Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

Op 27-4-2021 om 09:50 zei Willempie:

Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verwijderen Gods plan te verijdelen maar besefte niet dat dit alles juist in Gods plan paste om hem als legitieme aanklager uit te schakelen.

Onderzoekers als Engel en Singer menen dat synchronisatie in een netwerk plaatsvindt door een proces als ruimtelijke aandacht. Door de aandacht te richten op een bepaald object in de ruimte, zoals een zwart schaap in een kudde van witte schapen, wordt in de populatie van zenuwcellen die met de afzonderlijke kenmerken van het schaap corresponderen, synchrone activiteit tot stand gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

9 uur geleden zei TTC:

Dank, zitten al lang op een ander spoor, wat hetzelfde zal zijn. Het cruciale binnen dit tijdsgewricht is het idee van een monetaire reset, wat elk rechtgeaard Christin beter kent als Jubeljaren en Heilige Jaren. We zouden dat gaan doen respectievelijk om de 50 en 25 jaar, of op elk moment wanneer dat noodzakelijk kon geacht worden. De tijdsduur is derhalve irrelevant, voordeel is dat we het niet allemaal zelf hoeven te verzinnen. 

Is dit je eigen werk misschien? 

https://www.bertha-dudde.org/nl

Een monetaire reset is onvermijdelijk maar niet wat ik bedoel. De geschriften van Bertha Dudde zijn belangrijke eindtijd openbaringen. Daarom mijn advies kennis te nemen van deze geschriften als je geïnteresseerd bent in de toekomst, die zeer binnenkort tegenwoordige tijd zal blijken te zijn.

www.berthadudde.net

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Mohawk:

Een monetaire reset is onvermijdelijk maar niet wat ik bedoel. De geschriften van Bertha Dudde zijn belangrijke eindtijd openbaringen. Daarom mijn advies kennis te nemen van deze geschriften als je geïnteresseerd bent in de toekomst, die zeer binnenkort tegenwoordige tijd zal blijken te zijn.

www.berthadudde.net

Het menselijke lijden interesseert ons eigenlijk voor geen meter, de misleiding gaat verder. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Mohawk:

Een monetaire reset is onvermijdelijk maar niet wat ik bedoel.

Hulpvragen over epistemologische obstakels wekken het vermoeden dat we misschien een systeem onderhouden dat we koesteren en daarom van buitenaf ook geen tegenspraak duldt, maar eigenlijk ook niets zinnigs over kunnen zeggen omdat we helemaal niet weten dat we hierin verwikkeld zijn geraakt, en pas in laatste instantie bevragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Nous is de Oudgriekse term voor geest of intellect. De Ionische filosoof en astronoom Anaxagoras introduceerde het begrip als filosofisch concept. Met Nous wordt de hoogste vorm van denken, een bijna goddelijk denken bedoeld. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', als bij een goddelijke ingeving. Dit in contrast met de andere vorm van denken, dianoia genoemd, waarbij je stap voor stap een redenering opbouwt naar een conclusie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Mohawk:

Wat bedoel je hiermee te zeggen?

Wanneer we bijvoorbeeld de General Problem Solver van Herbert Simon hanteren, zien we dat er mits ingebruikname van een aantal neutraliserende operatoren in technische zin volstrekt geen probleem is om een en ander naar een hoger niveau te tillen. Maar dat willen we helemaal niet weten, omdat het ons confronteert met 'waarheden' die ons de rillingen over het lijf zouden kunnen jagen, alles is beter dan een dergelijke ontnuchtering te 'moeten' trotseren. In het verlengde spijkeren we elke vorm van verheldering dicht, met een wildgroei aan perifere berichten, maar de essentie blijft onaangeroerd, van harte. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Wat bedoel je hiermee te zeggen?

De gnostische beschouwingswijze over God week belangrijk af van de Westerse opvatting, die een projectie in de ruimte geeft van een Wezen met onze eigen kenmerken, zowel goede als slechte, uitgebreid tot gigantische afmetingen, welwillend, maar toch grillig en in staat tot boosheid. De gnostische Godheid was niet een persoon, maar doordrong het universum als de intelligentie en levenskracht die het instandhield.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Wanneer we bijvoorbeeld de General Problem Solver van Herbert Simon hanteren, zien we dat er mits ingebruikname van een aantal neutraliserende operatoren in technische zin volstrekt geen probleem is om een en ander naar een hoger niveau te tillen. Maar dat willen we helemaal niet weten, omdat het ons confronteert met 'waarheden' die ons de rillingen over het lijf zouden kunnen jagen, alles is beter dan een dergelijke ontnuchtering te 'moeten' trotseren. In het verlengde spijkeren we elke vorm van verheldering dicht, met een wildgroei aan perifere berichten, maar de essentie blijft onaangeroerd, van harte. 

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van het toepassen van methoden of concepten. Wel ben ik mij ervan bewust dat het een hulpmiddel kan zijn om het denken te rangschikken, maar iedere methode of concept bevat hiaten omdat het verstandsvermogen ontoereikend is om alles te kunnen bevatten. Jouw stelling: "Het menselijke lijden interesseert ons eigenlijk voor geen meter, de misleiding gaat verder.", suggereert gebrek aan empathie, ik zie iets anders om mij heen, gelukkig constateer ik bij veel mensen empathie voor de lijdende medemens, ook bij christenen.

18 minuten geleden zei TTC:

De gnostische beschouwingswijze over God week belangrijk af van de Westerse opvatting, die een projectie in de ruimte geeft van een Wezen met onze eigen kenmerken, zowel goede als slechte, uitgebreid tot gigantische afmetingen, welwillend, maar toch grillig en in staat tot boosheid. De gnostische Godheid was niet een persoon, maar doordrong het universum als de intelligentie en levenskracht die het instandhield.

Beide opvattingen deel ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mohawk:

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van het toepassen van methoden of concepten.

Zo kunnen we eeuwig bezig blijven, hoef je ook niet te klagen. 

13 minuten geleden zei Mohawk:

Het menselijke lijden interesseert ons eigenlijk voor geen meter, de misleiding gaat verder.", suggereert gebrek aan empathie, ik zie iets anders om mij heen, gelukkig constateer ik bij veel mensen empathie voor de lijdende medemens, ook bij christenen.

Een mens kan niet oordelen over wat hij niet weet, het gebrek aan empathie is daarom een kwestie van een kenniskloof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Stigma zou begonnen zijn met onderscheidingsvermogen, weet echter niet of die mening gedeeld wordt. 

Als een stigma leidt tot de vraag hoe satan is verslagen, betwijfel ik het onderscheidingsvermogen wat aan de vraag ten grondslag ligt. Ik hoef de tv maar aan te zetten om te zien dat satan niet is verslagen, en ook als ik naar de mensen om mij heen kijk constateer ik dat. Het probleem is dat, met name door christenen, de macht en intelligentie van satan wordt onderschat, en zij daarom in de illusie verkeren veilig en gered te zijn.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mohawk:

Als een stigma leidt tot de vraag hoe satan is verslagen, betwijfel ik het onderscheidingsvermogen wat aan de vraag ten grondslag ligt. Ik hoef de tv maar aan te zetten om te zien dat satan niet is verslagen, en ook als ik naar de mensen om mij heen kijk zie ik dat. Het probleem is dat, met name door christenen, de macht en intelligentie van satan wordt onderschat, en zij daarom in de illusie verkeren veilig en gered te zijn.

Met heel eenvoudige oefeningen kunnen we dat aantonen, en dat in hoeverre er al aandacht voor bestaat. Onderschat het maar niet, de malaise zou wel eens veel dieper kunnen zitten dan we nog maar durven denken. 

38 minuten geleden zei Mohawk:

Beide opvattingen deel ik niet.

Het is letterlijk wat Einstein zei, verbluffend eenvoudig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Met heel eenvoudige oefeningen kunnen we dat aantonen, en dat in hoeverre er al aandacht voor bestaat. Onderschat het maar niet, de malaise zou wel eens veel dieper kunnen zitten dan we nog maar durven denken. 

De malaise die er aan zit te komen is niet te overzien. Wat de Joden overkwam tijdens de holocaust zal ook de christenen niet bespaard blijven. Maar met één verschil, de Jood kon niet ontkennen Jood te zijn. Hoeveel christenen zullen hun geloof verloochenen als om die reden hun bezittingen worden afgenomen en zij naar concentratiekampen worden afgevoerd ..? Alleen omwille van hun geloof ..! Dan zal blijken wiens geloof op dwaling is gebouwd en wiens geloof op waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mohawk:

De malaise die er aan zit te komen is niet te overzien. Wat de Joden overkwam tijdens de holocaust zal ook de christenen niet bespaard blijven. Maar met één verschil, de Jood kon niet ontkennen Jood te zijn. Hoeveel christenen zullen hun geloof verloochenen als om die reden hun bezittingen worden afgenomen en zij naar concentratiekampen worden afgevoerd ..? Alleen omwille van hun geloof ..! Dan zal blijken wiens geloof op dwaling is gebouwd en wiens geloof op waarheid.

Zoals we weten, of iedereen zou kunnen weten, het probleem is strikt theoretisch al opgelost, maar we weten het niet. En als we al bereid zouden zijn om hier ernstig over na te denken, dan geloven we het niet, om het vervolgens zelf in stand te houden. 

10 minuten geleden zei Mohawk:

De malaise die er aan zit te komen is niet te overzien.

Fluweelzachte scenario's bestaan ook, prachtige studiewerken over geschreven. Maar dat is iets anders dan denken dat de gebraden kippen gratis door de lucht gaan komen vliegen wanneer de hand van Jupiter alles komt oplossen, angst, zorg en weerzinwekkend. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:50 zei Willempie:

In een rechtszaak is een crimineel als aanklager niet toegestaan.

Als je als mens al het genoegen had om met een kalisjnikov tegen je slaper te zitten, weet je nog niet wat je te wachten staat wanneer je op een willekeurig forum een aantal hulpvragen stelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

De malaise die er aan zit te komen is niet te overzien. Wat de Joden overkwam tijdens de holocaust zal ook de christenen niet bespaard blijven. Maar met één verschil, de Jood kon niet ontkennen Jood te zijn. Hoeveel christenen zullen hun geloof verloochenen als om die reden hun bezittingen worden afgenomen en zij naar concentratiekampen worden afgevoerd ..? Alleen omwille van hun geloof ..! Dan zal blijken wiens geloof op dwaling is gebouwd en wiens geloof op waarheid.

Wie gaat christenen naar concentratiekampen afvoeren en waarom ? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wie gaat christenen naar concentratiekampen afvoeren en waarom ? 

 

Satan met hulp van zijn slaven, omdat hij een hekel heeft aan christenen en hun zal bewijzen dat hij niet verslagen is. Bovendien geniet de satan ervan dat hij veel christenen reeds met groot gemak tot slaaf gemaakt heeft, al hebben ze dit zelf niet door. Satan is vele male intelligenter dan wij en geniet met volle teugen van de valse kerkleren die hij heeft verspreid, mogelijk geworden door het dienen van de mammon, waar Satan achter schuilgaat. Veel christenen zullen hun christen broeders zonder aarzelen verraden, als de eindtijd aanbreekt die Jezus heeft aangekondigd en hun geloof op de proef wordt gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Mohawk:

Satan is vele male intelligenter dan wij en geniet met volle teugen van de valse kerkleren die hij heeft verspreid, mogelijk geworden door het dienen van de mammon, waar Satan achter schuilgaat. 

En we geloven wellicht allemaal dat het waar is? 

14 minuten geleden zei Mohawk:

Veel christenen zullen hun christen broeders zonder aarzelen verraden, als de eindtijd aanbreekt die Jezus heeft aangekondigd en hun geloof op de proef wordt gesteld.

Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling, ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië, speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden. Destijds waren de kwijtscheldingen functioneel om de stabiliteit van de leefgemeen­schap te continueren. Heersers wilden de sociale cohesie behouden door te voor­komen dat mensen te veel schulden of eigendommen hadden. Vandaag de dag kan schuldannulering een pragmatisch onderdeel zijn van een monetaire reset. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei TTC:

En we geloven wellicht allemaal dat het waar is?

Ik weet niet wat jij gelooft dat waar is ...

45 minuten geleden zei TTC:

Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling, ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië, speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden. Destijds waren de kwijtscheldingen functioneel om de stabiliteit van de leefgemeen­schap te continueren. Heersers wilden de sociale cohesie behouden door te voor­komen dat mensen te veel schulden of eigendommen hadden. Vandaag de dag kan schuldannulering een pragmatisch onderdeel zijn van een monetaire reset. 

Veel gebeurtenissen in het verleden werpen hun schaduw vooruit. De eindtijd die Jezus verkondigde en waar Hij voor waarschuwde wordt aangekondigd door een natuurcatastrofe van ongekende omvang, in direct verband staande met een hemellichaam (ster) welke binnenkort zichtbaar in de kosmos verschijnt en op ramkoers met de aarde ligt. Dit in antwoord op onze interventie in het heelal. Kwestie van afwachten dus ... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Als je als mens al het genoegen had om met een kalisjnikov tegen je slaper te zitten, weet je nog niet wat je te wachten staat wanneer je op een willekeurig forum een aantal hulpvragen stelt.

Ik heb nog nooit het genoegen gehad om met zo'n ding tegen mijn slaap te zitten, wel om ongeveer een uur lang met die geweren onder schot gehouden te worden. Het voelde of ik voor een soort vuurpeloton stond. Dat heeft bij mij geen stress veroorzaakt. Ik dacht gewoon: "Het is nu afgelopen of niet." Geen stress en geen posttraumatische stoornis bij mij. Ik heb wel ergere dingen meegemaakt die mogelijk een uitwerking in mijn psychologische welzijn hebben. Dat is allemaal moeilijk te meten. 

De hulpvragen die jij stelt maar niet erg duidelijk benoemt zijn echter van een geheel andere orde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mohawk:

Ik weet niet wat jij gelooft dat waar is. Veel gebeurtenissen in het verleden werpen hun schaduw vooruit. De eindtijd die Jezus verkondigde en waar Hij voor waarschuwde wordt aangekondigd door een natuurcatastrofe van ongekende omvang, in direct verband staande met een hemellichaam (ster) welke binnenkort zichtbaar in de kosmos verschijnt en op ramkoers met de aarde ligt. Dit in antwoord op onze interventie in het heelal. Kwestie van afwachten dus ... 

Technisch gezien kan dat overnacht geregeld worden, wat schijnbaar betekent dat het menselijke denken een beetje achterop loopt. Maar wellicht komt dat door iets anders? 

Zojuist zei Willempie:

Ik heb nog nooit het genoegen gehad om met zo'n ding tegen mijn slaap te zitten, wel om ongeveer een uur lang met die geweren onder schot gehouden te worden. Het voelde of ik voor een soort vuurpeloton stond. Dat heeft bij mij geen stress veroorzaakt. Ik dacht gewoon: "Het is nu afgelopen of niet." Geen stress en geen posttraumatische stoornis bij mij. Ik heb wel ergere dingen meegemaakt die mogelijk een uitwerking in mijn psychologische welzijn hebben. Dat is allemaal moeilijk te meten. De hulpvragen die jij stelt maar niet erg duidelijk benoemt zijn echter van een geheel andere orde. 

Zo vergaat het ons al eeuwen, alsof er nog niemand iets over gezegd zou hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Je blijft maar vaag. Het is alsof je de discussie eigenlijk uit de weg gaat. Ben je bang voor duidelijke antwoorden op duidelijke vragen?

Helemaal niet vaag, hebben al honderd keer verwezen naar een vergeten element in het denken, maar dan ben je telkens weer weg. Of wil je die oefening nog eens maken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid