Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

9 uur geleden zei Gaitema:

Alleen zelf persoonlijk zie ik de evolutietheorie als mank, omdat men niet naast deze gedachte van een geheel vanzelf ontstane wereld rekening kan houden met het feit dat Godsdiensten hun eigen verklaringen hebben.

Dit een vaak voorkomend misverstand.  De gedachte dat de wereld geheel vanzelf ontstaan is, maakt geen deel uit van de natuurwetenschappelijke verklaring voor de evolutie van het leven en voor de verscheidenheid aan soorten op de planeet Aarde.
Je persoonlijke visie is dus gebaseerd op een aanname die niet klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is overdreven. De Bijbel vertelt op mythische wijze over enkele periodes van de geschiedenis van één klein volk. Dat volk maakt deel uit van een beschaving. De Bijbel zegt niets over het ontstaan van die beschaving. Geschiedkundig staat er niets in de Bijbel over het vallen van een beschaving. Tenzij je doelt op Noach, maar dat verhaal is duidelijk mythisch en symbolisch bedoeld. 

Dat is ook niet nodig.  Genesis zelf is al intern tegenstrijdig in het scheppingsverhaal. Dat is maar een verhaal,  meer niet. Het rammelt aan alle kanten. 

Egypte was het grootste rijk in de geschiedenis, groter dan Rome.

Ik bedoel maar?

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is ook niet nodig.  Genesis zelf is al intern tegenstrijdig in het scheppingsverhaal. Dat is maar een verhaal,  meer niet. Het rammelt aan alle kanten. 

Waar zie je de tegenstrijd? Wees eens genuanceerd aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:

De wetenschap bewijst mij net dat de Bijbel gelijk heeft. De Bijbel is een rijke bron aan geschiedenis over het ontstaan en vallen van beschavingen.

Dus de bijbel zegt dat de evolutietheorie klopt?.....

16 uur geleden zei Fundamenteel:

Een geloof is geen mening dat je kan veranderen he. Zelfs wanneer een gelovige een eigen mening heeft, komt wat God zegt daarboven voor die gelovige.

Natuurlijk is dat wel zo. De gemiddelde westerling beleeft zijn geloof heel anders als dat men dat 500 terug deed. Of vind je ook dat we slaven mogen houden? Dat homo's de doodstraf moeten krijgen? Of dat we geen kleding mogen dragen die gemaakt zijn van 2 verschillende stoffen? Dat staat namelijk wel in de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Egypte was het grootste rijk in de geschiedenis, groter dan Rome.

Ik bedoel maar?

De Bijbel is dus volgens jou een rijke geschiedenis bron waaruit je het ontstaan en van de Egyptische beschaving kunt halen?
Natuurlijk niet. Egypte komt voor in de verhalen over het Joodse volk, maar meer dan ook niet.

 

5 uur geleden zei Fundamenteel:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is ook niet nodig.  Genesis zelf is al intern tegenstrijdig in het scheppingsverhaal. Dat is maar een verhaal,  meer niet. Het rammelt aan alle kanten. 

Waar zie je de tegenstrijd? Wees eens genuanceerd aub.

Al in het eerste hoofdstuk wordt aan het begin gesteld dat eerst het licht er was;  en dag en nacht. Daarna pas de zon, 3 dagen later. Om het licht te scheiden van de duisternis. Maar dat was al op de 1e dag gebeurd! Iedereen normaal denkend mens ziet in dat dit niet kan.  En dan ben ik nog maar net begonnen met bladzijde 1...
Laat los dat het best een mooi mythisch verhaal is, maar het is nogal vreemd om te stellen dat je deze zaken niet ziet. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit een vaak voorkomend misverstand.  De gedachte dat de wereld geheel vanzelf ontstaan is, maakt geen deel uit van de natuurwetenschappelijke verklaring voor de evolutie van het leven en voor de verscheidenheid aan soorten op de planeet Aarde.
Je persoonlijke visie is dus gebaseerd op een aanname die niet klopt.

Dat is niet bewezen door de wetenschap, omdat ze het nooit onderzocht hebben. Dat zeg je hier zelf, dus leun ik achter over en hoef mijn geloof niet aan te passen. Niet dat ik er wat tegen zou hebben om het wel te doen, maar dan moet ik daar van overtuigd zijn, dat het werkelijk zo is gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is niet bewezen door de wetenschap, omdat ze het nooit onderzocht hebben. Dat zeg je hier zelf, dus leun ik achter over en hoef mijn geloof niet aan te passen. Niet dat ik er wat tegen zou hebben om het wel te doen, maar dan moet ik daar van overtuigd zijn, dat het werkelijk zo is gegaan.

Ik weet niet wat je nu precies wil zeggen, maar de vraag hoe het leven is ontstaan maakt geen deel uit van de evolutietheorie.

Jij komt met de stelling dat dit wel zo is. Nou, dat klopt dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet niet wat je nu precies wil zeggen, maar de vraag hoe het leven is ontstaan maakt geen deel uit van de evolutietheorie.

Jij komt met de stelling dat dit wel zo is. Nou, dat klopt dus niet.

Je leest niet goed.

Dat heb ik niet gezegd. Waarschijnlijk ben je de draad kwijt. Wat is jouw boodschap precies?

De evolutietheorie past niet bij mijn geloof, wij hebben een andere verklaring voor het leven dat de evolutietheorie.  Dat niet wetenschappelijk onderzocht is. Dus kan met de evolutietheorie ook niks aangetoond worden. Het is gewoon niets anders dan een alternatieve theorie. Meer is het voor mij niet.

Dat de wetenschap religieuze theorieën als mogelijkheid niet meenemen in hun onderzoek, vind ik eerlijk gezegd een gebrek van de wetenschap. Behoren ze wel te doen, vind ik.  Daarom wekt het mijn interesse ook niet. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

De evolutietheorie past niet bij mijn geloof, wij hebben een andere verklaring voor het leven dat de evolutietheorie.

Dat bedoel ik: de ET geeft helemaal geen verklaring voor dat onstaan. Je bent het dus niet eens met iets dat niet bestaat.

13 minuten geleden zei Gaitema:

Dat de wetenschap religieuze theorieën als mogelijkheid niet meenemen in hun onderzoek, vind ik eerlijk gezegd een gebrek van de wetenschap. Behoren ze wel te doen, vind ik.  Daarom wekt het mijn interesse ook niet.

Ook daar klopt je uitgang niet. Iedereen staat het vrij om zijn ideeen wetenschappelijk onderbouwd te publiceren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat bedoel ik: de ET geeft helemaal geen verklaring voor dat onstaan. Je bent het dus niet eens met iets dat niet bestaat.

Maar daar heb ik het niet over. Je bent de draad dus kwijt.

Ik had het er over dat in mijn geloof God de apen los van de mensen schiep. Dat de bijbel laat zien dat God vanuit het stof der aarde dat steeds los van elkaar doet. 

Citaat

Ook daar klopt je uitgang niet. Iedereen staat het vrij om zijn ideeen wetenschappelijk onderbouwd te publiceren. 

Het gebeurd alleen niet.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei 010:

Dus de bijbel zegt dat de evolutietheorie klopt?.....

Natuurlijk is dat wel zo. De gemiddelde westerling beleeft zijn geloof heel anders als dat men dat 500 terug deed. Of vind je ook dat we slaven mogen houden? Dat homo's de doodstraf moeten krijgen? Of dat we geen kleding mogen dragen die gemaakt zijn van 2 verschillende stoffen? Dat staat namelijk wel in de bijbel.

U beseft dat het gros van de evolutieleer door creationisten is samengesteld?

Natuurlijke selectie, genetische drift en de wetten van Mendel zijn ontdekt door creationisten he. Darwin gebruikte dat om het ontstaan van soorten te verklaren, maar dat is nooit echt bewezen en dus pseudowetenschap.

Het is frappant hoe evolutionisten het bewezen werk van creationisten nemen om hypotheses te rijmen en ze dan bewezen te verklaren. En de spot waarmee we als creationisten te maken hadden vanuit hun hoogmoed was ongezien. 

Een geloof is geen mening. Ik heb mijn geloof niet gekozen, het is tot mij gekomen, ik heb eerlijk bestudeerd en alzo ben ik tot de conclusie gekomen dat de Bijbel mij tot God bracht. De Bijbel leert dat de Wet volbracht is en we allemaal onder de genadewet staan nu. Niemand mag een mens doden of oordelen. Wel mogen we belijden dat de man en de vrouw voor elkaar geschapen zijn en homoseksualiteit tegen de menselijke geschapen natuur in gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

De Bijbel is dus volgens jou een rijke geschiedenis bron waaruit je het ontstaan en van de Egyptische beschaving kunt halen?
Natuurlijk niet. Egypte komt voor in de verhalen over het Joodse volk, maar meer dan ook niet.

 

Al in het eerste hoofdstuk wordt aan het begin gesteld dat eerst het licht er was;  en dag en nacht. Daarna pas de zon, 3 dagen later. Om het licht te scheiden van de duisternis. Maar dat was al op de 1e dag gebeurd! Iedereen normaal denkend mens ziet in dat dit niet kan.  En dan ben ik nog maar net begonnen met bladzijde 1...
Laat los dat het best een mooi mythisch verhaal is, maar het is nogal vreemd om te stellen dat je deze zaken niet ziet. 

Ja het gaat zelfs verder terug, maar het is niet zo gedetailleerd als je zou wensen. 

Sommige teksten lopen parallel met elkaar. Maar de zeven dagen creatie is een archetype voor de kalender he. Probeer dat wat ruimer te zien en ziet hoe het de tijd van deze aarde weergeeft. De kennis werd verzameld in de Schrift om tot een beschaving te komen die tijdsbewust is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Het gebeurd alleen niet

Je zit er weer naast. Wat deed bemanning van Apollo 8 op kerstavond 1968, terwijl ze rond de maan vlogen?

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja het gaat zelfs verder terug, maar het is niet zo gedetailleerd als je zou wensen. 

Niet zo gedetailleerd ?....Er staat totaal niets in over het ontstaan van het Egyptische rijk. Terwijl je beweerde: "De Bijbel is een rijke bron aan geschiedenis over het ontstaan en vallen van beschavingen." en vervolgens toen zelf met Egypte kwam als voorbeeld......

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je zit er weer naast. Wat deed bemanning van Apollo 8 op kerstavond 1968, terwijl ze rond de maan vlogen?

Niet zo gedetailleerd ?....Er staat totaal niets in over het ontstaan van het Egyptische rijk. Terwijl je beweerde: "De Bijbel is een rijke bron aan geschiedenis over het ontstaan en vallen van beschavingen." en vervolgens toen zelf met Egypte kwam als voorbeeld......

JAwel, dat slaven het gebouwd hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je zit er weer naast. Wat deed bemanning van Apollo 8 op kerstavond 1968, terwijl ze rond de maan vlogen?

Dwaze wartaal uitslaan.  We hebben het niet over de hemel en jij spreekt ook wartaal. Immers ze houden zich niet met religie bezig toch? Nou, waarom kom je dan met hun oneliner? 

Als je de religie wil onderzoeken, moet je dat wel goed doen. Niet door een middeleeuws denkbeeld te bestrijden. Immers waar de hemel is weet niemand. 

Ik geloof zelf dat het een geestelijke dementie betreft en geen fysieke, dus niet wetenschappelijk meetbaar. 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je zit er weer naast. Wat deed bemanning van Apollo 8 op kerstavond 1968, terwijl ze rond de maan vlogen?

Dwaze wartaal uitslaan.  We hebben het niet over de hemel en jij spreekt ook wartaal. Immers ze houden zich niet met religie bezig toch? Nou, waarom kom je dan met hun oneliner? 

Dat was geen oneliner, kennelijk heb je geen idee wat ik bedoel. Ze lazen met z'n drieen het scheppingsverhaal voor.

Denk nu nog eens na over je bewering de wetenschap god er nog nooit bij heeft betrokken.

7 uur geleden zei Fundamenteel:

JAwel, dat slaven het gebouwd hebben.

Ach ja, wie kent ze niet. Slaaf Toetanchamon, Slaaf Ramses de eerste en de tweede, Slaaf Cleopatra....🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat was geen oneliner, kennelijk heb je geen idee wat ik bedoel. Ze lazen met z'n drieen het scheppingsverhaal voor.

Denk nu nog eens na over je bewering de wetenschap god er nog nooit bij heeft betrokken.

Nou, ik heb wat anders gehoord.

Maar goed, ze hebben het voorgelezen , en wat volgde toen?

Jij kwam met de uitspraak dat de wetenschap zich er niet mee bezig houdt. Ik kwam er mee, dat ze dat wel hadden moeten doen. Immers houden zij zich in werkelijkheid er wel mee bezig als het hen uit komt, immers over wie Jezus was en of bijbelverhalen historisch hebben plaats gevonden komt wel van alles boven. Zeer interessante materie ook 

Maar als we het over de inhoud van Genesis hebben, dan houdt de wetenschap zich opeens niet met God bezig. 

Ja, ik volg het allemaal niet hoor

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-3-2022 om 09:47 zei Fundamenteel:

Ik denk dat ik me genezen mag verklaren.

Heb je je opnieuw laten testen?

Citaat

Waar ik het meeste last van had, waren uitgedroogde lippen. En de eerste dagen moest ik voorbij slapen, want ik was suf en had veel hoofdpijn. Na ieder dutje werd dat beter, maar de uitdroging was enorm. Ik dronk meer dan 3L water per dag.

Het feit dat jij er weinig last van hebt betekend nog niet dat dit voor iedereen zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei 010:

Heb je je opnieuw laten testen?

Het feit dat jij er weinig last van hebt betekend nog niet dat dit voor iedereen zo is.

Zaterdag ga ik ergens op bezoek en test ik me eerst.

Maar ik heb deze keer wel zware last gehad hoor.  En ik dacht al goede antistoffen te hebben, maar ik was compleet out nu. 24h aan een stuk geslapen en 3 dagen barstende hoofdpijn. Lange verstopte neus en pijnlijk hoesten. Compleet suf en kon niets doen. De uitgedroogde lippen volgde daarna. Neem dat ik al bij al alle symptomen 1 week aanwezig had. Dan genezen. Maar ga me nog steeds niet laten vaccineren. Het vertrouwen in die goedjes is echt dood. Ze zijn ook niet eerlijk en ik ken nu iemand die aan hartfalen stierf na vaccinatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Zaterdag ga ik ergens op bezoek en test ik me eerst.

Maar ik heb deze keer wel zware last gehad hoor.  En ik dacht al goede antistoffen te hebben, maar ik was compleet out nu. 24h aan een stuk geslapen en 3 dagen barstende hoofdpijn. Lange verstopte neus en pijnlijk hoesten. Compleet suf en kon niets doen. De uitgedroogde lippen volgde daarna. Neem dat ik al bij al alle symptomen 1 week aanwezig had. Dan genezen. Maar ga me nog steeds niet laten vaccineren. Het vertrouwen in die goedjes is echt dood. Ze zijn ook niet eerlijk en ik ken nu iemand die aan hartfalen stierf na vaccinatie. 

Ik ken iemand die werd aangereden na vaccinatie.  So what? In zo'n situatie kun je beter afgaan op conclusies bij grote groepen in plaats van wat 1 persoon toevallig is  overkomen. 

4 uur geleden zei Fundamenteel:

En ik dacht al goede antistoffen te hebben, maar ik was compleet out nu

Dan dacht je het daar dus ook al verkeerd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid