Spring naar bijdragen

Kun je als christen of volgeling van Jezus nog wel vlees eten?

Aanbevolen berichten

Op 20-12-2020 om 23:08 zei zendeling:

Gegeven dat Jezus ons voorleefde zelfs onze vijand nog lief te hebben en gegeven onze opdracht God's schepping in liefde te dienen, ligt het niet voor de hand dat wij levende dieren met rust moeten laten of zelfs moeten helpen, in plaats van hun leven op wrede wijze te beeindigen al naar gelang het ons uitkomt?

Op mijn zeventiende begon ik in God te geloven en drie jaar later stopte ik met vlees eten omdat ik het niet meer kon verenigen met mijn manier van geloven.

Hoe zit dat met jou, heb jij er ook wel eens over nagedacht of de klimaatellende-dreiging en het massale dierenleed en de enorme uitstervingsgolf niet een schreeuw zijn om te stoppen met vlees eten? Of denk je anders wel eens na over je grotere kans op kanker of hart- en vaatziekten mogelijk leidend tot een vroegere dood?

Naar het schijnt kun je als christen vlees eten. Christendom is niet een religie met een list van voedingsmiddelen die wel of niet verboden zijn. En Jezus participeerde in de visserij (ja ik reken vis tot vlees, lig maakt het je geen vegetariër in mijn ogen als je vis eet).
Maar je kunt natuurlijk wel afwegingen maken of en in welke mate je vlees eet op basis van gezondheid, milieu en dierenleed. Ik vind dat ik in goed geweten geen vegetariër ben. Ik heb verder respect voor mensen die een andere keuze maken. En ik denk dat we elkaar kunnen vinden met dat de mens niet goed bezig is met de natuur en de diertjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Of je wel of niet vlees mag eten, is een persoonlijke afweging die je zelf moet maken. Je eigen geweten zal samen met het Evangelie daarin leidend zijn. In de christelijke geloofstraditie is het ech

“Niets wat de mond ingaat, kan een mens verontreinigen”. Als je dat wel denkt moet je je afvragen of je echt weet wat “mens” is.  Het komt allemaal neer op zelfkennis.  Ben je vlees en bloed, of

Dit is fundamentalistisch gemekker dat heel precies overeenkomt met evangelischen die beweren niet religieus te zijn. Een ingebeelde Jezus en een geidealiseerd paradijselijk verleden, generalisat