Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

3 minuten geleden zei Nicky O:

Ja, dat bedoel ik. Hij is ons voorbeeld. Als we naar het kruis kijken, dan kunnen we onszelf daarin zien. En als we goed kijken zien we dus ook onze verrijzenis.

Je verwijst altijd naar iets of iemand anders, ga je dat zelf ook doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Bastiaan73:

God had er volgens het verhaal geen vermeldenswaardige problemen mee dat de kinderen, knechten en dieren van Job omkwamen, alleen om z'n geloof te testen. God gaf satan uitdrukkelijke toestemming om dit te doen. Zie evt Job 1:12.

Ja, maar met een reden. Zou een oprecht man alleen God dienen omdat het hem goed gaat en God hem beschermt, of dient die persoon God omdat hij oprecht God lief heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Maar zijn deze gaven nog steeds voor de huidige gemeenten?

Zeker zijn de gaven nog voor de huidige gemeente. Maar, zelfs als je dat niet gelooft, dan kan je nog niet om heel veel andere teksten heen! Gods Woord is [ook] GENEZING voor ons vlees!

Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees.

En, zelfs als je het dan nog niet gelooft, dan heb ik nog tal van teksten voor je. Ben ik dan tegen artsen? Nee, ben ik niet. Ik bemoei me eigenlijk niet met de medische zorg in dat opzicht. Laat ieder zijn of haar werk doen. Echter, wanneer iemand het op dit punt met me oneens is, ga dan alsjeblieft naar een arts. Sta dan ook niet negatief tegenover inentingen, bloedtransfusies en andere medische ingrepen.

Wanneer iemand oprecht denkt dat ziekte van God komt (ik ga ervan uit dat jij dat niet gelooft, sjako?), dan de vraag: waarom gaan mensen dan nog naar artsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

Hoe bedoel je? En ja, zeker doe ik dat zelf ook.

Hoe ga je dat concreet aanpakken, ik neem alvast aan dat je niet aan een kruis zal gaan hangen maar iets anders gaat doen. Zeer benieuwd wat je dan wel gaat doen en half/half zal niet lukken, in ieder geval niet geloofwaardig in deze tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar met een reden. Zou een oprecht man alleen God dienen omdat het hem goed gaat en God hem beschermt, of dient die persoon God omdat hij oprecht God lief heeft?

Zelfs in "jullie" Bijbel lees ik - in levensbeschouwing wil ik per uitzondering en ter vergelijk citeren uit deze vertaling:

Mijn zoon, schenk toch aandacht aan mijn woorden. Neig tot mijn gezegden uw oor. Mogen ze niet wijken uit uw ogen. Bewaar ze midden in uw hart. Want ze zijn leven voor wie ze vinden en gezondheid voor heel hun vlees.

Dat betekent dat Gods woord gezondheid is voor heel ons vlees! Dus niet voor een deel of een beetje. Geloof jij in Gods Woord, sjako? Geloof je dan ook dat Gods Woord GEZONDHEID betekent??

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:
35 minuten geleden zei Bastiaan73:

God had er volgens het verhaal geen vermeldenswaardige problemen mee dat de kinderen, knechten en dieren van Job omkwamen, alleen om z'n geloof te testen. God gaf satan uitdrukkelijke toestemming om dit te doen. Zie evt Job 1:12.

Ja, maar met een reden. Zou een oprecht man alleen God dienen omdat het hem goed gaat en God hem beschermt, of dient die persoon God omdat hij oprecht God lief heeft?

Maar zijn zonen en dochters waren dan blijkbaar slechts een soort figuranten; geen echte mensen die God wellicht ook liefhadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Nicky O:

Hoe bedoel je? En wat ga ik zelf ook doen?

Waarom ik geloof dat genezing onderdeel is van Gods Werk, blijkt uit zoveel teksten, waarvan ik er een aantal citeer. Lees ze maar eens:

Deuteronomium 7
De HEERE zal alle ziekte van u weren 

Exodus 23
Ik ben de HEERE, uw Heelmeester. 

Exodus 23
U moet de HEERE, uw God, dienen. Dan zal Hij uw brood en uw water zegenen. Ik zal ziekte uit uw midden doen wijken. Geen vrouw in uw land zal een miskraam hebben of onvruchtbaar zijn. Ik zal het aantal van uw dagen vol maken. 

Handelingen 3
Petrus zei echter: Zilver en goud heb ik niet, maar wat ik heb, dat geef ik u: in de Naam van Jezus Christus de Nazarener, sta op en ga lopen!

En het geloof dat er is door Hem, heeft hem in aanwezigheid van u allen deze volkomen gezondheid gegeven. 

Handelingen 4
doordat U Uw hand uitstrekt tot genezing en er tekenen en wonderen gebeuren door de Naam van Uw heilig Kind Jezus. 

Handelingen 5
En er gebeurden door de handen van de apostelen veel tekenen en wonderen onder het volk;

zodat zij de zieken naar buiten droegen op de straten en hen op bedden en ligmatten legden, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou kunnen vallen. En ook de menigte uit de steden in de omgeving kwam gezamenlijk naar Jeruzalem. Men bracht zieken en hen die door onreine geesten gekweld werden, en zij werden allen genezen. 

Handelingen 6
En Stefanus, vol geloof en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk. 

Handelingen 9
Maar nadat Petrus allen naar buiten had gestuurd, knielde hij neer en bad; en hij keerde zich naar het lichaam en zei: Tabitha, sta op! En zij deed haar ogen open en zodra zij Petrus zag, ging zij overeind zitten.

En Petrus zei tegen hem: Eneas, Jezus Christus maakt u gezond; sta op en maak voor uzelf uw bed op! En hij stond meteen op. 

Handelingen 19
En God deed buitengewone krachten door de handen van Paulus, zo zelfs dat, als de zweetdoeken of de doeken die hij om zijn middel droeg, van zijn lichaam op de zieken gelegd werden, de ziekten van hen weken en de boze geesten uit hen weggingen. 

Handelingen 28
En het gebeurde dat de vader van Publius, door koorts en buikloop bevangen, op bed lag. Paulus ging naar hem toe, en nadat hij gebeden had, legde hij hem de handen op en maakte hem gezond. Toen dit nu gebeurd was, kwamen ook de anderen op het eiland die ziekten hadden, naar hem toe en zij werden genezen.

want het hart van dit volk is vet geworden en zij hebben met de oren slecht gehoord, en hun ogen hebben zij dichtgedaan, opdat zij niet op enig moment met de ogen zouden zien en met de oren horen en met het hart begrijpen, en zij zich zouden bekeren en Ik hen zou genezen. 

Hebreeën 2
God heeft er bovendien mede getuigenis aan gegeven door tekenen, wonderen en allerlei krachten, en gaven van de Heilige Geest, overeenkomstig Zijn wil. 

Jakobus 5
Belijd elkaar de overtredingen en bid voor elkaar, opdat u gezond wordt. 

Jeremia 17
Genees mij, HEERE, en ik zal genezen worden 

Jesaja 53
door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.

Als u iets vragen zult in Mijn Naam, Ik zal het doen. 

Johannes 14
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. 

Johannes 15
Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen. 

Johannes 16
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Alles wat u de Vader zult bidden in Mijn Naam, zal Hij u geven. 

3 Johannes 1
Geliefde, ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat. 

2 Koningen 20
Dit zegt de HEERE, de God van uw vader David: Ik heb uw gebed gehoord, Ik heb uw tranen gezien. Zie, Ik ga u gezond maken; 

1 Korinthe 12
en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest; 

Lukas 7
Want ik ben ook iemand die onder gezag van anderen gesteld is, en heb zelf soldaten onder mij; ik zeg tegen de een: Ga! en hij gaat; en tegen de ander: Kom! en hij komt; en tegen mijn dienaar: Doe dat! en hij doet het. Toen Jezus dit hoorde, verwonderde Hij Zich over hem, en Hij keerde Zich om en zei tegen de menigte die Hem volgde: Ik zeg u: Ik heb zelfs in Israël zo'n groot geloof niet gevonden. En toen zij die gestuurd waren, in het huis teruggekeerd waren, vonden zij de zieke dienaar gezond. 

Lukas 9
Zij vertrokken en reisden door alle dorpen, en zij verkondigden het Evangelie en genazen overal de zieken. 

Lukas 10
En welke stad u ook maar binnengaat en men ontvangt u, eet wat u voorgezet wordt, genees de zieken die daar zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen. Maar welke stad u ook maar binnengaat en men ontvangt u niet, ga naar buiten, de straat op, en zeg: Zelfs het stof uit uw stad dat aan ons kleeft, schudden wij tegen u af. Maar weet dit, dat het Koninkrijk van God dicht bij u is gekomen. 

Lukas 13
En zie, er was een vrouw die achttien jaar lang een geest had die haar ziek maakte en zij was kromgebogen en kon zich in het geheel niet oprichten. En toen Jezus haar zag, riep Hij haar bij Zich en zei tegen haar: Vrouw, u bent verlost van uw ziekte. En Hij legde de handen op haar en zij werd onmiddellijk weer opgericht en verheerlijkte God. En het hoofd van de synagoge, die verontwaardigd was dat Jezus op de sabbat genas, antwoordde en zei tegen de menigte: Er zijn zes dagen waarop men moet werken. Kom dan daarop en laat u genezen, maar niet op de dag van de sabbat. De Heere dan antwoordde hem en zei: Huichelaar, maakt niet ieder van u op de sabbat zijn os of ezel van de voederbak los en leidt hem weg om hem te laten drinken? 

Markus 5
Toen zei Hij tegen haar: Dochter, uw geloof heeft u behouden; ga heen in vrede en wees genezen van uw aandoening.

En een zekere vrouw, die al twaalf jaar bloedvloeiingen had, en veel geleden had door toedoen van veel dokters, en alles wat zij bezat, daaraan uitgegeven had en geen baat gevonden had, maar met wie het veeleer erger geworden was, deze had van Jezus gehoord en kwam van achteren de menigte in en raakte Zijn bovenkleed aan, want zij zei: Als ik maar Zijn kleren kan aanraken, zal ik gezond worden. En meteen droogde de bron van haar bloed op, en merkte zij aan haar lichaam dat zij van die aandoening genezen was. 

Markus 6
En waar Hij ook kwam, in dorpen of steden of in gehuchten, daar legden ze de zieken op de markten en smeekten Hem of zij al was het maar de zoom van Zijn bovenkleed mochten aanraken; en allen die Hem aanraakten, werden gezond. 

Markus 9
En Jezus zei tegen hem: Als u kunt geloven, alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft. 

Markus 10
En Jezus antwoordde hem en zei: Wat wilt u dat Ik voor u doen zal? En de blinde zei tegen Hem: Rabboni, dat ik ziende mag worden. En Jezus zei tegen hem: Ga heen, uw geloof heeft u behouden. En meteen werd hij ziende en volgde Jezus op de weg. 

Markus 16
En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven; in vreemde talen zullen zij spreken; slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden. 

Mattheüs 8
En zie, er kwam een melaatse. Die knielde voor Hem neer en zei: Heere, als U wilt, kunt U mij reinigen. En Jezus stak Zijn hand uit, raakte hem aan en zei: Ik wil het, word gereinigd. En meteen werd hij gereinigd van zijn melaatsheid. 

Mattheüs 9
Toen de menigte weggestuurd was, ging Hij naar binnen en greep haar hand; en het meisje stond op. 

Mattheüs 10
Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets. 

Mattheüs 21
En er kwamen blinden en kreupelen bij Hem in de tempel en Hij genas hen. Toen de overpriesters en schriftgeleerden de wonderen zagen die Hij deed, en de kinderen die in de tempel riepen: Hosanna, de Zoon van David! namen zij Hem dat zeer kwalijk, 

1 Petrus 2
Die Zelf onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout, opdat wij, voor de zonden dood, voor de gerechtigheid zouden leven. Door Zijn striemen bent u genezen. 

Psalmen 103
Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van Zijn weldaden. Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest, 

Psalmen 107
Hij zond Zijn woord uit, genas hen 

Spreuken 4
Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees. 

Spreuken 17
Een blij hart bevordert de genezing, maar een neerslachtige geest doet de beenderen verdorren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

Zelfs in "jullie" Bijbel lees ik - in levensbeschouwing wil ik per uitzondering en ter vergelijk citeren uit deze vertaling:

Mijn zoon, schenk toch aandacht aan mijn woorden. Neig tot mijn gezegden uw oor. Mogen ze niet wijken uit uw ogen. Bewaar ze midden in uw hart. Want ze zijn leven voor wie ze vinden en gezondheid voor heel hun vlees.

Dat betekent dat Gods woord gezondheid is voor heel ons vlees! Dus niet voor een deel of een beetje. Geloof jij in Gods Woord, sjako? Geloof je dan ook dat Gods Woord GEZONDHEID betekent??

Weet je dat de joden de 10 geboden ook wel de 10 woorden noemen ?

Dit vers gaat over de koninklijke wet, de reden waarom er zoveel verwarring is en tekort aan gaven komt omdat men het 4de niet houdt

Dat is hetzelfde als de gehele wet onteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Nicky O:

Ik begrijp echt jullie vraag niet. Ik ben het eens met WdG dat we in staat zijn wonderen te verrichten. Zeker. De ene heeft weer andere gaven dan de ander.

Ik heb ook bepaalde gaven ontvangen.

 

Ieder mens heeft gaven ontvangen. Iedere gelovige ontvangt in ieder geval de openbaring des Geestes. Als we het geloof hebben van een mosterdzaadje, kunnen we grote dingen doen. Abraham en Sarah kregen een belofte op hun oude dag. Als je naar de "omstandigheden" keek, zou je zeggen "onmogelijk!". Maar, Abraham vertrouwde op God, de belofte kwam uit! Bij God is ALLES mogelijk! Dat betekent dat we vaak niet naar de omstandigheden moeten kijken. We moeten vasthouden aan Gods beloftes!

6 minuten geleden zei Thinkfree:

Weet je dat de joden de 10 geboden ook wel de 10 woorden noemen ?

Dit vers gaat over de koninklijke wet, de reden waarom er zoveel verwarring is en tekort aan gaven komt omdat men het 4de niet houdt

Het vers zegt heel simpel dat Gods Woord gezondheid of genezing is voor ons vlees. Ik kan me niet voorstellen dat je daar moeite mee hebt. En, voor de volhouders nog een aantal teksten m.b.t. gezondheid. En, let op! Het zijn teksten uit het oude verbond EN het nieuwe verbond. Genezing en gezondheid zijn NIET beperkt tot een bepaalde periode. Het is onderdeel van Gods belofte voor Zijn volk:

Deuteronomium 7
De HEERE zal alle ziekte van u weren 

Exodus 23
Ik ben de HEERE, uw Heelmeester. 

Exodus 23
U moet de HEERE, uw God, dienen. Dan zal Hij uw brood en uw water zegenen. Ik zal ziekte uit uw midden doen wijken. Geen vrouw in uw land zal een miskraam hebben of onvruchtbaar zijn. Ik zal het aantal van uw dagen vol maken. 

Handelingen 3
Petrus zei echter: Zilver en goud heb ik niet, maar wat ik heb, dat geef ik u: in de Naam van Jezus Christus de Nazarener, sta op en ga lopen!

En het geloof dat er is door Hem, heeft hem in aanwezigheid van u allen deze volkomen gezondheid gegeven. 

Handelingen 4
doordat U Uw hand uitstrekt tot genezing en er tekenen en wonderen gebeuren door de Naam van Uw heilig Kind Jezus. 

Handelingen 5
En er gebeurden door de handen van de apostelen veel tekenen en wonderen onder het volk;

zodat zij de zieken naar buiten droegen op de straten en hen op bedden en ligmatten legden, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou kunnen vallen. En ook de menigte uit de steden in de omgeving kwam gezamenlijk naar Jeruzalem. Men bracht zieken en hen die door onreine geesten gekweld werden, en zij werden allen genezen. 

Handelingen 6
En Stefanus, vol geloof en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk. 

Handelingen 9
Maar nadat Petrus allen naar buiten had gestuurd, knielde hij neer en bad; en hij keerde zich naar het lichaam en zei: Tabitha, sta op! En zij deed haar ogen open en zodra zij Petrus zag, ging zij overeind zitten.

En Petrus zei tegen hem: Eneas, Jezus Christus maakt u gezond; sta op en maak voor uzelf uw bed op! En hij stond meteen op. 

Handelingen 19
En God deed buitengewone krachten door de handen van Paulus, zo zelfs dat, als de zweetdoeken of de doeken die hij om zijn middel droeg, van zijn lichaam op de zieken gelegd werden, de ziekten van hen weken en de boze geesten uit hen weggingen. 

Handelingen 28
En het gebeurde dat de vader van Publius, door koorts en buikloop bevangen, op bed lag. Paulus ging naar hem toe, en nadat hij gebeden had, legde hij hem de handen op en maakte hem gezond. Toen dit nu gebeurd was, kwamen ook de anderen op het eiland die ziekten hadden, naar hem toe en zij werden genezen.

want het hart van dit volk is vet geworden en zij hebben met de oren slecht gehoord, en hun ogen hebben zij dichtgedaan, opdat zij niet op enig moment met de ogen zouden zien en met de oren horen en met het hart begrijpen, en zij zich zouden bekeren en Ik hen zou genezen. 

Hebreeën 2
God heeft er bovendien mede getuigenis aan gegeven door tekenen, wonderen en allerlei krachten, en gaven van de Heilige Geest, overeenkomstig Zijn wil. 

Jakobus 5
Belijd elkaar de overtredingen en bid voor elkaar, opdat u gezond wordt. 

Jeremia 17
Genees mij, HEERE, en ik zal genezen worden 

Jesaja 53
door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.

Als u iets vragen zult in Mijn Naam, Ik zal het doen. 

Johannes 14
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. 

Johannes 15
Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen. 

Johannes 16
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Alles wat u de Vader zult bidden in Mijn Naam, zal Hij u geven. 

3 Johannes 1
Geliefde, ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat. 

2 Koningen 20
Dit zegt de HEERE, de God van uw vader David: Ik heb uw gebed gehoord, Ik heb uw tranen gezien. Zie, Ik ga u gezond maken; 

1 Korinthe 12
en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest; 

Lukas 7
Want ik ben ook iemand die onder gezag van anderen gesteld is, en heb zelf soldaten onder mij; ik zeg tegen de een: Ga! en hij gaat; en tegen de ander: Kom! en hij komt; en tegen mijn dienaar: Doe dat! en hij doet het. Toen Jezus dit hoorde, verwonderde Hij Zich over hem, en Hij keerde Zich om en zei tegen de menigte die Hem volgde: Ik zeg u: Ik heb zelfs in Israël zo'n groot geloof niet gevonden. En toen zij die gestuurd waren, in het huis teruggekeerd waren, vonden zij de zieke dienaar gezond. 

Lukas 9
Zij vertrokken en reisden door alle dorpen, en zij verkondigden het Evangelie en genazen overal de zieken. 

Lukas 10
En welke stad u ook maar binnengaat en men ontvangt u, eet wat u voorgezet wordt, genees de zieken die daar zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen. Maar welke stad u ook maar binnengaat en men ontvangt u niet, ga naar buiten, de straat op, en zeg: Zelfs het stof uit uw stad dat aan ons kleeft, schudden wij tegen u af. Maar weet dit, dat het Koninkrijk van God dicht bij u is gekomen. 

Lukas 13
En zie, er was een vrouw die achttien jaar lang een geest had die haar ziek maakte en zij was kromgebogen en kon zich in het geheel niet oprichten. En toen Jezus haar zag, riep Hij haar bij Zich en zei tegen haar: Vrouw, u bent verlost van uw ziekte. En Hij legde de handen op haar en zij werd onmiddellijk weer opgericht en verheerlijkte God. En het hoofd van de synagoge, die verontwaardigd was dat Jezus op de sabbat genas, antwoordde en zei tegen de menigte: Er zijn zes dagen waarop men moet werken. Kom dan daarop en laat u genezen, maar niet op de dag van de sabbat. De Heere dan antwoordde hem en zei: Huichelaar, maakt niet ieder van u op de sabbat zijn os of ezel van de voederbak los en leidt hem weg om hem te laten drinken? 

Markus 5
Toen zei Hij tegen haar: Dochter, uw geloof heeft u behouden; ga heen in vrede en wees genezen van uw aandoening.

En een zekere vrouw, die al twaalf jaar bloedvloeiingen had, en veel geleden had door toedoen van veel dokters, en alles wat zij bezat, daaraan uitgegeven had en geen baat gevonden had, maar met wie het veeleer erger geworden was, deze had van Jezus gehoord en kwam van achteren de menigte in en raakte Zijn bovenkleed aan, want zij zei: Als ik maar Zijn kleren kan aanraken, zal ik gezond worden. En meteen droogde de bron van haar bloed op, en merkte zij aan haar lichaam dat zij van die aandoening genezen was. 

Markus 6
En waar Hij ook kwam, in dorpen of steden of in gehuchten, daar legden ze de zieken op de markten en smeekten Hem of zij al was het maar de zoom van Zijn bovenkleed mochten aanraken; en allen die Hem aanraakten, werden gezond. 

Markus 9
En Jezus zei tegen hem: Als u kunt geloven, alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft. 

Markus 10
En Jezus antwoordde hem en zei: Wat wilt u dat Ik voor u doen zal? En de blinde zei tegen Hem: Rabboni, dat ik ziende mag worden. En Jezus zei tegen hem: Ga heen, uw geloof heeft u behouden. En meteen werd hij ziende en volgde Jezus op de weg. 

Markus 16
En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven; in vreemde talen zullen zij spreken; slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden. 

Mattheüs 8
En zie, er kwam een melaatse. Die knielde voor Hem neer en zei: Heere, als U wilt, kunt U mij reinigen. En Jezus stak Zijn hand uit, raakte hem aan en zei: Ik wil het, word gereinigd. En meteen werd hij gereinigd van zijn melaatsheid. 

Mattheüs 9
Toen de menigte weggestuurd was, ging Hij naar binnen en greep haar hand; en het meisje stond op. 

Mattheüs 10
Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets. 

Mattheüs 21
En er kwamen blinden en kreupelen bij Hem in de tempel en Hij genas hen. Toen de overpriesters en schriftgeleerden de wonderen zagen die Hij deed, en de kinderen die in de tempel riepen: Hosanna, de Zoon van David! namen zij Hem dat zeer kwalijk, 

1 Petrus 2
Die Zelf onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout, opdat wij, voor de zonden dood, voor de gerechtigheid zouden leven. Door Zijn striemen bent u genezen. 

Psalmen 103
Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van Zijn weldaden. Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest, 

Psalmen 107
Hij zond Zijn woord uit, genas hen 

Spreuken 4
Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees. 

Spreuken 17
Een blij hart bevordert de genezing, maar een neerslachtige geest doet de beenderen verdorren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Iedere gelovige ontvangt in ieder geval de openbaring des Geestes.

Ik schrijf dat ik bepaalde gaves heb ontvangen. Dat is trouwens bij nader inzien een gigantisch understatement.

Ik heb de Geest van God ontvangen. In Hem en met Hem en door Hem is alles mogelijk. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Nicky O:

Ik schrijf dat ik bepaalde gaves heb ontvangen. Dat is trouwens bij nader inzien een gigantisch understatement.

Ik heb de Geest van God ontvangen. In Hem en met Hem en door Hem is alles mogelijk. 

 

Klopt. De Heilige Geest leeft in jou. Het is Dezelfde Geest (PERSOON!) die Jezus uit de dood heeft opgewekt. Velen limiteren God door te denken of te geloven dat bepaalde zaken niet mogelijk zijn. In HEM, met HEM en door HEM is ALLES mogelijk! Immers: Bij God zijn alle dingen mogelijk (Matth. 19:26) en alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft (Marc. 9:23).

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Nicky O:

Ik schrijf dat ik bepaalde gaves heb ontvangen. Dat is trouwens bij nader inzien een gigantisch understatement. Ik heb de Geest van God ontvangen. In Hem en met Hem en door Hem is alles mogelijk. 

Kan je iets specifieker zijn voor ons, blijft zo vaag anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Kan je iets specifieker zijn voor ons, blijft zo vaag anders.

Goed. Ik heb eerder in dit forum aangegeven dat ik de gave heb ontvangen om te onderwijzen. Ik geef nu communievoorbereidingsles aan 25 kinderen. Geloof me, voor mijn bekering had ik plankenkoorts en durfde niet voor meer dan 2 man te spreken.

De Geest laat mij voelen wat waarheid is, in de Bijbel vind ik altijd bevestiging. Dat is dus andersom. 

Ik heb voorspellende dromen.

Mijn gebeden worden heel vaak verhoord.

Ik kan soms de zonde voelen. 

Ik voel heel sterk als iets duister is, niet van God komt.

Het lukt me veel beter om liefde uit te dragen, ook voor onbekende mensen en vooral voor kinderen. Ook mee te lijden.

Ik heb een enorme drang om te lezen en te leren over het geloof. Ik spreek met verschillende geestelijken door heel Nederland.

Ik verheug me intens om naar de kerk te gaan. Voordat ik de hostie ontvang slaat mijn hart vreselijk op hol. 

Zodra ik begon te bidden, staat mijn hart in brand van verlangen.

Ik ben vast nog van alles vergeten..

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

Goed. Ik heb eerder in dit forum aangegeven dat ik de gave heb ontvangen om te onderwijzen. Ik geef nu communievoorbereidingsles aan 25 kinderen. Geloof me, voor mijn bekering had ik plankenkoorts en durfde niet voor meer dan 2 man te spreken. De Geest laat mij voelen wat waarheid is, in de Bijbel vind ik altijd bevestiging. Dat is dus andersom. Ik heb voorspellende dromen. Mijn gebeden worden heel vaak verhoord. Ik kan soms de zonde voelen. Ik voel heel sterk als iets duister is, niet van God komt. Het lukt me veel beter om liefde uit te dragen, ook voor onbekende mensen en vooral voor kinderen. Ook mee te lijden. Ik heb een enorme drang om te lezen en te leren over het geloof. Ik spreek met verschillende geestelijken door heel Nederland. Ik verheug me intens om naar de kerk te gaan. Voordat ik de hostie ontvang slaat mijn hart vreselijk op hol. Zodra ik begon te bidden, staat mijn hart in brand van verlangen. Ik ben vast nog van alles vergeten..

Ik stel me nog enkel de vraag of het nu wel of niet WOIII zal worden, kan je ons daar ook iets over zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:
1 uur geleden zei Thinkfree:

 Weet je dat de joden de 10 geboden ook wel de 10 woorden noemen ?

Dit vers gaat over de koninklijke wet, de reden waarom er zoveel verwarring is en tekort aan gaven komt omdat men het 4de niet houdt

Het vers zegt heel simpel dat Gods Woord gezondheid of genezing is voor ons vlees.

Klopt, wil men de kracht van het woord. moet men de waarde inzien van de 10 woorden die het woord sprak, En waarvoor hij stierf.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid