Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Alwaar in onwetendheid angst voor vrijheid alle hoop keldert, verwordt kennis tot foltering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Het is denkelijk zowat de grootste blunder die E-werkers kunnen maken wanneer ze hulpvragen stellen, denken dat al het prachtige studiewerk van de ggz ook door ggz-experten begrepen wordt. Anders gezegd, wanneer je als nietsvermoedende leek zou verwijzen naar de logische niveaus van Bateson, omdat je dat wel mooi en hoopvol vindt passen binnen de aspiraties van de nieuwe ggz, zal plots misschien blijken dat je met logica nergens komt, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-4-2021 om 08:54 zei sjako:

Dus door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd. 

Het zijn denkexperimenten voor ggz-experten, om aan te geven dat kwetsbare mensen ook gewoon maar mensen zijn, ze hebben gevoelens en een hart, soms ook behept met logisch boerenverstand, speels als kleine kinderen, zij het vaak angstig en zonder stem, betekenisloos, waardeloos, als wegwerpvuil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-5-2021 om 09:23 zei Mohawk:

Ware het niet dat het christendom een groot probleem heeft, wat blijkt uit de titel van dit topic.

Vermoeiend is het, wanneer E-werkers gewoon een simpele hulpvraag willen stellen, hebben ze telkens opnieuw ook nood aan het volledige arsenaal aan psychologische studiewerken om uit te leggen dat het perfect mogelijk is dat we misschien een detail over het hoofd hebben gezien, wat verzekerd dat we dat detail ook nooit te zien zullen krijgen, en daarmee ook de hulpvraag ongezien, zogezegd onbegrepen, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 10:01 zei Hermanos2:

Als ik over dit onderwerp met mensen praat komen er meestal andere zaken naar voren. 

In veel aforismen wordt vaak op een ludieke manier de draak gestoken met de samenleving zoals we deze op dat moment in de tijd delen, maar dan denkt iedereen weer dat het om te lachen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 13:15 zei Dat beloof ik:

Dat laatste is domweg niet waar. Het eerste is geen touw aan vast te knopen, waarschijnlijk omdat alle logica ontbreekt.

Is het überhaupt wel mogelijk om niet in de periferie van een katalysator zoals biflatie te leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Het grote voordeel van tijdloze concepten is dat je ze in de schuif kan leggen, de hoop koesteren dat je dat snel mag vergeten en ook niemand je hieraan herinnert, niet vandaag, niet morgen, nooit meer. Nadelig kan echter wel zijn dat je geweten begint te knagen en eigenlijk niemand weet waar je het nu precies over hebt, en toch ligt het in de schuif, gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Telkens wanneer het dreigde simpel te gaan worden, waren ze alweer weg, bevreemdend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2021 om 12:12 zei Dat beloof ik:

Dat weet ik. Maar dit komt op mij over alsof je gaat  uitleggen wie Celsius was, bij de vraag wat voor weer het wordt.  Vanwaar je bewering dat er geen religie kan bestaan zonder mammon, want dat is waar ik over reageer? 

Een aantal heeft tot hun ontnuchterende verbazing ontdekt dat het Dunning-Krugereffect op zowat alles van toepassing is, heel bizar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2021 om 12:13 zei Mohawk:

Niemand kan twee heren dienen, want hij zal of de ene haten en de andere liefhebben, of zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen en Mammon. (mattheüs 6:24)

Nu je het zegt, we zijn hier wel heel snel overheen gegaan. Hoe lang zou het volgens jou duren, wanneer we daarvoor zouden kiezen, om de goudstandaard te herstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Theophrastus schreef het aan melancholie toe, dat Heraclitus' geschrift 'maar half af' is en 'een vreemd ratjetoe lijkt'. Seneca, Juvenalis, Lucianus en Sidonius Apollinaris noemden hem vervolgens 'de huilende filosoof' omdat hij stelde dat 'alles stroomt' en omdat de domheid van mensen hem deed huilen. Heraclitus, die bekend bleef staan als pessimist, werd tegenover 'de lachende filosoof' Democritus geplaatst, die juist moest lachen om domheid en tragiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 10:10 zei Desid:

Maar de strijd gaat door totdat die vijanden helemaal zijn verslagen, aan het einde van de tijd.

Het verdween sneller dan het verscheen, wat slechts met een arendsoog kon opgemerkt worden, tijdloos voortschrijdend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Als de denkgeest voorafgaat aan het bedachte, dan kunnen we ons de vraag stellen of we niet veel problemen in stand houden door de manier hoe daarover gedacht wordt. In z’n meest pure vorm, gedenkend onze 3D-wereld, heeft een en ander geleid tot een gulden middenweg, op basis van de drie-eenheid ‘these-antithese-synthese’. Maar hoeveel mensen weten wat ‘biflatoir’ denken nu precies wil zeggen, en tot welke gevolgen dit zou kunnen leiden? Ja, simpel, de drie-eenheid ‘inflatie-deflatie-biflatie’, niet meer, niet minder, in liefde en verbondenheid, de gulden middenweg, van harte.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Belasting is een systeem met knopjes om geld in te zamelen, er hoeft niet perse logica in te zitten, dat is irrelevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 21:55 zei Hermanos2:

Tegen mij heeft Hij nog nooit gesproken.

Het gaat over simpele logica, nu dit weer. Bronkennis gaat vooraf aan het gebruik van die kennis, overgeleverd aan de vrije wil van de mens. Het is als zeggen dat we een wagen ter beschikking krijgen, het staat ons vrij om hiermee tegen een muur te rijden, maar het hoeft niet persé.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Dat is nu eenmaal de wereld van vandaag, we zijn expert geworden in een absurd systeem waar we eigenlijk niets van begrijpen, maar het went.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-4-2021 om 08:54 zei sjako:

Dus door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd. 

Moesten ze nog een middel kunnen vinden om ook hun morele geweten los te laten, zouden ze misschien ook veel minder last van al dat stigma ondervinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:50 zei Willempie:

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verwijderen Gods plan te verijdelen maar besefte niet dat dit alles juist in Gods plan paste om hem als legitieme aanklager uit te schakelen. Vergelijk het met Zacharia 3. Hij heeft zijn legitimiteit verloren en is openlijk tentoongesteld als een moordenaar. In een rechtszaak is een crimineel als aanklager niet toegestaan.

Het grote voordeel van tijdloos is dat het morgen niet anders zal zijn, het is nu wachten op godot, die nooit komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Godot is een personage uit een toneelstuk. fictief dus.

Met hun oefeningen over co-creatieve rente wilden ze enkel maar duiden dat verschillende manieren van denken ook tot een heel andere uitkomst zou kunnen leiden, maar tegelijk ook in de schijnwerpers plaatste dat we als samenleving niet alle denksporen benutten die legitiem tot het normale perceptiedomein kunnen gerekend worden. Ook hierover werden hulpvragen gesteld aan ggz-experten, maar verdwenen sneller dan ze gesteld konden worden, de malaise diep, onbewust.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 10:01 zei Hermanos2:

Interessant!!! 

Apart is de bedenking dat E-werkers amper een ggz-expert kunnen vinden die gecharmeerd raakt door economie, wellicht omdat kwetsbare mensen een berg hulpvragen hebben over de impact van allerhande onderliggend verweven platitudes. En zelfs wanneer deze mening een gok is wegens het gemis aan ontvankelijkheid, het is misschien veel eenvoudiger dan we willen denken, net zoals onze harten bloeden, in hoop en liefde, in verschrikking en verbijstering, onmachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:50 zei Willempie:

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verwijderen Gods plan te verijdelen maar besefte niet dat dit alles juist in Gods plan paste om hem als legitieme aanklager uit te schakelen. Vergelijk het met Zacharia 3. Hij heeft zijn legitimiteit verloren en is openlijk tentoongesteld als een moordenaar. In een rechtszaak is een crimineel als aanklager niet toegestaan.

Vragen het ons af, staat het woord 'inflatie' ergens letterlijk in de Bijbel? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid