Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

5 minuten geleden zei Willempie:

God met Zichzelf in gesprek! Ik denk dat je behoorlijk van het padje af bent. Dankzij de kerkdogma's, die de Bijbel veelal tegenspreken en dus onbegrijpelijk maken. 

Misschien ben jij van het padje af!? Zou dat kunnen, Willempie?

3 minuten geleden zei Willempie:

Ik vrees dat jij, indien jij werkelijk een volgeling van Jezus bent, wat ik best wil aannemen, dit gevoel ook nog gaat meemaken. Dat maakt dan dat je minder snel gaat oordelen over anderen.

Waarom. "Moet" iedereen die Jezus als God en Verlosser aanvaardt een gevoel van "verlaten zijn" meemaken? Ik geloof dat niet.

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar God was er niet voor Jezus op dat moment.

De Vader was er niet voor de Zoon!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei WdG:

Inderdaad. God met Zichzelf in gesprek. Zo was het in de eeuwigheid, ook voor de Schepping. Christus, Die God is! Heb je trouwens nog de Griekse tekst bekeken?

Ja, ik heb de Griekse tekst bekeken en de juiste vertaling lijkt mij de volgende: "Zij stammen af van de aartsvaders en uit hun midden is, naar de mens gesproken, de Christus voortgekomen. Alle lof en eer is daarom voor God, die boven alles staat, voor altijd! Amen.

Maar ik laat me graag corrigeren door diegenen die het Bijbelse Grieks kennen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Waarom. "Moet" iedereen die Jezus als God en Verlosser aanvaardt een gevoel van "verlaten zijn" meemaken? Ik geloof dat niet.

Wat jij gelooft is niet doorslaggevend. Ik geloof inderdaad dat allen mensen die Jezus navolgen die ervaring van verlatenheid ook meemaken. Daar zijn getuigenissen van te over, of jij die nu gelooft of niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Hij was er wel. Natuurlijk wel! Maar Jezus moest, ondanks alles, ervaren dat God onze gevoelens ver te boven gaat.

Het oordeel kwam op Jezus (God de Zoon), omdat alle zonden op Hem (als Mens) werden overgebracht. De toorn van de Vader kwam over de Zoon, zodat een ieder die Hem (Jezus) als God en Verlosser aanvaardt het eeuwige leven ontvangt. Het heeft NIKS te maken met onze "gevoelens".

2 minuten geleden zei Willempie:

Wat jij gelooft is niet doorslaggevend. Ik geloof inderdaad dat allen mensen die Jezus navolgen die ervaring van verlatenheid ook meemaken. Daar zijn getuigenissen van te over, of jij die nu gelooft of niet. 

Dus iemand die nooit die ervaring heeft, kan geen volgeling van Jezus zijn?

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Ik vrees dat jij, indien jij werkelijk een volgeling van Jezus bent, wat ik best wil aannemen, dit gevoel ook nog gaat meemaken. Dat maakt dan dat je minder snel gaat oordelen over anderen.

Dat vrees ik ook. Waar lees je dan een oordeel over anderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Wat jij gelooft is niet doorslaggevend. Ik geloof inderdaad dat allen mensen die Jezus navolgen die ervaring van verlatenheid ook meemaken. Daar zijn getuigenissen van te over, of jij die nu gelooft of niet. 

Ook nu beperk ik me weer tot de Bijbel! Ik weet dat we hier in levensbeschouwing zijn, maar, als je het niet erg vindt, citeer ik de Bijbel: Nooit zal ik u verlaten, en dat is een feit! Alleen op basis daarvan is het een misleiding te denken dat iedere volgeling van Jezus de ervaring van verlatenheid moet meemaken. In feite kruisig je God nogmaals.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Ook nu beperk ik me weer tot de Bijbel! Ik weet dat we hier in levensbeschouwing zijn, maar, als je het niet erg vindt, citeer ik de Bijbel: Nooit zal ik u verlaten, en dat is een feit! Alleen op basis daarvan is het een misleiding te denken dat iedere volgeling van Jezus de ervaring van verlatenheid moet meemaken. In feite kruisig je God nogmaals.

Lijkt zelfs ontdaan van elke logica als God overal is, mensen kunnen er misschien blind voor worden of zijn waardoor die illusie wordt opgewekt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Je moet de boel niet omdraaien.

Goed om te lezen. Een Christen hoeft deze ervaring dus niet te hebben! Toch schreef je:

Citaat

Ik geloof inderdaad dat allen mensen die Jezus navolgen die ervaring van verlatenheid ook meemaken.

Ik denk dat "allen" alle moet zijn. Het lijkt er dus op dat je hier op terug komt? Niet alle mensen die Jezus navolgen zullen de ervaring van verlatenheid meemaken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Hij was er wel. Natuurlijk wel! Maar Jezus moest, ondanks alles, ervaren dat God onze gevoelens ver te boven gaat.

Eli Eli Lama Sabachthani: Mijn God, Mijn God, waarom hebt U Mij verlaten? Dit schreeuwt Jezus uit in zielenpijn, verschrikkelijk moet dat zijn geweest. Jezus en de Vader zijn Eén wordt er gezegd, daar ben ik het mee eens. De Zoon en de Vader hebben een onlosmakelijke band en hebben een onverbrekelijke Wezenseenheid. Dan blijft er maar een mogelijkheid over: dit is Jezus als volmaakt mens die het uitschreeuwt van angst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Eli Eli Lama Sabachthani: Mijn God, Mijn God, waarom hebt U Mij verlaten? Dit schreeuwt Jezus uit in zielenpijn, verschrikkelijk moet dat zijn geweest. Jezus en de Vader zijn Eén wordt er gezegd, daar ben ik het mee eens. De Zoon en de Vader hebben een onlosmakelijke band en hebben een onverbrekelijke Wezenseenheid. Dan blijft er maar een mogelijkheid over: dit is Jezus als volmaakt mens die het uitschreeuwt van angst. 

Of Jezus wachtte nog op een wonder van God aan het kruis? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Hoe weet je dat?

Het is een vraag (herkenbaar aan het vraagteken aan het eind van de zin). Ik geloof niet dat iedere volgeling van Christus een gevoel van "verlatenheid" mee zal of moet maken. En, de vraag aan iemand die dat beweert: heb je ze allemaal gevraagd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Ook nu beperk ik me weer tot de Bijbel! Ik weet dat we hier in levensbeschouwing zijn, maar, als je het niet erg vindt, citeer ik de Bijbel: Nooit zal ik u verlaten, en dat is een feit! Alleen op basis daarvan is het een misleiding te denken dat iedere volgeling van Jezus de ervaring van verlatenheid moet meemaken. In feite kruisig je God nogmaals.

Je snapt er dus niets van. God verlaat ons nooit. Punt! Als God ons verlaat houden we op te bestaan. Het gaat om onze ervaringen en onze gevoelens. Ik ga nu zelfs bidden dat je die ervaring zelf ook mag krijgen zodat je beter gaat begrijpen wat Jezus heeft doorgemaakt en het daarom ook beter gaat begrijpen en op waarde gaat schatten. Ik bid ook dat God je niet in die ervaring laat blijven maar dat Hij je erdoorheen helpt en dat je ervan mg leren wat je niet op een andere manier kan leren. Ik hoop en bid dat je staande mag blijven. Laat maar weten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Het is een vraag (herkenbaar aan het vraagteken aan het eind van de zin). Ik geloof niet dat iedere volgeling van Christus een gevoel van "verlatenheid" mee zal of moet maken. En, de vraag aan iemand die dat beweert: heb je ze allemaal gevraagd?

Moet je dan niet eerst de Geest ervaren hebben om hierover enige uitspraak te kunnen doen, daar gaat dit topic over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid