Spring naar bijdragen

2de coronagolf op komst


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Dat is het punt, dat je de spot drijft op de juiste wijze, met de juiste persoon. Elia dreef de spot met de Baäl en de Baäl-profeten, zij dienden God niet. Maar aan de andere kant dienen we rekening te houden met onze zwakke broeders. Misschien zijn er Belgen op het forum (of te gast) voor wie het pijnlijk is, die moeilijk of niet voor zichzelf op kunnen komen. En in Romeinen staat om geen aanstoot te geven. Dus het moet wel tegen de juiste persoon gezegd worden. Maar dat er in Nederland (en België) een probleem is met "geen antwoord geven", daar ben ik het absoluut mee eens

Kun je iemand bespotten die iets aanbid dat geen waarde heeft, als men zoiets praktiseert is het dan fout zijn waarde gelijk te stellen aan datgene wat hij/zij aanbid?

Je zou denken dat diegene dat wil, want in Elia zijn geval kwam dit uit in het praktisch geval want zijn God deed alles en die van hun niet.

Het is een uitzonderlijk geval waarin God deze les leert, maar omwille van de waarheid om die te verkondigen kunnen wij beter omgaan en begaan in wijsheid.

Alhoewel ik het grapje van @Kaasjeskruid niet als spotten zie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nog een predikant die de plandemic tot in detail benadert. Nederlands ondertitteld. @antoon Hoor ook eens wat hij toe te voegen heeft aan de Daniël profetieën.  De globalistische Kabal ontm

Maart: 63.163 testen – 12.714 positief (20,13%) April: 175.509 testen – 30.808 positief (17,55%) Mei: 124.195 testen – 6.626 positief (5,34%) Juni: 251.956 testen – 3.335 positief (1,32%) Juli

Deze Spaanse arts wat een (h)eerlijke vent.  

Posted Images

17 uur geleden zei Plume:

In dit winkelcentrum in Brazilië worden de mensen geconditioneerd voor het teken van het beest. Om toegang tot de winkel te krijgen  dient men bij automatische scanapparaten de rechterhand of het voorhoofd te laten scannen, om de temperatuur te meten. 

Ook deze man slaat keiharde leugens uit. Openbaringen zegt dat er een chip wordt gepland in je voorhoofd of hand. Dat zegt deze man wel, dus hij liegt. De rest van zijn verhaal raakt trouwens ook kant noch wal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Openbaringen zegt dat er een chip wordt gepland in je voorhoofd of hand. Dat zegt deze man wel, dus hij liegt.

Wat wordt het? Voor iemand die altijd de ander fijntjes wijst op taalfouten, maak je er zelf wel een hele hoop hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://nieuwspaal.nl/kabinet-verhoogt-mondkapjesadvies-van-dringend-naar-heel-dringend/

Van dringend naar dwingend? Wat zeurt de minister nu toch over dringendheden. Alsof "vetdringend" de zaak veranderd. Het enige wat veranderd is mijn kijk op de minister die met populaire taal probeert een beroep te doen op emoties. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

https://nieuwspaal.nl/kabinet-verhoogt-mondkapjesadvies-van-dringend-naar-heel-dringend/

Van dringend naar dwingend? Wat zeurt de minister nu toch over dringendheden. Alsof "vetdringend" de zaak veranderd. Het enige wat veranderd is mijn kijk op de minister die met populaire taal probeert een beroep te doen op emoties. 

Ander nieuws op Nieuwspaal, minstens zo belangrijk:

https://nieuwspaal.nl/oermens-had-waarschijnlijk-al-smartphone/

https://nieuwspaal.nl/schelpen-aangespoeld-op-terschelling/

https://nieuwspaal.nl/alfred-hoempapa-overleden/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het volgende bewijs dat die smoelsnoerders, muilkorven en mondluiers niks uithalen. In België is het dragen van deze ondingen op veel plaatsen verplicht. Kijk zelf maar op de site van het Belgische RIVM. Toch stijgt hier net als in Spanje het aantal besmettingen.

https://www.nu.nl/buitenland/6082836/aantal-positieve-tests-in-belgie-stijgt-hard-vooral-in-brussel-en-wallonie.html?fbclid=IwAR2tzcuPy5_aW5hDOxJ95s5BOrdENQjVk7iBtykMqPqmkpOL4-RG8xksIrM

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-10-2020 om 12:55 zei Dat beloof ik:

We doen al duizenden jaren lang niets anders dan gebruikte lucht indademen.
Daarnaast zijn er meer zaken dat wettelijke eisen. Scholen mogen ook zelf regels stellen over allerlei zaken en hebben dat al altijd gedaan. Nu ze het over mondkapjes doen is dat ineens een probleem en mag je als ouder weigeren ?  

Zie de link: https://niburu.co/binnenland/15574-succes-in-mondkapjesstrijd-tegen-scholen

Link naar bericht
Deel via andere websites

HEMEL WAARSCHUWT KERKGANGERS STAPHORST: “MET CORONA KOM JE ER NIET IN”

De Hersteld Hervormde Kerk Staphorst stelt geen maximum aan het aantal bezoekers per kerkdienst. Ook wordt het dragen van een mondkapje niet verplicht. De kerk gaat hiermee opnieuw in tegen de adviezen, terwijl in Staphorst toch al relatief veel mensen besmet zijn.

Vorige week zorgden massale kerkdiensten in Staphorst nog voor veel ophef. Toch is de kerk niet van plan om het aantal kerkgangers te beperken tot 30. Van boven klinkt wel een waarschuwing: gelovigen die aan het coronavirus overlijden, hoeven voorlopig niet te rekenen op een plekje in de hemel.

“We moeten niet hebben dat er straks honderden coronapatiënten aan de poort staan”, laat men vanuit de hemel weten. “Ook wij hebben maatregelen genomen om te voorkomen dat het virus overslaat naar het hiernamaals. We vragen iedereen om aan de poort eerst de handen te ontsmetten. En als je koorts hebt, of hoest, kom je er sowieso niet in. Tot nu toe is hierboven nog niemand besmet en dat willen we graag zo houden.”

Bron: https://nieuwspaal.nl/hemel-waarschuwt-kerkgangers-staphorst-met-corona-kom-je-er-niet-in/

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Gaitema:

Als je iets wil zeggen  doe dat dan vooral. Maar niet: hier is de link, daar staat iets een zoek het maar uit.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Gaitema:
Op 7-10-2020 om 12:55 zei Dat beloof ik:

We doen al duizenden jaren lang niets anders dan gebruikte lucht indademen.
Daarnaast zijn er meer zaken dat wettelijke eisen. Scholen mogen ook zelf regels stellen over allerlei zaken en hebben dat al altijd gedaan. Nu ze het over mondkapjes doen is dat ineens een probleem en mag je als ouder weigeren ?  

Zie de link: https://niburu.co/binnenland/15574-succes-in-mondkapjesstrijd-tegen-scholen

@Gaitema over Niburu: zie https://hoax.fandom.com/nl/wiki/Niburu

Daar staat iets over Niburu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is al een flinke gedragsverandering te zien onder de muilkorfdragers. Ze voelen zich enorm goed, hoe braaf ze hun maskertje dragen en worden naar analogie met sommige boerkadragers steeds ongenaakbaarder. Daarnet moest ik even een vrij zwaar pakketje verzenden bij Bruna. Ik stond in de rij met dat grote zware pakket in twee handen, en een mandje want dat is verplicht. Bij Bruna staan stippen op de grond om ongeveer anderhalve meter aan te geven. Maar daar hoef je niet óp te gaan staan, die geven gewoon de afstand ongeveer aan, want het is geen anderhalve meter. Ik ben mijn hele leven al gewoon om andere mensen de ruimte te geven die ik zelf ook graag heb. Op een gegeven moment kreeg ik een flinke duw in mijn rug van de mand van de gemaskerde narcist achter mij. Ik keek om en hij “vroeg” (snauwde) of ik een stukje naar voren kon gaan.   Terwijl de mandjes op waren en er sowieso niemand de winkel nog in kon dus.  Bovendien was er minder dan anderhalve meter ruimte voor mij.  Maar de gemaskerde narcist ziet een bordje met een plaatje met een masker en hij ziet stippen op de grond. Dus hij zet een masker op en staat óp de stip en geen twintig centimeter ervoor.   Zijn ogen waren één bonk starheid, en ik dacht Plume jongen, jaag het jong nou maar niet  over de rooie. Dus ik zei “ja hoor”, en ging twintig centimeter naar voren. Een voetje. Nog niet eens, want zoveel ruimte was er nou ook weer niet. Vijf minuten later keek ik nog eens even om en keek recht in de starende gefrustreerde ogen van de gemaskerde narcist.  En ik dacht, daar staat nou een Dbi.  Ergens midden 50, een meter negentig ongeveer, een kale driftige kop, die zichzelf enorm goed vindt. 

En dan denk ik zo mijmerend filosoferend voor mij heen, strakjes als de weerhouder is weggenomen, dan komen een aantal van die narcisten toch nog tot het inzicht wat de mensheid is aangedaan, hoe ze zijn bedrogen door de elite.  En dan richten ze diezelfde drift op de elite die dan hun ondergrondse paleisjes binnen zijn gegaan.  Het zal me een schouwspel worden. 

Nou ben ik persoonlijk niet zo van de actiefilms. Ik ben meer iemand van natuurfilms. Hoewel dit soort figuren eigenlijk ook een soort natuurfilm opleveren. 

 

P.S. No offense to de kale mensen onder ons. Er zijn hele goedhartige bij. Maar het valt mij op dat gefrustreerde hardvochtige types vaak tot de kalen behoren.  Schijnt te maken te hebben met het testosteron.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Plume:

P.S. No offense to de kale mensen onder ons. Er zijn hele goedhartige bij. Maar het valt mij op dat gefrustreerde hardvochtige types vaak tot de kalen behoren.  Schijnt te maken te hebben met het testosteron.

Testosteron kan idd kaalheid veroorzaken. Maar iemand die reageert vanuit testosteron is niet perse hardvochtig hoor.

4 minuten geleden zei Plume:

Een masker opzetten en je voorganger in de rug duwen met je gedring....
 

Het was wel weer A B S U R D.  

Gewoon blijven staan waar je staat, allerbeste. Die kerel houdt zich niet aan de afstand, dan help ik hem daar ook even mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Testosteron kan idd kaalheid veroorzaken. Maar iemand die reageert vanuit testosteron is niet perse hardvochtig hoor.

Daar heb je strikt genomen enigszins gelijk in, maar er is wel een overlap, een relatie tussen de twee.
 

1. hardvochtig: een gewelddadig of gevoelloos karakter hebbend. 

Synoniemen: wreed,  wreedaardig,  barbaars,  gruwzaam

2. hardvochtig: wreed; van karakter 

Synoniemen: hard

3. hardvochtig: onbarmhartig; keihard; meedogenloos of onverbiddelijk; ongenadig; genadeloos; bikkelhard; meedogenloos; wreed 

Synoniemen: meedogenloos,  bikkelhard,  genadeloos,  onbarmhartig,  ongenadig, onmeedogend,  spijkerhard,  keihard

4. hardvochtig: zonder medelijden 

"Het hardvochtige optreden van de huurlingen leidde tot het ontstaan van een verzetsbeweging."

https://www.woordenboeken.nu/betekenis/nl/hardvochtig

Citaat

 

Bij mannen is agressiviteit en antisociaal gedrag gerelateerd aan het testosteronniveau. Deze relatie is in verschillende studies vastgesteld.[4][5]

Daarnaast blijkt agressief gedrag van gevangenen, zoals het overtreden van gevangenisregels, de betrokkenheid in gevechten en dominantie in de groep aan de testosteronspiegel gerelateerd.
 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Testosteron

 

 

16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Testosteron kan idd kaalheid veroorzaken. Maar iemand die reageert vanuit testosteron is niet perse hardvochtig hoor.

Gewoon blijven staan waar je staat, allerbeste. Die kerel houdt zich niet aan de afstand, dan help ik hem daar ook even mee.

Ik heb hem met mijn reactie ook geholpen.  Doordat ik vriendelijk bleef en een halve voet opschoof werd ie nog gefrustreerder, ofschoon ik dat niet zo deed om hem op stang te jagen.  Toen ik vijf minuten later omkeek zag ik dat zijn gestresste driftgehalte was gestegen.  Zo heeft hij de kans zichzelf zat te worden. :#

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Testosteron kan zorgen voor een explosieve reactie. Aan de andere kant zou je net zo hard kunnen beweren dat mannen met weinig testosteron emotionele wrakken kunnen worden met een gevoelsleven van een jojo. Daaruit kan ook weer agressieproblematiek ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

En ik dacht, daar staat nou een Dbi.  Ergens midden 50, een meter negentig ongeveer, een kale driftige kop, die zichzelf enorm goed vindt. 

Ik ben geen 1.90 en heb nog al mijn haar.
Wel ben ik inderdaad goed. Erg goed zelfs.

2 uur geleden zei Plume:

Een masker opzetten en je voorganger in de rug duwen met je gedring....
 

Het was wel weer A B S U R D.  

Dat zou ik nooit doen. Ik bedoel: wel een masker dragen uiteraard, want ik kom niet uit Staphorst.
Maar duwen, nee echt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van de site van de Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst 

Citaat

Aangezien er geen wetenschappelijk bewijs is over het nut van mondkapjes, is het de verantwoordelijkheid van de kerkgangers zelf of ze deze bij het in- en uitgaan willen dragen.

Dat is natuurlijk een gigantisch inkopper.
Vooruit dan maar:  Ach, als je er in gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Van de site van de Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst 

Dat is natuurlijk een gigantisch inkopper.
Vooruit dan maar:  Ach, als je er in gelooft.

Wees eerlijk, hoeveel Nederlanders dragen nu op dit moment in openbare ruimtes mondkapjes? Ik denk nog geen 30 procent. En dat stoort me eerlijk gezegd. Je hebt trouwens ook Nederlanders die beweren dat mondkapjes dodelijk zijn en zij die beweren dat door het vele aanraken het juist een smetbron voor bacteriën en Corona is. Dat laatste is ook maanden lang geroepen op tv.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Wees eerlijk, hoeveel Nederlanders dragen nu op dit moment in openbare ruimtes mondkapjes? Ik denk nog geen 30 procent. En dat stoort me eerlijk gezegd. Je hebt trouwens ook Nederlanders die beweren dat mindkapjes dodelijk zijn en zij die beweren dat door het vele aanraken het juist een smetbron voor bacteriën is. Dat laatste is ook maanden lang geroepen op tv.

Het rare is : men laat het over aan de kerkgangers zelf omdat er geen wetenschappelijk bewijs voor is.
Als het kerkbestuur dat als argument ziet, gaan ze nog een hoop problemen krijgen met zaken waar geen wetenschappelijk bewijs voor is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het rare is : men laat het over aan de kerkgangers zelf omdat er geen wetenschappelijk bewijs voor is.
Als het kerkbestuur dat als argument ziet, gaan ze nog een hoop problemen krijgen met zaken waar geen wetenschappelijk bewijs voor is.

Het zegt gewoon hoe het kerkbestuur er zelf over denkt. Ze vinden dat er onvoldoende bewijs is om mondkapjes te verplichten. 

Bij ons gaat niemand met mondkapjes naar de kerk trouwens en komen we met rond de 40 man samen. Zonder kinderen onder de 13 en mensen met taken in de kerk zitten we beneden de 30.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Gaitema:

Het zegt gewoon hoe het kerkbestuur er zelf over denkt. Ze vinden dat er onvoldoende bewijs is om mondkapjes te verplichten. 

Bij ons gaat niemand met mondkapjes naar de kerk trouwens en komen we met rond de 40 man samen. Zonder kinderen onder de 13 en mensen met taken in de kerk zitten we beneden de 30.

Begrijp je wel waar @Dat beloof ik het over heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid