Spring naar bijdragen

Hoe is satan verslagen?


Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is nu wel duidelijk dat je geen antwoord geeft op de vraag waar uit de geschiedenis blijkt dat god het wel kan. Op zich niet gek, want dat blijkt namelijk nergens uit de geschiedenis.

Ze hebben toch gezegd dat het averechts zou werken, we zouden terug naar de toekomst gaan, kwestie van perceptie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen. Hij dacht door de Gezalfde van deze arde te verw

Ik denk dat 1 Kor. 15 rond vers 20 hier wel een duidelijk aanknopingspunt biedt. Jezus is de 'eersteling', Hij versloeg als eerste Satan, zonde en dood. Daarom zit Hij aan Gods rechterhand en kan

De satan is verslagen in die zin dat hij zijn recht heeft verloren als aanklager. Hij heeft zijn hand overspeeld door de rechtvaardige te doden. Hij dacht daarmee een slag te winnen maar heeft daarmee

Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Fascinerend is een wereld waarin waarheden niet welkom zijn, het is dan misschien beter te zeggen dat we kloven met bergen kunnen dichten zodat we die bruggen en ladders niet nodig hebben, om er zeker van te zijn dat niemand er wat van begrijpt, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Op 26-5-2021 om 18:34 zei Willempie:

Nee. Het ging nog veel dieper dan dat.

Weet niet wat je precies bedoelt met dieper, of waar allerhande partijen hun mosterd halen, wanneer we een overzicht maken zoals het zich vandaag aan de oppervlakte manifesteert? Het is, omdat het quasi onmogelijk is om elk detail te gaan beschrijven, niet meer dan een visieschets, die eigenlijk alle kanten op kan. 

dDQUWVw.png

 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Voor hetzelfde geld hadden ze evengoed terrorist kunnen worden, maar de subsidies waren op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is nu wel duidelijk dat je geen antwoord geeft op de vraag waar uit de geschiedenis blijkt dat god het wel kan.
Op zich niet gek, want dat blijkt namelijk nergens uit de geschiedenis.
 

Ik kan je slechts voorbeelden geven uit de geschiedenis van de weldadige gevolgen van het evangelie en het serieus nemen van Gods woorden. Ik hoef geen voorbeelden te geven waaruit blijkt dat de mens het niet redt zonder God want dat blijkt overduidelijk. En daar had ik het over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Ik kan je slechts voorbeelden geven uit de geschiedenis van de weldadige gevolgen van het evangelie en het serieus nemen van Gods woorden. Ik hoef geen voorbeelden te geven waaruit blijkt dat de mens het niet redt zonder God want dat blijkt overduidelijk. En daar had ik het over.

Hier is een lijst van alle oorlogen, of gaan we de geschiedenis nog eens herschrijven? Stel eens een andere vraag, hoeveel mensen nu effectief weten wat die Jubeljaren en Heilige Jaren betekenen, het is zowaar een taboe, om welke reden dan ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-5-2021 om 18:17 zei Dat beloof ik:

Niet in de laatste plaats omdat je alleen maar wijst op de puinhoop die de mensheid er van maakte, maar zo dat al is volgt daar op geen enkele manier uit dat god het beter zou doen.

Whatever in deze wereld, alles moet kapot, stigma bestaat niet. Verder stellen we vast dat er nog nooit een boek geschreven werd, het is werkelijk een mysterie dat we ooit dachten van wel. Vandaag zitten ggz-experten met de handen in het haar dat ze ooit in dergelijke wanen hebben kunnen geloven, haast onwaarschijnlijk de ontnuchtering, dat we dat niet vroeger gezien hebben, een raadsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Ik hoef geen voorbeelden te geven waaruit blijkt dat de mens het niet redt zonder God want dat blijkt overduidelijk.

De paradox lijkt vaak te zijn hoe God nu een systeem heeft weten te ontwikkelen waarvan Hij zowel de schepper als vernietiger is, van waaruit zou kunnen verklaard worden waarom het voor de ene overduidelijk is en voor de andere klinkklare nonsens, naar analogie niets mis mee, goed en kwaad. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Inmiddels zijn een aantal E-werkers op een punt gekomen dat ze hulpvragen kunnen stellen waarmee de diepe malaise binnen de ggz transparant wordt gemaakt, niet omdat ze perse hun gelijk willen halen maar net omwille van de cognitieve flexibiliteit die in de vraag verweven zit. En hoe paradoxaal ook, net dat betekent dat ze alsmaar wandelen gestuurd worden, alsof er niet eens een vraag gesteld is geweest, ondanks alle hoop, het innerlijke vernietigend, onbegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Willempie:

Ik kan je slechts voorbeelden geven uit de geschiedenis van de weldadige gevolgen van het evangelie en het serieus nemen van Gods woorden. Ik hoef geen voorbeelden te geven waaruit blijkt dat de mens het niet redt zonder God want dat blijkt overduidelijk. En daar had ik het over.

Dat is niet moeilijk. Ik kan je ook voorbeelden geven uit de geschiedenis van weldadige gevolgen van het acteren van de mensheid zonder god.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet moeilijk. Ik kan je ook voorbeelden geven uit de geschiedenis van weldadige gevolgen van het acteren van de mensheid zonder god.

Alles kan, vandaar wellicht het dispuut over immanent en/of transcendent, het zit goed in elkaar, zei Freek de Jongh zelfs. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:

Zoals?

Misschien dat het straks zelfs verwarrend gaat worden, alsof het een auto-immuunziekte is die we zelf onderhouden, om vervolgens te beklagen. En zeg dan dat we allerhande katalysatoren vooral niet opmerken, en amper iemand die het begrijpt, hoezo? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet moeilijk. Ik kan je ook voorbeelden geven uit de geschiedenis van weldadige gevolgen van het acteren van de mensheid zonder god.

Zoals?

Uit dezelfde bron waar jij je voorbeelden uit de geschiedenis van de weldadige gevolgen van het evangelie en het serieus nemen van Gods woorden vandaan haalt.
Als ik daar naar had gevraagd. Maar dat heb ik niet gedaan, want ik wil bij de discussie blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Uit dezelfde bron waar jij je voorbeelden uit de geschiedenis van de weldadige gevolgen van het evangelie en het serieus nemen van Gods woorden vandaan haalt. Als ik daar naar had gevraagd. Maar dat heb ik niet gedaan, want ik wil bij de discussie blijven.

Kan nog eeuwig doorgaan als je dat wenst, in het andere geval kan je nog altijd proberen te onderzoeken hoe het inflatoire denken het deflatoire denken uitsluit op een manier dat de gulden middenweg volledig over het hoofd gezien wordt, met alle gevolgen van dien omdat het alles verduisterd.  Dat hierdoor evangelisten geboren worden, heeft dan misschien niet zozeer met God te maken maar met logisch boerenverstand, wat misschien hetzelfde zou kunnen zijn, pardoes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Uit dezelfde bron waar jij je voorbeelden uit de geschiedenis van de weldadige gevolgen van het evangelie en het serieus nemen van Gods woorden vandaan haalt.
Als ik daar naar had gevraagd. Maar dat heb ik niet gedaan, want ik wil bij de discussie blijven.

Ik vroeg je om voorbeelden, zoals ik er een paar heb gegeven.  Heb je die niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ik vroeg je om voorbeelden, zoals ik er een paar heb gegeven.  Heb je die niet?

Ik ben vorige week gewoon met de trein mee gereden zonder te zijn overvallen

 Ik was de enige in de coupe en atheïst. Er was geen opwekking. Mooi toch?

Op 27-5-2021 om 19:13 zei Willempie:

Er zijn ook andere voorbeelden. In Kwazoeloe-Natal bijvoorbeeld was er een enorme daling van de misdaad, gepaard met een opwekking. Je kon zelfs weer veilig met de trein reizen. Zo zijn er nog vele andere voorbeelden

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik ben vorige week gewoon met de trein mee gereden zonder te zijn overvallen. Ik was de enige in de coupe en atheïst. Er was geen opwekking. Mooi toch?

Grappig eigenlijk, ben je ook eens omhoog gesprongen in die coupe, gemerkt dat je dan op exact dezelfde plaats neerkomt?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Het is niet alleen een nietsontziende mallemolen, het is ook een ballon die we met een tandenstoker kunnen doorprikken, hoezo? We blijven hopen op een fluweelzachte aanpak, zelfs al hebben we daar totaal geen inspraak in, op kladjes misschien, hoop in de schuif, vermorzeld wegens onbegrepen, niet eens gehoord. Liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:50 zei Willempie:

De satan heeft zijn recht verspeeld om mensen aan te klagen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een onschuldige te doden. In die zin is hij verslagen.

Je zal het zien, vraag hen tussendoor wat ze onthouden hebben van wat nu precies met het reverse debt system bedoeld wordt, en je weet prompt niet eens meer wat normaal is. Maar die vraag kan er ook maar pas komen wanneer er a priori al een normaal zou geweest zijn, wat op zich zeer zelden gerealiseerd wordt binnen deze of gene context, amper geloofwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Een mens kan in het leven enkel maar de brute pech hebben om aan het verkeerde aandacht te besteden, want hoe zou je anders op het idee kunnen komen dat er überhaupt zoiets als satan bestaat? Het is echter wel frappant dat iedereen dat weet, werkelijk weinig dingen waarover zoveel consensus bestaat, heel apart. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2021 om 09:36 zei Hermanos2:

Ik lees dat satan werd verslagen toen Jezus stierf aan het kruis. Hoe moet ik dat zien in het licht van teksten als 1 Petrus 5:8-9? 

Als we ons de bedenking maken hoeveel verschillende onderwerpen of interesses het leven biedt, met voor elk onderwerp ook verschillende graden in expertise en/of voortschrijdende inzichten, wordt het al snel een overweldigend kluwen dat geen mens allemaal kan bevatten, simpelweg onmogelijk. Onwetendheid is daarom ook geen scheldwoord, en vanuit dat standpunt reïncarnatie een noodzakelijkheid om er überhaupt iets wijzer van te kunnen worden, wat eenvoud vermag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-4-2021 om 16:12 zei sjako:

Maar daar had de mens geen toegang meer toe.

Het waren net al hun traumatische ervaringen en bijhorende introspectie dat ze toeliet om hulpvragen te stellen met een kwalitatief zeer specifieke inhoud, maar prompt ook tot de ontnuchterende ontdekking kwamen dat ze minder evident waren dan ze in al hun enthousiasme hoopvol verwachtten, zelfs dermate logisch dat het ook hun harten brak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid