Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Thinkfree:

Wat voor rituelen zijn dat ?

Mijn geloofsbelevenis is een privékwestie.

Wat ik je wil duidelijk maken, de duivel doen we onszelf en de hele mensheid aan door middel van uw doctrine. Door middel van uw doctrine zijn homo's, paganisten, anders gelovigen verketterd, verbrand, vermoord, gefolterd.

Daardoor zijn de indianen verdreven. Daardoor zijn andere instellingen ondergronds moeten gaan. Allemaal met een "duivel" als excuus, terwijl er geen groter kwaad dan uw ideologie bestaat.
Die ideologie heeft ons regelrecht naar een erfzonde geleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn geloofsbelevenis is een privékwestie.

Wat ik je wil duidelijk maken, de duivel doen we onszelf en de hele mensheid aan door middel van uw doctrine. Door middel van uw doctrine zijn homo's, paganisten, anders gelovigen verketterd, verbrand, vermoord, gefolterd.

Daardoor zijn de indianen verdreven. Daardoor zijn andere instellingen ondergronds moeten gaan. Allemaal met een "duivel" als excuus, terwijl er geen groter kwaad dan uw ideologie bestaat.
Die ideologie heeft ons regelrecht naar een erfzonde geleid.

Dus een ieder die kwaad doet volgt mijn "ideologie" ?

"Dus eigenlijk ben ik kwaadaardig".

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Dus een ieder die kwaad doet volgt mijn "ideologie" ?

Dat maak jij er van. Ik ben alleen iets te bewust met ideologie. Het "idee" van een duivel heeft de mensheid de duivel aangedaan. Er is geen fysieke duivel geweest die ons kwaad aan doet. Men is de duivel beginnen zien in bepaalde handelingen die ons nu volledig ontnomen zijn waardoor we dus in onwetendheid beland zijn en onszelf een erfzonde aandeden.

De fysieke wereld is een weerspiegeling van onze gedachten. Laat ons misschien eens anders denken en licht schijnen op het onbekende in plaats van in iedereen en alles de duivel te zien. Het heeft reeds veel op onze aarde kapot gemaakt. In plaats van te leren uit mekaar, wanen we dat we gelijk hebben en verdrijven we het ongelijk. In samenwerking kunnen er echter mooie syntheses ontstaan en kunnen we van progressie spreken. Nu gaat het de andere kant op. Al die dat wil omdraaien wordt de duivel aangedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn geloofsbelevenis is een privékwestie.

Wat ik je wil duidelijk maken, de duivel doen we onszelf en de hele mensheid aan door middel van uw doctrine. Door middel van uw doctrine zijn homo's, paganisten, anders gelovigen verketterd, verbrand, vermoord, gefolterd.

Daardoor zijn de indianen verdreven. Daardoor zijn andere instellingen ondergronds moeten gaan. Allemaal met een "duivel" als excuus, terwijl er geen groter kwaad dan uw ideologie bestaat.
Die ideologie heeft ons regelrecht naar een erfzonde geleid.

En dit soort haatzaaierij komt en blijft komen doordat je de erfzonde, jouw eigen originele zonde dus, niet erkent.   Je leeft niet meer in de wereld van de Eerste Oorzaak, je leeft niet meer in het Koninkrijk van God. Je leeft in de wereld van de gevolgen van de gevolgen van de gevolgen.  

In de Oosterse religies legt men dit op een gemakkelijkere manier uit, maar het staat ook gewoon in je Bijbel.  Op de aarde zullen volkeren elkaar steeds blijven verdrijven en uitroeien. Dat kan namelijk niet anders, want de aardbodem is vanwege onze val "vervloekt", stelt de Bijbel. In de Oosterse religie heet dat karma. Alleen de individu, jij zelf, kunt jezelf bekeren, door je zonden te belijden en Jezus te aanvaarden als je Persoonlijke Verlosser. Jij kunt niet andere mensen bekeren en aan Jezus geven, wel jezelf. Jij kunt niet het kwaad in anderen oplossen, je kunt enkel maar jezelf aan God geven.

Het kwaad zit IN jouzelf. En je projecteert het op het geloof van Thinkfree. En zoiets doet een mens, omdat ie het kwaad in zichzelf niet onder ogen wil zien, maar wil omzeilen. Het is onmogelijk om zonder bekering tot geloof te komen.

Je kunt op je vingers natellen dat er in Europa oorlog gaat komen. Dat kun je weten door de historie.  Dat is karmisch (de werking van de Wet) en karma raakt nooit uitgewerkt. Dat gaat tot in het oneindige door. Een mens kan dat niet doen ophouden, een mens kan wel zichZELF bekeren tot God door Jezus Christus. Deze wereld is vervloekt door onze val en onze zonden, lezen we in de Bijbel, de Oosterse religie noemt dat karma. De zonden van de mensen hebben zich zo opgestapeld dat ie nu zo ver is dat ie de hele aarde aan het vernietigen is.

Ziekte en hongersnood worden alleen maar groter en groter en dat kan niet anders, omdat we niet meer in het Koninkrijk van God leven, maar in de gevallen wereld, in de wereld van de gevolgen van de gevolgen van de gevolgen , tot in het oneindige. De Wet draait door en zal blijven doordraaien, er is geen jota en geen tittel aan afgedaan.  Je beseft het waarschijnlijk niet, maar in 2016 is en belangrijk deel van de wereldbossen in vlammen opgegaan en men houdt het hart vast voor de cijfers van 2017, want toen ging er een nog groter deel in vlammen op.  Intussen is longpest uitgebroken en die verspreidt zich in rap tempo., is hoogst besmettelijk. Het is een kwestie van tijd totdat dit weer overal aanwezig is. 

In Genesis 4 zegt God na de broedermoord van Kaïn op Abel:

"10Toen zei Hij: `Wat hebt gij gedaan? Hoor, het bloed van uw broer roept uit de grond tot mij! 11Daarom zult gij vervloekt zijn, verbannen van de grond die zijn mond heeft geopend om uit uw hand het bloed van uw broer te ontvangen! 12De grond die gij bewerkt zal niets meer opbrengen; een zwerver en een vagebond zult ge zijn op de aarde!' "

Op deze wereld is niets anders mogelijk dan dat die uiteindelijk verloren gaat. Tenzij de mens Jezus Christus aanvaardt als zijn Persoonlijke Verlosser. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dolce Vita:

En dit soort haatzaaierij komt en blijft komen doordat je de erfzonde, jouw eigen originele zonde dus, niet erkent.   Je leeft niet meer in de wereld van de Eerste Oorzaak, je leeft niet meer in het Koninkrijk van God. Je leeft in de wereld van de gevolgen van de gevolgen van de gevolgen.  

In de Oosterse religies legt men dit op een gemakkelijkere manier uit, maar het staat ook gewoon in je Bijbel.  Op de aarde zullen volkeren elkaar steeds blijven verdrijven en uitroeien. Dat kan namelijk niet anders, want de aardbodem is "vervloektl

Waar zaai ik haat? Ik wil alleen maar zeggen dat mensen een andere kennis toepassen dan de een kennis die vroeger toegepast werd. Wij dachten niet het zonder God te kunnen, wij dachten het zonder deze kennis te kunnen en gaven de macht uit handen. Diezelfde macht duwde ons in de onwetendheid en dichtte deze kennis de duivel toe.

Er is geen duivel. De duivel is een idee waarop mensen zijn gaan handelen en alzo veel in de wereld verdreven en uitgeroeid hebben. Indianen vanuit het reservaat zullen het U wel kunnen benadrukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

De duivel is een idee waarop mensen zijn gaan handelen en alzo veel in de wereld verdreven en uitgeroeid hebben. Indianen vanuit het reservaat zullen het U wel kunnen benadrukken.

De duivel is een geest, de bijbel spreekt dat onze strijd niet tegen het vlees is maar tegen de verkeerde geesten...Dus die mensen konden hun bijbeltje niet goed, om hun naaste uit te roeien. naar mijn idee een feit dat ze helemaal geen bijbeltje hadden..maar Naar het onbekende opzoek waren (hebzucht)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:

De duivel is een geest, de bijbel spreekt dat onze strijd niet tegen het vlees is maar tegen de verkeerde geesten...Dus die mensen konden hun bijbeltje niet goed, om hun naaste uit te roeien. naar mijn idee een feit dat ze helemaal geen bijbeltje hadden..

Ja zo kan je het zien. De duivel is een archetype dat mens in leven heeft geroepen en veel energie aan toegevoegd heeft waarop het dus nu een "werkelijkheid" geworden is. Daar het een illusie is gebouwd op ideologie van mensen die het in een collectief beleven. Wij hebben alzo het kwade zelf gecreëerd.

Toen de gelovigen aankwamen in de nieuwe wereld met hun idee van een duivel, zijn ze in die mensen de duivel beginnen zien. Men heeft geen synthese uitgewerkt, men heeft het verdreven om hun idee over iets te laten zegevieren. Ideologie man, ideologie.

Religie is een ideologie waarop mensen gaan handelen. Vanuit dat standpunt zie je snel de duivel en gaat uw wezen/geest daar energie aan toevoegen en alzo zal je het dus ook beleven. Jij creëert het .

Thoughts become reality. Laat ons dus eens van het licht uit gaan en licht schijnen op elkaars verschillen. Hoe meer negatieve energie wij bv aan de islam toevoegen, hoe meer duisternis daaruit zal uit ontstaan. Als wij ons licht op de islam schijnen, verdrijven wij daarmee dan niet de duisternis? Als ik naar een moslim ga en hem constant herinner aan het negatieve, hoe gaat die mens zich voelen? Tegenover als ik hem constant herinner aan het goede en hem naar die essentie herleid, hoe gaat die mens zich voelen ?

Als ik mijn idee over de islam kan veranderen, ga ik dus ook anders met moslims omgaan waaruit automatisch meer positieve energie zal ontstaan.
Laat dat duivelsbeeld los, je doet er de mensheid tekort mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Zijn we toch nog wat eens..:D

Door ongehoorzaam te zijn aan God

Bron: lucifer de gevallen morgenster

Zijn we niet eens. Religie heeft de kennis gedemoniseerd en verborgen. De mensheid dacht het zonder deze kennis te kunnen en is een eigen creatuur beginnen volgen over god. Men heeft het verdeeld in 2 kanten. Either with us or against us. Men is kennis beginnen verdrijven en heeft zichzelf zo de duivel aangedaan.

Als "iets" wil dat je uw mening, menselijkheid aanpast om er conform op te zijn, bent U niet met iets van bovennatuurlijke aard bezig. Wij zijn wat we zijn en die ons veranderen doen ons de duivel aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zijn we niet eens. Religie heeft de kennis gedemoniseerd en verborgen. De mensheid dacht het zonder deze kennis te kunnen en is een eigen creatuur beginnen volgen over god. Men heeft het verdeeld in 2 kanten. Either with us or against us. Men is kennis beginnen verdrijven en heeft zichzelf zo de duivel aangedaan.

Als "iets" wil dat je uw mening, menselijkheid aanpast om er conform op te zijn, bent U niet met iets van bovennatuurlijke aard bezig. Wij zijn wat we zijn en die ons veranderen doen ons de duivel aan.

Moderne wetenschap berust op het christendom  Wat bedoel je met kennis onderdrukken ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Moderne wetenschap berust op het christendom  Wat bedoel je met kennis onderdrukken ?

Ik heb het niet over wetenschappelijke kennis. Ik heb het over onze menselijkheid. Onze relatie met "god" wordt afgeleid en conform gemaakt op een "idee" dat reeds veel onheil op de aarde veroorzaakt heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

Nee een ieder die lucifers Aanbid kan ik geen goed noemen 

Een ieder die goed omdraaien tot het kwaad en andersom hebben de eigenschappen van lucifer

Niet ouder dan 15000 jaar ja..bewaar de moeite al die onbetrouwbare dateringen zijn ook al weer achterhaald ik weet er alles al van en denk niet dat je met iets nieuw s gaat komen.

Staan ook in 95 stellingen trouwens

Ik zeg ook niet dat ik met iets nieuws kom, maar ik ben benieuwd welk (wetenschappelijk) bewijs jou zou overtuigen dat de mensheid ouder is dan 15.000 jaar. Dus, welk wetenschappelijk bewijs zou jou overtuigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bonjour:

En daarom kwam het pas goed op gang toen men het christendom wat aan de kant zette.

Klopt volledig. Het christendom gaf ons de vrijheid nieuwe normen en waarden uit te bouwen. Oordeel niet, geen lijfstraffen, leren van onze "vijanden".
Hierdoor kreeg al hetgene mensen onderdrukte met voorgaande dogma's de kans zichzelf te uiten; Wat lang in de duisternis leefde kreeg een lichtpuntje. Door naar het licht te gaan ontstonden nieuwe vrijheden.

Neem bijvoorbeeld slavernij afschaffen, gelijke rechten, homorechten, ...

Kan één zich dan inbeelden hoeveel meer wij kunnen bereiken als wij alle dogma zouden laten varen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit jullie mening maar. Het christendom aan de kant zetten heeft nieuwe vrijheden gebracht.

Kijkt, Jezus herinnerde ons aan iets. Door daar aan herinnerd te worden lieten wij veel dogma vanuit de voorgaande ideologie varen. De essentie van het goede bleef rechtop staan. Er ontstond een christendom. Door het christendom dan via de volksfeer aan de kant te zetten ontstond de kans voor homoseksuelen zich te uiten. Door het christendom werden zij lang verketterd, maar nu zijn zij aanvaard. Zij waren ooit des duivels, door het christendom aan de kant te zetten is daar nieuw licht op geschenen en alzo zijn nu ook deze mensen verlost. Alzo kunnen zij gelukkig sterven.

Als wij het christendom niet aan de kant hadden gezet, maar de dogma eruit verder beleefden zouden deze mensen vandaag nog steeds ongelukkig sterven. De democratie heeft deze verlost. Wij hebben de essentie van het christendom bewaard, maar keerden  hiermee uiteindelijk naar onze menselijkheid opdat iedereen hier gelijke rechten kreeg.

Aldus heeft Dat beloof ik een sterk punt gemaakt.
En alzo denk ik dat wij mensen nu aan het tijdperk zijn gekomen om een beetje meer theosofie toe te passen. Sofie is Latijns voor wijsheid. Wijsheid begint bij zelfkennis. Waarin herkennen wij ons mensen ? Wat spreekt tot ons? Wat is instinctief meegekregen? Liefde mensen. Je huilt van baby af aan naar die warmte, geborgenheid, liefde! Je schreeuwt ernaar, je hele wezen is instinctief gebouwd uit liefde!!!!!!!

Laat ons dus in eenheid terug tot elkaar komen en alle liefdevolle teksten unificeren en verlos ons van het kwade! Laat ons alle dogma varen en streven naar dat wat wij zijn, liefde.
Moge het U inspireren tot de wijsheid te komen, tot de zelfkennis van dat wat U bent. Herinner U wie je bent! Wat drijft ons? Liefde! En liefde is een universele wet die het hele geheel bij elkaar houdt. God is liefde!

Ik begrijp nu en herinner mij nu : TAT TVAM ASI !!!
Laat ons samen zijn wie we zijn. Evolutionist of creationist. Moslim of jood. Christen of moslim. Zolang men maar tot de essentie keert: Liefde.
Alle religies hebben een tak die dat toestaat, alle religies kunnen ons bij elkaar drijven maar we zijn de essentie vergeten. Wij hebben ons gevangen gezet in het dogma van zij die de religies misbruiken om er zelf voordeel uit te halen. Hebben zij ons echt lief?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb het niet over wetenschappelijke kennis. Ik heb het over onze menselijkheid. Onze relatie met "god" wordt afgeleid en conform gemaakt op een "idee" dat reeds veel onheil op de aarde veroorzaakt heeft.

Je bedoelt met "geheime kennis" de zwarte magie? De werkelijkheid manipuleren met je eigen wil?  Dat is toch wat je bedoelt, Funda?   

Het brengt je niks anders dan verwarring en ellende!  Maar als dat is wat je wilt,  blijf daar dan gewoon lekker.

En ook "de" wetenschap......de gewone wetenschap dus,   de wetenschap zal altijd goed én kwaad dienen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bonjour:

En daarom kwam het pas goed op gang toen men het christendom wat aan de kant zette.

Filosofisch-historisch denk ik dat het correcter is te stellen dat de moderne wetenschap pas lekker op gang kwam met het aan de kant zetten van de metafysica (in filosofische zin), en dat gebeurde pas echt lekker vanaf pakweg de 19e eeuw. Toen was het christendom voor de wetenschap al eeuwen buitenspel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Appie B:

Ik zeg ook niet dat ik met iets nieuws kom, maar ik ben benieuwd welk (wetenschappelijk) bewijs jou zou overtuigen dat de mensheid ouder is dan 15.000 jaar. Dus, welk wetenschappelijk bewijs zou jou overtuigen?

Ooggetuigen

8 uur geleden zei Bonjour:

En daarom kwam het pas goed op gang toen men het christendom wat aan de kant zette.

Nee evolutie vertraagd juist..

Anders hadden we al veel eerder naar een begin gezocht, en onze handen gewassen.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb het niet over wetenschappelijke kennis. Ik heb het over onze menselijkheid. Onze relatie met "god" wordt afgeleid en conform gemaakt op een "idee" dat reeds veel onheil op de aarde veroorzaakt heeft.

Oneens de mens zoekt naar excuses om te doen waar ze behagen in hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dolce Vita:

Je bedoelt met "geheime kennis" de zwarte magie? De werkelijkheid manipuleren met je eigen wil?  Dat is toch wat je bedoelt, Funda?   

Het brengt je niks anders dan verwarring en ellende!  Maar als dat is wat je wilt,  blijf daar dan gewoon lekker.

En ook "de" wetenschap......de gewone wetenschap dus,   de wetenschap zal altijd goed én kwaad dienen. 

He? Ik bedoel met dat wat men verborgen heeft. Waarom mogen wij het niet weten?

10 minuten geleden zei Thinkfree:

Ooggetuigen

Nee evolutie vertraagd juist..

Anders hadden we al veel eerder naar een begin gezocht, en onze handen gewassen.

Oneens de mens zoekt naar excuses om te doen waar ze behagen in hebben.

Maar neen gij. De mens zoekt een individueel zelfstandig wezen te worden die zelf kan en mag bepalen wat goed of slecht voor hem/haar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Thinkfree:

 

18 uur geleden zei Appie B:

Ik zeg ook niet dat ik met iets nieuws kom, maar ik ben benieuwd welk (wetenschappelijk) bewijs jou zou overtuigen dat de mensheid ouder is dan 15.000 jaar. Dus, welk wetenschappelijk bewijs zou jou overtuigen?

Ooggetuigen

Dit roept bij mij een aantal vragen op.

1. Als iemand zou beweren dat hij/zij al langer dan 15.000 jaar leeft, zou dat dan jou overtuigen? Hoe werkt dit bewijs? 

2. Waarom geloof je dat de mensheid bijvoorbeeld ouder is dan 8.000 jaar? Is dat ook dmv ooggetuigen? Hoe weet je dat?

3. Is dit het enige wat je zou kunnen overtuigen? Je begrijpt dat ooggetuigen geen wetenschappelijk bewijs is? Ik ben vooral benieuwd naar wetenschappelijk bewijs. Welk wetenschappelijk bewijs zou jou overtuigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Appie B:

Dit roept bij mij een aantal vragen op.

1. Als iemand zou beweren dat hij/zij al langer dan 15.000 jaar leeft, zou dat dan jou overtuigen? Hoe werkt dit bewijs? 

2. Waarom geloof je dat de mensheid bijvoorbeeld ouder is dan 8.000 jaar? Is dat ook dmv ooggetuigen? Hoe weet je dat?

3. Is dit het enige wat je zou kunnen overtuigen? Je begrijpt dat ooggetuigen geen wetenschappelijk bewijs is? Ik ben vooral benieuwd naar wetenschappelijk bewijs. Welk wetenschappelijk bewijs zou jou overtuigen?

We kunnen er toch niet rondom heen dat er "iets" met de mensheid gebeurd is wat de hele evolutie op aarde van richting veranderd heeft?
En dat is maar recent gebeurd. Onze beschaving is vrij nieuw als je gaat kijken op evolutionaire schaal. En ja ik denk dat het zo'n paar duizend jaar geleden gebeurd is. Er is "iets" toegekomen, een "inzicht" een "idee" dat snel uit de hand liep en wat de mens de moderne mens heeft gemaakt.

In het hier en nu bouwen wij dat "idee" dat ons "inspireert" uit. Wij maken "iets" fysiek en zijn geestelijke wezens in evolutie. Het is onvermijdelijk, het superlichaam van de "geest" maken wij fysiek in deze wereld. Met de komst van AI snel het niet lang meer duren of wij ontrafelen iets "nieuw" dat de volgende stap in onze evolutie zal betekenen.
Het is onvermijdelijk. It is inevitable.

Rupert Sheldrake: Are we pushed by the past or drawn by the future? ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid