Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei TTC:

Hier kan je beter geen hulpvragen over stellen, die combinatie is redelijk onverenigbaar. 

Dat heeft zij ook niet gedaan. Het zijn immers allemaal hallucinaties, behalve in de bijbel. Aldus de christen. En in de bijbel ging het ook al om psychotici. Aldus de GGZ.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

37 minuten geleden zei TTC:

Zolang er verklaringen zijn, dan zijn de doden tevreden en kunnen ze rustig verder slapen. 

Zoiets. Maar ook geldt denk ik dat God mensen helpt, misschien wel juist helpt, in de verborgenheid.  Dat meisje vertelde dat ondanks haar hoge nood en alle ellende, de verschijning en de hulp van de engelen bron van grote vreugde was. De engelen (ze waren altijd met hun tweeën, ook die keer, zei ze) hadden een specifieke verschijningsvorm aangenomen waardoor ze haar geen angst in’boezemden’, want het hart was al in nood door de 800 mg Seroquel.  Als kleuter droeg het meisje graag een bepaald strohoedje waarmee ze vaak op foto’s in haar fotoalbum te zien is, en als tiener had ze graag gebreide handschoenen met halve vingers gedragen, dat was toen mode onder tienermeisjes, maar  dat mocht ze niet van haar moeder. De engelen droegen strohoedjes en gebreide handschoenen met halve vingers. De vrolijkheid van de uitdossing leidde af van de persoonlijke narigheid en de vrees die engelen normaliter automatisch opwekken bij verschijning. 

Niet voor niets spreekt het christendom van de persoonlijke relatie van de gelovige met God.

Wonderen gebeuren elke dag weer. Zij laten aan de individu en soms aan groepen van individuen die op dat moment bij elkaar zijn de verlossende almacht van God zien. Maar wonderen zijn geen middel om ons onvermogen totaal op te heffen of om de gemakzucht van de mensen te bevorderen. Een wonder schenkt niet alleen iets aan een mens maar vraagt ook iets van die mens, namelijk dat deze volhardt in zijn of haar roeping en geloof. 

Zij is ook niet meer bang voor de dood. Ooit zullen er geen engelen komen om haar hart in het gareel te houden. Dan komen zij om ons terug te brengen naar het Vaderhuis zei ze.

Frater Giovanni (1513) zei het zo: "Geen hemel kan tot ons komen, tenzij ons hart er vandaag rust in vindt. Grijp de hemel."

Francis Thompson dichtte:

"Wereld onzichtbaar, wij aanschouwen u,
Wereld ontastbaar, wij beroeren u, 
Wereld onkenbaar, wij kennen u, 
Onbegrijpelijk, maar wij grijpen u!

Zweeft de vis op zoek naar de oceaan
Duikt de arend op zoek naar de lucht -
Waarom dan vragen wij de sterren
Of zij iets hebben gehoord van u?

Niet waar de wentelende stelsels verduisteren,
En ons verdoofd bedenken zweeft!
De wind van vleugels, als we luisteren,
Slaat tegen onze dichtgesmeerde deur. 

De engelen behouden hun oude plaats:
Keer slechts een steen om en beweeg een vleugel!
Het zijn jullie, het is jullie afgewende gezicht
Dat de grote heerlijkheid niet ziet. 

Maar als je (zo droef dat het niet droever kan),
Roept - zal op je wond, zo zeer,
Schijnen het verkeer van Jakobs ladder
Neergelaten tussen de hemel en Charing Cross.

Ja, in de nacht, mijn Ziel, mijn dochter,
Roep uit en grijp de Hemel bij haar kleed;
Dan zul je Christus zien wandelen op het water,
Niet van Gennesaret, maar van de Theems.

(vertaling van Francis Thompson, In No Strange Land)

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Plume:

Wonderen gebeuren elke dag weer.

Herleid tot z’n essentie en jaren ervaringsgerichte toetsing laat toe om te stellen dat het prachtige studiewerk van de GGZ toch niet door iedereen op dezelfde manier begrepen wordt, wat steeds pijnlijker ervaren kan worden naarmate een herstelonderzoek vordert. In het verlengde komt de verdringing naar het zelfbewustzijn, de twijfel en de tweestrijd, de angst en het stigma dat vakkundig beschreven, maar zelden begrepen wordt.

46 minuten geleden zei Plume:

Dat heeft zij ook niet gedaan. Het zijn immers allemaal hallucinaties, behalve in de bijbel. Aldus de christen. En in de bijbel ging het ook al om psychotici. Aldus de GGZ.

Evident, de bijbel is als een psychologieboek, wellicht niet zomaar dat velen metafoor en letterlijkheid niet kunnen onderscheiden van elkaar. 

53 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je vriendin vindt het anders best opwindend zei ze laatst!

De irrationaliteit van onze economie kan beter begrepen worden door aandacht te hebben voor de elementen van beperkte- en begrensde rationaliteit, maar misschien dat we dat beter eens rustig bespreken na WOIII. In open dialoog, waar de nieuwe GGZ nu voor pleit, het zijn hartverwarmende ideeën die ons hoop en vertrouwen schenken, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

De irrationaliteit van onze economie kan beter begrepen worden door aandacht te hebben voor de elementen van beperkte- en begrensde rationaliteit, maar misschien dat we dat beter eens rustig bespreken na WOIII. In open dialoog, waar de nieuwe GGZ nu voor pleit, het zijn hartverwarmende ideeën die ons hoop en vertrouwen schenken, van harte.

Ja het schijnt na WOIII wel ineens begrepen te worden als het door 144000 Jehova’s getuigen of 144000 Israëlieten (daar zijn de meningen over verdeeld)  wordt verteld.  Voor die tijd schieten we op peuters in een opblaasbootje. Breng je die onterende wreedheden onder de aandacht, ben je waanzinnig. Schijnt de nieuwe logica te zijn.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Plume:

Ja het schijnt na WOIII wel ineens begrepen te worden als het door 144000 Jehova’s getuigen of 144000 Israëlieten (daar zijn de meningen over verdeeld)  wordt verteld.  Voor die tijd schieten we op peuters in een opblaasbootje. Breng je die onterende wreedheden onder de aandacht, ben je waanzinnig. Schijnt de nieuwe logica te zijn.

Misschien vergeet je dan nog verhaal van die 144.000 tweelingzielen, zo zijn er al 432.000. Allemaal om te zeggen dat we ook ons verstand kunnen gebruiken, meen me zelfs te herinneren dat Jezus dat ook eens gezegd heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik dacht al: waar blijft de opbouwende kritiek?

Het probleem bij deflatie is dat het steevast gekaapt wordt door het stereotiepe inflatoire denken waardoor het bevrijdende effect teniet gedaan wordt, zelfs na het doorzien van diverse platitudes waar klassieke economen zich niet eens vragen bij stellen. Daarom, het is niet alleen de onwetendheid hierover dat als pijnlijk ervaren wordt, ook de quasi onmogelijkheid om het vastgeroeste denken te transformeren zonder hier de dupe van te worden in de vorm van stigma en aanvallen op de integriteit. Dit is ook de reden waarom participatie van de GGZ nodig geacht wordt, om aldaar als een dwaas behandeld te worden, in alle onwetendheid. En zo hebben we straks de hand van Jupiter nodig om uit te leggen waarom een plus een gelijk is aan twee, wat nog absurder is.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Bastiaan73:

Jouw kritiek is echter (bijna?) altijd destructief Kaasjeskruid, niet constructief.

Sinds kort vertaal ik m’n majeure depressie als een prenatale depressie, als het voor iedereen logisch te begrijpen resultaat van een doorgedreven herstelonderzoek waarin ik nog zes andere stoornissen heb mogen uitspitten. Ik vrees alleen dat prenataal ook wel eens suïcide zou kunnen worden, er zijn immers nergens nog GGZ-experten te vinden aan wie ik m’n nuchter doordachte hulpvragen kan voorleggen tot nader onderzoek, waardoor ik me schuldig en minderwaardig voel, zelfs dat lukt me immers niet in deze wereld. Ik denk dan ook dat ik overbodig ben, zeker gezien al m’n tekortkomingen die enkel maar geld kosten aan de samenleving.

19 uur geleden zei Willempie:

Dan ben ik bang dat je jezelf overschat.

Binnen het kader van herstel is er niet een enkele visie de juiste, ze zijn allemaal verkeerd als we maar met genoeg zijn.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Bastiaan73:

Heeft Kaasjeskruid inmiddels al uitgelegd wat 'heiligheid' betekent?

Kortom, Einstein had overschot van gelijk, oplossingen vinden we het in het meest banale dat niet begrepen kan worden zonder ook onze manier van denken te veranderen. En deze eenvoudige zin betekent dat mensen tot zeven verschillende stoornissen aangesmeerd krijgen zonder enige notie waar het precies over gaat, dat is de GGZ van vandaag. Hulpvragen hierover worden ontweken alsof je de pest in persoon zou zijn, waar je dan honderd boeken voor moet lezen om te verklaren waarom je zo een absolute dwaas bent om te geloven dat Einstein wel eens een punt zou kunnen hebben. Maar het deert GGZ-experten voor geen meter, nergens kan je hiermee terecht, inmiddels genoeg ervaring om hierover iets te mogen zeggen, meen ik in alle oprechte en vreedzame integriteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bastiaan73:

Cirkel van invloed en cirkel van betrokkenheid.

Inmiddels heb ik m’n SWOT-analyse aangepast en de O veel groter gemaakt, een unieke kans om ook het klimaatdebat een heel andere wending te geven. Maar eigenlijk ken ik niks van SWOT-analyses, ik probeer gewoon positief te denken in barre omstandigheden.

37 minuten geleden zei Bastiaan73:

Cirkel van invloed en cirkel van betrokkenheid.

Heb je last van krampen soms? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Trump spreekt ervan helikoptergeld uit te delen tijdens de coronacrisis. Ze spreken van een jaar... een jaar beperkt sociaal leven....

Zo zie je maar dat Trump de wereld nog gaat bevrijden, als nu de absurditeit nog steeds niet duidelijk wordt, dan hebben de gnostici beslist niet gelogen. 

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Trump spreekt ervan helikoptergeld uit te delen tijdens de coronacrisis.

Waarom lachte je daar vroeger altijd mee eigenlijk? Niets was mogelijk, zei je altijd.

De Verenigde Staten willen tussen de $800 en 850 miljard uittrekken om de Amerikaanse economie te stimuleren, nu het coronavirus voor een recessie dreigt te zorgen. De regering van president Trump heeft daarvoor toestemming gevraagd aan het Amerikaanse congres. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Zo zie je maar dat Trump de wereld nog gaat bevrijden, als nu de absurditeit nog steeds niet duidelijk wordt, dan hebben de gnostici beslist niet gelogen. 

Hier werd dat meteen de kop ingedrukt toen het nieuws dat idee opperde aan Jan Jambon. :)

We kunnen 1 jaar complete crisis aan, zeggen ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hier werd dat meteen de kop ingedrukt toen het nieuws dat idee opperde aan Jan Jambon. We kunnen 1 jaar complete crisis aan, zeggen ze.

Van Grieken had dat idee ook geopperd, maar dan enkel voor Vlaanderen dacht ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Zo zie je maar dat Trump de wereld nog gaat bevrijden, als nu de absurditeit nog steeds niet duidelijk wordt, dan hebben de gnostici beslist niet gelogen. 

De Verenigde Staten willen tussen de $800 en 850 miljard uittrekken om de Amerikaanse economie te stimuleren, nu het coronavirus voor een recessie dreigt te zorgen. De regering van president Trump heeft daarvoor toestemming gevraagd aan het Amerikaanse congres. (bron)

Dezelfde Trump die vindt dat je je ID moet laten zien om groenten te mogen kopen. ?

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Plume:

Dezelfde Trump die vindt dat je je ID moet laten zien om groenten te mogen kopen.

Bijzonder, misschien weet Trump nog niet ook alle schuldenbergen hiermee naar fabeltjesland kunnen verdwijnen, dat wat de religieuzen hier ook nog steeds niet begrijpen en alsmaar bekampen. Het meest beklijvende inzicht tijdens m’n herstel zit in het banale, het eenvoudige, het onwaarschijnlijke en het gebrek aan aandacht en ontvankelijkheid bij de forumexperten. Misschien had Einstein dan toch een punt?

48 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hier werd dat meteen de kop ingedrukt toen het nieuws dat idee opperde aan Jan Jambon. We kunnen 1 jaar complete crisis aan, zeggen ze.

Denk zelfs dat Jambon studies kan bestellen over nieuwe virussen, om bezig te blijven.  

Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en zijn er grote zorgen over het nieuwe, uit China afkomstige coronavirus dat officieel wordt aangeduid als 2019-nCoV. Het virus heeft behoorlijk wat van de hierboven genoemde eigenschappen, zo erkent ook Amesh Adalja, leider van het onderzoeksteam dat in 2018 de perfecte ziekteverwekker beschreef. (bron)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ahja. Als het van Van Grieken afhing splitsen we het land. Waar we nu eigenlijk wel aan toe zijn.

Mensen die de stellingen van Einstein hebben getoetst op waarachtigheid en daarmee ook kunnen aantonen, vormen niet enkel een bedreiging voor de samenleving maar ook voor zichzelf wanneer ze hieraan expressie zouden willen geven. Het is dan vaak ook beter zichzelf te verstoppen, of euthanasie overwegen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Plume:

Zoiets. Maar ook geldt denk ik dat God mensen helpt, misschien wel juist helpt, in de verborgenheid.  Dat meisje vertelde dat ondanks haar hoge nood en alle ellende, de verschijning en de hulp van de engelen bron van grote vreugde was. De engelen (ze waren altijd met hun tweeën, ook die keer, zei ze) hadden een specifieke verschijningsvorm aangenomen waardoor ze haar geen angst in’boezemden’, want het hart was al in nood door de 800 mg Seroquel.  Als kleuter droeg het meisje graag een bepaald strohoedje waarmee ze vaak op foto’s in haar fotoalbum te zien is, en als tiener had ze graag gebreide handschoenen met halve vingers gedragen, dat was toen mode onder tienermeisjes, maar  dat mocht ze niet van haar moeder. De engelen droegen strohoedjes en gebreide handschoenen met halve vingers. De vrolijkheid van de uitdossing leidde af van de persoonlijke narigheid en de vrees die engelen normaliter automatisch opwekken bij verschijning. 

Bijzonder verhaal toch, mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-3-2020 om 20:48 zei Willempie:

Het resultaat van het eten van de boom der kennis van goed en kwaad. Het wordt steeds erger, totdat je je omdraait (bekeert). Dan wordt de boom des levens weer toegankelijk. Het is een natuurwet dat je niet van beide bomen tegelijkertijd kunt eten. Hoe lang moet het nog duren voordat je neerknielt voor de Schepper en jouw problemen bij Hem neerlegt?

Voel me onderhand populist door alsmaar Einstein te prediken, er zijn natuurlijk nog veel meer bronnen die hetzelfde zeggen. Maar dat is het punt niet zozeer, het gaat immers over wat we nu precies bedoelen onder herstel en hoe we dat kunnen bevorderen. Met deze berichtjes gebeurt natuurlijk niets, dat is slechts de expressie van m’n OPS-lijderschap waarin ik me vooral de vraag stel of m’n leven eigenlijk nog wel zin heeft, ondanks alles. It’s living on the edge, in twijfel en tweestrijd, angst en weerzin, hoop en wanhoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Mensen die de stellingen van Einstein hebben getoetst op waarachtigheid en daarmee ook kunnen aantonen, vormen niet enkel een bedreiging voor de samenleving maar ook voor zichzelf wanneer ze hieraan expressie zouden willen geven. Het is dan vaak ook beter zichzelf te verstoppen, of euthanasie overwegen. 

Geeft mij dan maar een natuurwandeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou iets kunnen gaan doen wat je leven zin geeft i.p.v. je afvragen of je leven eigenlijk nog wel zin heeft.

Is het een eigenschap van OPS dat dat door de lijder zelf in stand wordt gehouden?

22 minuten geleden zei TTC:

It’s living on the edge, in twijfel en tweestrijd, angst en weerzin, hoop en wanhoop.

Dat hoort bij het mens zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je zou iets kunnen gaan doen wat je leven zin geeft i.p.v. je afvragen of je leven eigenlijk nog wel zin heeft. Is het een eigenschap van OPS dat dat door de lijder zelf in stand wordt gehouden?

Door de richtlijnen van de GGZ loyaal en plichtsbewust op te volgen weet ik nu dat Einstein gelijk had, bizar genoeg is dat verbluffend eenvoudig, zoals hij ook stelt. Maar wat betekent dit nu concreet? Anders gezegd, wat is het verschil tussen dit weten en begrijpen? Heel simpel, dat is het OPS-lijderschap, wat je dus te weten komt na het volgen van de richtlijnen van de GGZ, niet door iedereen lukraak te labelen met stoornissen en het daarbij te laten. En waar kan je dan nog terecht, iemand een idee?

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geeft mij dan maar een natuurwandeling.

Vluchten is je credo, heb je de oefening al gemaakt, moet een makkie zijn voor je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid