Spring naar bijdragen

2de coronagolf op komst


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei thom:

Precies Tomega, haal dan niet het zogenaamde gros van de christenen erbij, alsof je daarmee sterker staat.

Je draait. Al was er één, die zou kunnen worden misleid, dan is het nuttig en nodig dat je je werkelijke lijn en richting ferm uitspreekt en uitstraalt; want dat is wat licht doet. Maar in dit geval is het niet één, maar is het een bijbel en een leer en een ontzaggelijke groep van min of meer welwillend en min of meer trouw zoekende volgers. En jij.
Vandaar dat ik je vraag: waarom heimelijk, als je staat in het licht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nog een predikant die de plandemic tot in detail benadert. Nederlands ondertitteld. @antoon Hoor ook eens wat hij toe te voegen heeft aan de Daniël profetieën.  De globalistische Kabal ontm

Maart: 63.163 testen – 12.714 positief (20,13%) April: 175.509 testen – 30.808 positief (17,55%) Mei: 124.195 testen – 6.626 positief (5,34%) Juni: 251.956 testen – 3.335 positief (1,32%) Juli

Deze Spaanse arts wat een (h)eerlijke vent.  

Posted Images

5 minuten geleden zei Tomega:

Je draait. Al was er één, die zou kunnen worden misleid, dan is het nuttig en nodig dat je je werkelijke lijn en richting ferm uitspreekt en uitstraalt; want dat is wat licht doet. Maar in dit geval is het niet één, maar is het een bijbel en een leer en een ontzaggelijke groep van min of meer welwillend en min of meer trouw zoekende volgers. En jij.
Vandaar dat ik je vraag: waarom heimelijk, als je staat in het licht?

Je beschuldigt mij voor van alles, maar waarom doe je dat?

Ik schrijf waar ik voor sta, al jaren.

Draaien doe je zelf, en verschuilen achter onduidelijke regels van aan elkaar gefratste taal en groepen.

Mij oproepen te gaan staan vanuit de mist?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is niet een kwestie van leergeschil, maar een kwestie van Godslastering.

Christus spreekt in een zekere lijn van getuigenissen over zichzelf consequent over de mensenzoon of de zoon des mensen, Dat is onmiskenbaar in de hoedanigheid van Christus als mens, en van wat een mens kan zijn en overkomen. Kan ook niet anders, want Christus is (moet zijn) geboren als mens.
In een heel andere lijn zijn de getuigenissen van Christus als Gods Zoon, en Christus als God.  dat is een lijn van verborgenheid die openbaar wordt, maar waarvan Christus tegen Petrus zegt: dit heeft een mens jou niet gepenbaard, maar dit heeft God zelf jou geopenbaard. Dat is dus iets van verdieping en begrip en inzicht.

Tegenover de mensen en farizeeërs zegt Christus dan: als u het dan niet gelooft om mijn getuigenis dat ik de zoon van God ben, doe het dan geloven om de werken die ik onder u gedaan heb. Opnieuw is de verborgenheid aan de orde, en vraagt Christus om dat wonderlijke en verborgene niet in te slikken als te groot tot verslikking, maar om dan een stap terug te doen, tot het niveau dat je wel begrijpt en kent en van onderkend dat het zeker waar en uit God is. Het meerdere komt dan wel of niet te gelegener tijd. Deze benadering is hier letterlijk te beschouwen als: om Christus' wil.

Vergelijk het met de kinderdoop: waar het kind wordt gedoopt, daar komt als vanzelf een belijdenis, en waar het kind niet wordt gedoopt komt als vanzelf een opdragen: beide leren onderkennen dat God aan het werk is in bijzonderheid.
Zo ook Christus als verlosser: waar Christus niet als God wordt benoemd, daar krijgt Hij de hoogste titel in de hemel, zelfs nog hoger dan die van Maria, de gedoodverfde koningin. En waar Christus als God hoog wordt verheven boven heel de schepping, daar wordt evengoed zijn zwakheid en zijn aanvechten beleden. Wat van God niet kan. En dat alles tezamen toont ons, dat wij er maar lelijk bij staan te kijken naar elkaar en naar onszelf, terwijl de engelen verzuchtend zich afvragen of er ooit nog iets goeds zal voortkomen uit dit kluwen ongeregeld dat zichzelf zo nadrukkelijk identificeert met en verwijdert van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Tomega:

Vergelijk het met de kinderdoop: waar het kind wordt gedoopt, daar komt als vanzelf een belijdenis, en waar het kind niet wordt gedoopt komt als vanzelf een opdragen: beide leren onderkennen dat God aan het werk is in bijzonderheid.
Zo ook Christus als verlosser: waar Christus niet als God wordt benoemd, daar krijgt Hij de hoogste titel in de hemel, zelfs nog hoger dan die van Maria, de gedoodverfde koningin. En waar Christus als God hoog wordt verheven boven heel de schepping, daar wordt evengoed zijn zwakheid en zijn aanvechten beleden. Wat van God niet kan. En dat alles tezamen toont ons, dat wij er maar lelijk bij staan te kijken naar elkaar en naar onszelf, terwijl de engelen verzuchtend zich afvragen of er ooit nog iets goeds zal voortkomen uit dit kluwen ongeregeld dat zichzelf zo nadrukkelijk identificeert met en verwijdert van God.

De doop is geen vereiste om zalig te worden. Geloof in de Drie-Enige God wel. De tweede vraag die daar aan dopelingen wordt gesteld:

Begrijp je dat je opdracht en doop je identificeren als een van Jehovah’s getuigen, verbonden met Gods door de geest geleide organisatie?

Door je te laten dopen bij de JG draag je je op aan Jehovah (niet aan Christus), laat je zien dat je een JG bent (maar dan wel in de zin als lid van…) en dat je verbonden met “Gods door de geest geleide organisatie”. Het lijkt mij duidelijk dat dit niet de doop is zoals we in de Bijbel tegenkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei thom:

Ik schrijf waar ik voor sta, al jaren.

Prima, voor wie je kent zal dat genoeg zijn. Maar dat is indirect en onvolkomen licht, voor wat ook naar jouw maatstaven duisternis is.

14 minuten geleden zei thom:

waarom doe je dat?

Sorry, als ik de enige ben die zich verbaasd over de bijzonderheden van je leer, dan ligt het zodanig classificeren aan mij, en ben ik je excuses verschuldigd. Niet voor wat ik vind, maar wel voor zo breeduit brengen. Maar het antwoord is, dat ik het doe omdat ik het ongerijmd vindt dat iemand als jij die zo onmiskenbaar zich identificeert met licht en met afstand nemen van de oude mens, toch een zo sterk profiel heeft van verborgenheden in dubbele bodems die m.i. veelmeer kenmerkend zijn voor de mens die je zou moeten willen loslaten en voor de duisternis die je zou moeten willen mijden. Dat is natuurlijk maar mijn perceptie, en hoe minder je eenduidig spreekt over wat ik  van je meet en krijg, hoe meer ik de behoefte krijg om het zo nu en dan te benoemen. Je hebt er dus wel degelijk een belangrijke rol en plaats in. Waar jij helder bent, hoef ik niet iets te benoemen of dunnetjes over te doen. Maar; ik kan het ook verkeerd zien en de dwalende zijn. Wat ik dan ook weer niet erg waarschijnlijk vind. Maar in dat geval is opnieuw aan de orde dat jij mij in het licht plaatst waarin ik sta, of beter gezegd: dat jij het licht laat schijnen over wat daadwerkelijk onmiskenbaar uit God is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Tomega:

Waar jij helder bent, hoef ik niet iets te benoemen of dunnetjes over te doen. Maar; ik kan het ook verkeerd zien en de dwalende zijn. Wat ik dan ook weer niet erg waarschijnlijk vind. Maar in dat geval is opnieuw aan de orde dat jij mij in het licht plaatst waarin ik sta, of beter gezegd: dat jij het licht laat schijnen over wat daadwerkelijk onmiskenbaar uit God is. 

Wat uit God is, en tot God gaat is Geest.

En Geest is niet het dogma van alle kerken.

Het dogma plaatst Jezus Christus buiten het lichaam, wat ik al schreef, het verwachtingsvolle patroon van dat Hij uit de hemel komen zal.. eens.. waar Hij in verdwenen is.

Geest is het, die Hem in de mens plaatst.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Tomega:

Sorry, als ik de enige ben die zich verbaasd over de bijzonderheden van je leer, dan ligt het zodanig classificeren aan mij, en ben ik je excuses verschuldigd.

Je bent niet de enige, ik vermoed dat je dit best weet. Ik laat dat robbertje echter aan jou over, want mij ontbreekt het geduld atm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Door je te laten dopen bij de JG draag je je op aan Jehovah (niet aan Christus), laat je zien dat je een JG bent (maar dan wel in de zin als lid van…) en dat je verbonden met “Gods door de geest geleide organisatie”.

De satan heeft geen loze losse eindjes in zijn handen om God te plagen en de mens schuldig te stellen: er zijn drie vormen van gezag van God. De eerste is het apostolische gezag, het tweede is het eeuwige woord, en het derde is de kracht door de heilige Geest. De satan is erin geslaagd om mensen te verbinden als bewakers en wachters aan elk van die vormen van gezag; zodat never nooit niet de delen van de waarheid bijeen zullen zijn in één gezag van God. Toch gaan elk van die soorten van gezag in de wereld om met God alsof zij deze drie vormen van gezag in eigen beheer hebben. Dat wordt door de meesten van hen ook als dwingend normatief van godswege verplicht ervaren.

Daarom mag het geen verbazing wekken dat ook de Jehova's dat gezag claimen te belichamen. Hoewel dat ook geenszins zegt dat dat gezag niet kan dwalen en mistasten. Ik denk daarom dat je niet te gemakkelijk moet oordelen naar wat je voor ogen ziet. De satan houdt van dergelijke eenvoudigheden, en hij weet zich bij voorbaat verzekerd van zijn winst. Want de afstand tussen de zielen van gods kinderen die volgens God één zijn, is groter dan ten tijde van de babelonische spraakverwarring.

Lucas 18:6-9
En de Heere zeide: Hoort, wat de onrechtvaardige rechter zegt.
Zal God dan geen recht doen Zijn uitverkorenen, die dag en nacht tot Hem roepen,
hoewel Hij lankmoedig is over hen? Ik zeg u, dat Hij hun haastelijk recht doen zal.
Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

Daarom mag het geen verbazing wekken dat ook de Jehova's dat gezag claimen te belichamen. Hoewel dat ook geenszins zegt dat dat gezag niet kan dwalen en mistasten. Ik denk daarom dat je niet te gemakkelijk moet oordelen naar wat je voor ogen ziet. De satan houdt van dergelijke eenvoudigheden, en hij weet zich bij voorbaat verzekerd van zijn winst. Want de afstand tussen de zielen van gods kinderen die volgens God één zijn, is groter dan ten tijde van de babelonische spraakverwarring.

Satan behaalt geen winst als ik zeg dat JG geen christenen zijn. Daar reageert hij juist furieus op, want hij wil koste wat kost de Godslastering aanwezig doen zijn. Mensen die met allerlei eisen aan komen zetten voor het behoud, sta ik zeer wantrouwend tegenover en zijn zeker geen mensen waar ik geïdentificeerd mee wil worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
1 uur geleden zei Tomega:

Zeker. De katholieke kerk, de reformatorische kerken, de Jehova's getuigen. En ik.

Jehova's getuigen beschouw jij als christenen? Zij die Jezus niet erkennen als God stel jij gelijk met christenen?

JG erkent Jezus nu juist wel, maar dan wel in de hoedanigheid die in de geïnspireerde schrift staat, maar we hadden het over Corona

6 uur geleden zei Gaitema:
7 uur geleden zei antoon:

Blijkt weer dat er op alle fronten tegenstrijdige maatregelen zijn genomen waarbij geld een grote rol speelt, deze oorlog, want ik noem het oorlog is niet te winnen, waarschijnlijk worden regeerder als marionetten gebruikt door Satan, wat zal overgaan tot een echte oorlog en grote slachting op Armageddon 

Dat mag tegenwoordig niet meer gezegd worden, maar ik ben het grotendeels met je eens.

Ik weet het maar ik vind doodzwijgen of om de pot heen draaien niet de juiste weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Satan behaalt geen winst als ik zeg dat JG geen christenen zijn. Daar reageert hij juist furieus op, want hij wil koste wat kost de Godslastering aanwezig doen zijn. Mensen die met allerlei eisen aan komen zetten voor het behoud, sta ik zeer wantrouwend tegenover en zijn zeker geen mensen waar ik geïdentificeerd mee wil worden.

Dat zal zo zijn, ik bestrijd dat niet (Wie ben ik om Gods raad te doorzien? )Maar het is als een denkvrije die weet en ziet wat waarheid is voor God. Door het scherpe zicht op de waarheid, komt een ander aspect buiten beeld. De grootste lach rolt door de lagere gewesten als alle kinderen van God zich rijk rekenen in hun zalen en verlichtingen, terwijl zij die gelden als niet-christenen als enigen alle deuren en huizen bijlangs gaan om te getuigen van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Probeer het eens zo te zien: als er voldoende geloof en leer en prediking is, dan vallen de JG op met hun fouten. Maar waar alles verslapt en verwatert, daar wordt dat wat ongeschikt en onheilig is, op een plan gebracht waarin God ook genade aan hen bewijst. dat is namelijk hoe God steeds werkt: dat wat uit God is verbruit het, om zo genade mogelijk te maken voor wie niet uit God zijn. En wie weet of niet het toekomende moslimrijk moet worden bestreden door lieden als zij? Ineens komt genade voor geloof en wordt het verstand zonder kennis gesteld. De balans slaat door naar groepen en leren, die wij totaal onmogelijk en ongoddelijk achten, zoals eens de Joden met lede ogen toe moesten zien hoe de genade van God tot de heidenen ging, en van hun afgenomen werd. Zuiverder lijkt mij om vooral de eigen weg en richting zuiver te houden, en de genade van God niet na te gaan rekenen, want wie zichzelf rijk rekent met genade aan anderen bewezen, die valt uit zijn eigen genaderijk.

Dat gezegd hebbende, is des te belangrijker dat steeds helder is en blijft belicht, wat er mis is met een leer, vanuit het perspectief van degene die dat ziet. Alleen zo, kan er iets groeien van besef van verlorenheden. En door het opdelen in cellen en vakjes en kamers en huizen, verheerlijkt ieder het licht in eigen plaats, vergetende dat steeds als er ook maar iets wordt verlicht en verheerlijkt en verhoogd, dat relatief leidt tot een verlaging van iets anders. Zeldzaam is het volk en de leer die in alles volkomen is. En de kunst is om alles te benoemen, en tegelijk niet te zondigen, en tegelijk niet de liefde te verlaten, en tegelijk niet de genade van God te klein te rekenen. En daar gaat het altijd mis als in een geestelijke natuurwet: hoe meer er genade aan God wordt toegerekend, hoe meer wordt gemarchandeerd met het wees heilig want God is heilig. De genade van God in handen van gelovigen, wordt als koopwaar en handelswaar en aflaten om het heilige los te laten, en ook niet meer te willen en te wensen. Al die kamers en hokjes hebben dus tegelijk ook een nuttige en benodigde functie tot heiliging en verheerlijking. En op dit punt kun je spreken over het moeten slechten van de muren, en tegelijk over het moeten oprichten van muren. Het is niet in onze macht.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Tomega:

Probeer het eens zo te zien: als er voldoende geloof en leer en prediking is, dan vallen de JG op met hun fouten.

welke fouten vraag ik mij af, JG  neemt gewoon aan wat in de schrift staat, is dat fout volgens jou, maar open dan een topic hiet gaat het nu over de volksziekte Corona, als je het nog niet door had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Tomega:

Zeldzaam is het volk en de leer die in alles volkomen is. En de kunst is om alles te benoemen, en tegelijk niet te zondigen, en tegelijk niet de liefde te verlaten, en tegelijk niet de genade van God te klein te rekenen.

Daarom. Maar zeldzaam staat niet gelijk aan afwezig. Door alle pseudochristelijken te rekenen bij die groep, pleeg je zelf ook blasfemie. Dat benoem ik uit liefde voor hen die mogelijk worden verleid door de valse doctrines van buitenBijbelse uitleggers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Door alle pseudochristelijken te rekenen bij die groep, pleeg je zelf ook blasfemie.

Dat snap ik. Ik heb grote moeite om kort door een bocht te gaan, als het niet in woorden is van waarheid en zuiverheid. Wat je gerust ook mag vertalen met zoeken te gaan en te klimmen van elke berg van waarheid, ongeacht waar die heen voert. Dat is namelijk wat het geloof in licht en waarheid en een alomvatttende zekere eenheid leert. Daarmee laat ik veel liggen in elke bocht en ga ik te vaak met grote omhalen en bogen waar anderen rechte wegen voorstaan. Ik erken dat daarvoor een prijs wordt betaald. Maar het is de weg die ik meen te moeten gaan, en waarvan ik geloof dat die ook steeds openbaart wat hoogte en laagte is, en de weg vanaf daar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei antoon:

En dat maak jij uit, blij dat jij mijn leraar niet bent, ik heb een leraar die het kan weten Jezus himzelf, maar hier laat ik het erbij, ik voel mij niet geroepen om mijn broeders , hoeder te zijn op een forum

Toen Paulus zijn haar liet scheren omwille van de Joden in de tempel, toen bracht het hem geen zegen, maar werd hij opgebracht als een die de tempelregels had overtreden met Grieken. En toen Paulus in Athene zich beriep op de onbekende God die daar al werd geëerd, toen kreeg hij gehoor, maar het bracht hem hoon en spot als een die de doden weer levend zou kunnen maken. Toen Christus veel aanhangers kreeg, toen zocht Hij niet om dat bastion te consolideren, maar hij begon een zodanig harde rede over zijn vlees eten en zijn bloed drinken, dat de mensen afdropen, en zelfs de discipelen verbouwereerd moesten zeggen: Heer, waarheen zouden wij moeten gaan?

Daar zou je haast een regel kunnen zien, dat wie zich probeert als gelijke en als één te presenteren, eerder het tegenovergestelde bereikt, terwijl wie de leer hard en kernachtig snijdt ook daarin nieuw vlees en nieuw geest snijdt en bewerkt. Om die reden zou ik jou wel willen vragen (en inderdaad niet in dit topic s.v.p.) wat is het meest stotende aan de bijbelse leer zoals jij die ziet? Ik bedoel dus duidelijk niet alle winst en rijkdom, maar juist waarvan je weet dat dat het meest een breekpunt zal zijn. Ootmoed en openheid in overgave, oogst verdrukking en spot en hoon, tegelijk met genade en zegen en doorwerking van de heilige Geest. Doe je dat, dan oogst je inzicht en opening van deuren en wegen. Ik maak dat echt niet uit, en ben daarin ook niet bekwaam genoeg om te oordelen, wie in de waarheid is en wie de waarheid doet en wie de werken van barmhartigheid doet. Maar tegelijk zal van elk aspect bij eenieder van goede wil in zuivere woorden en daden, de waarheid en de de leer en de genade en de barmhartigheid, door haar eigen kinderen worden gekend en geëerd.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn schrijven is gericht aan christenen, die snappen prima wat er staat.

Ben ik volgens jou een christen dan? 

Maar los daarvan: God hoort toch ook gebeden, zonder dat je het hard op zegt?

Verder: zingen is twee keer bidden. We kunnen prima door te luisteren met je gedachten zingen. God is geen boeman die ons daarvoor straft.

6 uur geleden zei thom:

Mijns inziens is een Christen; Hij die de Geest heeft.

En wie kan dat zeggen van zichzelf.

Ik heb de Geest. Ik weet dat ik bij God hoor 🙂

 

3 uur geleden zei antoon:

Ik weet het maar ik vind doodzwijgen of om de pot heen draaien niet de juiste weg.

Zit wat in 🙂

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Ben ik volgens jou een christen dan?

Doet dat ter zake? Jij behoort overtuigt te zijn.

6 minuten geleden zei Gaitema:

Maar los daarvan: God hoort toch ook gebeden, zonder dat je het hard op zegt?

Verder: zingen is twee keer bidden. We kunnen prima door te luisteren met je gedachten zingen. God is geen boeman die ons daarvoor straft.

Het woord van Christus wone rijkelijk in u, in alle wijsheid; leert en vermaant elkander, met psalmen en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende den Heere met aangenaamheid in uw hart. En al wat gij doet met woorden of met werken, doet het alles in den Naam van den Heere Jezus, dankende God en den Vader door Hem. (Kol.3:16-17, SV)

Waar het hart van vol is, stroomt de mond van over kerel. In voorspoed en in tegenspoed! In het hart is het aangenaam en daar mag vooruit worden gekomen tot Zijn eer. Daar leer ik namelijk ook van. Moet je wel het lef hebben om je bakkes open te trekken, anders versta ik je niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Doet dat ter zake? Jij behoort overtuigt te zijn.

Het woord van Christus wone rijkelijk in u, in alle wijsheid; leert en vermaant elkander, met psalmen en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende den Heere met aangenaamheid in uw hart. En al wat gij doet met woorden of met werken, doet het alles in den Naam van den Heere Jezus, dankende God en den Vader door Hem. (Kol.3:16-17, SV)

Waar het hart van vol is, stroomt de mond van over kerel. In voorspoed en in tegenspoed! In het hart is het aangenaam en daar mag vooruit worden gekomen tot Zijn eer. Daar leer ik namelijk ook van. Moet je wel het lef hebben om je bakkes open te trekken, anders versta ik je niet.

Goed, dank voor jouw delen van jouw visie.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mis het zingen en het doet me verdriet dat er zo luchtig wordt omgegaan met het gehoorzamen aan God wat dit betreft. Satan is bezig met zaken kapot te maken. Die wil maar 1 ding:

Anderen meetrekken de afgrond in waarin hij zal verdwijnen. Geen greintje compassie komt er bij hem om de hoek kijken. Die is de personificatie van een psychopaat welke dus geen enkele respect heeft voor iemand. Hier op het forum zijn er ook een aantal psychopaten aanwezig.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
5 minuten geleden zei thom:

Dat is nogal een bewering. 

En boud gedaan.

Boud

1) Al te stoutmoedig 2) Dapper 3) Driest 4) Ferm 5) Flink 6) Gedurfd 7) Gewaagd 😎 Heldhaftig 9) In ongunstige zin 10) Koen 11) Manmoedig 12) Moedig 13) Onbevreesd 14) Onversaagd 15) Onvervaard 16) Sterk 17) Stoer 18) Stoutmoedig 19) Te zelfverzekerd 20) Vermetel 21) Vol vertrouwen 22) Vol zelfvertrouwen

Goh.. op z'n Ruttens zal ik maar zeggen dan.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Boud

1) Al te stoutmoedig 2) Dapper 3) Driest 4) Ferm 5) Flink 6) Gedurfd 7) Gewaagd 😎 Heldhaftig 9) In ongunstige zin 10) Koen 11) Manmoedig 12) Moedig 13) Onbevreesd 14) Onversaagd 15) Onvervaard 16) Sterk 17) Stoer 18) Stoutmoedig 19) Te zelfverzekerd 20) Vermetel 21) Vol vertrouwen 22) Vol zelfvertrouwen

Goh..

Welke definitie jij hanteert zal mij een zorg wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid