisbelt van Jeruzalem . Het staat symbool voor eeuwige vernietiging net zoals het vuil voor eeuwig vernietigd werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Als de hel waar is, en de mens doet er volgens de Bijbel verkeerd aan kwaad met kwaad te vergelden (Romeinen 12:20-21), doet God daar dan wèl goed aan? Of is een eeuwigdurende hellestraf een overwinning van het kwade over het goede?

Als de hel bestond, is dat dan niet volledig in tegenspraak met Gods almacht? Er zijn 2,4 miljard christenen. De helleleer zou betekenen dat Hij het leeuwendeel van de schepping aan diezelfde hel verliest.  Je zou maar geboren worden in de buitenlanden van Tibet of Timboektoe.

Als de hel geen fictie is en God een ieder kan redden - lees: Hij is bij machte - maar volgens de theologie van de hel wil Hij dat niet, dan is Hij toch niet oneindig in Zijn goedheid?

Als de hel waarheid is en door God geschapen (alles is immers uit Hem), staat dit dan niet lijnrecht tegenover Gods uitdrukkelijke wens dat Hij alle mensen wil redden? (1 Tim.3: 3-4)

De hel is niet zozeer vergelding, maar het gevolg van de keuze die je in het leven voor het kwaad maakt. Wie het Licht niet wil ingaan, zal buiten blijven staan. Gods almacht kan inderdaad iedereen in de hemel brengen, maar Gods liefde verhinderd Hem dat te doen. Hij wil iedereen redden, maar niet iedereen wil gered worden. Zoals ik al zei: Hij is geen stalker. Wie niet van Hem houdt, hoeft ook niet met Hem eeuwig te leven. Onze vrije wil is geen spelletje, geen toneelstuk, maar echte realiteit. Zij behoort net zo goed tot Gods volmaakte liefde als de hemel. God wil niemand in de hel, maar ook niemand dwingen.

Veel mensen zeggen naar de hemel te willen, maar weinigen willen daarvoor opgeven wat ze moeten opgeven. Eigengerichtheid, cynisme, gemakzucht, traagheid, woede, wellust, hoogmoed, zelfbeschikking en ook al je goede, mooie eigenschappen; ze behoren allemaal God toe, zonder enig voorbehoud. Alles in de hemel draait om God, ook de liefde voor elkaar en de schepping. Hij alleen staat centraal. En om het rotsvaste vertrouwen dat God goed is, dat Hij van je houdt en dat alles wat je Hem zo geeft, hoe pijnlijk dat misschien ook kan zijn, in veelvoud terugkrijgt op een wijze die we ons nu niet kunnen indenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Flawless victory:

Als de theologie van de helleleer bevredigend is voor  jouw intellect dan is het goed om het daarbij te houden.  Mocht je ooit nog eens verder willen kijken naar dit onderwerp kan ik je van harte dit boekje aanbevelen.  Voor mij is het een hele bevredigende en geruststellende gedachte en zekerheid  dat het ooit met alle mensen goedkomt. Dat er precies zal gebeuren wat God Wil wat Hij heeft geschreven in Zijn Woord. Mijn God is Algoed en Almachtig.  

We hebben toch geen boek nodig "wat zegt de Bijbel" als we de Bijbel zelf lezen? :) De Bijbel is behoorlijk duidelijk daarover in mijn opinie. Het is niet zo'n moeilijk struikelblok als andere thema's zoals bv de eschatologie.

1 Korinthe 6 en Openbaringen 21. Er zijn er meer, maar ik vind dat deze 2 het goed samenvatten en op elkaar aansluiten. In Mattheus 18 (en anderen) spreekt Jezus zich daarover uit.

De mens loopt niet meer in het evenbeeld van God (alleen). We lezen in Genesis 3 dat er vijandschap ontstaat tussen het "zaad" van de vrouw en de slang. Er is een genetische verandering geweest bij de zondeval. Daarom is Jezus Christus onze Heer niet uit een aardse vader geboren, maar uit De Vader. Iedereen anders die geboren is, erft het genetisch defect van de slang toen deze in Eva peuterde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei sjako:

De hel komt helemaal niet voor in de Bijbel. Jezus had het over Gehenna, het dal van Hinnom. Kan je nog steeds bezoeken. Het was de vuilnisbelt van Jeruzalem . Het staat symbool voor eeuwige vernietiging net zoals het vuil voor eeuwig vernietigd werd.

Mattheüs 25:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.
46. En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.
 

Mattheus 25 is een aanklacht tegen mensen die denken dat het programma van Jezus geen sociale uitwerking nodig heeft. Dat het alleen om je belijdenis gaat (zie ook de brief van Jakobus).

Mattheüs 25:42 Want Ik ben hongerig geweest en u hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest en u hebt Mij niet te drinken gegeven;
43. Ik was een vreemdeling en u hebt Mij niet gastvrij onthaald; naakt, en u hebt Mij niet gekleed; ziek en in de gevangenis, en u hebt Mij niet bezocht.

 

Gelukkig heeft Jezus alleen voor de mens Zijn (!) rechterhand bestemd en De (!) linkerhand is bestemd voor de duivel en zijn engelen.

Mattheüs 25:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.
 

Zo zie je dat ongelovigen vaak beter in het programma van Jezus passen omdat ze juist geloven en doen wat hij zegt. De gelovigen zijn gewaarschuwd, pas op je zit zo aan de verkeerde kant en daar horen mensen niet.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Breuk:

zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.
46. En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.

Dat eeuwige vuur staat voor eeuwig vernietiging en wordt ook de Tweede Dood genoemd. Die daar terecht komen worden helemaal opgebrand en er is geen opstanding mogelijk. Het is een eeuwige straf omdat ze eeuwig geen opstanding meer krijgen.

Jesaja 47:14 ! Ze zijn als stoppels. Een vuur zal ze verbranden. Ze kunnen zichzelf niet redden uit de macht van de vlammen. Dit is geen houtskool om je aan te warmen en dit is geen vuur om bij te zitten.

Nog duidelijker Maleachi 4:1 Let op! De dag komt, brandend als een oven. Dan zullen alle hoogmoedigen en iedereen die slechtheid bedrijft als stoppels worden. De dag die komt zal hen beslist verslinden en hen met wortel en tak uitroeien’, zegt Jehovah van de legermachten.  
Slechte personen zullen dus worden als stoppels en niks van overblijven. 
God martelt geen mensen voor eeuwig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Dat eeuwige vuur staat voor eeuwig vernietiging en wordt ook de Tweede Dood genoemd. Die daar terecht komen worden helemaal opgebrand en er is geen opstanding mogelijk. Het is een eeuwige straf omdat ze eeuwig geen opstanding meer krijgen.

Jesaja 47:14 ! Ze zijn als stoppels. Een vuur zal ze verbranden. Ze kunnen zichzelf niet redden uit de macht van de vlammen. Dit is geen houtskool om je aan te warmen en dit is geen vuur om bij te zitten.

Nog duidelijker Maleachi 4:1 Let op! De dag komt, brandend als een oven. Dan zullen alle hoogmoedigen en iedereen die slechtheid bedrijft als stoppels worden. De dag die komt zal hen beslist verslinden en hen met wortel en tak uitroeien’, zegt Jehovah van de legermachten.  
Slechte personen zullen dus worden als stoppels en niks van overblijven. 
God martelt geen mensen voor eeuwig. 

Jezus legt gelukkig de lat niet al te hoog (hoewel het geen rekensom is) om aan Zijn rechterkant te staan.

Mattheüs 25:40 En de Koning zal hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat voor Mij gedaan.


45. Dan zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringsten niet gedaan hebt, hebt u het ook niet voor Mij gedaan.

Jij klinkt als Johannes de Doper en je weet dat Jezus zich symbolisch ook laat dopen.

Mattheüs 3:14 Maar Johannes wilde Hem hiervan weerhouden en zei: Ik heb het nodig door U gedoopt te worden, en komt U naar mij?
15. Maar Jezus antwoordde hem en zei: Laat het nu gebeuren, want op deze wijze past het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij het Hem toe.

17. En zie, een stem uit de hemelen zei: Dit is Mijn geliefde Zoon, in Wie Ik Mijn welbehagen heb!

Wellicht ook iets over de de goede boodschap van Jezus vertellen dan dreigen met de hel? En het is dus maar de vraag voor wie dat eeuwige vuur bedoeld is (de duivel en zijn engelen).

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Breuk:

Wellicht ook iets over de de goede boodschap van Jezus vertellen dan dreigen met de hel? En het is dus maar de vraag voor wie dat eeuwige vuur bedoeld is (de duivel en zijn engelen).

De hel is geen eeuwige marteling zoals door veel mensen wordt beweerd. Door de erfzonde verdiend volgens Gods wet iedereen de dood. Iedereen liegt wel eens, of doet iets wat tegen Gods wetten ingaat. Door Jezus aan te nemen als Messias en er ook naar te leven kan je die eeuwige dood ontlopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei sjako:

De hel is geen eeuwige marteling zoals door veel mensen wordt beweerd. Door de erfzonde verdiend volgens Gods wet iedereen de dood. Iedereen liegt wel eens, of doet iets wat tegen Gods wetten ingaat. Door Jezus aan te nemen als Messias en er ook naar te leven kan je die eeuwige dood ontlopen.

Dat lees ik niet in Mattheus 25 vanaf vers 31… 

Jezus heeft het helemaal niet over de erfzonde, maar over eenzamen, armen , behoeftigen? 

Nu ben ik wel een voorstander om Jezus als Messias aan te nemen, wie anders past die Naam?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Robert Frans:

Zoals ik al zei: Hij is geen stalker. Wie niet van Hem houdt, hoeft ook niet met Hem eeuwig te leven.

Gods Vaderliefde die volgens de Heilige Schrift met alle mensen tot Zijn Doel komt,  die niet laat varen de werken Zijner handen, is m.i. niet te vergelijken met een stalker.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

De hel komt helemaal niet voor in de Bijbel. Jezus had het over Gehenna, het dal van Hinnom. Kan je nog steeds bezoeken. Het was de vuilnisbelt van Jeruzalem . Het staat symbool voor eeuwige vernietiging net zoals het vuil voor eeuwig vernietigd werd.

Nergens leert de Schrift een eindeloos oordeel.  

Klaagliederen 3: 31-33
Want niet voor eeuwig verstoot de Here. Want als Hij bedroefd heeft, ontfermt Hij Zich naar de grootheid van Zijn gunstbewijzen. Immers niet van harte verdrukt en bedroeft Hij de mensenkinderen.

Gods doelstelling is dat allen, door gerichten heen, eens thuis zullen komen. Genade zegeviert altijd over veroordeling!
 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:

Nergens leert de Schrift een eindeloos oordeel.  

Klaagliederen 3: 31-33
Want niet voor eeuwig verstoot de Here. Want als Hij bedroefd heeft, ontfermt Hij Zich naar de grootheid van Zijn gunstbewijzen. Immers niet van harte verdrukt en bedroeft Hij de mensenkinderen.

Gods doelstelling is dat allen, door gerichten heen, eens thuis zullen komen. Genade zegeviert altijd over veroordeling!
 

Maar zij die moedwillig tegen Zijn Woord ingingen en Baal bewust volgde, zullen het eeuwige vuur erven. En ik denk velen onder ons daarbij, waaronder ik.

Mattheus 25:41

God heeft zijn eniggeboren Zoon gestuurd zodat iedereen die in Hem gelooft gered kan worden. Er staat niet dat iedereen gered zal worden. Johannes 3:16.

Of wat van de boeken des levens en wiens naam daar niet in opgenomen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-7-2023 om 00:27 zei Flawless victory:

Inderdaad. Alleen geloof jij in de hel en is de hel in mijn optiek de reïncarnatie.  Ik vind daar volop aanwijzingen voor in de bijbel. De reïncarnatiecyclus is in zichzelf eeuwigdurend , tenzij men de Verlosser aanvaard en verlost wordt en is daarmee wel een beetje vergelijkbaar met de helgedachte.  @sjako gelooft dacht ik niet in de hel. Bij de Jehova’s getuigen gelooft men in een soort zieleslaap dacht ik. 

Wat ik me ook bij jou wel afvraag is wat jij doet met al die bijbelteksten die ik ook aan @sjako heb voorgelegd, waarin staat dat God een Redder is van alle mensen.  Ik heb die teksten eerder in dit topic al genoemd, misschien wil je daar nog eens naar kijken. 

Beniewd welke bijbelteksten je bedoelt? Kun je ze geven?

Op 9-7-2023 om 22:39 zei Flawless victory:

- Zoals door één mens alle mensen zijn veroordeeld zo zullen ook door één  Mens alle mensen worden gerechtvaardigd. Romeinen 5:18

Jezus heeft alle mensen gerechtvaardigd. Dat betekent neit dat allen kiezen Hem te dienen of zich iets aan Hem gelegen te laten liggen. Dat betekent dat niet iedereen Hem als koning wil aanvaarden. Want dat moet je doen wat HIj wil , Anders ben je niet welkom in het paradijs.

 

Op 9-7-2023 om 22:39 zei Flawless victory:

- God wil dat alle mensen gered worden. 1 Timotheüs 2:4

God wil alle mensen redden daarom heet Zijn Zoon ook Jezus (Hij red).  Maar de mensen willen zelf niet allemaal gered worden. Het is dus een kwestie van de vrije keuze van de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 22:39 zei Flawless victory:

- De levende God is een Redder van alle mensen. 1 Timotheüs 4:10

Iden dito. De mens wordt gered door het offer aan het kruis maar hij zondigt tegen de Heilige Geest en doet willens en wetens wat God niet wil en daarom maakt hij geen gebruik van deze redding of verspeelt het in de loop van zijn leven. Want de genade van God was met de soldaten die Christus kruisigden maar Hij vroeg vergiffenis voor hen omdat zij niet wisten wat zij deden. Dus zij werden gered door Christus want de Vader kon Zijn gebed verhoren omdat Hij aan het kruis hing. Iedere soldaat die vervolgens de genade veacht heeft en gedacht heeft er zelf wel uit te komen die heeft zijn redding niet aangenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Barnabas:

Iden dito. De mens wordt gered door het offer aan het kruis maar hij zondigt tegen de Heilige Geest en doet willens en wetens wat God niet wil en daarom maakt hij geen gebruik van deze redding of verspeelt het in de loop van zijn leven. Want de genade van God was met de soldaten die Christus kruisigden maar Hij vroeg vergiffenis voor hen omdat zij niet wisten wat zij deden. Dus zij werden gered door Christus want de Vader kon Zijn gebed verhoren omdat Hij aan het kruis hing. Iedere soldaat die vervolgens de genade veacht heeft en gedacht heeft er zelf wel uit te komen die heeft zijn redding niet aangenomen.

Stel dan maar niet te simpele vragen, of de puzzel klopt niet meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 22:39 zei Flawless victory:

Alle tong zal van harte belijden dat Jezus Christus Heer is tot eer van God de Vader. Filippenzen 2:11

Het verband van de tekst is: Filipenzen 2;9-11: "Daarom heeft God Hem ook bovenmate verhoogd en heeft Hem een Naam geschonken boven alle naam, opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen elke knie van hen die in de hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn, en elke tong zou belijden dat Jezus Christus de Heere is, tot heerlijkheid van God de Vader."

De grondtekst spreekt niet over "van harte".

Er staat dus dat elke tong Christus zal belijden maar niet dat dat van harte zal zijn. Dus niet iedereen zal Hem willen en bij Hem willen zijn in Zijn koninkrijk maar allen zullen wel erkenne dat Jezus de Heere is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 22:39 zei Flawless victory:

- De dood zal als laatste vijand worden teniet gedaan waarna God alles in allen wordt. 1 Korinthiërs 15:22-28

Dat zou betekenen dat alles wat er nog van de mens over is die in het oordeel zullen zijn (de bokken die aan Zijn linkerhand zijn en aan het eeuwige vuusr prijs gegeven worden) zal kunnen bestaan door het bestaan van God. En dat allles waar zij nog toe in staat zijn, hun geklaag en geween, zal zijn omdat God in hen klaagt en weent

In de Psalmen schrijft David dat ook wanneer hij zou afdalen naar de hel God daar zou zijn. Psalm 138;7-8: "Waar kan ik Uw Geest ontgaan, waar Uw aangezicht ontvluchten? Al steeg ik op naar de hemel, U bent daar; of legde ik mij neer in de hel, zie, U bent daar."

Het beverstigd dus dat God in de hel aanwezig is en David suggereert dat hij daar zou kunnen zijn. Dus deze tekst sluit niet uit dat er geen hel is omdat God ook in hel aanwezig en dus kennelijk alles is waartoe de mens nog in staat is. Went er zal geween zijn dat dus uit God voortkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Barnabas:

Dat zou betekenen dat alles wat er nog van de mens over is die in het oordeel zullen zijn (de bokken die aan Zijn linkerhand zijn en aan het eeuwige vuusr prijs gegeven worden) zal kunnen bestaan door het bestaan van God. En dat allles waar zij nog toe in staat zijn, hun geklaag en geween, zal zijn omdat God in hen klaagt en weent. In de Psalmen schrijft David dat ook wanneer hij zou afdalen naar de hel God daar zou zijn. Psalm 138;7-8: "Waar kan ik Uw Geest ontgaan, waar Uw aangezicht ontvluchten? Al steeg ik op naar de hemel, U bent daar; of legde ik mij neer in de hel, zie, U bent daar." Het beverstigd dus dat God in de hel aanwezig is en David suggereert dat hij daar zou kunnen zijn. Dus deze tekst sluit niet uit dat er geen hel is omdat God ook in hel aanwezig en dus kennelijk alles is waartoe de mens nog in staat is. Went er zal geween zijn dat dus uit God voortkomt.

Voortschrijdend onderzoek laat schrijlings nog opmerken dat nogal hooghartige termen zoals ‘deus ex machina’ misschien niet zozeer tot stand komen door het gemis aan onderliggende argumentatie, dan wel gelegen in de verwachte onwaarschijnlijkheid dat een reeks anomalieën in milde overreding zouden kunnen opgelost worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid