Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Thinkfree:

Klopt, een overheid zonder God is in en in corrupt.

Van der Staaij is een zeldzaam voorbeeld van een goede betrouwbare leider dat komt omdat God in hem woont.

M.i

Dit ben ik wel met je eens. Van der Staaij doet heel goed werk en hij zegt tegelijkertijd Stel je vertrouwen niet in de politiek maar op God. Een goed artikel vind ik 

https://cip.nl/cip+/85169-keest-van-der-staaij-stel-je-vertrouwen-niet-in-de-politiek-maar-op-de-here-god

Sjako’s standpunt kan ik wel een beetje begrijpen.  Het is denk ik moeilijk om je als politicus niet schuldig te gaan voelen omdat het nou eenmaal niet geheel maakbaar is voor mensen.  Dat van der Staaij het zo goed doet getuigt voor mij van een rotsvast geloofsvertrouwen. Alleen als je op de Genade vertrouwt kun je in het Licht van God blijven wandelen en handelen in je politieke loopbaan. Juist het menselijk tekort beseffende en vertrouwende op de Genade. Het zijn juist de mogelijk opkomende schuldgevoelens die een zonde zijn die je mag afleggen, mits je in heel je wandel God blijft zoeken.

Zelf zou ik het niet kunnen. Ik ben blij dat van der Staaij die roeping wel heeft en de kracht daarnaar krijgt.

Zo gaat God Zijn Weg met ieder mens op een andere manier met hetzelfde einddoel.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

4 uur geleden zei Thinkfree:

Klopt, een overheid zonder God is in en in corrupt.

Van der Staaij is een zeldzaam voorbeeld van een goede betrouwbare leider dat komt omdat God in hem woont.

M.i

Er zijn genoeg voorbeelden van politici die gelovig zijn en de boel hebben belazerd. Jou claim dat de overheid zonder God (gelovigen) corrupt is klopt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Klopt, maar ik ben wel blij dat er bij deze partijen nog christenen zijn die God wel hebben.


Wat dat betreft ben ik het met @sjako en @Thinkfree eens  want het lijkt me niet dat iemand die God in zich draagt en in Zijn licht wandelt van die betreffende partijen lid kan blijven die de firma list en bedrog actief hebben geholpen. Met de katholieke de Jonge als directeur. Discipelen van het wef.

Maar goed, God ziet ieders hart aan.

De Jonge heeft wel wat te biechten zo vlak voor Pasen strakjes.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

1Joh 5:19 zegt het bondig:  19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. De goddeloze is hier satan. Regeringen zijn als marionetten voor satan. Als je hier deel uit maakt ben je hier gewoon een deel van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Divine_will:


Wat dat betreft ben ik het met @sjako en @Thinkfree eens  want het lijkt me niet dat iemand die God in zich draagt en in Zijn licht wandelt van die betreffende partijen lid kan blijven die de firma list en bedrog actief hebben geholpen. Met de katholieke de Jonge als directeur. Discipelen van het wef.

Maar goed, God ziet ieders hart aan.

De Jonge heeft wel wat te biechten zo vlak voor Pasen strakjes.

Ja, enerzijds wel. Maar het is ook een schimmig gebied. Een gezicht van de EO is ook eens de CU in gegaan. Locaal een achterneef van me als lijstrekker van de locale CU. Mijn dominee ging bij het CDA, Ooit voorzitter bij YFC Nederland, actief als bijbelsmokkelaar voor Open Doors in de Sofjet Unie. Ik ken iemand persoonlijk die provinciaal actief was voor het CDA in Overijssel en op Facebooknog geregeld spreek, juist ook over het geloof. Is de Scriba van PKN Nijverdal. In onze kerk zat ook generaal Morsink, waarvan we toen hij Dutch Bat in Afganistan leide de briefwisseling kreeg. Persoonlijk ook wel eens mee gesproken.

Het zijn geen typische mannen die in geheime genootschappen zitten met een dubbele agenda. Wel wat Naïef ten opzichte van de politieke ethiek. Al hoewel, die Scriba is van de linkse CDAers en protesteerde op Facebook open tegen de dwang van de Corona aanpak en het rechtse asielbeleid van het CDA. Ook hield hij hun kerkgebouwen heel de pandemie open.

Mooi om te zien

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

1Joh 5:19 zegt het bondig:  19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. De goddeloze is hier satan. Regeringen zijn als marionetten voor satan. Als je hier deel uit maakt ben je hier gewoon een deel van. 

Het is maar net welke tekst je pakt en waar je het op plakt. In dit geval "de hele wereld is in de macht van de goddeloze".. slaat op "heel de wereld". Daar valt alles onder. Maak jij ook deel van uit. Er staat niet "politiek". Daarbij was een Romeinse Centurio de man met een groter geloof dan Jezus ooit in Israël gezien had.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ja, enerzijds wel. Maar het is ook een schimmig gebied. Een gezicht van de EO is ook eens de CU in gegaan. Locaal een achterneef van me als lijstrekker van de locale CU. Mijn dominee ging bij het CDA, Ooit voorzitter bij YFC Nederland, actief als bijbelsmokkelaar voor Open Doors in de Sofjet Unie. Ik ken iemand persoonlijk die provinciaal actief was voor het CDA in Overijssel en op Facebooknog geregeld spreek, juist ook over het geloof. Is de Scriba van PKN Nijverdal. In onze kerk zat ook generaal Morsink, waarvan we toen hij Dutch Bat in Afganistan leide de briefwisseling kreeg. Persoonlijk ook wel eens mee gesproken.

Het zijn geen typische mannen die in geheime genootschappen zitten met een dubbele agenda. Wel wat Naïef ten opzichte van de politieke ethiek. Al hoewel, die Scriba is van de linkse CDAers en protesteerde op Facebook open tegen de dwang van de Corona aanpak en het rechtse asielbeleid van het CDA. Ook hield hij hun kerkgebouwen heel de pandemie open.

Mooi om te zien


Misschien zijn dat dan wel een soort van der Staaijen in die andere partijen.  Ik ken ze niet, jij wel en wat je beschrijft lijkt me goed. We deugen inderdaad geen van allen helemaal maar God ziet ons aan in Christus die het tekort in ons aanvult en ons met Zijn overkleed bedekt. Persoonlijk zou ik het geen seconde uithouden in zo’n omgeving maar als er geen mensen waren die tegen alle verdrukking in toch het goede probeerden te doen in de politiek dan verkeerde de wereld al veel eerder in nood. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

En het CDA en de ChristenUnie zitten erin….. Politiek is niet voor Christenen.

Ik zou eerder stellen dat de politiek niet iets is voor Christenen om er actief aan deel te nemen; zoals tot een politieke (Christelijke) partij behoren of door deel te nemen aan het stemmen op een politieke partij.

Echter kan het nieuws over de politiek wel van toegevoegde waarde zijn voor de tekenen der tijden. Heel veel mensen verachten de Bijbel, maar nu het Bijbelboek Openbaring zich openlijk ontvouwt en zelfs duidelijk zichtbaar wordt op het politieke vlak, is het nu juist een gelegenheid om te getuigen dat de Bijbel God's woord en de waarheid is.

Op RTL Nieuws is er een artikel over 69 Nederlandse zwaargewichten die naar de top in Davos gaan 🔗 en bij het WEF zijn aangesloten.

In het logo van het WEF zijn er 3 zessen herkenbaar, die verwijzen naar de antichrist.

WEF-666-300x210.jpg&f=1&nofb=1

Overeenkomstig Openbaring 13:7 moeten we er niet van opkijken als er op een gegeven moment ÉÉN-Wereldregering aan de macht komt die de autoriteit heeft over elke natie.

Openbaring 13:7 HSV 🔗
En het beest werd macht gegeven om oorlog te voeren tegen de heiligen en om hen te overwinnen,
en hem werd macht gegeven over elke stam, taal en volk.
 

1 uur geleden zei sjako:

1 Joh 5:19 zegt het bondig:  19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. De goddeloze is hier satan. Regeringen zijn als marionetten voor satan. Als je hier deel uit maakt ben je hier gewoon een deel van. 

1 John 5:19 NKJV
We know that we are of God, and the whole world lies under the sway of the wicked one.

Vertaald
Wij weten dat wij van God zijn, en de hele wereld onder de heerschappij ligt van de boze.

1 Joh 5:19 met je verwijzing naar satan, die de wereld onder zijn heerschappij heeft, is een eyeopener; de Nederlandse Bijbelvertalingen zijn hier niet zo duidelijk over.

Deze Bijbeltekst met je verwijzing verschaft duidelijkheid over de wereld die onder de heerschappij van de boze (satan) ligt, en we dus weinig goeds hebben te verwachten van de verkiezingen. Het lijkt maar moeizaam tot het gros van de mensen door te dringen dat regeringen en politieke partijleden als marionetten zijn.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:

Het is maar net welke tekst je pakt en waar je het op plakt. In dit geval "de hele wereld is in de macht van de goddeloze".. slaat op "heel de wereld". Daar valt alles onder. Maak jij ook deel van uit. Er staat niet "politiek". Daarbij was een Romeinse Centurio de man met een groter geloof dan Jezus ooit in Israël gezien had.

Als we zo bang zijn om zonde te begaan dat we helemaal geen invloed meer durven uitoefenen op de wereld dan kunnen we ons inderdaad afvragen of we de Here Jezus wel werkelijk geloven.  Daar heb ik zelf ook vaak mee geworsteld. Het geloof is dan ook een groeiproces en niet zomaar even iets aannemen. Daar begint het pas.

2 minuten geleden zei sjako:

Zeker, die soldaat af was daarna waarschijnlijk. 

Ja daar heb je ook weer gelijk in.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Ricky Tjin:

1 Joh 5:19 met je verwijzing naar satan, die de wereld onder zijn heerschappij heeft, is een eyeopener; de Nederlandse Bijbelvertalingen zijn hier niet zo duidelijk over.

Dan moet je soortgelijke teksten opzoeken. Bijv. Matt 13:19 Als iemand het woord over het Koninkrijk hoort maar de betekenis ervan niet begrijpt, komt de goddeloze en rukt weg wat in zijn hart is gezaaid. Dat is het zaad dat langs de weg terechtkwam.

Hier is aan de hand van de gelijkenis van Jezus toch ook af te leiden dat de goddeloze hier satan is.

Lukas 4:6 Toen zei de Duivel tegen hem: ‘Ik zal je de macht geven over al deze koninkrijken met hun pracht en praal, want die is mij in handen gegeven en ik geef die aan wie ik maar wil.

Hoe kon de duivel hier alle koninkrijken met hun pracht en praal aanbieden als die niet in zijn macht liggen?! Jezus ontkende niet dat hij dat kon, maar Hij ging er niet op in omdat je alleen God moet aanbidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

 

Hoe kon de duivel hier alle koninkrijken met hun pracht en praal aanbieden als die niet in zijn macht liggen?! Jezus ontkende niet dat hij dat kon, maar Hij ging er niet op in omdat je alleen God moet aanbidden.

Dat kon de duivel door te liegen zoals hij ook tegen Adam en Eva loog.  En hij kon het ook zeker niet, want als Jezus erin zou zijn getrapt denk je toch niet dat de duivel Hem de wereld zou hebben gegeven?  Integendeel, Jezus zou zijn zijn gevallen net zoals wij en de duivel zou zich kapot gelachen hebben en Jezus zou onder zijn macht hebben komen te staan.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Divine_will:

Ja daar heb je ook weer gelijk in.  

Ja, dat moet wel. Jesaja 2:4 profeteerde al over de ware Christenen. Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken.  Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen.  Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren.
Als toekomstige onderdaan van Gods koninkrijk is het niet denkbaar dat Christenen van snoeimessen en ploegijzers speren zouden maken. Je zag het aan de eerste Christenen. Ze werden ernstig vervolgd door Nero, maar ze vochten niet terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Zeker, die soldaat af was daarna waarschijnlijk. 

Jozef onderkoning van Egypte, salamo koning, David koning, Daniel hoge positie in de politiek van een vreemd land, enz..

God zet je neer waar hij wil en hoe je het ook wendt of keert we hebben allemaal met deze wereld te maken of je nu wel in de politiek zit of niet.

Dus tenzij jij mij duidelijk aan kan tonen waar in de bijbel staat dat je als gelovige expliciet geen hoge functie mag bekleden, wil ik graag dat je ophoudt met eigen wetjes te verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ja, dat moet wel. Jesaja 2:4 profeteerde al over de ware Christenen. Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken.  Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen.  Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren.
Als toekomstige onderdaan van Gods koninkrijk is het niet denkbaar dat Christenen van snoeimessen en ploegijzers speren zouden maken. Je zag het aan de eerste Christenen. Ze werden ernstig vervolgd door Nero, maar ze vochten niet terug.

Dat klopt. Maar vochten ze niet terug op eigen kracht of gaf God hen de inspiratie en de kracht om niet terug te vechten? In de bijbel staat namelijk ook dat het God is die volkeren doet optrekken tegen elkaar. En niet de duivel.  En het was ook God - de Heilige Geest - die Jezus in verzoeking leidde naar de woestijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Divine_will:

Dat kon de duivel door te liegen zoals hij ook tegen Adam en Eva loog.

Hij loog niet. Jezus wist dat het, op dat moment zeker, gewoon zo was. De duivel wist ook wel dat Jezus alles wist. Jezus was zonder zonde en het zou een zonde zijn om iemand anders te aanbidden dan Zijn Vader. Hij heeft het geen microseconde overwogen, maar Jezus ontkende niet dat hij dat zou kunnen. Het is in overeenstemming met zoveel andere teksten. Satan trekt onzichtbaar aan de touwtjes in de wereld. Gevolg is oorlog, honger en andere ellende. Zeker nu hij weet dat hij heeft verloren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het was God die de mensen in een tuin zette met die boom waarvan niet gegeten mocht worden terwijl de Alwetende wist dat ze zouden bezwijken. Maar Hij zette ze daar wel in, zoals God de Here Jezus ook in verzoeking leidde naar de woestijn en Hem daar de kracht gaf de verzoeking te weerstaan zodat Hij onze Verlosser werd.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Jozef onderkoning van Egypte, salamo koning, David koning, Daniel hoge positie in de politiek van een vreemd land, enz..

Het grote verschil is dat Jezus nu koning is. Je bent nu als het ware al onderdaan van Gods Koninkrijk. Je kan geen twee meesters dienen. Of je accepteert Jezus als koning of de wereld. Er is geen middenweg. Ik denk dat in de vroege geschiedenis geen voorbeeld te vinden is van een Christen in een hoge positie. We moeten de overheid wel gehoorzamen omdat er wel iets moet zijn om het een beetje op orde te houden. In de tijd van Jezus waren dat de Romeinen. Maar je kan toch moeilijk beweren dat die God dienden, maar je moest er wel naar luisteren en belasting betalen. Maar geen Christen was daar onderdeel van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Hij loog niet. Jezus wist dat het, op dat moment zeker, gewoon zo was. De duivel wist ook wel dat Jezus alles wist. Jezus was zonder zonde en het zou een zonde zijn om iemand anders te aanbidden dan Zijn Vader. Hij heeft het geen microseconde overwogen, maar Jezus ontkende niet dat hij dat zou kunnen. Het is in overeenstemming met zoveel andere teksten. Satan trekt onzichtbaar aan de touwtjes in de wereld. Gevolg is oorlog, honger en andere ellende. Zeker nu hij weet dat hij heeft verloren.

Hij loog wel en hij kon het niet. Als je er even iets langer over nadenkt kom jij volgens mij ook tot die conclusie. Een gevallen wezen kan aan de Zoon van God niets geven behalve zijn eigen gevallen status. Als Jezus erin was getrapt, dan viel er niets meer te geven, want dan zou Jezus daarna en daardoor een  in zonde gevallen wezen zijn geworden. En een in zonde gevallen wezen houdt de wereld niet in zijn hand en kan dus ook niets geven, enkel verderven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Divine_will:

En het was God die de mensen in een tuin zette met die boom waarvan niet gegeten mocht worden terwijl de Alwetende wist dat ze zouden bezwijken.

Ik denk eerder dat die boom daar stond om de mens een vrije wil te geven. Ze hoefden niet van die boom te eten. Ik weet zo net niet dat God dat van te voren wist. Hij kon het weten maar Hij heeft zich daar niet op gericht denk ik. Waarom zou je een zo’n mooie wereld verspelen en je eeuwige leven opgeven. Alleen door een list van satan is dat gebeurd.

3 minuten geleden zei Divine_will:

Hij loog wel en hij kon het niet.

Hoe kan je nu liegen tegen Gods Zoon? Jezus weet alles. Hij accepteerde het gewoon niet. Satan heeft de touwtjes in handen in de wereld, dat zie je toch om je heen. Binnenkort wordt dat weer hersteld. Dan is Jezus koning over de hele aarde. Maar nu zitten we nog steeds met de gebakken peren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Het grote verschil is dat Jezus nu koning is. Je bent nu als het ware al onderdaan van Gods Koninkrijk. Je kan geen twee meesters dienen. Of je accepteert Jezus als koning of de wereld. Er is geen middenweg. Ik denk dat in de vroege geschiedenis geen voorbeeld te vinden is van een Christen in een hoge positie. We moeten de overheid wel gehoorzamen omdat er wel iets moet zijn om het een beetje op orde te houden. In de tijd van Jezus waren dat de Romeinen. Maar je kan toch moeilijk beweren dat die God dienden, maar je moest er wel naar luisteren en belasting betalen. Maar geen Christen was daar onderdeel van.

Zolang ik geloof en in waarheid en gerechtigheid wandel maakt mijn positie in deze wereld geen fluit uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

 

Hoe kan je nu liegen tegen Gods Zoon? Jezus weet alles.

Dat God alles weet wil nog niet zeggen dat een mens niet geen hem liegen kan. Je moet ze de kost geven die liegen tegen God. Judas loog ook tegen Jezus. Als discipel bij Hem aan tafel zitten en stiekem plannetjes beraden om Hem uit te leveren bijvoorbeeld.  Jezus wist dat maar dat betekent nog niet dat Judas dat verhinderde te liegen.

19 minuten geleden zei sjako:

Satan heeft de touwtjes in handen in de wereld, dat zie je toch om je heen.

En daar denk ik toch dat we verschillen in visie.  Kernvraag is denk ik: heeft een gevallen wezen God ook maar iets te bieden? Heeft een gevallen wezen God iets anders te bieden dan zijn eigen gevallen status?   

Link naar bericht
Deel via andere websites

Johannes 12:41 Nu wordt deze wereld geoordeeld. Nu zal de heerser van deze wereld worden verdreven. 
Hier werd niet de Romeinen bedoelt, maar satan.

 Johannes 16:11 En wanneer die komt, zal hij de wereld overtuigend bewijs geven van zonde en van rechtvaardigheid en van oordeel:  9 ten eerste van zonde, omdat ze niet in mij geloven,  10 vervolgens van rechtvaardigheid, omdat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zullen zien,  11 en van oordeel, omdat de heerser van deze wereld geoordeeld is.

Hier wordt ook satan bedoelt. Zie ook Johannes 14:30

18 minuten geleden zei Divine_will:

En daar denk ik toch dat we verschillen in visie.  Kernvraag is denk ik: heeft een gevallen wezen God ook maar iets te bieden?

Helemaal niks, daarom is het ook zo’n zooitje in de wereld. Mensen willen niet naar God luisteren, tenminste de meerderheid. Satan blijft de mensheid misleiden totdat God ingrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Divine_will:


Misschien zijn dat dan wel een soort van der Staaijen in die andere partijen.  Ik ken ze niet, jij wel en wat je beschrijft lijkt me goed. We deugen inderdaad geen van allen helemaal maar God ziet ons aan in Christus die het tekort in ons aanvult en ons met Zijn overkleed bedekt. Persoonlijk zou ik het geen seconde uithouden in zo’n omgeving maar als er geen mensen waren die tegen alle verdrukking in toch het goede probeerden te doen in de politiek dan verkeerde de wereld al veel eerder in nood. 

Dat denk ik. Ik hoorde eens dat iemand van de politiek (weet niet meer wie) over maatregelen in Brussel zei: "jullie moeten even wachten, want in Nederland zijn we nog niet zo ver"

Zijn we nog niet zo ver? Ik denk dat we gewoon wat scherper opletten met elkaar en nattigheid voelen. 

2 uur geleden zei Divine_will:

Als we zo bang zijn om zonde te begaan dat we helemaal geen invloed meer durven uitoefenen op de wereld dan kunnen we ons inderdaad afvragen of we de Here Jezus wel werkelijk geloven.  Daar heb ik zelf ook vaak mee geworsteld. Het geloof is dan ook een groeiproces en niet zomaar even iets aannemen. Daar begint het pas.

Ja klopt. Momenteel begrijp ik God ook niet helemaal. Heb het idee dat God mijn gebed om een huwelijk maar halfslachtig verhoord heeft. Ze is er na 6 jaar strijd mee gekapt, ook mede omdat we anders te veel problemen kregen met de pleegzorg. Haar kon haar kind afgenomen worden, als ze met mij in een knallende huwelijk bleef zitten.

Tja, dan denk ik: "God, kon U dan werkelijk niets doen? Mij lukte het ook al niet!"

Maar God moet ik blijven vertrouwen.

 

3 uur geleden zei sjako:

Zeker, die soldaat af was daarna waarschijnlijk. 

Dat bedenk je er weer bij.

Koning Jozef, Daniel en Nebukadnezar dan?

Nineve 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid