Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Nicky O:

Nee, dat is niet hetzelfde. Ik geloof dat de mens die aanneemt dat Christus God is, mee-lijdt met Christus en daarmee onze levende God dient. 

Ben je Rooms Katholiek? De uitleg van het door jou aangehaalde document van de RKK is namelijk de volgende:

Citaat

Door hun lijden betalen zij in zekere mate de oneindige prijs terug van het lijden en de dood van Christus, dat de prijs is geworden van onze Verlossing

https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=714&id=2788 (Blz 21, laatste paragraaf)

Dit komt dus alsnog neer op zelfverlossing en vandaar mijn vraag aan jou. Wij kunnen onmogelijk God terugbetalen. Wat wij wel kunnen doen is Zijn geschenk van genade in dankbaarheid aannemen, wetende dat wij helemaal niets kunnen doen om onze zaligheid te bewerkstelligen. Ook niet door Hem terug te betalen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

? nee sorry, helaas, niet vertederend.

31 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wij kunnen onmogelijk God terugbetalen.

Ik ben het met je eens. Ik heb het ook over mee-lijden. 

Hier maakt de schrijver inderdaad een fout naar mijn mening. Het is ingewikkelde materie, maar zo belangrijk dit! 

En ja ik ben Rooms Katholiek.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals Paulus het ook zegt:

"In mijn lichaam mag ik aanvullen wat nog ontbreekt aan de verdrukkingen van de Christus, ten bate van Zijn lichaam, dat is de Kerk”  Kol. 1, 24

Dat is precies wat de Geest in het lichaam doet. Laten mee-lijden.

 

Dus.. het is geen gemakkelijke weg, zelfs een hele zware.. maar de poort is ook smal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Nicky O:

Dat is precies wat de Geest in het lichaam doet. Laten mee-lijden.

Als mee lijden betekent dat we Jezus' kruis mee helpen dragen, dan zijn we het niet eens met elkaar. Ik ben van mening dat we ons eigen kruis hebben te dragen.

En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig. (Mat.10:38, SV)

Zijn eigen kruis dus en niet die van Jezus. Anders stond daar wel; En die Mijn kruis niet op zich neemt.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig. (Mat.10:38, SV)

Maar als we voor God kiezen, dan helpen we bouwen aan Zijn koninkrijk. 

Dan is ons kruis Zijn kruis en Zijn kruis het onze.

Uw wil geschiede op aarde.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Nicky O:

Maar als we voor God kiezen, dan helpen we bouwen aan Zijn koninkrijk.

Wat mij betreft is er maar 1 Bouwmeester en in Zijn koninkrijk zijn wij de stenen waar Hij mee bouwt. Hij draagt dus ons steentje bij laat maar zeggen.

21 minuten geleden zei Nicky O:

Dan is ons kruis Zijn kruis.

Maar Zijn kruis niet de onze.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hij draagt dus ons steentje bij laat maar zeggen.

21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

en in Zijn koninkrijk zijn wij de stenen waar Hij mee bouwt.

Dat is totaal niet logisch. 

Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen; maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Lucas 9:24

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Willempie:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Of je nu wil of niet, je bent wel deel van de wereld. Face it.

Nee! We zijn in de wereld maar niet deel van de wereld.

Dat je voornamelijk met een kleine groep omgaat die hetzelfde denkt, betekent niet dat je ineens geen deel meer bent van deze wereld.

11 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Eli Eli Lama Sabachthani …... Dit schreeuwt Jezus uit in zielenpijn, verschrikkelijk moet dat zijn geweest.

Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat Jezus volgens de 4 evangeliën 4 verschillende kruiswoorden sprak, dus ik zou hier wat vraagtekens bij willen plaatsen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me wel vinden in de uitspraak van WdG: 'uit mezelf ben ik niets, door Hem ben ik alles.' 

'Ik laat me dragen', dat gevoel ken ik ook. Dat is de overgave aan Zijn wil.

Toch is laten leiden door Hem beter denk ik, dan blijven we actief (bijvoorbeeld door het lezen van de Schrift).

Hoe belangrijk is de ik dan wel, die meent niets te zijn? Belangrijk voor God, want Hij houdt zielsveel van ons! Meer dan we ons ooit kunnen voorstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Nicky O:

Hartelijk dank Bastiaan. Heel aardig.

Helaas is de eerste in mijn ogen wat onhandig en onoverzichtelijk en de tweede is Oud Grieks en dat beheers ik niet. Ik hou het dan bij de JW.org vertaling.

Ik zie het verschil niet tussen nieuw en oud-Grieks. Ter info deze twee, dan weet je iig van het bestaan af.

http://www.scripture4all.org/pdf_interlinear/

http://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/Greek_Index.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Nicky O:

Ik kan alleen de Nieuw Griekse bijbel lezen. Als iemand mij een goede site kan geven van de Oud Griekse bijbel, ben ik eens benieuwd of ik het kan lezen. Nog nooit geprobeerd.

Er zijn verschillende programma's voor Windows en Mac om woord voor woord van het Bijbels oud-Grieks naar het Nederlands of Engels te vertalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Willempie:

Ja, mensen die God's Woord en het werk en offer van Jezus afwijzen zijn dus geen christenen. Het klinkt misschien hard maar het is natuurlijk gewoon wel zo. Ik herken natuurlijk wel wat je bedoelt. Zelf heb ik op de middelbare school, notabene op godsdienstles en notabene van een dominee, moeten vernemen dat de Bijbel bestaat uit dichterlijk fantasieën. Moge God ze vergeven want ze weten waarschijnlijk (hopelijk) niet wat ze doen. Indien ze het bewust doen is hun straf welverdiend. 

Bijbels onderwijs zal in de meeste gevallen niet veel voorstellen vrees ik. Bij ons op de MAVO was het zelfs zo erg dat er meer over occulte dingen werd gesproken dan dat het over de Bijbel ging. Dieptepunt was een film over dracula. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Dieptepunt was een film over Dracula. 

Ja die heeft een ander standpunt over bloed ?

2 uur geleden zei Dat beloof ik:
13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Eli Eli Lama Sabachthani …... Dit schreeuwt Jezus uit in zielenpijn, verschrikkelijk moet dat zijn geweest.

Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat Jezus volgens de 4 evangeliën 4 verschillende kruiswoorden sprak, dus ik zou hier wat vraagtekens bij willen plaatsen.

Als Jezus echt 'Eloi, Eloi, lama sabachtani / Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?' uitriep citeerde Hij daarmee psalm 22:

Citaat

2 Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten, verre zijnde van mijn verlossing, bij de woorden van mijn jammerklacht?

Zoals @Mullog in een ander topic aangaf is het wsl erg lastig om een grote hoeveelheid woorden uit te spreken als je aan een kruis hangt, niet alleen door de pijn maar ook doordat ademen heel moeilijk is.

Ook hier ben ik geneigd op Marcus af te gaan omdat het de oudste beschrijving schijnt te zijn.

28 minuten geleden zei sjako:

Er zijn verschillende programma's voor Windows en Mac om woord voor woord van het Bijbels oud-Grieks naar het Nederlands of Engels te vertalen.

Dit is er ééntje:

http://www.scripture4all.org/download/download_ISA3.php

(http://www.scripture4all.org/screenshots/ISA3basic/index.htm)

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Bastiaan73:

Als Jezus echt 'Eloi, Eloi, lama sabachtani / Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?' uitriep citeerde Hij daarmee psalm 22:

Zoals @Mullog in een ander topic aangaf is het wsl erg lastig om een grote hoeveelheid woorden uit te spreken als je aan een kruis hangt, niet alleen door de pijn maar ook doordat ademen heel moeilijk is.

Mullog de atheïstische ervaringsdeskundige heeft vast een kruis in zijn tuin staan en heeft het hele scenario nagebootst. En komt tot de conclusie dat het wel erg onwaarschijnlijk is allemaal. Of zal het zijn haat jegens Jezus zijn die hem dit soort onzin laat verkondigen? Anyway, jij bent zelf ook een atheïst Bastiaan en houdt mij niet voor de gek met je poppenkast. Nogmaals: serieus nemen doe ik jou niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mullog de atheïstische ervaringsdeskundige heeft vast een kruis in zijn tuin staan en heeft het hele scenario nagebootst. En komt tot de conclusie dat het wel erg onwaarschijnlijk is allemaal. Of zal het zijn haat jegens Jezus zijn die hem dit soort onzin laat verkondigen? Anyway, jij bent zelf ook een atheïst Bastiaan en houdt mij niet voor de gek met je poppenkast. Nogmaals: serieus nemen doe ik jou niet.

Ik ben geen atheïst, Kaarsjeskruit. En nogmaals; het boeit me niet zo wat jij vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Het is de ik, die zich overgeven moet, opdat Hij kan groeien in ons. Het is de oude natuur die zich handhaven wil, ten koste van datgene wat uit Hem is, in ons.

Klopt ook!

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Het nieuw Grieks lijkt wel op het Oude. 

Veel dank! Dit is een fijne site.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Beste mensen, ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat. God houdt van ons, meer dan wij kunnen beseffen! God is Liefde! Voor Hem kiezen is een leven van glorie tot glorie tot glorie tot glorie, in alle eeuwigheid!

Ga je ervandoor?

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mullog de atheïstische ervaringsdeskundige heeft vast een kruis in zijn tuin staan en heeft het hele scenario nagebootst.

?

21 minuten geleden zei WdG:

Beste mensen, ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat. God houdt van ons, meer dan wij kunnen beseffen! God is Liefde! Voor Hem kiezen is een leven van glorie tot glorie tot glorie tot glorie, in alle eeuwigheid!

Voor jou ook alles goeds WdG. Gods zegen. Maar blijf toch maar bij ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid