Spring naar bijdragen

Zijn wij (niet) allen broeders?


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Mohawk:

Hoe God mij ziet dat weet ik wel, net zoals God jou ziet. Dus voor mij is het niet van belang hoe God mij ziet. Voor mij is alleen van belang hoe ik jou zie en hoe ik mezelf zie. Kan ik mijzelf en jou recht in de ogen kijken als al mijn woorden op een weegschaal woorden gelegd? Hoe zal de balans dan uitvallen? Ik weet mij heel goed duizenden woorden te herinneren waarbij ik in mijn hoogmoed hoog van de toren blies. Zullen mijn liefdevolle woorden wel genoeg gewicht in de schaal leggen om in mijn voordeel uit pakken? Daar hoef ik niet lang over na te denken, het antwoord is nee! Bij lange na niet genoeg! En daarom mag ik mij gelukkig prijzen dat Jezus mij verlost heeft door zijn bloed. Wat een buitengewoon smartelijk offer van Hem heeft geëist. Dus wie zou ik mij dan wel verbeelden te zijn? Ik zou mezelf nooit meer in de ogen kunnen kijken maar in die van Jezus wel. Daarom wil ik op Hem lijken en volg ik Hem na. Daarom wil ik dat Hij in mij is! Maar mijn kruis is mij nog opgelegd en ik heb nog een lange weg te gaan. Daarom zal ik mij niet eerder oprichten dan op het moment dat mijn Verlosser het kruis van me afneemt. Bij de verlossing van mijn lichaam, als mijn taak als kruisdrager en lichtdrager is volbracht.

Oké, ik snap het. Ik las ook eens dat Jezus voor één zonde stierf en dat is dat we Hem de rug hebben toegekeerd. Daardoor stierfen wij en Jezus moest ons dan ook tot leven wekken. 

Verder las ik net in Dudde dat we gelukzalig zijn als we na ons sterven hier bij Hem komen. Daarvoor kennen we dat geluk nog niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je gelooft dat Adam en Eva iedereen zijn of haar overoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverovergrootvader en -moeder zijn,

Je begrijpt mij verkeerd. Zonder Gods hulp zou het worstelen zinloos zijn en niets anders dan ijdelheid en hoogmoed. Ik heb mij lang geleden aan God overgegeven en wat ik nu schrijf is het resultaat d

In Mattheus 12 staat een boel omtrent dit onderwerp. Dat hoofdstuk bestaat voornamelijk uit Jezus die valse leer weerlegt, oftewel ware gerechtigheid verkondigd, om vervolgers te eindigen met wie nu w

34 minuten geleden zei Gaitema:

Oké, ik snap het. Ik las ook eens dat Jezus voor één zonde stierf en dat is dat we Hem de rug hebben toegekeerd. Daardoor stierfen wij en Jezus moest ons dan ook tot leven wekken. 

Verder las ik net in Dudde dat we gelukzalig zijn als we na ons sterven hier bij Hem komen. Daarvoor kennen we dat geluk nog niet.

 

De zonde waarvoor Jezus het offer bracht was de hoofdzonde, dat wij als volmaakt uit God geschapen geesten, uit vrije wil, de Liefde hebben afgewezen, omdat wij in onze hoogmoed geen liefde dachten nodig te hebben.

Maar juist vanwege de vloek van de harde woorden, die God over het gevallen geestelijke heeft uitgesproken, moest er van God uit ook een offer uit liefde worden gebracht om deze vloek op te heffen. En daarom heeft de Liefde zelf zich belichaamd in de mens Jezus. De ziel die zich in de mens Jezus heeft belichaamd was de eerstgeboren Zoon, de eerste lichtgeest of engel, die door de wil van Lucifer uit de kracht van de Vader was geboren. Hij heeft Zijn vader uit liefde aangeboden een opnamevat te vormen op aarde, zodat de Vader zelf in Hem aanwezig kon zijn. Zo hebben dan de Vader en de Zoon beide het offer aan het kruis voor de wereld gebracht uit liefde, en heeft de Vader, die voor alle uit Zijn kracht geschapen geesten onzichtbaar was, zichzelf zichtbaar gemaakt in de mens Jezus. Zodat het excuus van de zondeval, dat wij de Vader niet konden zien, teniet is gedaan en wij nu de Vader kunnen zien in Jezus Christus. Die de almachtige God van hemel en aarde is. Voor wie eens iedere knie zich zal buigen, ook de knie van Lucifer. Omdat de Liefde de werkzame kracht is die alles overwint. Het Licht dat de duisternis verdrijft.

Wij hebben een God die Liefde is, en die geduldig op ieder van ons wacht. Want voor God geldt geen tijd. Voor God is verleden, heden en toekomst tegenwoordige tijd. Dus wij bepalen zelf hoe lang wij erover doen voor we onze knie buigen voor Jezus! En er zijn nog eeuwigheden te gaan voordat het doel met ons allemaal is bereikt, waarop Jeruzalem, de heilige stad van God, de stad van vrede, pas een realiteit is en het echte leven in gelukzaligheid met God begint. Pas als iedereen weer uit vrije wil is teruggekeerd naar huis!

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je. Ik laat alles eens bezinken. Kwam tot ontdekking dat ik misschien nog te veel trots had om op te geven. Mijn vrouw zei:"in de bijbel staat dat we als een stofje op de weegschaal en een druppel op een emmer zijn". Toen ik me dat eigen gemaakt had, zei ze: "in de bijbel staat: 'wie denkt dat die iets is moet niets worden."

Toen dacht ik: 'nu ben ik helemaal niets meer.' Ik had het over mijn trots, waarop ze zei: "Ja, je voelt je daarom heel snel gekwetst en dan ben je echt een... " Ik zei "ellendeling? Straks heeft die man nog gelijk ook. Hoe moet ik nu nog God benaderen?"

Als een kind, dacht ik toen. Als een kind naar Zijn Vader 

 

4 minuten geleden zei Mohawk:

Pfff .., het is wel erg serieus allemaal .., kent iemand van jullie een goeie mop?

Tijd om het te laten bezinken 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké dan weet ik wel een mop.

Ik zat laatst op een boomstam in het bos mijn zonden te overdenken hoor ik in de verte gezang. Het klonk vrolijk en uitbundig maar ik kon het niet verstaan. Het gezang kwam steeds dichterbij en ja hoor, ik kon het verstaan. "Wij hebben toverkracht, wij hebben toverkracht en zijn sterk in zijn naam .., wij hebben toverkracht en zijn sterk in zijn naam." Verwonderd wacht ik af en warempel, er komt een hele groep kaboutertjes de bocht van het bospad ingelopen. Ze zijn vrolijk en dansen en kloppen elkaar goedmoedig op de schouder en lachen wat af. "Wij hebben toverkracht, wij hebben toverkracht en zijn sterk in zijn naam." Al zingend en lachend verdwijnen zij weer uit beeld en ik blijf verwonderd achter. Wat een raar gezelschap.

Na een minuut of tien zie ik een verfomfaaid kaboutertje de bocht van het bospad in komen lopen, of liever gezegd struikelen. Het snikt en het huilt en valt steeds op de grond. Ik loop naar het kaboutertje toe en zie dat het een meisje is. Ik pak haar op en neem haar mee naar de boomstam. Nadat ze uitgesnottert is vraag ik haar: "waarom huil je zo, er komt hier net een hele groep dansende en zingende kaboutertjes langs en die zijn heel erg vrolijk?" Waarop het arme schepsel weer in huilen uitbarst. Ik denk wat een jankebalk, dat ik daar mijn tijd aan besteed. In een laatste poging om haar te kalmeren vraag ik: "hoe heet je dan?" En tussen het snikken door zegt ze: "ik heet To", en barst weer in janken uit.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké .., nog eentje dan ...:

Laatst, een gewone werkdag op kantoor, zit ik me weer op te winden over die muts van een collega van mij. Ze probeert in een goed daglicht te staan bij de grote baas en bedient hem op zijn wenken. Zo ook nu weer ging ze hem koffie brengen met een zelfgebakken appeltaart en een bus slagroom. Ze bleef opvallend lang weg en toen ze het kantoor van de baas uitkwam trok ze nog gauw haar bloesje en rokje recht. Zelfgenoegzaam kwam ze tegenover me zitten en had er duidelijk plezier in.

Ik kijk haar een tijdje aan en zeg: "er zit iets op je wang", waarop ze meteen van kleur verschiet en snel over beide wangen begint te wrijven. "Is het weg?" vraagt ze verschrikt. Ik zeg: "nee joh ..., aan de binnenkant van je wang".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor ..., nou heb ik het gedaan .., de moppentrommel geopend.

Ben ik laatst in stille overdenking langs de IJssel aan het lopen zie ik een man staan, in het water. Er staat een groepje mensen omheen te dansen, ze zingen en klappen in hun handen en zijn blij. De man kijkt met een voldane glimlach rond en wacht op het grote moment waarop zijn redding in het water plaats gaat vinden. Hij kijkt met verheven blik omhoog en de omstanders juichen hem toe.

Dan verschijnt er ineens een duif in de lucht. De duif cirkelt een paar keer om het gezelschap heen en land dan op het hoofd van de man en zegt; "ik roekoe, je stinkt" de duif schijt op het hoofd van de man en deze valt terstond van schrik achterover in het water, onder luid gejuich van de omstanders, die denken het wonder van verlossing te hebben gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Gaitema:
Op 8-5-2021 om 08:22 zei Dat beloof ik:

Zijn er nu mensen die de zondeval wel meemaakt hebben dan? Haar bewering raakt dus kant noch wal. 

Ze heeft het over het "hiervoormaals". Voor we op de aarde kwamen. Het klassieke christendom gaat er van uit dat die er niet was, maar zij wel. We waren er al voor we op aarde geboren werden

Bij moeder in de baarmoeder ja,  maar verder terug gaat dat niet. 

11 uur geleden zei Mohawk:

De zonde waarvoor Jezus het offer bracht was de hoofdzonde, dat wij als volmaakt uit God geschapen geesten, uit vrije wil, de Liefde hebben afgewezen, omdat wij in onze hoogmoed geen liefde dachten nodig te hebben

In Genesis staat toch echt alleen maar dat er een stuk fruit werd gegeten uit een boom waar ze niet aan mochten komen. Meer dan dat staat er echt niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Bij moeder in de baarmoeder ja,  maar verder terug gaat dat niet. 

Dan praat je over het lichaam. Bertha Dudde was niet de enige die had over een leven voor dit leven. Zo las ik het ook eens in een bijna dood ervaringsverhaal dat onze geesten vele malen ouder zijn dan ons lichaam en we bewust voor dit aardse leven vooraf gekozen hebben. De herinnering eraan is ons ontnomen, om deze fase beter te kunnen doorlopen.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In Genesis staat toch echt alleen maar dat er een stuk fruit werd gegeten uit een boom waar ze niet aan mochten komen. Meer dan dat staat er echt niet. 

De schrijver van het boek genesis drukte zich gewoon netjes uit. Die vrucht betreft de voortplanting zonder zegen. Ofwel, neuken zonder liefde. Dus je nageslacht onder een vloek brengen, als er alleen uit eigenliefde wordt geneukt. Maarja, dat durfde hij niet op te schrijven dus heeft hij er een gelijkenis van gemaakt. De boom van het eeuwige leven is de voortplanting uit liefde, waar de zegen van God op rust in de vrucht. Voortplanting uit eigenliefde brengt de dood voort, want er rust geen zegen op deze vrucht.

10 minuten geleden zei Gaitema:

Dan praat je over het lichaam. Bertha Dudde was niet de enige die had over een leven voor dit leven. Zo las ik het ook eens in een bijna dood ervaringsverhaal dat onze geesten vele malen ouder zijn dan ons lichaam en we bewust voor dit aardse leven vooraf gekozen hebben. De herinnering eraan is ons ontnomen, om deze fase beter te kunnen doorlopen.

 

Ook in de Bijbel wordt deze fase vóór de schepping van hemel en aarde beschreven. En wel in de val van Lucifer en de volmaakt geschapen geesten. Maar zoals ik al eerder schreef, als je wat er staat geschreven in de Bijbel niet op jezelf betrekt word je er geen steek wijzer van.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

11 minuten geleden zei Mohawk:

Ook in de Bijbel wordt deze fase vóór de schepping van hemel en aarde beschreven. En wel in de val van Lucifer en de volmaakt geschapen geesten. Maar zoals ik al eerder schreef, als je wat er staat geschreven in de Bijbel niet op jezelf betrekt word je er geen steek wijzer van.

Waar staat dat ook weer? Lijkt me goed om te lezen. 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Gaitema:

 

Waar staat dat ook weer? Lijkt me goed om te lezen. 🙂

"12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! 13 En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; 14 Ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. 15 Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. 16 Wie u zien, beschouwen u, letten op u: Is dit de man, die de aarde deed sidderen, die koninkrijken deed beven; 17 Die de wereld tot een woestijn maakte en haar steden afbrak; die zijn gevangenen niet naar huis liet keren? 18 De koningen der volken liggen allen met ere, ieder in zijn woning, 19 Maar gij zijt weggeworpen, ver van uw graf, als een verafschuwde scheut, overdekt met verslagenen die door het zwaard doorboord zijn, die neerdalen naar de stenen der groeve als een weggetrapt aas. 20 Gij wordt met hen niet in een graf verenigd, omdat gij uw land te gronde hebt gericht, uw volk gedood. Nimmer wordt het nageslacht der boosdoeners genoemd.  21 Maakt voor zijn zonen een slachtbank gereed om de ongerechtigheid van hun vaderen; opdat zij niet opstaan en de aarde in bezit nemen en het oppervlak der wereld vullen met steden. 22 Zo sta Ik tegen hen op, luidt het woord van de Here der heerscharen, en Ik roei van Babel uit naam en rest, telg en spruit, luidt het woord des Heren. 23 En Ik zal het maken tot een bezit van roerdompen en tot waterpoelen, en Ik zal het wegbezemen met de bezem der verdelging, luidt het woord van de Here der heerscharen. 24 De Here der heerscharen heeft gezworen: Voorwaar, zoals Ik gedacht heb, zo zal het geschieden, en zoals Ik besloten heb, zal het tot stand komen: 25 Ik ga Assur in mijn land verbreken en het op mijn bergen vertreden; dan zal zijn juk van hen worden weggenomen en weggenomen de last van hun schouder. 26 Dit is het besluit dat gemaakt is over de ganse aarde, en dit is de hand die uitgestrekt is over alle volken. 27 Want de Here der heerscharen heeft een besluit genomen; wie zal het verijdelen? En zijn hand is uitgestrekt; wie zal haar afwenden? 28 In het sterfjaar van koning Achaz kwam deze Godsspraak: 29 Verheug u niet, gij gans Filistea, omdat de roede die u sloeg, verbroken is want uit de wortel der slang zal een adder voortkomen en haar vrucht zal een vliegende draak zijn. 30 Dan weiden de eerstgeborenen der geringen en de armen legeren zich veilig, maar uw wortel doe Ik van honger sterven en uw overblijfsel zal hij doden. 31 Jammer, gij poort; schreeuw, gij stad; sidder, gij gans Filistea! Want uit het noorden komt rook en in de gelederen blijft niemand achter. 32 Wat zal men dan de gezanten des volks antwoorden? Dat de Here Sion gegrondvest heeft en dat daarin de ellendigen van zijn volk zullen schuilen."

Dit gaat over ons, over onze oorsprong en over onze val, wat de reden is van onze belichaming als mens op aarde ...

Het zijn deze harde woorden waarvoor een offer in liefde moest worden gebracht, door de eeuwige Liefde zelf. Zodat deze vloek wordt opgeheven, als dit liefdeoffer wordt aanvaard en de mens uit vrije wil het getal van het beest in zichzelf omdraait, in navolging van Jezus, die heeft laten zien hoe wij deze vloek over ons op kunnen heffen, als wij ons uit vrije wil omvormen tot liefde. Maar dat er een slachtbank gereed is gemaakt voor de rest van de godenzonen, en deze worden weggebezemt met de bezem der verdelging, staat vast.

(Jesaja 14:12-32)

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Dan praat je over het lichaam. Bertha Dudde was niet de enige die had over een leven voor dit leven. Zo las ik het ook eens in een bijna dood ervaringsverhaal dat onze geesten vele malen ouder zijn dan ons lichaam en we bewust voor dit aardse leven vooraf gekozen hebben. De herinnering eraan is ons ontnomen, om deze fase beter te kunnen doorlopen.

 

Dat is je reinste onzin. Als de herinnering er aan ons is ontnomen, kun je dus ook niet weten dat het zo is.

1 uur geleden zei Mohawk:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

In Genesis staat toch echt alleen maar dat er een stuk fruit werd gegeten uit een boom waar ze niet aan mochten komen. Meer dan dat staat er echt niet. 

De schrijver van het boek genesis drukte zich gewoon netjes uit

En dat is zo omdat ....?
Wat je schrijft is een verzinsel dat nergens op is gebaseerd.
Dan kun je er 'gewoon' bij schrijven, ook dat maakt niet dat het zo is. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is je reinste onzin. Als de herinnering er aan ons is ontnomen, kunt je dus ook niet weten dat het zo is.

Daarom heeft God dat aan ons geopenbaard in Zijn woord.

Beste Dat Beloof Ik, maak je los van de stupide kerkleer die je op de mouw is gespeld. Word een zwaardvechter en verdiep je in Gods woord. Besteed niet al je tijd aan berichten plaatsen op dit forum, er ligt een schat aan openbaringen op je te wachten. Zorg ervoor dat je niet weggebezemt wordt! Ga lezen en word een zwaardvechter voor de waarheid.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

"19 Maar gij zijt weggeworpen, ver van uw graf, als een verafschuwde scheut, overdekt met verslagenen die door het zwaard doorboord zijn, die neerdalen naar de stenen der groeve als een weggetrapt aas."

Ook in deze context is het zwaard het Woord.

Wie van ons zal een verslagene zijn, die door het Woord doorboord wordt? En in de steenlagen van de aarde zal worden weggetrapt als aas?

"21 Maakt voor zijn zonen een slachtbank gereed om de ongerechtigheid van hun vaderen; opdat zij niet opstaan en de aarde in bezit nemen en het oppervlak der wereld vullen met steden."

Wie belandt op de slachtbank en wordt van zijn vrijheid beroofd? Zodat zijn nageslacht de aarde niet in bezit zal nemen en de wereld zal vullen met steden, waarmee in deze context het universum wordt bedoeld.

Ieder mens die het teken van de antichrist in zich draagt: "600 = eigenliefde, 60 = naastenliefde, 6 = liefde voor God", zal worden weggetrapt als aas en in de steenlagen van de aarde worden verbannen.

Dus bepaal dan aan de hand van dit getal zelf het lot wat je te wachten staat.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat is zo omdat ....?
Wat je schrijft is een verzinsel dat nergens op is gebaseerd.
Dan kun je er 'gewoon' bij schrijven, ook dat maakt niet dat het zo is. 

Als jij graag een koe wil blijven ben je daar vrij in. Van mij mag jij best een koe zijn. Waarom zou ik jou in je vrijheid willen beperken? Je hoeft ook niet voor waar aan te nemen wat ik schrijf, doe lekker je ding.

Misschien heb ik me in jou vergist en ben je geen strijder voor de waarheid. Misschien ben je een gewillige slaaf van satan, die jou de missie heeft gegeven op dit forum ieder waardevol gesprek te saboteren. Wie zal het zeggen?

Om te voorkomen dat ik nog hardere woorden ga gebruiken en je voortijdig met het zwaard doorboor, ga ik mijn tijd weer aan iets anders besteden. Ik kom binnenkort wel weer een keer aanwaaien om te zien of dit topic in broederlijke naastenliefde is voortgezet, of niet. Ik ben heel benieuwd. Maar voor nu, Gods zegen aan allen in Jezus naam.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is je reinste onzin. Als de herinnering er aan ons is ontnomen, kun je dus ook niet weten dat het zo is.

Wel als Jezus het een mens zegt en dat is dus het geval in zo'n bijna dood ervaring. Alleen een levende herinnering eraan is er niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mohawk:

Daarom heeft God dat aan ons geopenbaard in Zijn woord.

Beste Dat Beloof Ik, maak je los van de stupide kerkleer die je op de mouw is gespeld. Word een zwaardvechter en verdiep je in Gods woord. Besteed niet al je tijd aan berichten plaatsen op dit forum, er ligt een schat aan openbaringen op je te wachten. Zorg ervoor dat je niet weggebezemt wordt! Ga lezen en word een zwaardvechter voor de waarheid.

Aha, dus onze geesten leefden hiervoor ook al.
De herinnering daaraan is  gewist, want dat was nodig.
En we weten het toch omdat god het aan ons heeft geopenbaard in zijn woord.

.....

Je zou je natuurlijk dan moeten afvragen waar dat wissen van de herinnering dan voor nodig is.

.........
 

En jij durft nog te spreken over een stupide leer richting anderen ? 
Weg gebezemd zijn 2 woorden en met een d. 
Ga lezen en leer Nederlands.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Aha, dus onze geesten leefden hiervoor ook al.
De herinnering daaraan is  gewist, want dat was nodig.
En we weten het toch omdat god het aan ons heeft geopenbaard in zijn woord.

.....

Je zou je natuurlijk dan moeten afvragen waar dat wissen van de herinnering dan voor nodig is.

.........
 

En jij durft nog te spreken over een stupide leer richting anderen ? 
Weg gebezemd zijn 2 woorden en met een d. 
Ga lezen en leer Nederlands.

Dat laatste is niet van belang. Het idee van het weg wissen is omdat het er zo heerlijk en fantastisch is in de hemel en zo gruwelijk om in de diepste duisternis te zijn, dat een letterlijke herinnering ons zou belemmeren hier op aarde. Daarom herinneren mensen na een bijna doodervaring ook niet alles, want dan zou dit aardse verblijf als een tranendal aanvoelen. Zo is dat door Jezus overgebracht in woorden. Want woorden geven dergelijke ervaringen niet.

Ik kan jou zeggen, het voelt geweldig of fantastisch, maar het maakt pas indruk als je er zelf een herinnering aan had. 

En over geloof valt niet te twisten.

Ik haak ook af. Tot later! 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Op 12-9-2020 om 21:30 zei Hermanos2:

Ik hoop dat de titel van dit topic voor zich spreekt. Afhankelijk van welke kerk men bezoekt en welke leerstellingen men aanneemt, zijn niet allen die zich christen noemen ertoe bereidt elkaar broeder te noemen. Hoe denken christenen op dit forum daarover? Waar trekken jullie de grens? 

Ik noem niet zomaar iedereen broeder (of zuster).  De kinderen Gods herkennen elkander en hebben geen titel nodig om elkaar aan te spreken.  Zij zijn gezamenlijk het lichaam van Christus.

1 Korintiers 12:

Want een lichaam is één geheel, maar bestaat wel uit verschillende lichaamsdelen. Al die lichaamsdelen vormen samen één lichaam. Zo is het ook met Christus. Want we zijn allemaal in één Geest ondergedompeld, zodat we samen één Lichaam werden. Het maakt niet uit of we Joden zijn of van een ander volk zijn. Het maakt ook niet uit of we slaven zijn of vrije mensen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-9-2020 om 21:30 zei Hermanos2:

Ik hoop dat de titel van dit topic voor zich spreekt. Afhankelijk van welke kerk men bezoekt en welke leerstellingen men aanneemt, zijn niet allen die zich christen noemen ertoe bereidt elkaar broeder te noemen

Ik vraag me af of vrouwelijke christenen bereid zijn om zichzelf broeder te noemen.  Broeder Teresa i.p.v. Moeder Teresa.. klinkt imo helemaaaaaal niet.  😄

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Petra.:

Ik vraag me af of vrouwelijke christenen bereid zijn om zichzelf broeder te noemen.  Broeder Teresa i.p.v. Moeder Teresa.. klinkt imo helemaaaaaal niet.  😄

Hermanos kan broeders betekenen maar ook broeders en zusters. Dus ik heb rekening gehouden met mijn zusters in Christus. Inclusieve naam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid