Spring naar bijdragen

2de coronagolf op komst


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je hebt je 2 keer goed uitgedrukt  dat is niet het probleem. Het probleem is dat die  uitdrukkingen haaks op elkaar staan. 

Ik realiseerde mij onder het schrijven  ineens dat een tribune op een voetbalveld misschien ook een virus overdracht  kan zijn, althans de achterste rijen die zijn waarschijnlijk net zo gevaarlijk als indoor, dus algemeen op het veld is buiten, niet gevaarlijk voor overdracht, maar opeenhoping van mensen achterin de tribune, is zo goed als hetzelfde als indoor, het zou allemaal eens geïnventariseerd moeten worden en geen onnodige maatregelen invoeren voor buiten dat komt de economie en ontspanning niet ten goede, en heeft met het virus niets van doen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nog een predikant die de plandemic tot in detail benadert. Nederlands ondertitteld. @antoon Hoor ook eens wat hij toe te voegen heeft aan de Daniël profetieën.  De globalistische Kabal ontm

Maart: 63.163 testen – 12.714 positief (20,13%) April: 175.509 testen – 30.808 positief (17,55%) Mei: 124.195 testen – 6.626 positief (5,34%) Juni: 251.956 testen – 3.335 positief (1,32%) Juli

Deze Spaanse arts wat een (h)eerlijke vent.  

Posted Images

31 minuten geleden zei antoon:

Ik realiseerde mij onder het schrijven  ineens dat een tribune op een voetbalveld misschien ook een virus overdracht  kan zijn, althans de achterste rijen die zijn waarschijnlijk net zo gevaarlijk als indoor, dus algemeen op het veld is buiten, niet gevaarlijk voor overdracht, maar opeenhoping van mensen achterin de tribune, is zo goed als hetzelfde als indoor, het zou allemaal eens geïnventariseerd moeten worden en geen onnodige maatregelen invoeren voor buiten dat komt de economie en ontspanning niet ten goede, en heeft met het virus niets van doen

Eerst doe je twee tegengestelde beweringen. Daar komt dan nu een derde bij, die is gebaseerd op: tijdens het schrijven bedacht ik me hoe het misschien wel eens zou kunnen zijn gegaan. Bepaald niet goed doordacht dus. 

Ik ben blij dat jij niet bij het RIVM werkt. Dat doet uitspraken op grond van wat bekend en doorgerekend is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

het zou allemaal eens geïnventariseerd moeten worden en geen onnodige maatregelen invoeren voor buiten dat komt de economie en ontspanning niet ten goede, en heeft met het virus niets van doen

Inventariseren kost tijd (ik neem aan dat je dat met mij eens bent). Een beleid van "better save then sorry" lijkt mij niet verkeerd. Dan wordt het inventariseren natuurlijk lastig, of je moet een grote groep mensen vrijwillig vragen om een experiment te doen (dat kan, zie dit voorbeeld dat binnen is). Verder is het natuurlijk ook zo dat als je met z'n allen op een tribune zit het veel eerder zo zal zijn dat er groepjes zullen zijn die in kroegen en sportkantines gaan napraten, met alle aanvullende risico's van dien. 

Ik vraag mij daarom af of je hier het woord "onnodige" wel mag gebruiken. Zeker als je onderbouwing uitermate wankel is en de ene keer linksom reageert en de andere keer rechtsom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Mullog:

Een beleid van "better save then sorry" lijkt mij niet verkeerd.

Mij lijkt het me wanvertoningen opleveren waarin iemand die aan COPD lijdt veilig uit eten wil om vervolgens pas te vertrekken als de politie de zaak komt ontruimen wegens te druk. Het hebben van een ziekte heeft zo zijn nadelen en die hef je niet op. Ook niet door ze op een voetstuk te plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mij lijkt het me wanvertoningen opleveren waarin iemand die aan COPD lijdt veilig uit eten wil om vervolgens pas te vertrekken als de politie de zaak komt ontruimen wegens te druk. Het hebben van een ziekte heeft zo zijn nadelen en die hef je niet op. Ook niet door ze op een voetstuk te plaatsen.

Ik denk niet dat er beleid gemaakt wordt voor individuele gevallen. Verder heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid daarin en als iemand uit een risicogroep toch het risico wil nemen dan is dat zijn of haar eigen besluit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zal echt geen risico nemen om normaal naar buiten te gaan lopen, wandelen of sporten in de zon desnoods met  mensen in je buurt , als je maar buiten komt en thuis normaal frisse lucht laat binnenstromen

Verder zijn de nieuwe maatregelen  waarschijnlijk alweer een kansloze missie, opmaat voor een nieuwe detentie volgens mij denken heel wat mensen in ons land zo, misschien onderhand bijna een derde, alleen ze brengen het niet naar buiten, bang voor dat krampachtige verweer, ik ben er niet zo bang voor , wie kan mij wat doen,  en zeg gewoon hoe het is.

Hoe zou dat nu komen, als ik over ons land schrijf  dan denk ik aan langzaam aan beetje richting Noord Korea

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei antoon:

Je zal echt geen risico nemen om normaal naar buiten te gaan lopen, wandelen of sporten in de zon desnoods met  mensen in je buurt , als je maar buiten komt en thuis normaal frisse lucht laat binnenstromen

Verder zijn de nieuwe maatregelen  waarschijnlijk alweer een kansloze missie, opmaat voor een nieuwe detentie volgens mij denken heel wat mensen in ons land zo, misschien onderhand bijna een derde, alleen ze brengen het niet naar buiten, bang voor dat krampachtige verweer, ik ben er niet zo bang voor , wie kan mij wat doen,  en zeg gewoon hoe het is.

Hoe zou dat nu komen, als ik over ons land schrijf  dan denk ik aan langzaam aan beetje richting Noord Korea

 

 

Daar zijn de grote woorden weer 'detentie, Noord Korea'. Ga naar buiten, ga op het terras zitten, bezoek een café, ga wandelen, ga uitgebreid boodschappen doen.

Het kan allemaal alleen let een klein beetje op je afstand tot anderen. Echt moeilijker is het niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Quest:

Daar zijn de grote woorden weer 'detentie, Noord Korea'. Ga naar buiten, ga op het terras zitten, bezoek een café, ga wandelen, ga uitgebreid boodschappen doen.

Het kan allemaal alleen let een klein beetje op je afstand tot anderen. Echt moeilijker is het niet. 

Klinkt heel redelijk, tenminste aangenomen dan dat buitenbesmetting echt plaatsvind, zo niet dan zou 1,5 meter weleens overbodig kunnen zijn, tenminste buiten, binnen niet, daar lijkt mij dan een handhaving is bv. supers misschien wel noodzakelijk, het  levert outdoor dan geen effect  en stagneert de economie waardoor we problemen krijgen, de ouderen niet allerminst.

Denk ook eens allemaal aan de talloze demonstraties buiten waar onderhand honderdduizenden mensen in ons land bij betrokken waren, ook buiten land doet driftig mee met miljoenen,  talloze illegale feesten buiten en wat al niet meer, je hoort toch  niet over samenhang met uitbraken van virus. 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Klinkt heel redelijk, tenminste aangenomen dan dat buitenbesmetting echt plaatsvind, zo niet dan zou 1,5 meter weleens overbodig kunnen zijn, tenminste buiten, binnen niet, daar lijkt mij dan een handhaving is bv. supers misschien wel noodzakelijk, het  levert outdoor dan geen effect  en stagneert de economie waardoor we problemen krijgen, de ouderen niet allerminst.

Denk ook eens allemaal aan de talloze demonstraties buiten waar onderhand honderdduizenden mensen in ons land bij betrokken waren, ook buiten land doet driftig mee met miljoenen,  talloze illegale feesten buiten en wat al niet meer, je hoort toch  niet over samenhang met uitbraken van virus. 

Buitenbesmettingen vinden plaats 

https://www.parool.nl/nederland/veertien-jongeren-besmet-op-feest-in-de-buitenlucht~b3671c82/

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.maurice.nl/2020/08/10/dokkum-binnenste-buiten/

Citaat

Dat we inmiddels wereldwijd vrijwel geen melding hebben gehad van besmettingen buiten, maar wel veel van besmettingen in een kroeg was voor deze GGD geen reden om te denken dat de kans toch wel een stuk groter moet zijn geweest dat de besmettingen in de kroeg plaatsvonden

 

 

Dokkum3-768x200.jpg

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei antoon:

Je raaskalt als een kip zonder kop, ik hou mij met alle facetten van de samenleving bezig, 

 

Dat lijkt mij sterk, ik zou daar niet lang binnen willen zijn, Dat de logica je ontgaat kan zijn, maar dan ben je echt van het padje af en leef je blijkbaar onder een steen, lees het maar eens rustig over probeer logisch te denken , ik zeg niet dat zij allen uit de kroeg naar iemands huis gaan om verder te drinken, maar een  deel wel, De kans is aanwezig dat  door deze maatregel meer besmettingen ontstaan. en zeker nu het 10 uur geworden is.

Over de persconferentie gesproken, zij nemen nu maatregelen waar het niet hoeft, buitenbesmettingen zij zo  sporadisch, besmettingen vinden binnen plaats, in huiselijke sfeer of andere gelegenheden indoor.. daar moeten maatregelen genomen worden, het is ontluisterend dat het maar heel even besproken werd terwijl dat het hoofditem moet zijn.

Nee ik ben niet teleurgesteld, na zoveel onzin regelementen kan dit er ook wel bij, en inderdaad @Plume je gaat dan steeds meer rekening houden met 666, de wereldleiders krijgen als de kikkers in openbaring inspiratie om het juist niet goed te doen en de wereld naar Armageddon te loodsen.sen.

Ja en de mensen worden gewoon beproefd en hebben het niet in de gaten, voorbeeld: vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis met een familielid van 79 jaar oud, voor een holtertape. Dat was geplaatst en we konden weer weg. We kwamen buiten en terwijl we door de deur waren gegaan en op de stoep stonden, ststak er een mevrouw in grote pijn letterlijk hinkelend op 1 been de straat overal althans ze probeerde dat. Moederziel alleen.  Gelukkig kon mijn familielid even blijven staan dus ik liep naar die mevrouw toe en vroeg of ik even een rolstoel voor haar zou gaan halen.  Ze crepeerde van de pijn dus dat wilde ze graag. Ik terug naar binnen, een rolstoel gehaald, haar erin laten plaatsnemen en haar naar binnen gereden. Wat bleek nou, die mevrouw was van de trap gevallen. Waar weet ik niet, maar ze was alleen,  de huisarts had haar doorgestuurd naar radiologie.  Ze was alleen en een bekende heeft haar met de auto bij het ziekenhuis afgezet. Gewoon plompverloren op straat, wánt “ze mag niet dichter dan anderhalve meter bij haar”.  De hulpbehoevende vond dat niet maar de ander.  Dus je zet iemand met waarschijnlijk een gebroken enkel (ze kon er niet op staan en de huisarts stuurde door naar radiologie) gewoon alleen op straat en rijdt dan door. Dat is het “nieuwe normaal”.   Ik heb die mevrouw naar binnen gereden, alwaar je door een coronateam wordt ondervraagd.  Ik gaf aan dat ik niet bij die mevrouw hoorde, maar dat ze midden op de straat stond, waar auto’s overheen rijden, omdat ze niet aan een stuk door kon hinkelen en ook niet op het been kon staan.   En dat ik terug moest naar mijn eigen hulpbehoevende naaste.   Toen gingen ze een “gastheer” halen, die haar dan vermoedelijk verder zal hebben gereden. 

Maar wat een volslagen waanzin, dat je vanwege de anderhalve meter regel en omdat je niet samen “mag” zijn met iemand die niet uit je huisgezin komt, iemand uit de auto dumpt die niet kan lopen en dan wegrijdt.  Uit slaafse volgzaamheid aan een overheid die volslagen idiote regels invoert waar de massa slaafs achteraan loopt en uit angst voor het eigen vege lijf onder het mom van protectie. 
 

A B S U R D

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

@PlumeIk heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt met mijn vrouw, onnodig meteen in de ambulance naar een ziekenhuis, een huisarts had het misschien ook aangekund, het was niet helemaal urgent, overigens droeg niet iedereen  daar  een mondkapje of het hing achteloos aan de doktersjas.

Wel een paar vragen over hoesten en  temperatuur opnemen en toen gingen  meer  mondkapjes af. Het is sterk ma ar bij mij roept het de indruk op dat er daar  zijn daar die er zelf  niet meer in geloven.

Allerbeste @Desid Natuurlijk zijn we geen van beiden knettergek, maar denk je eens in over G riekenland de bakermat van de democratie, ik heb vorige eeuw meegemaakt dat het binnen korte tijd een politiestaat werd, met alle gevolgen van dien, wat ik zeg is te verantwoorden, hopelijk komt het niet zover

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

Ja en de mensen worden gewoon beproefd en hebben het niet in de gaten, voorbeeld: vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis met een familielid van 79 jaar oud, voor een holtertape. Dat was geplaatst en we konden weer weg. We kwamen buiten en terwijl we door de deur waren gegaan en op de stoep stonden, ststak er een mevrouw in grote pijn letterlijk hinkelend op 1 been de straat overal althans ze probeerde dat. Moederziel alleen.  Gelukkig kon mijn familielid even blijven staan dus ik liep naar die mevrouw toe en vroeg of ik even een rolstoel voor haar zou gaan halen.  Ze crepeerde van de pijn dus dat wilde ze graag. Ik terug naar binnen, een rolstoel gehaald, haar erin laten plaatsnemen en haar naar binnen gereden. Wat bleek nou, die mevrouw was van de trap gevallen. Waar weet ik niet, maar ze was alleen,  de huisarts had haar doorgestuurd naar radiologie.  Ze was alleen en een bekende heeft haar met de auto bij het ziekenhuis afgezet. Gewoon plompverloren op straat, wánt “ze mag niet dichter dan anderhalve meter bij haar”.  De hulpbehoevende vond dat niet maar de ander.  Dus je zet iemand met waarschijnlijk een gebroken enkel (ze kon er niet op staan en de huisarts stuurde door naar radiologie) gewoon alleen op straat en rijdt dan door. Dat is het “nieuwe normaal”.   Ik heb die mevrouw naar binnen gereden, alwaar je door een coronateam wordt ondervraagd.  Ik gaf aan dat ik niet bij die mevrouw hoorde, maar dat ze midden op de straat stond, waar auto’s overheen rijden, omdat ze niet aan een stuk door kon hinkelen en ook niet op het been kon staan.   En dat ik terug moest naar mijn eigen hulpbehoevende naaste.   Toen gingen ze een “gastheer” halen, die haar dan vermoedelijk verder zal hebben gereden. 

Maar wat een volslagen waanzin, dat je vanwege de anderhalve meter regel en omdat je niet samen “mag” zijn met iemand die niet uit je huisgezin komt, iemand uit de auto dumpt die niet kan lopen en dan wegrijdt.  Uit slaafse volgzaamheid aan een overheid die volslagen idiote regels invoert waar de massa slaafs achteraan loopt en uit angst voor het eigen vege lijf onder het mom van protectie. 
 

A B S U R D

Dat heeft dus niks met de overheid te maken, meer met de aso die haar uit de auto gezet heeft IPV even naar binnen te gaan en iemand van intern transport te laten komen. Om mevrouw te vervoeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Plume mijn verhaal was iets anders dan het uwe, toch geven beide het gevolg van een ontwricht systeem weer, straks misschien mondkapjes plicht met alle gevolgen van die, ik heb  ademshaling problemen en een mondkapje maakt het  erger, ik had er een in de bus aan en merkte dat, ik zie het vooruitzicht een klein beetje somber in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei antoon:

Vriend Maurice probeert als een goede advocaat twijfel te zaaien. Maar niemand kan dus aantonen of het buiten of in de kroeg gebeurd is. Mijn mantra is dan "better save then sorry".

3 uur geleden zei Plume:

Maar wat een volslagen waanzin, dat je vanwege de anderhalve meter regel en omdat je niet samen “mag” zijn met iemand die niet uit je huisgezin komt, iemand uit de auto dumpt die niet kan lopen en dan wegrijdt.  Uit slaafse volgzaamheid aan een overheid die volslagen idiote regels invoert waar de massa slaafs achteraan loopt en uit angst voor het eigen vege lijf onder het mom van protectie.

Maar wordt het geval dat je beschrijft veroorzaakt door de corona of omdat die mevrouw niemand heeft of haar familie of burenhaar niet wilde helpen of ze niet mondig genoeg was om bij de huisarts uit te leggen dat ze hulp nodig had?

Daarmee wil ik het niet bagatelliseren,  ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling in onze maatschappij. Maar het staat volgens mij los van de corona.

3 uur geleden zei antoon:

Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt met mijn vrouw, onnodig meteen in de ambulance naar een ziekenhuis, een huisarts had het misschien ook aangekund,

Maar die was misschien niet snel genoeg beschikbaar. Beter een keertje onnodig in de ambulance dan, wie weet met wat voor consequenties, geen ambulance.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee interessante artikelen:
 

De echte complotdenkers staan vanavond weer voor de camera.

 

Israël lanceert 5G terwijl ze de gehele bevolking gevangen hebben gezet in een 21 daagse lockdown

Conspiracy theory exists for a reason, and that reason is that awfully strange coincidences happen seem to happen in this life on a regular basis. Take Israel for example. At the start of the Feast of Trumpets, they were put on a general lockdown due to COVID. One week later, on the Day of Atonement, they were placed on a complete lockdown which is funnybecause the mortality rate from coronavirus in Israel right now is only 0.64%! So why the need for the crazy-tight lockdown? Oh, 5G.

With all of the articles written about the supposed dangers of 5G, and all of the controversy surrounding it, you would think that the people in charge over in Israel might wanted to have waited until the lockdown was over so it wouldn’t seem like maybe the reason why they were locked down was so that 5G could be rolled out without protests. Nah. Things are happening fast in these end times, if you blink you’ll miss it.

Amazon lanceert betalen met rechter handpalm

Amazon today announced that they will be offering contactless payments, Amazon One, from the bottom of your right hand, called Palm Recognition Technology and it’s something your King James Bible warned you about two thousand years ago. Amazon One could right be called Amazon 666 Lite.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Sta ik in de winkel te niezen vanwege de ventilatie die ineens op volle toeren draait... Het is ook weer einde winkelmandje en ze zijn weer driftig aan het poetsen. Wat een schapen.

Durf je wel? Niezen in de winkel? Geen boete gehad? 😉🤣

Wel in het ellenboogje he én dan met je ellenboog mensen begroeten. 🙃

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Plume:

Durf je wel? Niezen in de winkel? Geen boete gehad? 😉🤣

Wel in het ellenboogje he én dan met je ellenboog mensen begroeten. 🙃

Geen boete, wel wegduikende mensen en omvallende schappen. Ik heb geniest in mijn ellenbogen voor het dramatische effect.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-9-2020 om 17:28 zei antoon:

Allerbeste @Desid Natuurlijk zijn we geen van beiden knettergek, maar denk je eens in over G riekenland de bakermat van de democratie, ik heb vorige eeuw meegemaakt dat het binnen korte tijd een politiestaat werd, met alle gevolgen van dien, wat ik zeg is te verantwoorden, hopelijk komt het niet zover

Wil jij de politieke chaos waaruit het Griekse kolonels regime ontstond en dat zomaar in staat was om wel 6 jaar (1967 t/m 1973) een junta in leven te houden vergelijken met de huidige situatie waarin de Nederlandse regering met steun van het grootste deel van de Nederlandse bevolking (want hoewel herrieschoppers als viruswaanzin anders willen doen geloven is dat wel degelijk zo) probeert een pandemie onder controle te houden? 

Dat raakt kant noch wal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voorbeeldige man die Gommers. En ook van Famke Louise best okee deze actie.

Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), en zangeres Famke Louise hebben woensdagmiddag samen gesproken over hoe ze jongeren beter kunnen bereiken om het coronavirus te bestrijden. Dat zegt Gommers in gesprek met NU.nl. Hij heeft de ontmoeting ervaren als "ontzettend leuk".

Gommers had Famke Louise uitgenodigd voor een gesprek toen de twee elkaar spraken in het tv-programma Jinek. Famke Louise zat daar vanwege haar deelname aan de actie op social media #ikdoenietmeermee.

Een dag later kwam ze terug op die actie en zei ze in gesprek te gaan met experts.

Gommers legde uit dat hij en Famke Louise het "samen hebben gehad over wat een goede methode zou kunnen zijn om jongeren te bereiken".

Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6080907/gommers-over-overleg-famke-louise-samen-nagedacht-over-bereiken-jeugd.html

9ngxgv7afe7r_wd640.jpg

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid