Spring naar bijdragen

Wat stem je?  

  1. 1. Wat stem je?

    • CDA
      5
    • D66
      1
    • VVD
      1
    • GroenLinks
      6
    • PvdA
      0
    • SGP/CU
      10
    • SP
      4
    • Partij voor de Dieren
      2


Aanbevolen berichten

Interessant tussendoor-weetje: Verstandelijk beperkte kiezers, die onder curatele staan, mogen dit jaar voor het eerst wèl meedoen met de verkiezingen. Een NOS-verslaggeefster heeft de partijen gevraagd in begrijpelijke taal weer te geven, of ze goed zijn voor mensen met een verstandelijke beperking: link

Het is grappig te zien hoe de antwoorden verschillen: sommigen houden zich aan de vraag en vertellen in begrijpelijke taal waarom zij voor goede zorg zijn (maar gaat het verstandelijk gehandicapten alleen om zorg?). Sommigen praten over de hoofden van de mensen heen en zeggen in voor hen onbegrijpelijk taalgebruik waarom ze voor goede zorg voor hen en patiëntenrechten zijn. En Groen Links zegt in begrijpelijke taal, waar Groen Links voor staat: een Europese aanpak van het milieuprobleem (zo verwoord dat ieder het snapt), maar verzuimt het over zorg te hebben.


Samengevoegd:

Quote:

Het EP komt me bijna over als zo'n land waar de koning het voor het zeggen heeft, maar er een gekozen parlement is om het volk de schijn van democratie te gunnen.

Je slaat de spijker op de kop, helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De wereld ondergeschikt aan het dierenwelzijn?

Bovendien is het giswerk... er zijn regels voor hun welzijn, maar hoe meet je die precies? Stalpaarden vertonen neurotische trekjes; Duidelijk... maar nertsen ed? Dit word invullen.


Samengevoegd:

[tip]Over de PVV gesproken.... nu iets interessants op de VARA; PVV in het dierenrijk.[/tip]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen doen ze dat doorgaans niet echt...

Zodra er een sociale en milieuvriendelijke partij komt, met christelijke ethische normen en waarden en de staat niet als een kerk gaat behandelen, dan word ik daar lid van en wil ik zelfs wel een politieke carriere overwegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alleen doen ze dat doorgaans niet echt...

Zodra er een sociale en milieuvriendelijke partij komt, met christelijke ethische normen en waarden en de staat niet als een kerk gaat behandelen, dan word ik daar lid van en wil ik zelfs wel een politieke carriere overwegen.

Nou, dan staan het CDA,CU en de SGP voor je open.

Allen erkennen de scheiding tussen Kerk en Staat en zien voor beiden andere taken liggen. Alle partijen zouden waarschijnlijk vol afschuw reageren zodra ministers tijdens het vragenuurtje de sacramenten zouden gaan bedienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De CU is anders altijd een vrij "groene" partij geweest: "groener" dan Groen Links.

Al moet ik trouwens zeggen dat mijn afweging voor CU wel/niet stemmen nooit zo op het groene punt gespeeld heeft. Ik vind het wel van hun wel meevallen, al heb ik wel een paar kritiek puntjes. Maar ze vallen doorgaans wel mee vind ik op groen beleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

21:00 Rijden met die Kliko's en tellen maar!


Samengevoegd:

Exit-poll: PVV 4 zetels nosmile.gifboosrood.gifnosmile.gifboosrood.gif

Hoeveel zetels zijn er eigenlijk te vergeven?


Samengevoegd:

Quote:

Inderdaad.

En Rentmeesterschap.... waar doet me dat ook alweer aan denken... oja, de weinig replies in 't bankentopic...

Go Caesarion!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het aantal zetels is verminderd vanwege de uitbreiding van het aantal lidstaten. Doelstelling is om na uitbreiding op een maximum van 750 uit te komen.

Googlend kom ik op deze site, maar die informatie is verouderd: link . Het gaat over voorstellen, er staat niet wat er voor deze verkiezingen nu echt besloten is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een aantal landen gaat morgen naar de stembus, maar de meeste landen houden de verkiezingen a.s. zondag pas. Eer dat allemaal geteld is, dat wordt volgende week maandag of misschien dinsdag pas, als er erg trage landen tussen zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik knijp 'm wel... gigantische verschillen..

Komt natuurlijk voor een deel door de opkomst van 2004.... niet echt representatief...


Samengevoegd:

Hebben jullie de conferentie van de PVV gezien?

Hoe strategisch die donkere medewerker geplaatst was...


Samengevoegd:

Opleidingniveau stemmers PVV:

HBO - 19 %

MBO - 45 %

Bron: NOS. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid