Spring naar bijdragen

Wat stem je?  

  1. 1. Wat stem je?

    • CDA
      5
    • D66
      1
    • VVD
      1
    • GroenLinks
      6
    • PvdA
      0
    • SGP/CU
      10
    • SP
      4
    • Partij voor de Dieren
      2


Aanbevolen berichten

Nee, die hele EU verkiezing laat me eerlijk gezegd koud. Jammer dat ik uit principe toch wil stemmen, anders zou ik lekker thuis kunnen blijven.

EU verkiezingen is weer typisch zo'n verkiezing waar ik het minst slechte ga stemmen, want ik word niet bepaald enthousiast...

Alles wat liberaal is, valt sowiso af. Alles wat voor een federaal Europa is valt ook af. xenofoben, rechts-populisten en alles wat anti-sociaal en egoïstisch-individualistisch is valt af. Dus dan blijft nog de SP over met al z'n slechte kanten. Maar dat gaat het dus worden. Landelijk laat ik de CU wel eens meedingen, maar voor de EU verkiezingen is die partij voor mij geen optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind het moeilijk. Voor de Vlaamse weet ik het wel, maar Europees, pfffff, dat gaat me boven het hoofd... Ik kan best wel inschatten wat er in mijn ogen nodig is qua beleid in Vlaanderen, maar op Europees niveau vind ik het heel moeilijk te overzien. Gaan stemmen moeten wij natuurlijk sowieso, en ik ben vrij zeker dat ik gewoon het zelfde ga stemmen Europees als Vlaams, maar ik heb niet het gevoel dat ik me er echt een heldere mening over kan vormen momenteel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben inderdaad een allrounder;

"Feiten hoef je niet te weten, die kun je overal opzoeken. De grote lijnen zijn interessanter, overal een mening over hebben en je vooral overal over uitlaten. Voor ouderen in de samenleving is dat een doorn in het oog,...

Waar het vroeger voldoende was om te zeggen dit zijn de feiten, zo zit het, blijken nu, door de veelheid van informatie waar we toegang tot hebben, de feiten elkaar vaak tegen te spreken. Het leren van nu betekent dan ook niet zozeer de feiten weten, maar op zoek gaan naar de feiten om te checken of je mening wel juist is. En daarbij ook toe te durven geven dat je misschien ongelijk hebt. Vanuit historisch perspectief zijn er misschien nog wel feiten die je kunt leren, maar hoe meer documenten ontcijferd worden en hoe meer archieven geopend worden, hoe groter de kans dat de verhalen die in onze geschiedenisboeken gedrukt staan niet blijken te kloppen. Leren dat feitenkennis gekleurd wordt door de tijd waarin het een feit is, is in mijn optiek een veel interessanter en belangrijker gegeven dan weten dat in 1066 de Slag bij Hastings plaatsvond." Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note:Ik snap best dat deze en gene zin hebben in een stukje epistemologie, maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Wanneer je het wil hebben over 'Wat is kennis?' of wil discussiëren over of kennis 'justified true belief' is kan dat elders...


* Harm-Jan vind dat overigens best een boeiend topic waard knipoog_dicht.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onbegrijpelijk
smile.gif
Volgens de
zouden mijn voorkeuren zijn: 1. D66. 2. Groenlinks en 3. ChristenUnie/SGP en CDA staat ergens onderaan
nooo.gif

Volgens mij klopt er iets niet. In werkelijkheid zou het zijn: 1. ChristenUnie/SGP en 2. CDA. Ik zal ook echt niet D66 of Groenlinks stemmen en zal ook weer zoals altijd ChristenUnie stemmen
smile.gif

Dat heb ik ook altijd, met andere partijen. Bij mij bevatte de top 5 oa PVV en SP gebroedelijk naast elkaar, op beide zal ik nooit stemmen.

Ik denk dat dit komt doordat de verschillen tussen alle partijen klein zijn en het aankruizen van bv 'extra gewicht' op een bepaalde stelling de balans heel erg naar een bepaalde partij kan toe overhellen. Misschien ben je het voor 20% met die partij eens, en voor 80% niet, maar heeft de test net de nadruk gelegd op die 20%.

Ik weet zeker dat elke partij, dus ook de SP en de PVV wel iets heeft dat mij aanspreekt, maar dat betekent niet dat het totaal pakket me ook aanspreekt.

Het liefst zou ik stemmen op Groen-Rechts, omdat ik voor conservatieve financiele zaken ben, en verder voor duurzame ontwikkelingen op milieu gebied in de samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de CU alleen zou staan zou het CU worden. Maar gezien de aanwezigheid van de SGP en waarschijnlijk CDA, en het gebrek aan daadwerkelijk belangrijke ethische kwesties die me er normaal van weerhouden om helemaal pro-SP te zijn zal het SP worden.

Ik voel met Olorin mee widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot mijn schaamte heb ik sinds mijn 18e ook 1 keer níet gestemd: ik was het vergeten en herinnerde me pas na sluitingstijd van het stemlokaal dat het verkiezingsdag was bloos.gif

Je kan altijd nog namens je katjes op de Partij voor de Dieren stemmen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tot mijn schaamte heb ik sinds mijn 18e ook 1 keer níet gestemd: ik was het vergeten en herinnerde me pas na sluitingstijd van het stemlokaal dat het verkiezingsdag was
bloos.gif

Je kan altijd nog namens je katjes op de Partij voor de Dieren stemmen
puh2.gif

haha nja ik kwam oa uit op partij vd dieren.. puh2.gifwidegrin.gif maar ehh.. nee dat is hem toch ook niet.. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid