Spring naar bijdragen

Wat stem je?  

  1. 1. Wat stem je?

    • CDA
      5
    • D66
      1
    • VVD
      1
    • GroenLinks
      6
    • PvdA
      0
    • SGP/CU
      10
    • SP
      4
    • Partij voor de Dieren
      2


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nederland moet al zijn zeggenschap over belangrijke zaken niet verkwanselen aan Europa.

Ik ben het met de PVV eens dat Nederland niet z'n vetorecht moet opgeven aangaande belangrijke kwesties. Het klinkt misschien veelbelovend om samen met alle landen gezamelijk oa de immigratieproblematiek op te lossen, maar wat we niet moeten willen is dat Europa straks bepaald hoeveel immigranten we toe moeten laten. Laat Nederland dat vooral zelf blijven bepalen.

Waarschijnlijk lossen alle politieke idealen toch op als deze partijen toch voor een coalitie moeten kiezen waarin de onderlinge partijen het toch niet op alle punten met elkaar eens zijn.

Wat me opviel in het nieuws is dat Maxime Verhagen van het CDA liet weten dat hij de PVV hekelt omdat deze tegen de Europese Grondwet is. Hij hekelt dus hiermee ook een groot deel van de Nederlandse kiezers die destijd ook nee hebben gezegd tegen de Europese grondwet.

Nu drukt men het verdrag van Lissabon er doorheen (in 2007 meen ik)en krijgt de politiek toch via een omweg z'n zin ten kostte van de kiezer die duidelijk NEE zei!

Het verdrag van Lissabon is namelijk voor 99% hetzelfde als de door het Nederlandse afgewezen Europese grondwet.(oa het vetorecht inzake immigratieproblematiek wordt net als in de verworpen grondwet opgeheven, en ook op het gebied van de landbouw blijft Brussel het voor het zeggen hebben in dit nieuwe verdrag net zoals dat in het in de verworpen grondwet al het geval was!)

Wat dat betreft geeft dat een duidelijk beeld over hoe men de wens van de kiezers gewoon niet respecteert, en dat de haagse kaasstolp in de 2e kamer erg veraf staat van de Nederlandse burger.

Ik stem dus PVV. Niet omdat ik een domme burger ben die zomaar wat roept, maar omdat ik weldegelijk constateer dat er weinig partijen zijn die echt opkomen voor de wensen van de kiezer.

Het wil niet zeggen dat ik tijdens de landelijke verkiezingen ook op de PVV zal stemmen. Maar op Europees niveau is de PVV de enige partij met een echt ander geluid, en is er niet zoveel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn groene uitslag widegrin.gif

GroenLinks 13 + 0

D66 12 + 0

PvdD 11 + 0

ChristenUnie / SGP 11 + 0

SP 10 + 0

PvdA 9 + 0

CDA 9 + 0

VVD 8 + 0

Ik denk inderdaad dat de lijstverbinding tussen CU en SGP kan meespelen in de uitslag. Daarnaast speelt denk ik mee dat mij het rijden van vrachtwagens op zondag niet zo uitmaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn groene uitslag
widegrin.gif

GroenLinks 13 + 0

D66 12 + 0

PvdD 11 + 0

ChristenUnie / SGP 11 + 0

SP 10 + 0

PvdA 9 + 0

CDA 9 + 0

VVD 8 + 0

Ik denk inderdaad dat de lijstverbinding tussen CU en SGP kan meespelen in de uitslag. Daarnaast speelt denk ik mee dat mij het rijden van vrachtwagens op zondag niet zo uitmaakt.

Op Zondag kunnen ze misschien wel wat beter doorrijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk hoe langer hoe minder zin om te gaan, ik heb die dag echt wel betere dingen te doen (heb de dag erna drie paperdeadlines en een examen), en politiek is in België zo'n complete klucht de voorbije twee jaar... Nuja, veel keuze hebben we niet, en op zich vind ik dat geen slechte zaak hoor, die stemplicht, ik heb er nu gewoon even geen zin in. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daar zit wat in
smile.gif

Ik blijf enigzins wel sceptisch of 25 nederlandse parlementariërs veel voor elkaar zullen gaan krijgen in Brussel.

Ik ben bang dat ze zullen gaan oplossen in de massa van de meer dan 700 parlementariërs uit de verschillende landen die allemaal tot verschillende partijen behoren met allemaal verschillende belangen.

Er zullen in de praktijk waarschijnlijk liters waters worden ingeslagen om bij de wijn te doen!

Wat dat betreft ben ik ook een Euro-scepticus! Economische samenwerking zie ik trouwen wel zitten, gewoon zoals dat tot op heden al gebeurde tussen de lidstaten van de EU.


Samengevoegd:

Quote:

Ik heb eigenlijk hoe langer hoe minder zin om te gaan, ik heb die dag echt wel betere dingen te doen (heb de dag erna drie paperdeadlines en een examen), en politiek is in België zo'n complete klucht de voorbije twee jaar... Nuja, veel keuze hebben we niet, en op zich vind ik dat geen slechte zaak hoor, die stemplicht, ik heb er nu gewoon even geen zin in.
knipoog_dicht.gif

Moeten ze meteen afschaffen die stemplicht in België. Ik vind stemplicht meer een vorm van een dictatuur, dan een vorm van democratie.

Eigenlijk zou heel België uit protest thuis moeten blijven en niet moeten stemmen tijdens de Europese Verkiezingen. Dit levert de overheid dan gigantisch veel administratieve rompslomp op. Een paar miljoen boetes versturen omdat men niet komt opdagen...ga er maar aan zitten party.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

OPPORTUNISME! Inhoudsloos gebrabbel, wat toevallig in zijn anti-moslim strategie past! Geen enkele moeite wordt door hem gedaan om Israël daadwerkelijk te steunen! Als hij Israël niet meer 'nodig' heeft zal hij ze zeker laten vallen...reken maar!

Nou nou dit vind ik ook wat overdreven zoals jij dat nu stelt. Geert wilders heeft ook een aantal jaar in Israel gewoond, en ook de omringende landen vaak genoeg bezocht. Wat dat betreft weet hij weldegelijk wat van de cultuur van zowel de Israeli's als de arabieren.

Van Wilders is al jaren bekend dat hij Pro-Israel is. Moet hij dat dan elke week in het kabinet zijn steun uitspreken voor Israel, terwijl er ook andere belangrijke zaken moeten worden besproken?

Wie zegt dat Wilders Israel laat vallen? Ik vind juist omdat hij het niet altijd over Israel heeft helemaal niet zo dat hij Israel misbruikt voor zijn campagne. Toon dan aan waar hij de kwestie in Israel continue aanvoert voor zijn belang????

Soms formuleert Geert bepaalde zaken wat ongelukkig, dat vatten sommigen dan op als 'anderen voor het hoofd stoten' en sympatisanten noemen dat gewoon 'duidelijke taal'

Ik zou niet zoals Geert zeggen dat de Islam achterlijk is. Wel zou ik er terrecht op wijzen dat de Islam en daaraan gekoppelde cultuur totaal andere kern-normen en waarden kent dan onze westerse cultuur. En het zou kortzichtig zijn als we dit niet zouden onderkennen, omdat we bang zijn dat we een bepaalde groep zouden discrimineren.

Mensen vannuit de Agrarisch Islamitische cultuur(platteland) zorgen soms voor problemen binnen de verschillende westerse culturen. Belangrijk is het dan dat voordat iemand hier komt wonen en werken duidelijk onderricht krijgt in wat onze kern-normen en waarden zijn, en als men die kern-normen en waarden(en zelfs de regels van onze grondwet) niet respecteert zou men zo iemand niet toe moeten laten want dat gaat zeker voor problemen zorgen(oa import imam's die zeer anti westerse leuzen roepen in de moskee's)

Let wel ik heb het hier niet over de Turk of Marokaan die gewoon met hard werken hier z'n brood probeert te verdienen, en wel onze kern-normen en waarden respecteren.(oa gelijkwaardigheid van man en vrouw etc.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb PVV gestemd! Verassend he?! knipoog_dicht.gif

Bij Mijn stem woog vooral het kiezersbedrog mee van het referendum voor de europese grondwet waar Nederland massaal Nee zei tegen de europese grondwet.

Men negeerde vervolgens de wens van de kiezen en de partijen(ik noem maar een cda of pvda) gaven zonder ook maar naar de mening van de Nederlandse kiezer te vragen hun parlementaire goedkeuring aan het verdrag van Lissabon. Vandaag heb ik als kiezer door op de PVV te stemmen laten weten hoe ik over dit negeren van de wens van de kiezer denk!

Er spelen uiteraard nog wel meer zaken mee, maar dit punt speelde zeker een rol bij mijn keuze voor de PVV! Laat die Haagse Elite maar eens merken hoe wij denken over het in de maling nemen en negeren van de Nederlandse kiezer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wilde eerst blanco gaan stemmen, maar nu ik las dat blanco stemmen als 'ongeldige stemmen' gezien worden ga ik helemaal niet meer..

heb me er echt wel in verdiept maar er is gewoon niet een partij die me echt vertegenwoordigt..

pech dat mijn wegblijven als een gebrek aan interesse/inzet wordt gezien; ik weet zelf beter..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je mag nu bij elk willekeurig stembureau stemmen, wellicht dat dat ook nog scheelt per locatie wat dan de opkomst is.

Ja, maar dit was een locatie die midden tussen de winkels ligt, naast de supermarkt bijvoorbeeld, dus als er hier al weinig is gestemd... En ja, ik weet het, ze hebben nog een paar uur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bleh, toch maar gestemd...
noparty.gif

Stem uitgebracht op de populistische communisten. Nou ja, iig heb ik niet op Berlusconi gestemd...

Wel op de communistische partijen uit het voormalige oostblok, Italie, Frankrijk, Portugal en Griekenland.

Ik weet wel waar ik liever mee geassocieerd wil worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je mag nu bij elk willekeurig stembureau stemmen, wellicht dat dat ook nog scheelt per locatie wat dan de opkomst is.

Kan me ook voorstellen dat veel mensen gaan stemmen in de buurt van hun werk, of op hun school/universiteit. Dan zal in zo'n plaats wellicht het aantal stemmen per bureau weer wat hoger liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid