Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

Op 27-4-2021 om 18:48 zei Hermanos2:

Dit artikel legt, voor mij, goed uit waar het sterven van Jezus over gaat. De reacties van lezers aan het eind van het artikel zijn ook interessant. 

Meer dan de clichés afratelen kunnen we niet, het probleem is al opgelost, en toch bestaat het nog, tussen magie en wonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je kunt niet eeuwig leven 'ergens na' krijgen. Dan houdt nl in dat er een tijd vóór het eeuwig leven was. En dat houdt in dat het eeuwig leven niet eeuwig is. Simpelweg de definitie van eeuwig.

Dat is allemaal simpele basis,hoor.

de dood is in deze wereld gekomen door een vrouw, na de tweede komst van Christus verdwijnt de dood en leven we eeuwig.

de doden worden weer uit de dood opgewekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mohawk:

Ware het niet dat het christendom een groot probleem heeft, wat blijkt uit de titel van dit topic.

Dat probleem van het verdampende geld wisten ze creatief op te lossen door het te recycleren, het ging immers toch niet om geld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Dat probleem van het verdampende geld wisten ze creatief op te lossen door het te recycleren, het ging immers toch niet om geld.

Het grootste probleem is dat de dwaling, die door het dienen van de mammon ontstaat, voor velen de ondergang betekent. Wie gelooft dat Satan is verslagen is verkeerd geïnformeerd.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mohawk:

Het grootste probleem is dat de dwaling, die door het eren van de mammon ontstaat, voor velen de ondergang betekent. Wie gelooft dat Satan is verslagen is verkeerd geïnformeerd.

Valt weinig op af te dingen, dat is ook wat mooi in kaart gebracht wordt middels het Elaboration Likelihood Model. Simpel gezegd, je mag morgen een wonderpil uitgevonden hebben, dan spreken we binnen een paar eeuwen nog eens een keertje af, alvast succes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Valt weinig op af te dingen, dat is ook wat mooi in kaart gebracht wordt middels het Elaboration Likelihood Model. Simpel gezegd, je mag morgen een wonderpil uitgevonden hebben, dan spreken we binnen een paar eeuwen nog eens een keertje af, alvast succes. 

Er is een wonderpil voor degenen die in dwaling verstrikt zijn geraakt, waarheid, alleen waarheid maakt vrij. Daarom is het een schok te constateren met welk gemak waarheid door christenen wordt bestreden.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mohawk:

Er is een wonderpil voor degenen die in dwaling verstrikt zijn geraakt, waarheid, alleen waarheid maakt vrij. Daarom is het een schok te constateren met welk gemak waarheid door christenen wordt bestreden.

Zo is het, daarom dat we verwijzen naar dat Elaboration Likelihood Model, elke waarheid doorloopt drie fasen. We zeggen dat niet om te lachen, er zijn immers ook mensen die religie ernstig nemen, heel ander verhaal inderdaad. Hoop doet leven, en het is de ervaring die het ons zal leren, voorbij aan de twijfel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

We zeggen dat niet om te lachen, 

Het is niet om te lachen, ik sta erbij en kijk ernaar, bijna machteloos. Toch waag ik af en toe een poging door te dringen maar het lijkt zinloos, verspilde moeite, terwijl de tijd mij dringt tot waarschuwen, maar vind nauwelijks gehoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Mohawk:

Het is niet om te lachen, ik sta erbij en kijk ernaar, bijna machteloos. Toch waag ik af en toe een poging door te dringen maar het lijkt zinloos, verspilde moeite, terwijl de tijd mij dringt tot waarschuwen, maar vind nauwelijks gehoor.

Zoals men zegt, tot aan de cirkel en niet verder, wat niet begrepen kan worden zonder aandacht en mentale inspanning. De paradox wil dat eenvoud moeilijk begrepen wordt, en vaak als ongeloofwaardig wordt weggehoond. Begrijp perfect wat je wil zeggen, maar wie weet veranderen de tijden, nochtans allemaal deskundig beschreven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Zoals men zegt, tot aan de cirkel en niet verder, wat niet begrepen kan worden zonder aandacht en mentale inspanning. De paradox wil dat eenvoud moeilijk begrepen wordt, en vaak als ongeloofwaardig wordt weggehoond. Begrijp perfect wat je wil zeggen, maar wie weet veranderen de tijden, nochtans allemaal deskundig beschreven. 

En dat terwijl waarheid in eenvoud besloten ligt, zelfs een kleuter weet en voelt wat waarheid is. Maar door Sinterklaas is de misleiding al begonnen, slecht gedrag belonen met cadeautjes, in die zak is toch nooit iemand meegevoerd naar Spanje.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mohawk:

En dat terwijl waarheid in eenvoud besloten ligt, zelfs een kleuter weet en voelt wat waarheid is. Maar door Sinterklaas is de misleiding al begonnen, slecht gedrag belonen met cadeautjes, in die zak is toch nooit iemand meegevoerd naar Spanje.

Het kan oeverloos doorgaan, en het wordt pas een probleem wanneer het dichterbij komt, ethisch gevoelig. 

11 minuten geleden zei Mohawk:

En dat terwijl waarheid in eenvoud besloten ligt, zelfs een kleuter weet en voelt wat waarheid is.

Kinderlijk speels jongleerden ze met debet en credit, waarna ze hulpvraagjes stelden over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Het kan oeverloos doorgaan, en het wordt pas een probleem wanneer het dichterbij komt, ethisch gevoelig. 

Als de dwaling niet zo groot zou zijn viel er misschien iets aan te doen. Wat ik ook probeer .., harde woorden, zachte woorden,  logisch nadenken, citaten uit de schrift, metaforen, uit mijn hart spreken, het is zinloos .., de intrige is te groot, waar nog te beginnen? Omdat ik weet dat veel christenen een gruwelijk lot beschoren is heb ik medelijden, maar ook medelijden zal niet voorkomen wat al lang geleden is aangekondigd. 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Mohawk:

Als de dwaling niet zo groot zou zijn viel er misschien iets aan te doen. Wat ik ook probeer .., harde woorden, zachte woorden,  logisch nadenken, citaten uit de schrift, metaforen, uit mijn hart spreken, het is zinloos .., de intrige is te groot, waar nog te beginnen? Omdat ik weet dat veel christenen een gruwelijk lot beschoren is heb ik medelijden, maar ook medelijden zal niet voorkomen wat al lang geleden is aangekondigd. 

Simpel houden, als er een sturingselement ontbreekt in het denken, hoeven we niet te verwachten dat het ook verandert. Daarom, het zit in kleine dingen, oefening baart kunst maar dat vereist een veilige en serene omgeving, wat we op de basisschool leren. 

20 minuten geleden zei Mohawk:

Wat ik ook probeer .., harde woorden, zachte woorden,  logisch nadenken, citaten uit de schrift, metaforen, uit mijn hart spreken, het is zinloos .., de intrige is te groot, waar nog te beginnen?

Wetenschappers en vele anderen hebben dit alles deskundig in kaart gebracht. Bijvoorbeeld, voor een beter begrip over derde orde veranderingen moeten we ons buigen over een sleutelkenmerk van leven, namelijk ‘het spontaan verschijnen en/of doorbreken van een nieuwe ordening’ zoals Alfred North Whitehead het noemde. Het verschijnsel ‘doorbreken’ voltrekt zich op kritische punten van instabiliteit die het gevolg zijn van fluctuaties in de omgeving die door terugkoppelingslussen worden versterkt. In een menselijke organisatie kan dit doorbraakproces op gang komen door een terloopse opmerking, misschien niet eens van betekenis voor diegene die ze maakt, dan wel voor anderen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Mohawk:

Als de dwaling niet zo groot zou zijn viel er misschien iets aan te doen.

Wie het interesseert kan ook werken met exposities waarin verschillende scenario's weerspiegeld worden, idealiter zo eenvoudig mogelijk om niet telkens, wat soms haast onvermijdelijk is, in een gigantisch kluwen te verzanden. Het is allemaal niets nieuws onder de zon, bestaan prachtige studiewerken over, tot ieders beschikking. Veel verschillende versies mogelijk, met betrekking tot het idee van een idealiter fluweelzachte paradigmashift zoals door de zogeheten nieuwe ggz gepromoot. 

vlinder.png.834b2ea473565f25de504730fc7b2334.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Het verschijnsel ‘doorbreken’ voltrekt zich op kritische punten van instabiliteit die het gevolg zijn van fluctuaties in de omgeving die door terugkoppelingslussen worden versterkt.

Over een terugkoppelingslus gesproken, het religieuze christendom verschilt niet van het religieuze Jodendom in de tijd van Jezus. Een opwekking onder christenen valt niet te verwachten, wel onder heidenen, de reden waarom mijn inbreng op dit forum zo goed als niet bijdraagt aan bewustwording, die tot opwekking leidt. Met dit in gedachte maak ik mij geen illusie wat christenen betreft, ziende blind en horende doof, daar ga ik niks aan veranderen. Beter kan ik mijn aandacht aan heidenen besteden wat meer kans biedt op succes. Uit medelijden hang ik hier af en toe rond, uit teleurstelling trek ik mij weer terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mohawk:

Over een terugkoppelingslus gesproken, het religieuze christendom verschilt niet van het religieuze Jodendom in de tijd van Jezus. Een opwekking onder christenen valt niet te verwachten, wel onder heidenen, de reden waarom mijn inbreng op dit forum zo goed als niet bijdraagt aan bewustwording, die tot opwekking leidt. Met dit in gedachte maak ik mij geen illusie wat christenen betreft, ziende blind en horende doof, daar ga ik niks aan veranderen. Beter kan ik mijn aandacht aan heidenen besteden wat meer kans biedt op succes. Uit medelijden hang ik hier af en toe rond, uit teleurstelling trek ik mij weer terug.

Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei TTC:

Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven. 

Als je geïnteresseerd bent in de toekomst kan ik je de geschriften van Bertha Dudde aanbevelen, geschreven voor deze tijd, van harte.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Mohawk:

Als je geïnteresseerd bent in de toekomst kan ik je de geschriften van Bertha Dudde aanbevelen, geschreven voor deze tijd.

Dank, zitten al lang op een ander spoor, wat hetzelfde zal zijn. Het cruciale binnen dit tijdsgewricht is het idee van een monetaire reset, wat elk rechtgeaard Christin beter kent als Jubeljaren en Heilige Jaren. We zouden dat gaan doen respectievelijk om de 50 en 25 jaar, of op elk moment wanneer dat noodzakelijk kon geacht worden. De tijdsduur is derhalve irrelevant, voordeel is dat we het niet allemaal zelf hoeven te verzinnen. 

30 minuten geleden zei Mohawk:

Als je geïnteresseerd bent in de toekomst kan ik je de geschriften van Bertha Dudde aanbevelen, geschreven voor deze tijd.

Is dit je eigen werk misschien? 

https://www.bertha-dudde.org/nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-4-2021 om 08:10 zei Dat beloof ik:

Zoals het bestraffen van mensen die in hun neus peuteren nadat ze zijn gedoopt.

Wat ze aanvankelijk als een grap beschouwden ging echter aan velen voorbij, tot het daagde dat ze een overvloed aan deskundig studiemateriaal konden terugvinden van waaruit bleek dat een en ander toch al hun aandacht verdiende, niet in het minst hun hoop en bijhorende hulpvragen voedend, van harte.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mohawk:

Als de dwaling niet zo groot zou zijn viel er misschien iets aan te doen.

Hulpvragen over epistemologische obstakels wekken het vermoeden dat we misschien een systeem onderhouden dat we koesteren en daarom van buitenaf ook geen tegenspraak duldt, maar eigenlijk ook niets zinnigs over kunnen zeggen omdat we helemaal niet weten dat we hierin verwikkeld zijn geraakt, en pas in laatste instantie bevragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Mohawk:

Met dit in gedachte maak ik mij geen illusie wat christenen betreft, ziende blind en horende doof, daar ga ik niks aan veranderen.

Processen die via de centrale route verlopen vereisen een grote mate van aandacht, waardoor ze geneigd zijn dominant aanwezig te zijn onder condities die een grote mate van uitgesprokenheid stimuleren. Welke route gevolgd wordt is afhankelijk van de mate van uitgesprokenheid. Zowel motivatie en de geestelijke vermogens van de ontvanger bepalen de mate van uitgesprokenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid