Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Gaitema:

Wees getroost, er zullen ook veel christenen het overleven en de wederkomst van Jezus mee maken. De echte ramp voltrekt na ons heengaan.

Hoe weet je dat zo zeker? 

19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dus christenen worden in concentratiekampen opgesloten vanwege natuurrampen en dat staat in openbaringen.....Jaja. 

Openbaringen zijn van alle tijden en alle religies. Echter, in die gevallen dat de openbaringen niet door de volgelingen van een andere religie erkend worden, worden ze vaak door religies gezien als misvatting of soms bezetenheid door de duivel. Hedendaagse auteurs die geschriften met openbaringen uitbrengen, worden door de meeste religies met grote argwaan bekeken, omdat men in twijfel trekt dat die openbaringen daadwerkelijk van hun god afkomstig zijn.

15 uur geleden zei Tomega:

Daarom als je een oefening wilt herhalen: wat is het profiel en de aard en de richting en het gereedschap, en wat zijn de erkende middelen van communicatie en waarneming? Want als het gaat om iets als de baan van de zon, dan is het nu tijd voor de maan in de regenton. Je ziet pas wat je ziet, als je begint te geloven wat je ziet. Ben ik een raaf, als ik in de ton meen een romige kaas te zien?

Anderen zien deze openbaringen als epileptische aanvallen bij de slaapkwab, temporale-kwabepilepsie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

9 minuten geleden zei TTC:

Hoe weet je dat zo zeker? 

Staat in de bijbel. En daar geloof ik in. Dat is mijn zekerheid.

9 minuten geleden zei TTC:

Openbaringen zijn van alle tijden en alle religies. Echter, in die gevallen dat de openbaringen niet door de volgelingen van een andere religie erkend worden, worden ze vaak door religies gezien als misvatting of soms bezetenheid door de duivel. Hedendaagse auteurs die geschriften met openbaringen uitbrengen, worden door de meeste religies met grote argwaan bekeken, omdat men in twijfel trekt dat die openbaringen daadwerkelijk van hun god afkomstig zijn.

Een profeet wordt in de eigen stad nooit erkent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Een profeet wordt in de eigen stad nooit erkent.

Mag je wel zeggen, en internet wereldwijd, er is geen stad meer. ❤️

2 minuten geleden zei Gaitema:

Staat in de bijbel. En daar geloof ik in. Dat is mijn zekerheid.

Het idee van een paradigmashift gaat al eeuwen mee, alleen vandaag is de wereld nog nooit zo verbonden geweest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Mag je wel zeggen, en internet wereldwijd, er is geen stad meer. ❤️

Internet is net een dorp. Dit forum eerder een buurtschap 😁

1 uur geleden zei TTC:

Het idee van een paradigmashift gaat al eeuwen mee, alleen vandaag is de wereld nog nooit zo verbonden geweest. 

Nou, deze wereld is materialistisch, in staat voor geld anderen te bedriegen. Doet aan zelfverrijking ten koste van anderen. Gebonden lijkt me eerder het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Internet is net een dorp. Dit forum eerder een buurtschap. Nou, deze wereld is materialistisch, in staat voor geld anderen te bedriegen. Doet aan zelfverrijking ten koste van anderen. Gebonden lijkt me eerder het geval.

Wie de systeemtaal spreekt, kan niet anders dan zichzelf en anderen voor de gek houden, het is altijd hetzelfde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Er worden nu al christenen in Noord Koreaanse concentratiekampen opgesloten en nu al zijn er natuurrampen. Onder de antichrist is het een bijbels gegeven dat deze weeën heftiger zullen zijn.

Profetieën over reeds bestaande zaken. Je hebt mensen die ook overal intrappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:

Die natuurcatastrofe hoef je eigenlijk niet op te wachten, die heeft zich al voltrokken als je naar de toestand van de wereld kijkt. Maar misschien valt je dat niet zo op, het lijkt immers zo normaal, toch? 

Wat zich nu in de wereld afspeelt is te vergelijken met barensweeën. Het zou de mensheid de vergankelijkheid kunnen tonen van dat wat de mens onverwoestbaar acht en als bevestiging kunnen worden gezien van dat wat voorspeld is. Veel mensen ervaren dat ook zo en verwachten ieder moment een omwenteling in het wereldgebeuren die een bijzonder grimmig karakter zal tonen. Anderen zien alle gebeurtenissen als een toevallige samenloop van omstandigheden en verwachten dat het wel overwaait, alles alleen beschouwend als een natuurlijk gebeuren waar geen geestelijke oorzaak aan ten grondslag ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mohawk:

Wat zich nu in de wereld afspeelt is te vergelijken met barensweeën. Het zou de mensheid de vergankelijkheid kunnen tonen van dat wat de mens onverwoestbaar acht en als bevestiging kunnen worden gezien van dat wat voorspeld is. Veel mensen ervaren dat ook zo en verwachten ieder moment een omwenteling in het wereldgebeuren die een bijzonder grimmig karakter zal tonen. Anderen zien alle gebeurtenissen als een toevallige samenloop van omstandigheden en verwachten dat het wel overwaait, alles alleen beschouwend als een natuurlijk gebeuren waar geen geestelijke oorzaak aan ten grondslag ligt.

De opkomst, of herstel naargelang perceptie, van de noösfeer, staat allemaal netjes beschreven.  In een ideaal scenario kan dit fluweelzacht, simpelweg omdat het ons niet ontbreekt aan kennis, maar misschien wel aan aandacht en de bereidheid tot overdenking. Om deze reden kunnen we ook zeggen dat het al volbracht is, tenzij onwetendheid dit proces belemmert. We kunnen dit honderd keer herhalen, zelfs duizend keer, het is aan de ingezetenen om een en ander met liefde te bejegenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dat beloof ik:

Profetieën over reeds bestaande zaken. Je hebt mensen die ook overal intrappen.

Ik zie jou vrij regelmatig op een vrij oppervlakkige manier zonder zich in de persoon in kwestie serieus te verdiepen een oordeel vellen, dat die gene een oplichter is of wat voor kwaads van opzet in de zin heeft dan ook.

Is dit jouw wereld? Leef je in een concurentiemaatschappij, waarin mensen jou een hak willen zetten en per definitie onbetrouwbaar zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zie jou vrij regelmatig op een vrij oppervlakkige manier zonder zich in de persoon in kwestie serieus te verdiepen een oordeel vellen, dat die gene een oplichter is of wat voor kwaads van opzet in de zin heeft dan ook.

Is dit jouw wereld? Leef je in een concurentiemaatschappij, waarin mensen jou een hak willen zetten en per definitie onbetrouwbaar zijn?

In mijn wereld noem ik mensen die de boel oplichten inderdaad oplichters. Inderdaad zijn mensen die mij een hak werken zetten per definitie onbetrouwbaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

In mijn wereld noem ik mensen die de boel oplichten inderdaad oplichters. Inderdaad zijn mensen die mij een hak werken zetten per definitie onbetrouwbaar. 

Hebben het nog gezegd, met die ego-transverwarring loopt alles in het honderd, en dat in hoeverre hier al enige aandacht voor zou bestaan. Op deze manier ontstaat het gekende schaduwenspel, met malafide en bonafide manifestaties, wel of niet bewust, het verziekt de boel en totaal voorbijgaand aan dat waar het in essentie nu om gaat, het is altijd hetzelfde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Dat beloof ik:

In mijn wereld noem ik mensen die de boel oplichten inderdaad oplichters. Inderdaad zijn mensen die mij een hak werken zetten per definitie onbetrouwbaar. 

Maar volgens mij zie je achter elke christelijke deur wel een oplichter 😋

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, ik sluit de combi niet uit,  het lijkt er op dat jij dat op voorhand wel doet.

Ik ben goed van vertrouwen. Wat ik wel veel tegen kom en me meer stoort onder christenen is wereld gelijkvormigheid en een te grote ego. Maar kom ook enorm veel schatten van mensen tegen. De meesten zijn zich van geen kwaad bewust.

 

3 uur geleden zei TTC:

Als je nu nog zou kunnen te weten komen hoeveel deuren er precies zijn, wordt het vervolg misschien aangenamer. :)

Ik zal stichting Open Doors eens mailen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Ik zal stichting Open Doors eens mailen. 

Doe maar, orde in de chaos scheppen leidt vaak tot vereenvoudigde abstracties waar de meeste mensen in heel hun leven misschien niet eens aan denken, niet omdat ze hier te dom voor zouden zijn maar omdat het nu eenmaal niet de interesse geniet. De inzichten die hieruit volgen kunnen maar beter niet onderschat worden, soms dermate eenvoudig dat het zelfs ongeloofwaardig wordt, en net daarom maar al te vaak ook weggehoond, naar de zwijgspiraal verbannen, inclusief de hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 19:58 zei Hermanos2:

Ook weer vanwege de voorschriften in Leviticus. 

Alwaar ze met hun hulpvragen ter preventie van erger in alle integriteit en bedachtzaamheid nu net een helpende hand wilden bieden, werd het in paradoxale tegenstelling een regelrechte catastrofe, een kwelling die je niemand toewenst en hun hoop tot beneden het vriespunt liet zakken. Alsof het normaal was, een mensonterend drama waar schijnbaar niemand van wilde weten, eenvoud versmacht, in liefde en verbondenheid, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TTC:

Doe maar, orde in de chaos scheppen leidt vaak tot vereenvoudigde abstracties waar de meeste mensen in heel hun leven misschien niet eens aan denken, niet omdat ze hier te dom voor zouden zijn maar omdat het nu eenmaal niet de interesse geniet. De inzichten die hieruit volgen kunnen maar beter niet onderschat worden, soms dermate eenvoudig dat het zelfs ongeloofwaardig wordt, en net daarom maar al te vaak ook weggehoond, naar de zwijgspiraal verbannen, inclusief de hoop.

Daar zeg je me wat. Kinds eenvoudig dus. Dat geloof ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid