Spring naar bijdragen

Hoe gaan we om met gelovigen die verschillend denken en geloven?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe gaan we om met gelovigen die verschillend denken en geloven. We gaan er niet mee om, we ruziën er alleen maar mee. Zoals ook met nieuwe leden die hier posten; daar gaan we ook niet mee om. We

Een andere mogelijkheid: Het huidige rabbijnse jodendom en het christendom zijn twee loten aan dezelfde stam, beide niet volstrekt nieuw, maar wel degelijk met vergelijkbare eigenschappen naast alle e

We kunnen vrij objectief vaststellen dat WTG getuigen van mening zijn dat alles wat niet van het WTG komt afgodendienst is en van satan komt. Andere geloven denken niet zo en kunnen elkaar ondanks ver

6 minuten geleden zei sjako:

Nee, wereldwijd komen er zo'n 2000 gemeenten per jaar bij.

En nogmaals voor de zoveelste maal, wij gaan er niet over wie er gered gaan worden en wie niet.

De meeste mensen begrijpen helemaal niet wie ze aanbidden. Ze begrijpen de hele leerstelling van de drieëenheid niet. En als de drieëenheid niet waar, wat aanbid je dan? Verzin daar nu zelf het antwoord eens op, dat kan jij best.

Wereldwijd 8,2 miljoen JG's. Totale wereldbevolking circa 7,3 miljard. Wereldwijd dus ook rond 0,12% (excuus voor de komma fout).

Ik snap dat jij er niet over gaat. Maar op de site staat dat alle niet-JG's zullen worden vernietigd. Dus jij bepaalt niet wie er wel en niet behouden blijft, maar volgens de site zullen de behoudenen in ieder geval JG's zijn. Klopt die stelling ? Ik bedoel: ik hoef niet de namen van de behoudenen, dat snap ik. Maar de stelling is: het zijn in ieder geval JG's.

Waarom moet ik een antwoord verzinnen ? Ik vraag naar de gedachtengangen van de JG gemeenschap daarover. En als ik dat graag wil weten, dan vraag ik dat aan een JG. Mijn mening is bij deze vraag helemaal niet relevant. Mijn vraag is of de JG gemeenschap vindt dat alle niet-JG's de duivel direct danwel indirect aanbidden.

Waarom blijf je daarom heen draaien ? Jij weet toch hoe de JG's daarover denken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Nee, wereldwijd komen er zo'n 2000 gemeenten per jaar bij. En beter een kleine, zuivere gemeente dan een grote die dat niet is. Staat er niet dat de meeste op de brede weg lopen?

En nogmaals voor de zoveelste maal, wij gaan er niet over wie er gered gaan worden en wie niet. Je kan nog zoveel aan me trekken, dit is het antwoord.

De meeste mensen begrijpen helemaal niet wie ze aanbidden. Ze begrijpen de hele leerstelling van de drieëenheid niet. En als de drieëenheid niet waar, wat aanbid je dan? Verzin daar nu zelf het antwoord eens op, dat kan jij best.

Haha, je brengt me nog op ideeën. Niemand gelooft deze leugens natuurlijk.

Klopt men gelooft de leugens van het wachttoren genootschap ook niet,het over grote deel van de deuren blijft dan ook dicht.

Het blijft lachen met jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Vrijheid:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Franz

 

Hier al wat informatie.Het lijk t Noord Korea  .Lees hoe liefde loos ze omgaan met al zo hun  eigen mensen.Verboden boeken ,ondervragen,uitsluiting en het gaat maar door.

Heel deze organisatie het wachttoren genootschap heeft niets met Christendom te maken totaal niet.

Nou dat wilde ik er niet mee zeggen. Misschien hebben zij wel gelijk en jij niet. Mijn vraag blijft: Hoe bepalen we dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe gaan we om met gelovigen die verschillend denken en geloven.

We gaan er niet mee om, we ruziën er alleen maar mee. Zoals ook met nieuwe leden die hier posten; daar gaan we ook niet mee om. We behandelen ze liever ijzig en kil. Is dat omdat er op gelovige tenen wordt getrapt? Ik heb liefdevol nooit per se christelijk gevonden maar de geloofsfora's zijn er voor mij ook een voorbeeld van.

Een liefdeloze, nare omgeving wordt het, jammer. In het dagelijks leven ken ik ze de liefdevolle christen, oh ze zijn hier ook nog, maar worden ondergesneeuwd of reageren niet meer. Dit is mijn persoonlijke mening iedereen mag er anders over denken.

Ik wens jullie veel succes; wie de schoen past trekke hem aan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik dan wel aardig vind is dat het spiegelbeeld, de leer van de RKK, veelal fel wordt afgewezen. Ook door de meeste katholieken. Wij leren dat alle religies van God zijn, en te waarderen en te respecteren, voorvzover ze waar en schoon zijn. Wij leren dat iedere aanbeden godheid een, wellicht onvolledige en wellicht deels onjuiste, menselijke interpretatie van dezelfde God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei HJW:

Maar op de site staat dat alle niet-JG's zullen worden vernietigd.

Dat klopt dus niet

 

11 minuten geleden zei Flash Gordon:

Wij leren dat alle religies van God zij

nou, ik heb toch echt gehoord dat redding alleen via de Moederkerk mogelijk is. En in de Middeleeuwen dachten ze daar echt anders over. Je ging of de brandstapel op of je kop ging eraf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dat klopt dus niet

 

nou, ik heb toch echt gehoord dat redding alleen via de Moederkerk mogelijk is. En in de Middeleeuwen dachten ze daar echt anders over. Je ging of de brandstapel op of je kop ging eraf. 

:) ik weet dat over de RKK halve waarheden en hele leugens verkondigen onderdeel van je geloof is, en ik gun je dat van harte. Mocht je ooit interesse hebben in de feiten, dan zal je die wel weten te vinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

@Lobke heeft helemaal gelijk. Wat hier gedaan wordt is Jehovah's Getuigen demoniseren. Liefdeloos en keihard leugens ophangen. Als dat niet veranderd ben ik hier klaar. Het weerspiegelt idd hoe de meeste kerken zijn.

We kunnen vrij objectief vaststellen dat WTG getuigen van mening zijn dat alles wat niet van het WTG komt afgodendienst is en van satan komt. Andere geloven denken niet zo en kunnen elkaar ondanks verschillende denominaties zien als broeders en zusters in Christus en ook elkaars diensten en vieringen bezoeken indien gewenst. 

Het WTG is objectief gezien degene die demoniseert. Dat zie je hopelijk zelf ook wel in, of je dat nou mag toegeven of niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei HJW:

En de vraag of alle andere religies ontsproten zijn aan de duivel ?

Ontsproten zou ik niet zeggen, maar wel misleid. Mattheüs 7:22 Velen zullen op die dag tot mij zeggen: ’Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en in uw naam demonen uitgeworpen, en in uw naam vele krachtige werken verricht?’  23 En toch zal ik hun dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloosheid.

Je ziet hier toch duidelijk dat niet alle religies goedgekeurd worden? Ook het stuk in Openbaring over Babylon de Grote laat ook duidelijk zien dat er een stelsel is van valse religie. Niet alle religie komt dus van God. Dat verzinnen de Jehovah's Getuigen niet, maar hierover is de Bijbel duidelijk over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei HJW:

En aanbidden dus de duivel. Helder.

Dat maak jij ervan. 

10 minuten geleden zei HJW:

Zou jij je gerespecteerd voelen als anderen zouden zeggen dat jij de duivel aanbidt ?

Wat denk je nou, dat we aanbellen zo van, hallo meneer wist u dat u de duivel aanbid? 

40 minuten geleden zei Flash Gordon:

ik weet dat over de RKK halve waarheden en hele leugens verkondigen onderdeel van je geloof is,

We richten ons echt op belangrijkere zaken hoor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Vrijheid:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Franz

Het gaat nu even over deze informatie .

 

Ik heb het boek gelezen en heb er zo mijn idee over. Maar ik heb meerdere boeken gelezen waardoor ik zo mijn idee m.b.t. religie heb. Dit boek is maar een heel klein topje van de enorme ijsberg (die religie heet).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat JG "verplicht" op fora vertoeven is nogal een misvatting... JG worden juist afgeraden om op Fora te gaan en over het geloof te discuteren... Meer nog tot tien jaar geleden was het Internet een vrij groot taboe onder JG (dit is danig veranderd sinds de aanpassing van de website)... Ook dat er velen van een uitkering leven en op die manier kunnen pionieren is niet correct, dat druist namelijk in tegen het idee dat iedereen voor zijn eigen brood moet zorgen... Vele JG die pionieren hebben een parttime job, maar kunnen vaak wel op de steun rekenen van andere JG, zo gaat het ook met speciale pioniers, die nogal wat geld en voordelen worden toegestopt door gemeenteleden. Een kringopziener krijgt trouwens om de vier jaar een nieuwe auto, daar rond 2006 een resolutie over verschenen en dat is door stemming van de JG goedgekeurd.

Het wil ook niet zeggen omdat de organisatie veel geld heeft (wat langzaam aan het slinken is door vrij veel rechtzaken omtrent pedofilie, kijk naar de Conti-zaak) wil niet zeggen dat de bestuursleden dat geld bezitten.

Verder is het onomwonden antwoord op de vraag die Sjako (verstaanbaar) ontwijkt is echter wel dat mensen die zich tijdens Armageddon niet bekeren tot de JG ten dode zijn opgeschreven. Het standaardantwoord is dat er velen die ooit hebben geleefd een kans krijgen in het paradijs, maar dat komt omdat ze nooit over Jehovah hebben horen vertellen. Meer nog, zelfs b.v. borelingen van "goddelozen" zijn tijdens Armageddon ten dode opgeschreven, want zij zijn de verantwoordelijkheid van hun goddeloze ouders. Dit was trouwens niet de leer van Russell, Russell oordeelde dat de prediking enkel ging om het verenigen van de kerk, dat wil zeggen de 144 000, een cijfer die hij symbolisch opvatte, en dat alle andere, wel een kans zouden krijgen tijdens het duizendjarige rijk... Dat was het grote verschil met de helleleer van de christenheid, dus NIET dat vernietiging humaner zou zijn dan de hel, zoals nu vermeld wordt.

Flash Gordon gaf al aan dat je zienswijze over hoe het in de geschiedenis van vooral de Katholieke religie aan toeging, niet helemaal zoals we de feiten kennen zijn... Meer nog, in de 13de eeuw (dacht ik) schreef de koning van Frankrijk een brief naar de paus omdat hij vond dat de paus te mild was voor ketters, de paus was namelijk faliekant tegen de doodstraf voor ketters. Dit om maar één voorbeeld te noemen, meer kun je vinden in bijna alle neutrale werken over kerkgeschiedenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei ZENODotus:

dat mensen die zich tijdens Armageddon niet bekeren tot de JG ten dode zijn opgeschreven.

Dit lijkt me een kennisclaim. Hoe is de wachttoren tot dit inzicht gekomen? Hoe weet ik dat zij gelijk hebben en mijn buurman (Achmed) niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid