Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

3 minuten geleden zei sjako:

Schijnt ook iets genetisch te zijn. Ken een gezin waar allebei de broers homo zijn.

Dat is goed mogelijk. Het kan ook met de opvoeding en de relatie met de vader te maken hebben. In ieder geval hebben wij daar niet over te oordelen want we zijn allemaal maar arme zondaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Dat is goed mogelijk. Het kan ook met de opvoeding en de relatie met de vader te maken hebben. In ieder geval hebben wij daar niet over te oordelen want we zijn allemaal maar arme zondaars.

Dat klopt, we dienen allereerst bij onszelf te beginnen dat is een levenslange klus. Zoals @sjako al aangeeft, iedere christen heeft zijn eigen gevecht tegen bepaalde hoofdzonde.

Laten we voor elkaar bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarom heb ik het niet en jij wel ? 

Schijnt ook iets genetisch te zijn. Ken een gezin waar allebei de broers homo zijn.

Dat was niet waar ik op doelde. Ik haalde nl. jou aan en wel waar je stelde:

 

3 uur geleden zei sjako:

Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt.

Als het daar door komt, en dat denk jij, zou iedereen het moeten hebben. Maar dat is niet zo.
Vandaar dat ik vroeg: waarom jij wel en ik niet.
Ik ben immers in jouw ogen een goddeloze zondaar en jij niet. 
Dat kan dan toch niet kloppen met 'het komt door de gebrokenheid van de mens'? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat was niet waar ik op doelde. Ik haalde nl. jou aan en wel waar je stelde:

 

Als het daar door komt, en dat denk jij, zou iedereen het moeten hebben. Maar dat is niet zo.
Vandaar dat ik vroeg: waarom jij wel en ik niet.
Ik ben immers in jouw ogen een goddeloze zondaar en jij niet. 
Dat kan dan toch niet kloppen met 'het komt door de gebrokenheid van de mens'? 

Een beetje onzin wat je zegt. Bij iedereen werkt de zondeval anders uit. De één krijgt blond haar, de ander kijkt scheel en weer de ander krijgt een laag EQ. Iedere gek heeft zijn gebrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:

Bij iedereen werkt de zondeval anders uit. De één krijgt blond haar, de ander kijkt scheel en weer de ander krijgt een laag EQ. Iedere gek heeft zijn gebrek.

Blond haar is waarschijnlijk één van de ergste symptomen van de zondeval.

giphy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Thinkfree:

T'is gewoon een gruwel in Gods ogen, de wereld kan zoveel vinden en goed praten.

Je anus is een uitgang geen ingang, mensen kunnen serieus beschadigd raken. Men gebruikt verdovende middelen om het pijnloos te maken. 

 

 @sjako

Sex in combinatie met liefde is nooit een gruwel.

Daarnaast is het complete onzin dat men verdovende middelen gebruikt om het pijnloos te maken. Niemand met wie ik sex gehad heb in iedergeval.

bewerkt door Quest
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Thinkfree:

Je anus is een uitgang geen ingang, mensen kunnen serieus beschadigd raken. Men gebruikt verdovende middelen om het pijnloos te maken. 

Ik moest hierdoor denken aan een gesprek tussen Stephen Fry (die homoseksueel is) en ene 'pastor' Solomon. De laatste is van mening dat alle homoseksuele mannen aan anale sex doen. Stephen Fry probeert hem duidelijk te maken dat dat niet zo is. Eén van de commentaren die er onder staan:

It's like some abstract joke, a gay guy and a pastor start a conversation, the gay guy talks about morality and the pastor can't shut up about gay sex.

Vertaald:

Het is als een abstracte grap, een homo en een pastoor beginnen een gesprek, de homo praat over moraliteit en de pastoor kan niet zwijgen over homoseks.

Het filmpje duurt minder dan drie minuten.

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

Homoseksualiteit zie ik ook niet als een verkeerde afwijking, net zo min als mijn kaalheid, pigmentvlekken, mijn blonde haren, de rode haren van mijn vrouw en haar hoog sensitiviteit. Ik zie ook mijn ASS niet als een negatieve afwijking. Ik ervaar het positief. Als positieve afwijkingen van de zondeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Persoonlijk vind ik dit leuk geformuleerd. Ik betwijfel echter of 'hardcore' christenen geloven dat er überhaupt iets positiefs aan de zondeval zou kunnen zijn (geweest).

Ik denk dat alles wat we zijn sterfelijk is en dat maakt het negatief per definitie, maar er raken ook afwijkingen in de schepping. Door een gebrek aan pigment zijn we hier blond en blank. Dat zie ik als een beschadiging van de natuur. We behoren bruin te zijn en donker haar te hebben. Rood is ook een afwijking. Maar we vinden het mooi en hebben er geen last van. Als we ook zo naar homo's kijken, dan is het probleem opgelost.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Chiel Fernig:

In de bijbel wordt homosexualiteit afgewezen. Er is een wet waarin gesproken wordt over een man die bij een man slaapt alsof hij met een vrouw slaapt. In deze wet wordt dat afgekeurd. Het betekent dat mannen wel samen kunnen slapen, maar niet met sexuele handelingen. Ook in de romeinenbrief (Rom 1:26-27) wordt homosexualiteit afgewezen, zowel bij vrouwen als bij mannen. Een andere tekst zegt dat in Christus de man niets is zonder de vrouw en de vrouw in Christus niets is zonder de man. Dat betekent dat wanneer iemand iets voor Christus, of namens Christus wil doen, dan kan dat alleen vanuit een samenwerking tussen een man en een vrouw. God heeft man en vrouw gemaakt (het verhaal van Adam en Eva) en samen zijn zij "de mens". Eén mens is een man en een vrouw. Man en vrouw zijn verschillend en hebben elkaar nodig om tot hun recht te komen. Tot hun recht komen betekent Christus dienen en het goede doen zoals Christus dat deed, want dan alleen zijn wij wie wij kunnen zijn. Hoe meer we aan dat beeld beantwoorden, hoe meer we Christus weerspiegelen en goed kunnen doen. Hoe minder we man en vrouw zijn, hoe minder we kunnen doen voor Christus. Echter kan Christus een heel klein beetje goed gebruiken. Een klein beetje heterosexualiteit is bruikbaar voor God, daar kan zijn liefde doorheen werken. Stel dat iemand oud is, maar een psychologische (of geestelijke) ontwikkeling van een tiener heeft. Dan kan deze persoon goed doen op het niveau van een tiener, en God waardeert dat. Voor de opvoeding van kinderen is het echter het beste dat zij door een man en een vrouw opgevoedt worden.

Ik geloof zeker dat dit in veel levens genezend kan werken. We hebben in de kerk een man die homo was, maar nu met een vrouw getrouwd heeft en net vader is geworden. Zijn verhaal is dat hij geen echte vader had gehad en de liefde bij andere mannen zocht. Toen hij Jezus leerde kennen, genas Gods liefde zijn beschadigde ziel en uiteindelijk ontdekte hij dat hij gewoon toch op een vrouw is gaan vallen. Maar ook in zijn woorden zegt hij dat de meeste homo's in wezen psychisch beschadigingd zijn en door Jezus genezen kan worden, maar dat het niet bij iedereen zo lijkt te zijn. Er zijn mensen die echt zo geaard zijn. Ik geloof dat dit sinds de zondeval geleidelijk zo geworden is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Gaitema:

Ik geloof zeker dat dit in veel levens genezend kan werken. We hebben in de kerk een man die homo was, maar nu met een vrouw getrouwd heeft en net vader is geworden. Zijn verhaal is dat hij geen echte vader had gehad en de liefde bij andere mannen zocht. Toen hij Jezus leerde kennen, genas Gods liefde zijn beschadigde ziel en uiteindelijk ontdekte hij dat hij gewoon toch op een vrouw is gaan vallen. Maar ook in zijn woorden zegt hij dat de meeste homo's in wezen psychisch beschadigingd zijn en door Jezus genezen kan worden, maar dat het niet bij iedereen zo lijkt te zijn. Er zijn mensen die echt zo geaard zijn. Ik geloof dat dit sinds de zondeval geleidelijk zo geworden is. 

Je moet ervan uitgaan dat alle mensen met een homo-geaardheid dat van nature zijn.

Het is gevaarlijk en schadelijk en gewoon incorrect om te denken dat een deel van de homo's een psychisch probleem hebben die tot de gerichtheid zou leiden. Bij mannen en vrouwen die zeggen 'genezen' te zijn en trouwen is er een heel groot deel die daar later weer op terug komt. Maar die verhalen hoor je nooit in de homofoob-christelijke hoek. Een enkeling zal dat wel lukken, maar grote kans dat zo iemand biseksueel is.

De praktijk wijst uit dat slechts bij een miniem deel van de homo's/lesbi's therapie echt langdurig werkt (en zelfs daar kun je je afvragen of het echt wel werkt). Wat doen homofobe christenen echter? Die willen elke homo in therapie sturen. Het is beter om de realiteit te accepteren dat er gewoon homo's en lesbi's (en wat al niet meer) zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

Het is een afwijking. Niet alle afwijkingen zijn verkeerd. Rood haar is ook een afwijking. 

Welke haarkleur is dan normaal? En welke huidskleur is dan in jouw ogen een afwijking,  en welke niet? 

O wacht ik zie het al. 

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Desid:

Je moet ervan uitgaan dat alle mensen met een homo-geaardheid dat van nature zijn.

Het is gevaarlijk en schadelijk en gewoon incorrect om te denken dat een deel van de homo's een psychisch probleem hebben die tot de gerichtheid zou leiden. Bij mannen en vrouwen die zeggen 'genezen' te zijn en trouwen is er een heel groot deel die daar later weer op terug komt. Maar die verhalen hoor je nooit in de homofoob-christelijke hoek. Een enkeling zal dat wel lukken, maar grote kans dat zo iemand biseksueel is.

De praktijk wijst uit dat slechts bij een miniem deel van de homo's/lesbi's therapie echt langdurig werkt (en zelfs daar kun je je afvragen of het echt wel werkt). Wat doen homofobe christenen echter? Die willen elke homo in therapie sturen. Het is beter om de realiteit te accepteren dat er gewoon homo's en lesbi's (en wat al niet meer) zijn.

Deze gedachte hoor ik vaak en ik begrijp dat, omdat er zeker in streng christelijke kringen er weinig acceptatie is van homo's. Echter leek dit echt zijn ontwikkeling te zijn. Misschien dat biseksualiteit mee kan spelen. Ik geloof ik wel in psychische schade. Mijn vrouw heeft een narcistisch moeder gehad en ik ook een tijdje verliefd op een vrouw geweest die er echt voor haar was (maar bij gewone vriendschap gelaten), maar later heeft ze uiteindelijk gewoon relaties met mannen gehad en is met mij getrouwd.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Handig om te weten. 

Ik las eens er iets over. Blondheid was net zo iets als albino's en roodharigen uniek. De Germanen waren zo dol op blond, dat die echter al snel populair waren en zo nam blondheid toe. Maar de verre voorouders duizenden jaren terug waren dat waarschijnlijk zelden.

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Welke haarkleur is dan normaal? En welke huidskleur is dan in jouw ogen een afwijking,  en welke niet? 

O wacht ik zie het al. 

 

 

Bruin haar en zwart haar is normaal. Net als bruine ogen en meer pigment om de zon aan te kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Gaitema:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Handig om te weten. 

Ik las eens er iets over. Blondheid was net zo iets als albino's en roodharigen uniek. De Germanen waren zo dol op blond, dat die echter al snel populair waren en zo nam blondheid toe. Maar de verre voorouders duizenden jaren terug waren dat waarschijnlijk zelden.

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Welke haarkleur is dan normaal? En welke huidskleur is dan in jouw ogen een afwijking,  en welke niet? 

O wacht ik zie het al. 

Bruin haar en zwart haar is normaal. Net als bruine ogen en meer pigment om de zon aan te kunnen.

Blond is de aanduiding voor een aantal lichte haarkleurvarianten die van origine in het bijzonder voorkomen in de gematigde klimaatzones.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Blond

black-adam-and-eve.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Quest:

Sex in combinatie met liefde is nooit een gruwel

Het is gewoon niet naar de scheppingsorde, indien je beweerd van wel steekt men zijn middelvinger naar God op. En leeft men 'God liefhebben boven alles niet na' maar eigen genuchten, daarom heb ik zeer veel respect voor @sjako hij oefent hemzelf in een nieuw karakter.

 

We dienen allen onze moeilijkheden te overkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Blond is de aanduiding voor een aantal lichte haarkleurvarianten die van origine in het bijzonder voorkomen in de gematigde klimaatzones.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Blond

black-adam-and-eve.png

We komen van oorsprong ergens uit het midden oosten en zijn met volksverhuizingen via het huidige Rusland in Europa gekomen. Van oorsprong waren wij niet blond. 

https://www.bestekapsels.nl/blond-haar-waar-komt-het-vandaan/

Lijkt toch een  gevalletje evolutie te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid