Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Nicky O:

Nee, dat is onmogelijk. Ik kan niet anders dan mij eraan overgeven en hoe meer ik dat doe hoe liever Hij het heeft, dan wordt het krachtiger.

Dat is wat ik probeerde te zeggen, je bent nu een manifestatie van die Geest, niet langer Nicky O als dusdanig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

13 minuten geleden zei Nicky O:

Voor jou ook alles goeds WdG. Gods zegen. Maar blijf toch maar bij ons.

Prima, zoals je wenst! Wat mij verbaast is dat mensen denken dat ze moeten of "zullen" lijden, om deel te nemen aan Christus' lijden. De Bijbel bewijst het tegendeel. De Bijbel - en zeker het NT - spreekt over een liefdesdaad van Jezus, onze God! Hij houdt zoveel van ons dat Hij werkelijk ALLES gegeven heeft. HIJ werd arm, HIJ werd gemarteld, HIJ werd gestraft, zodat wij NIKS hoeven te dragen. In feite is het beweren dat we "moeten" lijden hetzelfde als beweren dat een getrouwd stel af en toe elkaar eens moet testen, door een jaartje geen kado's voor elkaar te kopen, niks voor elkaar te doen, om dan eens te bekijken of er sprake is van echte liefde. En, sterker nog: er zijn zelfs mensen die denken dat God ons af en toe eens een flink pak slaag geeft, om te testen.

Wij hebben God NIKS te bieden. Het enige dat we kunnen "doen" is in dankbaarheid aannemen. Het besef dat wij NIKS te bieden hebben, is de werkelijke zelf-verloochening. God opent de vensters van de Hemel voor ons, omdat Hij ons oneindig lief heeft!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Bij kruisiging waren verschillende doodsoorzaken mogelijk: meestal stierf het slachtoffer uiteindelijk door verstikking, doordat het volle lichaamsgewicht aan de armen hangt en deze omhoog gestrekt zijn, wordt het steeds moeilijker om te ademen.[1][2] Misschien kon een slachtoffer ook sterven door een hartstilstand, een fysieke schok of uitdroging. Het bloedverlies door vastnagelen is gering. Er werd begonnen met een flinke afranseling om de spieren te verzwakken. Het slachtoffer kreeg de dwarsbalk van het kruis op de schouders gebonden en moest zo naar de executieplaats lopen. Na aankomst op de executieplaats werd de dwarsbalk op de staander geplaatst. Na verloop van tijd zakte door het gewicht het lichaam steeds verder voorover en naar beneden. Hierdoor werd de ademhaling zeer bemoeilijkt, en hoopte zich in de longen vocht op. Het slachtoffer voorkwam verstikking door zich met zijn benen omhoog te drukken. Dit kostte echter veel kracht en was bijzonder pijnlijk, waardoor het na verloop van tijd steeds minder lukte. Wanneer het opdrukken niet meer lukte, stikte het slachtoffer. Afhankelijk van de conditie van het slachtoffer, de methode waarop het slachtoffer gekruisigd werd en externe factoren trad de dood binnen enkele uren maar soms ook pas na enkele dagen in.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisiging#Methode

Citaat

[1] :

Waaraan stierf het beklagenswaardige slachtoffer tenslotte en wat was me­disch gesproken de uiteindelijke doodsoorzaak? Dat is met zeer grote zeker­heid te reconstrueren. De wonden in polsen en voeten waren niet levensge­vaarlijk, evenmin als het geringe bloedverlies. Neen, de dood trad in door een heel ander mechanisme. Als men iemand aan de polsen ophangt, zakt het lichaam door de zwaartekracht naar beneden. Hierdoor komt er een grote spanning te staan op de spieren van de armen, de schouders en de borst. De ribben worden naar boven getrokken en op die wijze komt de borstkas in maximale inademingsstand te staan. Het is dan erg moeilijk om uit te ademen en de veroordeelde begint het na ± 10 minuten zeer benauwd te krijgen. Hij is dan enigszins te vergelijken met een longpatient die een ernstige astma-aan­val heeft. De zwaarbelaste arm-, schouder- en borstspieren geraken in een uiterst pijnlijke, kramptoestand. De spierstofwisseling wordt verhoogd, ter­wijl er door een belemmerde bloedcirculatie onvoldoende zuurstof voor be­schikbaar is. Het resultaat is onder meer de produktie van grote hoeveelheden melkzuur, waardoor er tenslotte in het gehele lichaam een verzuringsproces optreedt, dat in de medische wereld bekend staat als een “metabole acidose” (een door de stofwisseling veroorzaakte verzuring). Deze toestand is niet on­bekend bij sportlieden die zichzelf tot totale uitputting hebben overbelast en die kramp krijgen. De situatie wordt verergerd doordat de veroordeelde niet goed kan uitademen en daardoor het door zijn lichaam geproduceerde kool­zuurgas niet volledig meer kwijt kan. De hierdoor ontstane zgn. “respiratoire acidose” (verzuring door onvoldoende ventilatie) versterkt de eerder genoem­de metabole acidose. Het slachtoffer begint extreem te transpireren, waardoor letterlijk het doodszweet met stromen langs zijn lichaam loopt.

Bron: https://web.archive.org/web/20131111143905/http://home.solcon.nl/sbvdm/kruisiging.htm#_Toc487527682

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Prima, zoals je wenst! Wat mij verbaast is dat mensen denken dat ze moeten of "zullen" lijden, om deel te nemen aan Christus' lijden. De Bijbel bewijst het tegendeel. De Bijbel - en zeker het NT - spreekt over een liefdesdaad van Jezus, onze God! Hij houdt zoveel van ons dat Hij werkelijk ALLES gegeven heeft. HIJ werd arm, HIJ werd gemarteld, HIJ werd gestraft, zodat wij NIKS hoeven te dragen. In feite is het beweren dat we "moeten" lijden hetzelfde als beweren dat een getrouwd stel af en toe elkaar eens moet testen, door een jaartje geen kado's voor elkaar te kopen, niks voor elkaar te doen, om dan eens te bekijken of er sprake is van echte liefde. En, sterker nog: er zijn zelfs mensen die denken dat God ons af en toe eens een flink pak slaag geeft, om te testen.

Kijk, dat is waarom ik blij ben als je blijft! Het is waar dat Hij alles heeft gegeven voor ons, onze zonden zijn vergeven, Hij heeft de hemel geopend voor hen die in Hem geloven.

Maar.. ben je het met me eens dat we ons lichaam een tempel is?

Ben je het met me eens dat we een taak hebben als Christenen?

Maar het lijden dat wij te dragen hebben, heeft inderdaad een metamorfose ondergaan.

Het is anders om werelds te lijden, dan te lijden voor God. Het is als een andere staat van bewustzijn.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

Prima, zoals je wenst! Wat mij verbaast is dat mensen denken dat ze moeten of "zullen" lijden, om deel te nemen aan Christus' lijden. De Bijbel bewijst het tegendeel. De Bijbel - en zeker het NT - spreekt over een liefdesdaad van Jezus, onze God! Hij houdt zoveel van ons dat Hij werkelijk ALLES gegeven heeft. HIJ werd arm, HIJ werd gemarteld, HIJ werd gestraft, zodat wij NIKS hoeven te dragen. In feite is het beweren dat we "moeten" lijden hetzelfde als beweren dat een getrouwd stel af en toe elkaar eens moet testen, door een jaartje geen kado's voor elkaar te kopen, niks voor elkaar te doen, om dan eens te bekijken of er sprake is van echte liefde. En, sterker nog: er zijn zelfs mensen die denken dat God ons af en toe eens een flink pak slaag geeft, om te testen.

Wij hebben God NIKS te bieden. Het enige dat we kunnen "doen" is in dankbaarheid aannemen. Het besef dat wij NIKS te bieden hebben, is de werkelijke zelf-verloochening. God opent de vensters van de Hemel voor ons, omdat Hij ons oneindig lief heeft!

Citaat

Romeinen 8:

17 En als wij kinderen zijn, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God en mede-erfgenamen van Christus; wanneer wij althans met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

1 Korintiërs 12:

26 En als één lid lijdt, lijden alle leden mee. Als één lid eer ontvangt, verblijden alle leden zich mee.

2 Korintiërs 1:

7 En onze hoop voor u is vast, in de wetenschap dat u, zoals u deel hebt aan het lijden, zo ook deelhebt aan de vertroosting.

Filippenzen 1:

29 Want aan u is het uit genade gegeven in de zaak van Christus niet alleen in Hem te geloven, maar ook voor Hem te lijden,

Kolossenzen 1:

24 Nu verblijd ik mij in mijn lijden voor u en vervul in mijn vlees wat overblijft van de verdrukkingen van Christus, ten behoeve van Zijn lichaam, dat is de gemeente.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei WdG:

Wij hebben God NIKS te bieden. Het enige dat we kunnen "doen" is in dankbaarheid aannemen. Het besef dat wij NIKS te bieden hebben, is de werkelijke zelf-verloochening. God opent de vensters van de Hemel voor ons, omdat Hij ons oneindig lief heeft!

Hij moedigt ons wel aan het goede nieuws te gaan vertellen aan anderen. Maar daar kunnen we niets mee verdienen of terugbetalen aan God. Het is een blijk van dankbaarheid van onze kant. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei WdG:

Wat mij verbaast is dat mensen denken dat ze moeten of "zullen" lijden, om deel te nemen aan Christus' lijden. De Bijbel bewijst het tegendeel.

Is dat zo? En hoe leg jij het volgende uit dan:

En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig. (Mat.10:38, SV)

Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij. (Mat.16:24, SV)

etc...

Wat wordt er bedoeld met zijn kruis op zich nemen?

Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt. Indien gij de kastijding verdraagt, zo gedraagt Zich God jegens u als zonen; (want wat zoon is er, dien de vader niet kastijdt?) Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen. (Heb.12:6-8, SV)

Wordt jij wel eens gekastijd door God, zo ja waarom? En zo niet, ben jij dan wel een zoon van Hem?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Nicky O:

Het is anders om werelds te lijden, dan te lijden voor God. Het is als een andere staat van bewustzijn.

Ik onderstreep dit nogmaals. Dank heren voor de bijbelteksten. En er zijn er nog veel meer... 

Het lijden is anders wetende dat we gered zijn. Wat dat betreft heeft WdG gelijk.

Voor God wil je dan ook alles doen. Hij is onze redding.

U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en hem welgevallig is. Romeinen 12:2 

Wat heeft een mens eraan als hij de hele wereld wint, maar er het leven bij inschiet?  Marcus 8:36

De wereld met haar begeerte gaat voorbij, maar wie Gods wil doet blijft tot in eeuwigheid. 1 Johannes 2:17 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Is dat zo? En hoe leg jij het volgende uit dan:

En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig. (Mat.10:38, SV)

Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij. (Mat.16:24, SV)

etc...

Wat bedoel je met de "etc" ? Zichzelf verloochenen betekent erkennen dat je TOTAAL NIKS uit jezelf kunt doen. Het betekent dus dat je moet afrekenen met het oude denken, om je denken te vernieuwen.

Citaat

 

Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt. Indien gij de kastijding verdraagt, zo gedraagt Zich God jegens u als zonen; (want wat zoon is er, dien de vader niet kastijdt?) Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen. (Heb.12:6-8, SV)

Wordt jij wel eens gekastijd door God, zo ja waarom? En zo niet, ben jij dan wel een zoon van Hem?

 

Kastijden gebeurt als je iets denkt te gaan doen dat goed is, terwijl het niet goed is. Stel iemand heeft een kind, en een vader verbiedt het kind - terecht - op een weg waar auto's rijden te spelen. Het kind doet het toch. De vader waarschuwt. Het kind blijft ongehoorzaam, en blijft op de weg spelen. De vader waarschuwt weer. Uiteindelijk krijgt het kind huisarrest (bijvoorbeeld) voor een (korte) periode. Wat de vader NIET doet - en sommigen denken van wel (!) - is het kind op de weg leggen, om met de auto over de benen van het kind te rijden, en hem of haar mede te delen: 'kijk, papa heeft gewaarschuwd. Je luisterde niet, nu moet je maar even voelen hoe het is!'. Ofwel, God kastijdt, zoals de Bijbel al zegt, omdat HIJ ons liefheeft! IEDER MENS maakt fouten. God grijpt in. De Heilige Geest is een gentleman, HIJ schreeuwt niet, maar HIJ stuurt je liefdevol de juiste kant op. Wanneer iemand niet luistert, volgt er een maatregel. Maar, deze maatregel is zeker geen ziekte of een pak rammel. En, ja, ik word - gelukkig - gekastijd!

1 uur geleden zei sjako:

Hij moedigt ons wel aan het goede nieuws te gaan vertellen aan anderen. Maar daar kunnen we niets mee verdienen of terugbetalen aan God. Het is een blijk van dankbaarheid van onze kant. 

Jezus roept inderdaad op het goede nieuws te verkondigen, zieken te genezen en demonen uit te drijven! We ontvangen gratis, we geven ook gratis door!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Zichzelf verloochenen betekent erkennen dat je TOTAAL NIKS uit jezelf kunt doen. Het betekent dus dat je moet afrekenen met het oude denken, om je denken te vernieuwen.

Kan je dat iets concreter toelichten, moeten we dan andersom gaan denken of zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nicky O:

Kijk, dat is waarom ik blij ben als je blijft! Het is waar dat Hij alles heeft gegeven voor ons, onze zonden zijn vergeven, Hij heeft de hemel geopend voor hen die in Hem geloven.

Ik geloof inderdaad in een Liefdevolle God. Jezus heeft ALLES gedragen. Wij hoeven dat niet nogmaals te doen.

Citaat

Maar.. ben je het met me eens dat we ons lichaam een tempel is?

Ja

Citaat

Ben je het met me eens dat we een taak hebben als Christenen?

Ja. Jezus roept op het Koninkrijk te verkondigen, de zieken te genezen, demonen uit te drijven. Er staat immers geschreven, een oproep van Jezus:

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit.

Overigens geloof ik dat we een hele brede taak hebben. De kerk is het Lichaam van Christus waarin het oog niet zonder de voeten kan, armen niet zonder de benen, oren niet zonder handen, enz. enz. Helaas voeren lang niet alle Christenen hun taken uit, of het nu gaat om het organiseren van Bijbelstudies, genezingsdiensten of om folderverspreiding, schoonmaakwerkzaamheden. Ik mis in vele opzichten het "team-gevoel". Er is veel strijd. Oorzaak is m.i. enerzijds de ontkenning van de Godheid van Jezus, anderzijds het ontkennen van het feit dat de Heilige Geest een Persoon is, waar een relatie mee aangegaan MOET worden, maar daarnaast is er een groot gebrek aan onderwijs en is er veel valse leer aanwezig, zoals het denken dat we moeten "lijden" of dat "ziekte van God komt". Het is jammer. God is een Liefdevolle God, die het beste met Zijn kinderen voorheeft. Jezus' Werk aan het Kruis was perfect, in alle opzichten:

door Zijn wonden werden wij genezen!

Velen negeren deze tekst. Velen negeren ook dat Gods Woord genezing is voor ons LICHAAM. We zouden Gods Woord beter moeten bewaren, in ons hart. Ze zijn LEVEN (eeuwig leven!) EN genezing (voor ons lichaam - vlees!):

Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze  zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees.

Citaat

 

Maar het lijden dat wij te dragen hebben, heeft inderdaad een metamorfose ondergaan.

Het is anders om werelds te lijden, dan te lijden voor God. Het is als een andere staat van bewustzijn.

 

Inderdaad. Ik geloof dat we zullen "lijden" vw. de verkondiging van het Woord. We zullen belachelijk gemaakt worden door de wereld. Bedenk wel dat wat dwaas is in de ogen van de wereld, wijs is in de ogen van God. We zullen uitgelachen en bespot worden. Dat betekent NIET dat God ons ziek maakt, of arm maakt. God is met ons. Wie of wat kan dan tegen ons zijn?

Zojuist zei Nicky O:

Klopt, alleen met Hem, in Hem en door Hem. Daarom helpt de Geest ons ook.

En deze Geest leeft in ons! Het is Dezelfde Geest (PERSOON!!) die Jezus uit de dood heeft opgewekt. De Heilige Geest is de derde Persoon van de Drie-ene God!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

zoals het denken dat we moeten "lijden" of dat "ziekte van God komt

Ajjjj dit is een hele grote denkfout!

Lijden voor God is anders. Dat probeer ik je steeds uit te leggen. Dan is het God helpen in het bouwen van Zijn koninkrijk. Het is mee-lijden. Daarmee bedoel ik dat we ons moeten inzetten, soms of vaak te koste van ons eigen, wereldse genot of 'geluk'. Dat is ook een vorm van lijden. Snap je?

 

8 minuten geleden zei WdG:

nderdaad. Ik geloof dat we zullen "lijden" vw. de verkondiging van het Woord. We zullen belachelijk gemaakt worden door de wereld. Bedenk wel dat wat dwaas is in de ogen van de wereld, wijs is in de ogen van God. We zullen uitgelachen en bespot worden. Dat betekent NIET dat God ons ziek maakt, of arm maakt. God is met ons. Wie of wat kan dan tegen ons zijn?

PRECIES!! ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

Lijden voor God is anders. Dat probeer ik je steeds uit te leggen. Dan is het God helpen in het bouwen van Zijn koninkrijk. Het is mee-lijden. Daarmee bedoel ik dat we ons moeten inzetten, soms of vaak te koste van ons eigen, wereldse genot of 'geluk'. Dat is ook een vorm van lijden. Snap je?

Ik weet niet of ik je wel of niet begrijp, Nicky O. Ik geloof NIET dat God ons ziek maakt. Uiteraard heb ik compassie voor en met diegenen die lijden (ik draag een stichting als Open Doors een warm hart toe. Zij komen op voor de vervolgde kerk), maar, dat wil NIET zeggen dat ziekte van God komt. Waarom roept Jezus ons dan op de zieken te genezen? Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. We leven in een wereld waarin satan veel invloed heeft. Maar, macht heeft hij niet, tenzij wij hem die macht geven.

Lijden voor God betekent dat we standvastig zijn. Wanneer we bespot worden, of uitgestoten uit onze familie vw. het Woord, zullen we geen compromissen moeten maken met de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

10 minuten geleden zei WdG:

Lijden voor God betekent dat we standvastig zijn. Wanneer we bespot worden, of uitgestoten uit onze familie vw. het Woord, zullen we geen compromissen moeten maken met de we

Amen. We zijn het met elkaar eens. Ik geloof zeker niet dat God ons ziek maakt. Lijden betekent dan opofferen. Begrijp je nu waarom we ons dan wel degelijk vereenzelvigen met Christus?

Je moet het lijden niet zien als ziek worden. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Nicky O:

Amen. We zijn het met elkaar eens. Ik geloof zeker niet dat God ons ziek maakt.

Job dacht dat God nam. Maar, Job vergiste zich! God geeft, maar satan neemt! Ik haat ziekte. Ziekte komt van de duivel. Dat betekent NIET dat iemand die ziek is, bezeten is, of gezondigd heeft, of niet voldoende geloof heeft. Het betekent wel dat wij gehoor moeten geven aan de oproep van Jezus, en daar is geloof voor nodig:

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Nicky O:

Amen. We zijn het met elkaar eens. Ik geloof zeker niet dat God ons ziek maakt. Lijden betekent dan opofferen. Begrijp je nu waarom we ons dan wel degelijk vereenzelvigen met Christus?

Je moet het lijden niet zien als ziek worden. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei WdG:

Kastijden gebeurt als je iets denkt te gaan doen dat goed is, terwijl het niet goed is. Stel iemand heeft een kind, en een vader verbiedt het kind - terecht - op een weg waar auto's rijden te spelen. Het kind doet het toch. De vader waarschuwt. Het kind blijft ongehoorzaam, en blijft op de weg spelen. De vader waarschuwt weer. Uiteindelijk krijgt het kind huisarrest (bijvoorbeeld) voor een (korte) periode. Wat de vader NIET doet - en sommigen denken van wel (!) - is het kind op de weg leggen, om met de auto over de benen van het kind te rijden, en hem of haar mede te delen: 'kijk, papa heeft gewaarschuwd. Je luisterde niet, nu moet je maar even voelen hoe het is!'. Ofwel, God kastijdt, zoals de Bijbel al zegt, omdat HIJ ons liefheeft! IEDER MENS maakt fouten. God grijpt in. De Heilige Geest is een gentleman, HIJ schreeuwt niet, maar HIJ stuurt je liefdevol de juiste kant op. Wanneer iemand niet luistert, volgt er een maatregel. Maar, deze maatregel is zeker geen ziekte of een pak rammel. En, ja, ik word - gelukkig - gekastijd!

Beetje vreemd voorbeeld. Dat kind loopt niet de weg op omdat hij denkt dat het goed is, maar omdat hij schijt heeft aan vaders waarschuwing. Vader kan ook proactief ingrijpen en het kind van de weg plukken en een pak voor zijn broek geven. Heb je dat wel eens gehad van je ouders? Of lieten die dat door de buurman doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Job dacht dat God nam. Maar, Job vergiste zich! God geeft, maar satan neemt!

God had er volgens het verhaal geen vermeldenswaardige problemen mee dat de kinderen, knechten en dieren van Job omkwamen, alleen om z'n geloof te testen. God gaf satan uitdrukkelijke toestemming om dit te doen. Zie evt Job 1:12.

14 minuten geleden zei WdG:

Ik haat ziekte. Ziekte komt van de duivel. Dat betekent NIET dat iemand die ziek is, bezeten is, of gezondigd heeft, of niet voldoende geloof heeft. Het betekent wel dat wij gehoor moeten geven aan de oproep van Jezus, en daar is geloof voor nodig:

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit.

Nou hup naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis en de dichtstbijzijnde begraafplaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Nou hup naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis en de dichtstbijzijnde begraafplaats.

Ego- en etnocentrisme werden in die tijd nog als Duivels gezien, tussenin heeft men dat veranderd waardoor er nu nog maar weinig van begrepen wordt. Dit is merkbaar wanneer je religieuze debatten vanop een afstand beschouwd, alsof de Duivel de Duivel gaat bestrijden in de veronderstelling dat hiermee de Duivel bestreden wordt. Het heeft wel iets leerzaams voor de aandachtige lezers, je komt in ieder geval te weten wat religie niet is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid