Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Willempie:

Ben je bang voor duidelijke antwoorden op duidelijke vragen?

Noem eens een paar stereotiep inflatoire epistemologische obstakels, je kent ze uit je broekzak omdat je Christen bent. 

Op 14-5-2021 om 09:38 zei Mohawk:

Het grootste probleem is dat de dwaling, die door het dienen van de mammon ontstaat, voor velen de ondergang betekent. Wie gelooft dat Satan is verslagen is verkeerd geïnformeerd.

Het eindresultaat van het proces van financiële mondialisering zal misschien zijn dat we in de kern van onze economieën een automaat hebben gecreëerd die in beslissende mate ons leven conditioneert. De grote nachtmerrie van de mensheid, er getuige van zijn hoe machines onze wereld gaan beheersen, lijkt op elk ogenblik werkelijkheid te kunnen worden, niet in de vorm van robots die banen overbodig maken, of grote regeringscomputers die ons dag en nacht bewaken, maar als een elektronisch systeem van financiële transacties. Deze automaat functioneert volgens een eigen logica die niet de logica is van de regels van onze traditionele markt. Overheden, ondernemingen en financiële instellingen hebben vrijwel geen greep op de dynamiek van de door de automaat in beweging gebrachte geldstromen, ondanks hun rijkdom en macht. Toch is een effectieve regulering van de wereldeconomie technisch denkbaar. Het schort niet aan technologie, maar het draait om menselijke waarden. Deze menselijke waarden kunnen veranderen, het zijn geen natuurwetten. Dezelfde elektronische netwerken van informationele en financiële stromen kunnen worden afgestemd op andere waarden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

3 uur geleden zei Mohawk:
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wie gaat christenen naar concentratiekampen afvoeren en waarom ? 

 

Satan met hulp van zijn slaven, omdat hij een hekel heeft aan christenen en hun zal bewijzen dat hij niet verslagen is.

Dat bedoel ik niet. Duitser? Fransen? Swahilianen? 

k ben TTC niet en wil graag een concreet antwoord.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat bedoel ik niet. Duitser? Fransen? Swahilianen?

Dat maakt toch niet uit, zolang we ze maar naar concentratiekampen kunnen sturen, om te lachen, des mensen. 

21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

k ben TTC niet en wil graag een concreet antwoord.

Je maakt van geen probleem een complex probleem, het gaat om het idee dat we dat gaan doen, menselijk. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Ik heb nog nooit het genoegen gehad om met zo'n ding tegen mijn slaap te zitten, wel om ongeveer een uur lang met die geweren onder schot gehouden te worden. Het voelde of ik voor een soort vuurpeloton stond. Dat heeft bij mij geen stress veroorzaakt. Ik dacht gewoon: "Het is nu afgelopen of niet." Geen stress en geen posttraumatische stoornis bij mij. Ik heb wel ergere dingen meegemaakt die mogelijk een uitwerking in mijn psychologische welzijn hebben. Dat is allemaal moeilijk te meten. 

Ervaring is een goede leerschool, daarom maken wij tijdens het leven van alles mee, en kunnen ook van de ervaring van anderen leren. Het doet mij denken aan een tv-uitzending over preppers. Een gezin waarvan de man kosten nog moeite had gespaard om een high-tec schuilkelder te bouwen, gevuld met voedsel en wapens. Zijn vrouw was een Vietnamese vluchteling die het allemaal zinloos vond, omdat haar ervaring was dat je beter kunt vertrouwen op God, en zonder hulp van anderen niet kan overleven, als de pleuris echt uitbreekt. Niet dat de man zich daar iets van aantrok, zo gaat het vaak, naar rede wordt niet geluisterd. Angst versterkt het gevoel op eigen kracht en intellect te moeten overleven, door gebrek aan vertrouwen.

56 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat bedoel ik niet. Duitser? Fransen? Swahilianen? 

k ben TTC niet en wil graag een concreet antwoord.

Je hebt een concreet antwoord gekregen. Satans slaven bevinden zich overal dus wat wil je .., dat ik hier alle bevolkingsgroepen op aarde ga benoemen?

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Je hebt een concreet antwoord gekregen. Satans slaven bevinden zich overal dus wat wil je .., dat ik hier alle bevolkingsgroepen op aarde ga benoemen?

Denk dat de vraag is aan welk teken we ze kunnen herkennen? Iets met een draak of zo? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Mohawk:
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat bedoel ik niet. Duitser? Fransen? Swahilianen? 

k ben TTC niet en wil graag een concreet antwoord.

Je hebt een concreet antwoord gekregen. Satans slaven bevinden zich overal dus wat wil je .., dat ik hier alle bevolkingsgroepen op aarde ga benoemen?

Nee, ik wil alleen antwoord  op de vraag wie de christenen naar de concentratiekampen af gaat voeren en waarom. 

19 uur geleden zei Dat beloof ik:
20 uur geleden zei Mohawk:

Wat de Joden overkwam tijdens de holocaust zal ook de christenen niet bespaard blijven. Maar met één verschil, de Jood kon niet ontkennen Jood te zijn. Hoeveel christenen zullen hun geloof verloochenen als om die reden hun bezittingen worden afgenomen en zij naar concentratiekampen worden afgevoerd ..? Alleen omwille van hun geloof ..! Dan zal blijken wiens geloof op dwaling is gebouwd en wiens geloof op waarheid.

Wie gaat christenen naar concentratiekampen afvoeren en waarom ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, ik wil alleen antwoord  op de vraag wie de christenen naar de concentratiekampen af gaat voeren en waarom. 

Je kent wellicht het begrip elaboratie, dat betekent het degelijk verwerken van informatie. Euh, niet uitgevonden hé, staat in de boekskes van de ggz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, ik wil alleen antwoord  op de vraag wie de christenen naar de concentratiekampen af gaat voeren en waarom. 

Zoals ik eerder heb geschreven, de aarde wacht een natuurcatastrofe van ongekende omvang. Grote gebieden zijn daarna onbewoonbaar en de mensheid zal God haten vanwege de enorme schade die aan de aarde is toegebracht. Na deze catastrofe openbaart de antichrist zich en begint een geloofsstrijd, tegen met name de christenen, die in gruwelijkheid alles overtreft wat zich eerder in de geschiedenis heeft afgespeeld. Veel christenen zullen dan bezwijken onder de druk en de zware maatregelen die hun worden opgelegd. Zij zullen hun geloof opgeven en zich aansluiten bij de antichrist, een man waarin Satan zichzelf belichaamd en waarmee vergeleken Hitler een koorknaapje zal blijken te zijn. Satan zelf heeft het dan voor het zeggen en die deinst nergens voor terug, omdat hij weet nog maar weinig tijd te hebben, tot aan het gericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mohawk:

Zoals ik eerder heb geschreven, de aarde wacht een natuurcatastrofe van ongekende omvang. Grote gebieden zijn daarna onbewoonbaar en de mensheid zal God haten vanwege de enorme schade die aan de aarde is toegebracht. Na deze catastrofe openbaart de antichrist zich en begint een geloofsstrijd, tegen met name de christenen, die in gruwelijkheid alles overtreft wat zich eerder in de geschiedenis heeft afgespeeld. Veel christenen zullen dan bezwijken onder de druk en de zware maatregelen die hun worden opgelegd. Zij zullen hun geloof opgeven en zich aansluiten bij de antichrist, een man waarin Satan zichzelf belichaamd en waarmee vergeleken Hitler een koorknaapje zal blijken te zijn. Satan zelf heeft het dan voor het zeggen en die deinst nergens voor terug, omdat hij weet nog maar weinig tijd te hebben, tot aan het gericht.

Lijkt allemaal gezellig te gaan worden, een aantal wil hopen dat psychodramatische beeldspraak ook in milde overreding kan beschouwd worden. Geen garantie weliswaar, drama biedt immers spektakel, en eenvoud amper begrepen, ongeloofwaardig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Satan zelf heeft het dan voor het zeggen en die deinst nergens voor terug, omdat hij weet nog maar weinig tijd te hebben, tot aan het gericht.

Naar de beleving van een aantal is de beste wet diegene die stelt dat al die andere wetten niet mogen veranderd worden, en dan een minister van vereenvoudiging aan te stellen, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Naar de beleving van een aantal is de beste wet diegene die stelt dat al die andere wetten niet mogen veranderd worden, en dan een minister van vereenvoudiging aan te stellen, van harte.

Wellicht wordt er een minister van eenvoudig taalgebruik benoemt. Dan wordt de nieuwe antichristelijke wetgeving ook door het niet intellectuele deel van de bevolking begrepen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mohawk:

Wellicht wordt er een minister van eenvoudig taalgebruik benoemt. Dan wordt de nieuwe antichristelijke wetgeving ook door het niet intellectuele deel van de bevolking begrepen. 

Lastig is en blijft op basis van redelijke argumentatie en herstelonderzoek weten dat diverse problemen niet hoeven te bestaan, maar toch begint iedereen er steeds over alsof je er niet kan aan ontsnappen, waar je ook komt. Iets pijnlijker en vaak tot diep verdriet stemmend dat het hier helemaal niet gaat over raketwetenschap, maar net berust op logisch boerenverstand, menselijk.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei TTC:

Lastig is en blijft op basis van redelijke argumentatie en herstelonderzoek weten dat diverse problemen niet hoeven te bestaan, maar toch begint iedereen er steeds over alsof je er niet kan aan ontsnappen, waar je ook komt. Iets pijnlijker en vaak tot diep verdriet stemmend dat het hier helemaal niet gaat over raketwetenschap, maar net berust op logisch boerenverstand, menselijk.  

Naar de redelijke argumentatie heb ik verwezen. Het zou egoïstisch zijn als ik een dergelijke bron van openbaring voor mezelf zou houden. Verder is het aan iedereen zelf overgelaten in hoeverre men deze openbaringen serieus neemt en zich erin verdiept. Een kostbaar genadegeschenk wordt makkelijk afgewezen, vooral door christenen, die menen de wijsheid al in pacht te hebben.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei TTC:
22 uur geleden zei Willempie:

Je blijft maar vaag. Het is alsof je de discussie eigenlijk uit de weg gaat. Ben je bang voor duidelijke antwoorden op duidelijke vragen?

Helemaal niet vaag, hebben al honderd keer verwezen naar een vergeten element in het denken, maar dan ben je telkens weer weg. Of wil je die oefening nog eens maken? 

Stampend rende de olifant door de porseleinkast, wijzend met zijn slurf omhoog. Hij tetterde het uit, met spuit en luid: Zie de regenboog die in de hemel staat, en wat het eind bewoog, dat ons nu naderen gaat.

In de ban van zijn gelijk, gaf hij van cognitieve voortschrijding geen enkele blijk, en wat in z'n weg werd gelegd, werd gemist verpletterd en relevantie ontzegd, want hij voelde zich geen olifant in alarmstand, maar een vlinderkind met uitgestoken hand.

De zon heeft gelijk en toont dat ook trouw zonder te wijken van baan en beweging. Wat hij zegt, wordt gezien en gevoeld en erkend inhoudelijk te zijn. En olifant en vlinder en wellicht zelfs een engel met uitgestoken hand, bieden nog niet dezelfde mate van trouw in eenvoud en recht. 

Het witte bloedlichaampje heeft gelijk, en toont dat ook trouw zonder te wijken van baan en beweging, en wat in z'n weg wordt gelegd wordt doelmatig op relevantie beproefd en zo nodig bestreden. Maar zon en olifant en vlinder of wat er verder is, biedt hem geen relevantie van weg en beweging, en ook geen hindernis. 

Zou de zon duizend keer opkomen en ondergaan, om de mens tot een gesprek met hem te brengen? Wel om de mens tot verwondering en gesprek te brengen. Maar absurd is om dat gesprek te doen voeren met de zon. Zo is het mutatis mutandis ook bij het bloedlichaampje, en de vlinder en de olifant, en zelfs bij de engel. Want alles en een ieder heeft een weg en een beweging en een richting, naar aard en middelen van zijn, en naar nut en doel van z'n specifieke bestemming.

Zou de zon willen of zelfs kunnen spreken over de formule van haar baan? Zou de olifant vatbaar willen of kunnen zijn voor de beleving van vergeet-me-nietjes? Zou een vlinder in dartelende communicatie van aandacht voor het onzichtbare en het wonderlijke, een rechter tot een oordeel kunnen brengen? Zou zelfs een engel aandacht en bestuur mogen en willen krijgen voor wat buiten zijn taak en roeping valt?

Daarom als je een oefening wilt herhalen: wat is het profiel en de aard en de richting en het gereedschap, en wat zijn de erkende middelen van communicatie en waarneming? Want als het gaat om iets als de baan van de zon, dan is het nu tijd voor de maan in de regenton. Je ziet pas wat je ziet, als je begint te geloven wat je ziet. Ben ik een raaf, als ik in de ton meen een romige kaas te zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mohawk:

Naar de redelijke argumentatie heb ik verwezen. Het zou egoïstisch zijn als ik een dergelijke bron van openbaring voor mezelf zou houden. Verder is het aan iedereen zelf overgelaten in hoeverre men deze openbaringen serieus neemt en zich erin verdiept. Een kostbaar genadegeschenk wordt makkelijk afgewezen, vooral door christenen, die menen de wijsheid al in pacht te hebben.

Het probleem van dat wat tijdloos beschikbaar wordt gesteld is, we weten niet hoe dit cognitief onthaald wordt. Anders gezegd, dat wat op zich niet ontkend kan worden, biedt geen zekerheid dat het ook als dusdanig zal herkend worden. Het begrip openbaring is daarom ook voor vele interpretaties vatbaar, naargelang het ontvangende subject een en ander betrekt binnen deze of gene culturele conditionering en bijhorende aspiraties. Indien doordacht leidt het tot een tragisch absurde situatie, zij het volstrekt betekenisloos voor hen die geen flauw idee hebben waar het dan precies over gaat, zelfs belachelijk gemaakt op manieren die niet laten vermoeden dat ooit tot expressie kan gebracht worden wat in onze harten besloten ligt, meedogend beschouwend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Tomega:

Stampend rende de olifant door de porseleinkast, wijzend met zijn slurf omhoog. Hij tetterde het uit, met spuit en luid: Zie de regenboog die in de hemel staat, en wat het eind bewoog, dat ons nu naderen gaat. In de ban van zijn gelijk, gaf hij van cognitieve voortschrijding geen enkele blijk, en wat in z'n weg werd gelegd, werd gemist verpletterd en relevantie ontzegd, want hij voelde zich geen olifant in alarmstand, maar een vlinderkind met uitgestoken hand.

De hevigheid van de doorbraakervaring kent vele gradaties, van kleine, plotselinge inzichten tot pijnlijke en euforisch stemmende transformaties. Wat ze met elkaar gemeen hebben, is het gevoel van onzekerheid en verlies aan houvast. Creatieve mensen weten dat zij deze onzekerheid en dit verlies aan houvast moeten omarmen, zelfs soms leidend tot de indruk dat er magie in het spel zit. Zowel kunstenaars als wetenschappers hebben zulke ogenblikken van ontzag en/of verwondering beschreven, waarin een verwarde, chaotische situatie zich op wonderbaarlijke manier uitkristalliseert tot een nieuw idee en/of oplossing voor een tot dan toe schijnbaar onoplosbaar probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mohawk:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, ik wil alleen antwoord  op de vraag wie de christenen naar de concentratiekampen af gaat voeren en waarom. 

Zoals ik eerder heb geschreven, de aarde wacht een natuurcatastrofe van ongekende omvang.

Ja hoor eens, wat gaat het nu worden: Een natuurcarastrofe (en zo ja, welke dan) of concentratiekampen? 
Het lijkt er nu op dat je als een kip zonder kop maar wat vreselijke zaken zit op te noemen om angst in te boezemen.
Ik vraag naar concentratiekampen en jij gaat over natuurrampen raaskallen.
Dat werk bij mij niet, ik wil gewoon feiten.
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ja hoor eens wat gaat het worden: Een natuurcarastrofe (en zo ja, welke dan) of concentratiekampen? Het lijkt er nu op dat je als een kip zonder kop maar wat vreselijke zaken zit op te noemen om angst in te boezemen. Dat werk bij mij niet, ik wil gewoon feiten.

Die natuurcatastrofe hoef je eigenlijk niet op te wachten, die heeft zich al voltrokken als je naar de toestand van de wereld kijkt. Maar misschien valt je dat niet zo op, het lijkt immers zo normaal, toch? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Die natuurcatastrofe hoef je eigenlijk niet op te wachten, die heeft zich al voltrokken als je naar de toestand van de wereld kijkt. Maar misschien valt je dat niet zo op, het lijkt immers zo normaal, toch? 

Nee, dat klopt niet met wat @Mohawk stelt:

9 uur geleden zei Mohawk:

de aarde wacht een natuurcatastrofe van ongekende omvang.

Dit geraas is toch niet meer te volgen. 
Jullie struikelen over elkaar om maar zo hoogdravend mogelijke onzin uit te braken, en de eerste de beste kan laten zien dat het elkaar in tegenspraak is. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat klopt niet met wat @Mohawk stelt: Dit geraas is toch niet meer te volgen. Jullie struikelen over elkaar om maar zo hoogdravend mogelijke onzin uit te braken, en de eerste de beste kan laten zien dat het et elkaar in tegenspraak is. 

Een normaal denkend mens snapt nu eenmaal niet waar al die prentjes vandaan komen, of het moest zijn dat er ook aandacht aan besteed wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ja hoor eens, wat gaat het nu worden: Een natuurcarastrofe (en zo ja, welke dan) of concentratiekampen? 
Het lijkt er nu op dat je als een kip zonder kop maar wat vreselijke zaken zit op te noemen om angst in te boezemen.
Ik vraag naar concentratiekampen en jij gaat over natuurrampen raaskallen.
Dat werk bij mij niet, ik wil gewoon feiten.
 

Je vroeg naar de reden wie en waarom en daar heb ik je antwoord op gegeven, wel bij de feiten blijven. Wat ik verkondig is niets nieuws! Het gaat over bijbelse profetieën en ik wijs op belangrijke openbaringen die iedere christen ter harte zou moeten nemen. Dat het voorspelde eindtijd scenario jou angst inboezemd interesseert mij niet, ik voel me niet geroepen het anders voor te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Mohawk:

Je vroeg naar de reden wie en waarom en daar heb ik je antwoord op gegeven, wel bij de feiten blijven. Wat ik verkondig is niets nieuws! Het gaat over bijbelse profetieën en ik wijs op belangrijke openbaringen die iedere christen ter harte zou moeten nemen. Dat het voorspelde eindtijd scenario jou angst inboezemd interesseert mij niet, ik voel me niet geroepen het anders voor te stellen.

Dus christenen worden in concentratiekampen opgesloten vanwege natuurrampen en dat staat in openbaringen.....Jaja. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-5-2021 om 11:45 zei Mohawk:

De malaise die er aan zit te komen is niet te overzien. Wat de Joden overkwam tijdens de holocaust zal ook de christenen niet bespaard blijven. Maar met één verschil, de Jood kon niet ontkennen Jood te zijn. Hoeveel christenen zullen hun geloof verloochenen als om die reden hun bezittingen worden afgenomen en zij naar concentratiekampen worden afgevoerd ..? Alleen omwille van hun geloof ..! Dan zal blijken wiens geloof op dwaling is gebouwd en wiens geloof op waarheid.

Wees getroost, er zullen ook veel christenen het overleven en de wederkomst van Jezus mee maken. De echte ramp voltrekt na ons heengaan.

5 uur geleden zei Mohawk:

Je vroeg naar de reden wie en waarom en daar heb ik je antwoord op gegeven, wel bij de feiten blijven. Wat ik verkondig is niets nieuws! Het gaat over bijbelse profetieën en ik wijs op belangrijke openbaringen die iedere christen ter harte zou moeten nemen. Dat het voorspelde eindtijd scenario jou angst inboezemd interesseert mij niet, ik voel me niet geroepen het anders voor te stellen.

Hij is ook geen christen.

5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dus christenen worden in concentratiekampen opgesloten vanwege natuurrampen en dat staat in openbaringen.....Jaja. 

Er worden nu al christenen in Noord Koreaanse concentratiekampen opgesloten en nu al zijn er natuurrampen. Onder de antichrist is het een bijbels gegeven dat deze weeën heftiger zullen zijn.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid