Spring naar bijdragen

Zijn wij (niet) allen broeders?

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei thom:

Ik snap je óó wel, maar wáár bevindt Hij zich dan.

We hadden onderling aangegeven dat we met elkaar klaar waren.
Naar aanleiding van je reactie over "Enige?, Of eniggeboren" wilde ik onze discussies nog een kans geven.

Maar aangezien mijn antwoorden je amper tevreden blijken te stellen, en je aan de gang blijft met je ongenoegen uiten in onze onderlinge discussies, lijkt het me zinloos om met je aan de gang te blijven om te discussiëren. Naar aanleiding daarvan blijf ik bij onze onderlingen afspraak dat we klaar zijn met elkaar.

Shalom le'cha / Vrede zij u.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In Mattheus 12 staat een boel omtrent dit onderwerp. Dat hoofdstuk bestaat voornamelijk uit Jezus die valse leer weerlegt, oftewel ware gerechtigheid verkondigd, om vervolgers te eindigen met wie nu w

Synergie wordt ook als samenwerkingsvoordeel aangegeven op synoniemen.net. Synergie past ook wel in de in de Drie-Eenheid, zoals Jezus Christus aangaf, dat Hij en HaElohim de Vader één zijn (Joha

Ik heb vandaag veel over mijn eigen topic nagedacht en commentaren van anderen gewogen. Ik ben nu geneigd een verschil te maken tussen kerkgangers en religieuze leiders. Net als in Jezus' tijd waar ge

49 minuten geleden zei Ricky Tjin:
1 uur geleden zei thom:

Naar aanleiding van je reactie over "Enige?, Of eniggeboren" wilde ik onze discussies nog een kans geven.

Maar aangezien mijn antwoorden je amper tevreden blijken te stellen, en je aan de gang blijft met je ongenoegen uiten in onze onderlinge discussies, lijkt het me zinloos om met je aan de gang te blijven om te discussiëren. Naar aanleiding daarvan blijf ik bij onze onderlingen afspraak dat we klaar zijn met elkaar.

Tja, het is een zeer moeilijke vraag; Wáár o waar zou Die wezen.. :-) 

Ook boven waarschijnlijk.

En de grens trekken is; Hem afzonderen.

Afzonderen

1) Afnemen 2) Afscheiden 3) Afschutten 4) Afsluiten 5) Afsnijden 6) Afsplitsen 7) Apart houden ? Apart zetten 9) Ecarteren 10) Individualiseren 11) Isoleren 12) Lichten 13) Opsluiten 14) Opzij leggen 15) Opzijleggen 16) Scheiden 17) Schiften 18) Segregeren 19) Separeren 20) Splitsen 21)

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
2 uur geleden zei thom:

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Tja, het is een zeer moeilijke vraag; Wáár o waar zou Die wezen.. :-)

Aangezien het christelijk geloof een variëteit aan richtingen en dogma's heeft, waarbij er een groot verschil tussen ons is, en dat jou manier van discussiëren mij niet interesseert, alsmede dat mijn conversaties jou amper tevreden stellen, acht ik het zinloos om met je te blijven discussiëren.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Ricky Tjin:

Er staat ook niet voor niets dat Jezus Christus het Woord is, dat er den beginne was, en dat Hij bij God was en dat Hij Zelf God was. Alle dingen Zijn door Jezus Christus, Die het Woord is, tot hun bestaan gekomen, en zonder Hem is geen ding dat bestaat tot zijn bestaan gekomen. Jezus Christus, Het Woord Die God is, is hét vlees geworden Woord, Die incarneerde en de gedaante van een mens aannam (Johannes 1:1-14), om de Schriften en de profetieën te vervullen.

Inderdaad. Hoe mystiek ook, is dit de beste omschrijving omtrent de afkomst van Jezus, voor Hij hier op aarde kwam. Het Levende Woord van de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-9-2020 om 22:49 zei Bastiaan73:

Ze tonen aan wat het begrip inhoudt. Dat er geen letterlijk vers in de Bijbel staat à la

'God den Vader ende Jezus den Zoon hebben synergie met elkander.'

klopt. Maar je zou ook tussen de regels door kunnen proberen te lezen.

Bij de doop in de Jordaan staat de Zoon in het water, de Heilige Geest daalt neer en de Vader spreekt.  Als dat geen synergie is. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites