Spring naar bijdragen

Wat stem je?  

  1. 1. Wat stem je?

    • CDA
      5
    • D66
      1
    • VVD
      1
    • GroenLinks
      6
    • PvdA
      0
    • SGP/CU
      10
    • SP
      4
    • Partij voor de Dieren
      2


Aanbevolen berichten

Verder is het toch wel erg interessant die opkomst; Denk dat alleen de ontevredenen, en meer de principiële kiezers zijn gaan stemmen...

En de principiële de stemming bepalensmile.gif Vandaar de daling van bijvoorbeeld de VVD, het CDA en de PvdA. Lekker weg, die populisten.... toch... Gemengde gevoelens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Opleidingniveau stemmers PVV:

HBO - 19 %

MBO - 45 %

Bron: NOS.
widegrin.gif

Je hoeft niet bijzonder slim te zijn om te snappen dat de islam slecht nieuws is. En je kunt ook heel intelligent zijn en te stom zijn om dat te zien. Voor zover ik heb begrepen zijn de PVV-stemmers gemiddeld

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gezien de verschrikkelijke opbouw van jouw berichten zou je dus op de PVV moeten stemmen? Sorry voor de flauwe reactie, maar ik ben dat ongenuanceerde gezeik van zogenaamde progressieven en zelfverklaarde pseudo-intellectuelen op de PVV ook een beetje zat. Mag ik u eraan herinneren dat de PVV vooral bestaat bij de gratie van 'het volk' en bij gratie van de overige politieke partijen die jarenlang verzuimt hebben goed met 'het volk' om te gaan en die jarenlang erg slecht geluisterd hebben naar 'het volk'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Werd grotendeels bepaald door de NOS berichtgeving; Alles werd met de PVV vergeleken. Erg spannend. Maar dus niet Mijn keuze. Toch ben ik blij voor het plebs; Ze zien nu misschien dat stemmen helpt, ze worden gehoord. Alhoewel... toch denk ik dat de ontevredenen overal vertegenwoordigt zijn.

Neen, ik was en ben een linkse rakker, en zal dat blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Werd grotendeels bepaald door de NOS berichtgeving; Alles werd met de PVV vergeleken. Erg spannend. Maar dus niet Mijn keuze. Toch ben ik blij voor het plebs; Ze zien nu misschien dat stemmen helpt, ze worden gehoord. Alhoewel... toch denk ik dat de ontevredenen overal vertegenwoordigt zijn.

Neen, ik was en ben een linkse rakker, en zal dat blijven.

Maar wel de keuze van velen. Je kun ze degraderen tot ontevredenen, maar in feite zijn het gewoon mensen die niet perse onderdoen voor de rest. Ik wordt er persoonlijk ook ziek van dat ons belasting betaald voor de uitkeringen van een stel boeren uit eoa stuk woestijn die mij nog niet eens zuurstof gunt. Mocht Geert het de komende paar jaar klaarspelen dan zal ik op hem stemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Caesarion: Overigens vind ik je woordkeuze, 'het plebs', erg flauw. De vreselijke opbouw die je hanteert voor je berichten en de vele schrijf- en spelfouten die je maakt, doen vermoeden dat je nou bepaald geen intellectueel bent, dus moet je maar op de PVV stemmen? Kromme redenatie. Daarbij zijn linkse partijen ook vaak arbeiderspartijen, voor het plebs dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat je niet moet blijven stilstaan in wat jij denkt dat anderen jou gunnen. Wat gun jij de mensen?

Wablief? Ik gun de mensen die mij niets gunnen niet zo heel veel hoor. Ik heb geen zweefmoraal die mij onder anderen steld. Ik werk, betaal belasting, etc, dat is minder dan de gemiddelde hohatende moslim kan zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb opgezocht wat nou eigenlijk het programma is, waar Barry Madlener deze verkiezingen heeft gewonnen. Op de Europa-website van de PVV vindt ik dit schamele lijstje van 7 standpunten, waarvan 1 niet eens een echt standpunt te noemen is 'deze verkiezingen zijn voor ons een referendum': link

Geen enkel standpunt wordt in meer dan 5 regels omschreven, zo diep zijn hun gedachten over Europa.

De lijst met dossiers van Groen Links over Europa is 15 titels lang, en alleen de titelomschrijvingen van de dossiers zijn al langer dan de gehele standpunten van de PVV: link

En achter iedere titel gaat een heel dossier schuil met doordacht beleid.

Het beleid van de PVV zou ik nog niet eens als schaamlap durven gebruiken, omdat het teveel naaktheid tentoonspreid. Hoe kunnen ze met zo'n flut-program nou 4 van de 25 zetels halen? Die mensen stemmen niet met hun hersenen, die stemmen met hun onderbuik!

Sorry als ik dan 'elitair' over kom, maar ik snap er geen ene h*l van. En deze uitslag geeft me een diepe teleurstelling in het vermogen van de kiezer om de intelligentie die hij heeft te gebruiken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ MarinusCopy:

Bronnen?

En zeg nu zelf. De Reactie van een 2e kamer PVV'er: "Dit is hoopgevend. Dit vind ik echt prachtig, ik had op drie zetels gerekend", zei Tweede Kamerlid Sietse Fritsma van de PVV. "Mensen willen minder regels, minder Europa. Natuurlijk is dit voor een deel een afrekening met het kabinet. Dit geeft aan hoe hard de PVV-aanpak nodig is", zei Fritsma." Bron: link

Dit is toch dik populistisch gelul. Ik kan ook best zeggen dat ik vind dat het slecht gaat, en ik het beter (ZÓÚ) doen. Daarom ben ik het eens met Halsema net; Die zei dat ze maar moesten wachten tot de totaalrekening er was, en ze alleen reageerden op voor hun interessante topics. Wat hebben ze het afgelopen jaar klaargespeeld, behalve in het nieus komen met de meest affreuze uitspraken en het moddergooien in de 2e kamer??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik werk, betaal belasting, etc, dat is minder dan de gemiddelde hohatende moslim kan zeggen.

verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif

De werkloosheid onder allochtonen is nog altijd maar 10,2%. link Hoe maak jij daar een meerderheid van? Of zie jij een correlatie tussen homo-haat en werkloosheid? Je moslimhaat verblind je, Marinus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif

De werkloosheid onder allochtonen is nog altijd maar 10,2%.
Hoe maak jij daar een meerderheid van? Of zie jij een correlatie tussen homo-haat en werkloosheid? Je moslimhaat verblind je, Marinus.

op allochtonenweb wel ja. In de echte wereld ligt het anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pechteld tegen Wilders: "U trekt weer die slachtofferrol naar u toe; U bent geen democratische partij... maar een democratisch Fenomeen...." big-smile.gifbig-smile.gif

De echte wereld.... flikker op....

Achter je beeldschermpje de hele dag... Trek liever de wereld, of kleiner, de wijk in.


Samengevoegd:

Hierbij de echte cijfers wat betreft de werkeloosheid, en speciaal voor de Copierder, de allochtone werkeloosheid volgens het CBS: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben geschokt na het debat. Wat een ordinair gebekvecht, zonder dat het om de inhoud gaat. En vooral die Wilders: wat een schreeuwlelijkende engerd met harde taal. Daar heb ik slechte herinneringen aan, schreeuwlelijkende engerds met harde taal. Gelukkig niet uit eigen ervaring, wel uit de geschiedenisboekjes.

Zo'n rechts populistisch nationalisme. Geen enkele islamitische dreiging rechtvaardigt zo'n bulk - tja, van die verbale diarree zonder inhoud waar ik even de woorden niet voor kan vinden. Ik ga geschokt slapen. Ik ga nog eens heimwee krijgen naar Fortuyn.

En ik heb weleens een diepte-interview van Geert Wilders gezien met Muntz en De Wildt, dat zij kregen in ruil voor afzien van vervolging van Wilders voor ongeoorleefd materiaalgebruik in Fitna. Daar was hij nog redelijk genuanceerd. Daar maakte hij nog onderscheid tussen moslims an sich en radicale stanpunten.

Maar hoe meer mensen er kijken hoe meer hij bralt. Denkt hij met zulke raaskallende taal stemmen te winnen? Nou dat is hem dan gelukt. Zoals ik al zei:

Quote:

[...]deze uitslag geeft me een diepe teleurstelling in het vermogen van de kiezer om de intelligentie die hij heeft te gebruiken!

En de laatste prognose laat 5 zetels zien voor het PVV. Wat een g*dv*rgloeiendek*tland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luister, ik ben ook geen liefhebber van de PVV. Integendeel. Maar doe niet net of dit er niet zat aan te komen. Heel de dag achter een beeldschermpje (ja, Caesarion, met je 'trek de wijde wereld in') schelden maakt ook geen verschil. Doe er dan wat aan. De PVV is er niet voor niets en de mensen stemmen niet voor niets op de PVV. Dat het waardeloos is, vind ik ook, maar het is zo. Als je het echt zo kut vindt hier, moet je weggaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

PVV stond inderdaad hoog in de prognoses, maar ik kon gewoon niet geloven dat dat echt bewerkelijkt zou worden. En ja, wat doe je eraan? Ik weet niet goed wat ik eraan moet doen. Weet jij het?

Emigreren, dat was een grapje, dat is niet serieus. Ik zou niet weten hoe ik mij in een vreemd buitenland staande zou moeten houden, ver van vrienden en familie in een vreemde omgeving en zonder inkomen. Alleen als Nederlander heb ik recht op een inkomen bij arbeidsongeschiktheid. Ik heb gekeken wat er vereist is om naar Noorwegen te verhuizen, maar dan moet je een baan hebben. En wat als je door je gezondheid geen baan aankan? Zeg je Noorse droom dan maar vaarwel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Luister, ik ben ook geen liefhebber van de PVV. Integendeel. Maar doe niet net of dit er niet zat aan te komen. Heel de dag achter een beeldschermpje (ja, Caesarion, met je 'trek de wijde wereld in') schelden maakt ook geen verschil. Doe er dan wat aan. De PVV is er niet voor niets en de mensen stemmen niet voor niets op de PVV. Dat het waardeloos is, vind ik ook, maar het
is
zo. Als je het echt zo kut vindt hier, moet je weggaan.

Dat is ongeveer mijn mening.

@ Ceasarion: ik heb 5 jaar van mijn volwassen leven in diverse prachtwijken gewoond, en somehow is het leven in een gat met 3,5% niet westerse allochtonen een stuk fijner. Ik heb zelfs naast een moskee gewoond waar dan gewoon een hele groep voor je voeten fluimt als je boodschappen gaat doen omdat je... ja om wat eigenlijk? Het sprookje van de kleine goep mocro's/moslims die het verpest voor de rest, daar trap ik niet meer in. Het is een structureel probleem in die groep(en). Mijn beeld van moslims in het algemeen en mocro's in het bijzonder is gekleurd, maar wel gekleurd door moslims.

.

Respect, het toverwoordje wat me zo de strot uitkomt. Ik respecteer niet iets omdat het anders is, respect moet je afdwingen vind ik altijd nog, en een bepaald deel van de bevolking doet dat gewoon niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid