Flash Gordon 274 Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 1 uur geleden zei HJW: Ik neem dan aan dat je het over een interne strijd in jezelf hebt. terechte aanname Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 47 minuten geleden zei Flash Gordon: terechte aanname Dat herken ik. Hoe kijkt het katholieke geloof aan tegen de gedachte dat Satan de heerser van deze wereld zou zijn ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 8 uur geleden zei HJW: Dat herken ik. Hoe kijkt het katholieke geloof aan tegen de gedachte dat Satan de heerser van deze wereld zou zijn ? Genuanceerd ik kom er op terug, maar nu even de benen op de bank Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vrijheid 35 Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Op 28-10-2016 om 12:35 zei HJW: Dat herken ik. Hoe kijkt het katholieke geloof aan tegen de gedachte dat Satan de heerser van deze wereld zou zijn ? Duidelijk dat je niets afweet van het Katholiek/Christelijk geloof.Aanders zou je dat niet vragen en weten. Het katholieke Geloof zal je verwijzen naar Hem die Triomfeerde aan het Levendschenkend Kruis van vloekhout tot bloeiende boom van overwinning. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Op 28-10-2016 om 12:35 zei HJW: Dat herken ik. Hoe kijkt het katholieke geloof aan tegen de gedachte dat Satan de heerser van deze wereld zou zijn ? Naar katholiek verstaan is Satan een machtige geest, maar zijn macht is niet onbeperkt. Hij is slechts actief voorzover God het toelaat. Het is zeker niet zo dat Satan ahw over de wereld heerst afgescheiden van God. Dus "heerser van de wereld" lijkt me wat al te veel eer. Bedenk dan ook nog dat de Kerk, waarin de fundamenten van Gods rijk aanwezig zijn, machtiger is dan de Satan. Dus met die wereldheerschappij valt het nogal mee. Of tegen natuurlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 5 minuten geleden zei Flash Gordon: Naar katholiek verstaan is Satan een machtige geest, maar zijn macht is niet onbeperkt. Hij is slechts actief voorzover God het toelaat. Het is zeker niet zo dat Satan ahw over de wereld heerst afgescheiden van God. Dus "heerser van de wereld" lijkt me wat al te veel eer. Bedenk dan ook nog dat de Kerk, waarin de fundamenten van Gods rijk aanwezig zijn, machtiger is dan de Satan. Dus met die wereldheerschappij valt het nogal mee. Of tegen natuurlijk. Helder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 "Hoe gaan we om met gelovigen die anders denken" ? Enig idee hoeveel verschillende gelovigen er zijn met alle verschillende zienswijzen die daarbij horen? Er wordt nogal anders gedacht in religieland. Christelijke religies blinken nl. uit in bonte verscheidenheid. En allen menen exclusief te weten hoe hun God gediend wil worden, denkt of handelt. Kiest u voor de Latijns of oosters katholieke god of liever toch de protestante? Je komt al snel terecht in een doolhof vol diverse stromingen. Evangelisch? Bedoel je dan Vol Evangelisch, of Vrij Evangelisch? Gereformeerd dan? Ehhh.... Christelijk Gereformeerd of Vrijgemaakt Gereformeerd? Hervormd misschien? Of Baptist? Of Pinksterkerk? Jehova’s Getuigen kan ook nog. Of toch misschien Luthers? Weet u wat Doopsgezinden geloven? Of de Mormonen? De lijst is nog veel langer. Om tot een verantwoorde keus te komen, zult u ze allen moeten onderzoeken. "Want Ik, uw God, ben een jaloerse God....". Kunt u nog steeds naar eer en geweten verklaren dat uw religie, na grondig onderzoek van alle mogelijkheden, een verantwoorde keuze was? M.a.w: Interessante topictitel omdat iedereen anders denkt over God en iedereen denkt gelijk te hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Op zondag 23 oktober 2016 om 07:24 zei HJW: 1. Als alles zo klip en klaar in de Tenach staat, waarom moet Paulus zich dan beroepen op geheime kennis ? 2. Het miljarden-argument. Als miljarden mensen geloven in de profetieën, dan gebruik je dat als onderbouwing. Waarom geldt dat argument dan niet als miljarden mensen geloven in de drie-eenheid 3. Als teksten in de voltooide tijd staan, dan is dat omdat Jesaja er zo zeker van is. Dus teksten met een toekomende tijd zijn niet zo zeker @Sjako, Ik heb ze nog even voor je opgesnord. Kun jij hier nog op reageren ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vrijheid 35 Geplaatst 2 november 2016 Rapport Share Geplaatst 2 november 2016 Op 17-10-2016 om 00:32 zei Flash Gordon: Mij niet. Maar je moet het allicht eerst ervaren. En aan ervaring ontbreekt het of kan ontbreken; dus je kan daar wel is helemaal gelijk in hebben.Ondervingen is de beste leermeester. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 2 november 2016 Rapport Share Geplaatst 2 november 2016 Op 29-10-2016 om 15:38 zei HJW: Ik heb ze nog even voor je opgesnord. Kun jij hier nog op reageren ? Ik zal het proberen, maar een zwart/wit antwoord is er niet op te geven vrees ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 9 november 2016 Rapport Share Geplaatst 9 november 2016 Op Saturday, October 29, 2016 om 15:12 zei Magere Hein: "Hoe gaan we om met gelovigen die anders denken" ? Enig idee hoeveel verschillende gelovigen er zijn met alle verschillende zienswijzen die daarbij horen? Er wordt nogal anders gedacht in religieland. Christelijke religies blinken nl. uit in bonte verscheidenheid. En allen menen exclusief te weten hoe hun God gediend wil worden, denkt of handelt. Kiest u voor de Latijns of oosters katholieke god of liever toch de protestante? Je komt al snel terecht in een doolhof vol diverse stromingen. Evangelisch? Bedoel je dan Vol Evangelisch, of Vrij Evangelisch? Gereformeerd dan? Ehhh.... Christelijk Gereformeerd of Vrijgemaakt Gereformeerd? Hervormd misschien? Of Baptist? Of Pinksterkerk? Jehova’s Getuigen kan ook nog. Of toch misschien Luthers? Weet u wat Doopsgezinden geloven? Of de Mormonen? De lijst is nog veel langer. Om tot een verantwoorde keus te komen, zult u ze allen moeten onderzoeken. "Want Ik, uw God, ben een jaloerse God....". Kunt u nog steeds naar eer en geweten verklaren dat uw religie, na grondig onderzoek van alle mogelijkheden, een verantwoorde keuze was? M.a.w: Interessante topictitel omdat iedereen anders denkt over God en iedereen denkt gelijk te hebben. Hoe gaat God daarmee om? Kijk naar een arbeider van Hem: "Paulus" Hij was voor een ieder wel wat, om er telkens één voor Christus te winnen. Dan weer als jood en dan weer als een Griek. God houdt rekening met onze niveaus van geloven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 november 2016 Rapport Share Geplaatst 22 november 2016 Ik vond zojuist het volgende filmpje dat m.i. relevant is aan het onderwerp maar ook aan het leveren van kritiek. Dat is in het begin van het filmpje maar de rest is m.i. ook wel behartigenswaardig. Een gezegende dag voor jullie allemaal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 23 november 2016 Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 @WillempieHoe vaak moeten mensen de neus nog stoten willen ze dit soort onzin nu eens ter zijde schuiven? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 november 2016 Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Ik las een tijd geleden een boeiend boek waar ook iemand naar voren kwam die overtuigd was te weten wanneer de wederkomst zou plaats vinden. Hij reisde naar Jeruzalem. En inderdaad, hij is bij Heer! Hij overleed op de rijs. Dat was vlak voor het jaar 1000 n.Chr. Niets nieuws onder de zon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 30 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2018 Op 16-10-2016 om 23:23 zei Trajecto: Het geloof is veelvormig en er zijn hier forummers met verschillende manieren van geloof. Er treedt nog wel eens irritatie op dat een uitvloeisel is van die verschillen. Maar wat willen we? Ik denk dat in principe het bedoeling is hier om te delen en naar elkaar te luisteren ook als iets niet geheel conform het eigen geloof is. Kunnen we dat, en willen we dat eigenlijk toch ook wel? Of is het zo dat we onze eigen visie en opvatting als standaard hier willen brengen; en verwachten we dat een ander daaraan voldoet of gaat voldoen? Kunnen we onze opvatting over een ware kerk of enige kerk die dan de eigen kerk is, wat opzij zetten en een uitwisseling opbouwen met anderen die niet hetzelfde denken? Het lijkt me nuttig om hier eens gezamenlijk over te brainstormen. Ik denk soms: God heeft ons allemaal even lief. Met die ogen en dat bewustzijn probeer ik iets te doen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 30 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2018 Ik lees mee, er komt zeker ook weer een tijd dat ik reageer. Ik vind het mooi dat Gaitema zo mild is, maar meer nog mild geworden is. Mijn mening; ja we mogen uitkomen voor dat wat we geloven, maar ook voor wat we niet geloven. En hoe het allemaal zit ??? Maar zonder elkaar in onze waarde te laten wordt het helemaal niks. HJW reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 30 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2018 39 minuten geleden zei Lobke: Ik lees mee, er komt zeker ook weer een tijd dat ik reageer. Ik vind het mooi dat Gaitema zo mild is, maar meer nog mild geworden is. Mijn mening; ja we mogen uitkomen voor dat wat we geloven, maar ook voor wat we niet geloven. En hoe het allemaal zit ??? Maar zonder elkaar in onze waarde te laten wordt het helemaal niks. Je hebt helemaal gelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 9 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2018 Al kon ik alle talen spreken van hemel en aarde, wanneer de liefde zou ontbreken, wat had het voor waarde? Mijn woord was niets dan loos gerucht, luid schallende metalen, schel klinkende cimbalen, beroering in de lucht. Al kon ik in de toekomst lezen, geheimen ontvouwen en met een blik het ware wezen der dingen doorschouwen; had ik volmaakt geloof, zodat ik bergen kon doen wijken: hoe nietig zou ik blijken, als ik geen liefde had. Verdeelde ik mijn goed en have, ja, zou ik mijn leven in onverschrokken overgave als martelaar geven; wanneer het niet uit liefde was, geen vuurdoop zou mij baten, niet zou ik achterlaten, dan vruchteloze as. O. liefde, dochter der genade, hoe schoon zijn de deugden die met u gaan op al uw paden, een reidans van vreugden: geduld en welgezindheid gaan met eenvoud, wil tot vrede en lust in recht en rede, waarheid en trouw tezaam. O liefde, gij neemt haat en boosheid en zelfzucht en schande in ongeveinsde argeloosheid de wapens uit handen. Gij dekt de schulden toe. Gij zijt vol hoop het hoogste wagend, gelovig alles dragend, het leven toegewijd. Geloof en hoop en liefde worden nooit van ons genomen. Gedrieen bouwen zij de orde die God zal doen komen. Dan vieren wij het bruiloftsfeest en mogen blijde zingen van drie verheven dingen, maar van de liefde 't meest. Jan de Wit Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 10 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2018 2 uur geleden zei Lobke: Geloof en hoop en liefde worden nooit van ons genomen. Onzin, geloof en hoop zijn overbodig in de hemel. WdG reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 10 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2018 (bewerkt) @Kaasjeskruidgoedemorgen!!! In de hemel zal dat er niet meer zijn, daar zal het goed zijn? Maar we hebben eerst nog die jaren dat we op aarde leven. Leef je volledig wanneer je alleen maar naar de toekomst kijkt? Ik zit me opeens af te vragen, had Paulus het wel eens over de hemel? Weet jij dat Kaasjeskruid? Ja ik kan het natuurlijk opzoeken.. Hier staat een eenvoudige uitleg; https://visie.eo.nl/2004/06/13-vragen-over-hemel-en-hel/ klip en klaar. 10 juni 2018 bewerkt door Lobke Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 10 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2018 1 uur geleden zei Lobke: Ik zit me opeens af te vragen, had Paulus het wel eens over de hemel? Weet jij dat Kaasjeskruid? Paulus heeft een reis naar de hemel gemaakt, in 2 Korintiërs 12 kun je hierover lezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 10 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2018 8 uur geleden zei Kaasjeskruid: Onzin, geloof en hoop zijn overbodig in de hemel. Daar zijn we nog niet @Kaasjeskruid Liefde onderling is het belangrijkste ondanks onze verschillen. En het is moeilijk, ik maak daarnet zo goed fouten in. Maar het is wel belangrijk dat we ons dat zelf aanleren, ook hier. Te beginnen met ons zelf. We kunnen ook leren van onze verschillen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 11 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2018 20 uur geleden zei sjako: Liefde onderling is het belangrijkste ondanks onze verschillen. En het is moeilijk, ik maak daarnet zo goed fouten in. Maar het is wel belangrijk dat we ons dat zelf aanleren, ook hier. Te beginnen met ons zelf. We kunnen ook leren van onze verschillen. Dat lijkt mij een uitstekende insteek. En wellicht doet een goed voorbeeld ook goed volgen. Gelukkig dat je de Liefde als ijkpunt gaat nemen en wilt leren van verschillen. Dan ook geen aanvallen meer op andersgelovigen. Dat ze jou dan aanvallen op jouw geloofspunten, is dan niet jouw probleem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 11 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2018 1 uur geleden zei HJW: Dat lijkt mij een uitstekende insteek. En wellicht doet een goed voorbeeld ook goed volgen. Gelukkig dat je de Liefde als ijkpunt gaat nemen en wilt leren van verschillen. Dan ook geen aanvallen meer op andersgelovigen. Dat ze jou dan aanvallen op jouw geloofspunten, is dan niet jouw probleem. Op een Christelijk forum is liefde onderling handhaven altijd het belangrijkste. Daarover verschillen we niet van mening. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 11 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2018 21 minuten geleden zei sjako: Op een Christelijk forum is liefde onderling handhaven altijd het belangrijkste. Daarover verschillen we niet van mening. Nogmaals: ik vind het een prima insteek. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten