Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

Zojuist zei Willempie:

Het staat inderdaad veel over opblazen in de Bijbel.

In bedoelde eigenlijk 'inflatie' letterlijk, zoals bedoeld in de drie-eenheid 'inflatie-deflatie-biflatie'. Opblazen kan veel betekenissen hebben, zelfs bommen kunnen opgeblazen worden, wellicht was m'n vraag niet duidelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

In bedoelde eigenlijk 'inflatie' letterlijk, zoals bedoeld in de drie-eenheid 'inflatie-deflatie-biflatie'. Opblazen kan veel betekenissen hebben, zelfs bommen kunnen opgeblazen worden, wellicht was m'n vraag niet duidelijk. 

Inflatie betekent opblazen. De financiële term inflatie staat niet als zodanig letterlijk in de Bijbel. Er staat wel veel in over diefstal en onderdrukking van de armen. En monetaire inflatie is gewoon niets anders dan diefstal. Wat is inflatie nu werkelijk? Misschien kan ik het verduidelijken met een voorbeeld. Ik leen € 1000,00 van mijn broer met de belofte dat ik hem over een maand terugbetaal. Dan leen ik dat bedrag van mijn zus om mijn broer terug te betalen enzovoorts enzovoorts. Ik heb nu € 1000,00 aan de totale theoretische geldvoorraad toegevoegd want zowel mijn broer als mijn zus enzovoorts hebben het als een tegoed staan. Dit steeds opnieuw geld lenen om de vorige geldvertrekker terug te betalen kan ik volhouden tot mijn dood. Regeringen en financiële instellingen gaan niet dood maar doen dit voortdurend op grote schaal. Dit is niets anders dan diefstal van de armen. Ik het het zelf gezien, nog niet in Nederland maar wel in andere landen, dat mensen die min of meer verplicht hun hele werkende leven pensioenpremie hebben betaald uiteindelijk van hun pensioenuitkering niet genoeg hebben om van te leven. Het geld dat zij al die jaren hebben betaald is niet verdwenen maar in de zakken van anderen verdwenen. Het goede nieuws is dat de dieven eens voor God zullen staan om hun daden uit te leggen. Ik zou dan niet graag in hun schoenen staan.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Inflatie betekent opblazen. De financiële term inflatie staat niet als zodanig letterlijk in de Bijbel. Er staat wel veel in over diefstal en onderdrukking van de armen. En monetaire inflatie is gewoon niets anders dan diefstal. Wat is inflatie nu werkelijk? Misschien kan ik het verduidelijken met een voorbeeld. Ik leen € 1000,00 van mijn broer met de belofte dat ik hem over een maand terugbetaal. Dan leen ik dat bedrag van mijn zus om mijn broer terug te betalen enzovoorts enzovoorts. Ik heb nu € 1000,00 aan de totale theoretische geldvoorraad toegevoegd want zowel mijn broer als mijn zus enzovoorts hebben het als een tegoed staan. Dit steeds opnieuw geld lenen om de vorige geldvertrekker terug te betalen kan ik volhouden tot mijn dood. Regeringen en financiële instellingen gaan niet dood maar doen dit voortdurend op grote schaal. Dit is niets anders dan diefstal van de armen. Ik het het zelf gezien, nog niet in Nederland maar wel in andere landen, dat mensen die min of meer verplicht hun hele werkende leven pensioenpremie hebben betaald uiteindelijk van hun pensioenuitkering niet genoeg hebben om van te leven. Het geld dat zij al die jaren hebben betaald is niet verdwenen maar in de zakken van anderen verdwenen. Het goede nieuws is dat de dieven eens voor God zullen staan om hun daden uit te leggen. Ik zou dan niet graag in hun schoenen staan.

We leven dus in een wereld die volledig gedomineerd wordt door geld en de drie-eenheid 'inflatie-deflatie-biflatie' staat niet vermeld in de Bijbel, tenzij dat we dat middels allerhande schimmige constructies en nogal warrige taal zelf moeten ontdekken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

We leven dus in een wereld die volledig gedomineerd wordt door geld en de drie-eenheid 'inflatie-deflatie-biflatie' staat niet vermeld in de Bijbel, tenzij dat we dat middels allerhande schimmige constructies en nogal warrige taal zelf moeten ontdekken?

Ach, een beetje gezond verstand helpt ook veel om te ontdekken wat er in deze wereld allemaal gaande is. En de Bijbel pleit voor de armen, niet voor de rijken en al helemaal niet voor de dieven. We moeten nog even volhouden want alles wat nu in het verborgen plaatsvindt, in schimmige kamertjes, zal aan het licht komen. Dat staat ook in de Bijbel en ik ben ervan overtuigd dat dit gaat gebeuren en dat dit niet lang meer zal duren. Het is nu een kwestie van jaren, niet eens meer van decennia.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Het goede nieuws is dat de dieven eens voor God zullen staan om hun daden uit te leggen. Ik zou dan niet graag in hun schoenen staan.

Dat verhaal van die Jubeljaren en Heilige Jaren, deze concepten kunnen als non-lineair gezien worden, wat Goddelijkheid laat vermoeden, neutraliserend, corrigerend en harmoniserend. Aan wie had je zoal gedacht om die daden te komen uitleggen? Lijkt me geen pretje te gaan worden, zelfs angst, zorg en weerzinwekkend,  wat met de toekomst in tussentijd? 

Zojuist zei Willempie:

Ach, een beetje gezond verstand helpt ook veel om te ontdekken wat er in deze wereld allemaal gaande is. En de Bijbel pleit voor de armen, niet voor de rijken en al helemaal niet voor de dieven. We moeten nog even volhouden want alles wat nu in het verborgen plaatsvindt, in schimmige kamertjes, zal aan het licht komen. Dat staat ook in de Bijbel en ik ben ervan overtuigd dat dit gaat gebeuren en dat dit niet lang meer zal duren. Het is nu een kwestie van jaren, niet eens meer van decennia.

Beetje gezond verstand? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Beetje gezond verstand? 

Ja!

3 minuten geleden zei TTC:

Dat verhaal van die Jubeljaren en Heilige Jaren, deze concepten kunnen als non-lineair gezien worden, wat Goddelijkheid laat vermoeden, neutraliserend, corrigerend en harmoniserend. Aan wie had je zoal gedacht om die daden te komen uitleggen? Lijkt me geen pretje te gaan worden, zelfs angst, zorg en weerzinwekkend,  wat met de toekomst in tussentijd? 

3 minuten geleden zei Willempie:

Dat is een voorafschaduwing van wat er staat te gebeuren. In de tussentijd kunnen we gewoon volledig op God vertrouwen om te voorzien in wat we nodig hebben. Dat is een belofte van God zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Dat is een voorafschaduwing van wat er staat te gebeuren. In de tussentijd kunnen we gewoon volledig op God vertrouwen om te voorzien in wat we nodig hebben. Dat is een belofte van God zelf.

Eenmaal op het spoor gekomen van de drie-eenheid ‘inflatie-deflatie-biflatie’ konden ze op een haast kinderlijke manier allerhande visualisaties maken die, wanneer vergeleken met het vigerende 3D-wereldbeeld, heel wat paradoxen als anomalieën liet inschrijven, als a-logische redeneringen die door omstandigheden de reguliere spreektaal haar geijkte inhoud gaf. Sierlijk dan ook het begrip linguistische realiteit, zowaar romantisch van signature maar toch niet beseffend dat bronkennis hiervan uitgesloten werd, zoals pardoes door de synthese ‘biflatie’ gesuggereerd werd, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei TTC:

Eenmaal op het spoor gekomen van de drie-eenheid ‘inflatie-deflatie-biflatie’ konden ze op een haast kinderlijke manier allerhande visualisaties maken die, wanneer vergeleken met het vigerende 3D-wereldbeeld, heel wat paradoxen als anomalieën liet inschrijven, als a-logische redeneringen die door omstandigheden de reguliere spreektaal haar geijkte inhoud gaf. Sierlijk dan ook het begrip linguistische realiteit, zowaar romantisch van signature maar toch niet beseffend dat bronkennis hiervan uitgesloten werd, zoals pardoes door de synthese ‘biflatie’ gesuggereerd werd, van harte.

En nu verlies je me weer, Wie zijn "ze"? Wat hebben die visualisaties van doen met het 3D-wereldbeeld? Enzovoorts. Ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen en dat is echt geen onwil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

En nu verlies je me weer, Wie zijn "ze"? Wat hebben die visualisaties van doen met het 3D-wereldbeeld? Enzovoorts. Ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen en dat is echt geen onwil.

Zij die de drie-eenheid 'inflatie-deflatie-biflatie' ernstig nemen, we dachten aan Christenen omdat biflatie bronkennis betreft, als een gegeven overgeleverd aan de vrije wil van de mens. Een 3D-wereldbeeld verwijst hier naar een eenzijdig inflatoir wereldbeeld, in die zin een scheefgetrokken beeld omdat die bronkennis buitenspel staat, ondanks tijdloos beschikbaar. Maar dat weet je toch ook? En als het nieuw is, zal het zijn dat God meehelpt, we verzinnen dat immers zelf niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Willempie:

Wat hebben die visualisaties van doen met het 3D-wereldbeeld?

Beetje zoals in onderstaande visualisatie, iets moderner termen misschien. Mits evenwichtig gebruik van biflatie, bronkennis of neutraliserende attractor, kan strikt theoretisch alles veel sneller verlopen, veronderstellend dat menselijke samenwerking mogelijk is. Daarom, visualisaties kunnen de impressie geven dat het al in orde is, simpelweg omdat het potentieel beschikbaar is. Zie hierin misschien ook de nefaste werking van wat onder beperkte rationaliteit begrepen wordt, we kunnen immers geen gebruik maken van opties die we niet kennen, en het gaat pardoes over bronkennis, niet gekend? We hebben echter geen idee wat het finaal worden zal, bronkennis kan naar z'n aard immers op verschillende manieren aangewend worden, zoals altijd. 

vlinder.png.834b2ea473565f25de504730fc7b2334.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen en dat is echt geen onwil.

Dit is wat je al meermaals gezegd hebt, net zoals het antwoord daarop ook steeds hetzelfde is. Het ELM onderscheidt twee routes die tot overtuiging kunnen leiden, de centrale route en de indirecte route. Processen die via de centrale route verlopen vereisen een grote mate van aandacht, waardoor ze geneigd zijn dominant aanwezig te zijn onder condities die een grote mate van uitgesprokenheid stimuleren. Welke route gevolgd wordt is afhankelijk van de mate van uitgesprokenheid. Zowel motivatie en de geestelijke vermogens van de ontvanger bepalen de mate van uitgesprokenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Te simpel was wellicht de redenering dat het leven de kunst is van het redelijke evenwicht, en dat net daarom dat evenwicht ook met regelmaat ernstig uit balans zou kunnen raken, in vergetelheid van tijdloze remedies die ons toelaten, wanneer de nood daartoe zich opdringt, om diverse conflicthaarden te neutraliseren, vreedzaam harmoniserend, en dan weer verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei TTC:

Beetje zoals in onderstaande visualisatie, iets moderner termen misschien. Mits evenwichtig gebruik van biflatie, bronkennis of neutraliserende attractor, kan strikt theoretisch alles veel sneller verlopen, veronderstellend dat menselijke samenwerking mogelijk is. Daarom, visualisaties kunnen de impressie geven dat het al in orde is, simpelweg omdat het potentieel beschikbaar is. Zie hierin misschien ook de nefaste werking van wat onder beperkte rationaliteit begrepen wordt, we kunnen immers geen gebruik maken van opties die we niet kennen, en het gaat pardoes over bronkennis, niet gekend? We hebben echter geen idee wat het finaal worden zal, bronkennis kan naar z'n aard immers op verschillende manieren aangewend worden, zoals altijd. 

vlinder.png.834b2ea473565f25de504730fc7b2334.png

Vooruitgang valt moeilijk te meten. Als we een balans willen opmaken hebben we te maken met vooruitgang in heel veel deelsectoren, met onbedoelde negatieve bijwerkingen, die ook nog eens allemaal verschillende weegfactoren hebben. En hoe zwaar moet de onmetelijke slachtpartij van de vorige eeuw dan meewegen? Dat laatste heeft een flinke deuk gemaakt in het vooruitgangsgeloof dat vóór die tijd gemeenschapsgoed was. Tegelijkertijd heeft het onder intellectuelen de noodzaak van een wereldregering versterkt. Heel begrijpelijk. Maar wie gaat of gaan er dan de dienst uitmaken? Degenen die feitelijk nu al de dienst uitmaken? De multimiljardairs? Mijn enige hoop is de terugkeer van de enige rechtmatige en rechtvaardige Koning. De mensheid redt het niet zonder God. Dat lijkt de geschiedenis wel overduidelijk te maken.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Vooruitgang valt moeilijk te meten. Als we een balans willen opmaken hebben we te maken met vooruitgang in heel veel deelsectoren, met onbedoelde negatieve bijwerkingen, die ook nog eens allemaal verschillende weegfactoren hebben. En hoe zwaar moet de onmetelijke slachtpartij van de vorige eeuw dan meewegen? Dat laatste heeft een flinke deuk gemaakt in het vooruitgangsgeloof dat vóór die tijd gemeenschapsgoed was. Tegelijkertijd heeft het onder intellectuelen de noodzaak van een wereldregering versterkt. Heel begrijpelijk. Maar wie gaat of gaan er dan de dienst uitmaken? Degenen die feitelijk nu al de dienst uitmaken? De multimiljardairs? Mijn enige hoop is de terugkeer van de enige rechtmatige en rechtvaardige Koning. De mensheid redt het niet zonder God. Dat lijkt de geschiedenis wel overduidelijk te maken.

Ja, en de dyade baart getallen, oneindig, en toch zijn er altijd te weinig, een waar mysterie is het. 

20 minuten geleden zei Willempie:

Heel begrijpelijk. Maar wie gaat of gaan er dan de dienst uitmaken?

Steeds moeilijker werd het om hun affectie met het Johari-venster verborgen te houden, vooral omdat ze in het vak linksonder zoveel hoop hadden gevonden dat ze het zelf maar amper konden geloven, net zoals elke waarheid drie fasen zou doorlopen, en wellicht daarom ondanks alle hoop ook nooit gehoord, noch begrepen, verfrommeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Vooruitgang valt moeilijk te meten.

Alwaar de drie-eenheid inflatie-deflatie-biflatie hen dan wel de cognitieve vrijheid gaf om verschillende denksporen op legitieme wijze diepgaander te exploreren, om zodoende in alle bedachtzaamheid ggz-experten te interpelleren omtrent vanuit die doordachte beleving een aantal weerbarstige obstakels, betekende dat niet dat E-werkers niet telkens opnieuw het speelveld met averij moesten verlaten, alle hoop gekelderd, het hart bloedend, elke dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Willempie:

Als we een balans willen opmaken hebben we te maken met vooruitgang in heel veel deelsectoren, met onbedoelde negatieve bijwerkingen, die ook nog eens allemaal verschillende weegfactoren hebben.

Weet niet of je het verschil tussen nous en dianoia goed kent, wordt veel vaker ontkend of ontweken wanneer hier middels praktische voorbeelden naar verwezen wordt, zo werkt herstel averechts met alle gevolgen van dien, flagrante uitsluiting om vanuit die beleving absurde redenen. We hopen dan in alle integriteit en ter preventie van erger op fluweelzacht, speels en menselijk, innerlijk beleefde marteling en vereenzaming ons lot, als quantité négligeable, m'n beste Frans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

We kregen nog maar net de vraag of Plato eigenlijk een gelukkig man was, het kwam er na een interessant discours over waarom we altijd zeggen dat de wereld er nog niet klaar voor is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-5-2021 om 07:59 zei Willempie:

Mijn enige hoop is de terugkeer van de enige rechtmatige en rechtvaardige Koning. De mensheid redt het niet zonder God. Dat lijkt de geschiedenis wel overduidelijk te maken.

Waar maakt de geschiedenis dat duidelijk dan ? 
Het blijkt in ieder geval niet uit jouw tekst. Integendeel zelfs. In oorlog waar jij op doelt, droegen de Duitsers allemaal een riem met de tekst 'Gott mit uns'. En het is die god, waarvan jij zegt dat de mensheid niet zonder kan.... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waar maakt de geschiedenis dat duidelijk dan? Het blijkt in ieder geval niet uit jouw tekst. Integendeel zelfs. In oorlog waar jij op doelt, droegen de Duitsers allemaal een riem met de tekst 'Gott mit uns'. En het is die god, waarvan jij zegt dat de mensheid niet zonder kan. 

Niet onwaar natuurlijk, maar hoe kom je dan te weten wat je zou kunnen vergeten zijn?

7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waar maakt de geschiedenis dat duidelijk dan? Het blijkt in ieder geval niet uit jouw tekst. Integendeel zelfs. In oorlog waar jij op doelt, droegen de Duitsers allemaal een riem met de tekst 'Gott mit uns'. En het is die god, waarvan jij zegt dat de mensheid niet zonder kan.... 

Wat we daarover kunnen lezen, Auschwitz is niet het resultaat van rationalisme. Auschwitz is het resultaat van een irrationeel gebruik van de vele producten van het rationalisme. Auschwitz is rationalisme dat gekaapt is door tribalisme, door een etnocentrische mythologie van Blut und Boden en rassenwaan, geworteld in het land, romantisch van oriëntatie en barbaars in haar etnische zuiveringen. Met pijl en boog behoort genocide niet tot de serieuze mogelijkheden maar met staal en steenkool, verbrandingsmotoren en gaskamers, machinegeweren en atoombommen wel. Dat zijn geen rationele verlangens, hoe men rationaliteit ook definieert, het zijn etnocentrische vormen van tribalisme die zich meester hebben gemaakt van de werktuigen van een geavanceerd bewustzijn en ze voor de allerlaagste doeleinden inzetten. Auschwitz is niet het slotakkoord van de rede, maar van het tribalisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid