Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is in Wuhan uitgebroken. Kijk eens hoe ze daar hun eten behandelen en wat ze eten....Best alle Chinese brol weren.

Als de stilte spreekt dan zijn vandaag de randvoorwaarden ideaal om ze nog beter te kunnen horen, nu de ruis voor heel even gaan liggen is en we ons kunnen bezinnen over het vervolg. Alsof we in een film zitten, een mondiale lockdown van waaruit spontaan een nieuwe wereld geboren wordt, prachtig en hartverwarmend. Sorry, ik denk te realistisch, in stilte, eenzaam en verlaten.

18 minuten geleden zei Plume:

Dat mag van de Vlamingen niet, want dan zouden migranten ook van hun schulden vrijkomen.

Weet het, zij zien dat anders, als zij hun schulden niet meer hoeven te betalen, dan kunnen ze dat geld gebruiken om migranten naar huis te sturen. Of heel hoge muren bouwen, ze beraden zich nog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

13 minuten geleden zei TTC:

Als de stilte spreekt dan zijn vandaag de randvoorwaarden ideaal om ze nog beter te kunnen horen, nu de ruis voor heel even gaan liggen is en we ons kunnen bezinnen over het vervolg. Alsof we in een film zitten, een mondiale lockdown van waaruit spontaan een nieuwe wereld geboren wordt, prachtig en hartverwarmend. Sorry, ik denk te realistisch, in stilte, eenzaam en verlaten.

Weet het, zij zien dat anders, als zij hun schulden niet meer hoeven te betalen, dan kunnen ze dat geld gebruiken om migranten naar huis te sturen. Of heel hoge muren bouwen, ze beraden zich nog. 

Ik vraag me soms af of je denkt dat wij in een derde wereldland leven? Er is geld genoeg, de Europeaan bedeelt het liever tot in Afrika uit terwijl eigen volk geen bejaardentehuis meer kan betalen. Ergo, geen zorgen krijgt die nodig is.

van mijn part smijten ze alle grenzen toe, doeken ze schengen op en gaan we terug naar tijden voor het globalisme en haar massa migratie.

EIGEN VOLK EERST

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Over de lopende pandemie lees ik de meest uiteenlopende visies, heb echter geen idee of psychisch kwetsbare mensen hier anders op reageren, hopend op het beste. 

Er zijn ook onder psychisch kwetsbare mensen goeden en slechten.  Afwachten inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Er zijn ook onder psychisch kwetsbare mensen goeden en slechten.  Afwachten inderdaad.

Als we co-housing verruimen dan wordt straks de aarde onze thuis, om op adem te komen van onze reizen in de ruimte. Altijd handig, op die manier kunnen we misschien ook ontdekken waar geld nu precies vandaan komt, niets is immers een nogal vaag begrip, vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Als we co-housing verruimen dan wordt straks de aarde onze thuis, om op adem te komen van onze reizen in de ruimte. Altijd handig, op die manier kunnen we misschien ook ontdekken waar geld nu precies vandaan komt, niets is immers een nogal vaag begrip, vind ik.

Als we nu eens gaan toepassen wat we wél weten, is dat geld dan nog nodig? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Plume:

Messias Trump en zijn volgers zullen niet overwinnen. Er zál Herstel komen en de put is de bestemming van het beest.

Daniël 8: 

23-27 Aan het einde van hun heerschappij, als de tijd van de overtreders voorbij is, zal er een meedogenloze koning opstaan, bedreven in listen. Zijn kracht zal groot zijn – maar het is niet zijn eigen kracht – en hij zal een ongehoorde verwoesting aanrichten. Alles wat hij onderneemt zal hem lukken; machtigen zal hij in het verderf storten, ook het volk van de heiligen. Door zijn listigheid slaagt hij in elk bedrog. Hij zal hoogmoedig zijn en velen onverhoeds in het verderf storten. Tegen de vorst der vorsten zal hij opstaan, maar zonder dat er een mensenhand aan te pas komt zal hij gebroken worden. Het visioen waarin over de avonden en ochtenden werd gesproken, is waar. En jij, houd dit droomgezicht voor je, want het verwijst naar een verre toekomst.

Daniël 9:

20-27 Terwijl ik nog sprak en bad, mijn zonde en de zonde van mijn volk Israël beleed, en mijn smeekbede omwille van de heilige berg van mijn God richtte tot de HEER, mijn God, terwijl ik mijn gebed nog uitsprak, vloog de man Gabriël, die ik eerder in het visioen had gezien, snel naar mij toe. Het was de tijd van het avondoffer. Hij begon mij uitleg te geven. Hij zei: ‘Daniël, ik ben nu gekomen om je een helder inzicht te geven. Er is een woord uitgegaan toen je je smeekbede begon en ik ben gekomen om het over te brengen, want je bent zeer geliefd. Luister naar het woord en sla acht op het visioen. Zeventig weken zijn vastgesteld voor je volk en je heiligestad, voordat aan de overtredingen een einde komt en de zonden zijn afgesloten, voordat het wangedrag is vergolden en eeuwige gerechtigheid is gebracht, voordat het profetisch visioen bezegeld is en het allerheiligste gewijd. Je moet weten en begrijpen: Vanaf het ogenblik waarop het woord is uitgegaan dat Jeruzalem hersteld en weer opgebouwd zal worden tot het tijdstip waarop een gezalfde vorst verschijnt, zullen zeven weken verstrijken; en het herstel en de wederopbouw van de stad, met pleinen en wallen en al, zal tweeënzestig weken duren, en het zal een tijd van verdrukking zijn. Na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden vermoord, zonder dat iemand het voor hem opneemt. Het volk van een toekomstige vorst zal verderf brengen over de stad en het heiligdom. Hij zal zijn einde vinden in een overstroming. Tot aan het einde van de strijd zullen er verwoesting en zijn, zoals is vastgesteld. Hij zal een sterk bondgenootschapsluiten met velen, één week lang. De helft van de week zal hij offers noch gaven laten brengen, en boven op het altaar zal een verwoesting brengende gruwel te zien zijn, totdat het aangekondigde einde van die verwoestende kracht komt.

 

 

 
Moet je die kop van Trump zien aldoor. Netanyahu kruipt zowat in zijn hol. En ondertussen die kop van Trump. Netanyahu heeft schijnbaar niets in de gaten.

3 uur geleden zei TTC:

Over de lopende pandemie lees ik de meest uiteenlopende visies, heb echter geen idee of psychisch kwetsbare mensen hier anders op reageren, hopend op het beste. Ik zie het met lede ogen aan, me nog veel meer vragen stellend over wat er in de nasleep komt, met een uitermate dubbel gevoel, alsof de wereld in een bipolaire fase verzand is, goedschiks, kwaadschiks.  


Het voordeel van liever snel dood willen, is dat je nonchalant kan blijven.

1 uur geleden zei TTC:

Nu zijn het de chinezen weer, wetenschappers hebben eerder een soortgelijk virus ontwikkelt, las ik ergens.

Is het niet een virus dat ons fataal wordt dan is het wel een zonnevlam, stervende bijen, een nucleaire oorlog, klimaatveranderingen, of de complexiteit van IT  etc.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Als we nu eens gaan toepassen wat we wél weten, is dat geld dan nog nodig? 

Daar gaat de oefening over, heb je dat nog steeds niet door?

39 minuten geleden zei Plume:

Het voordeel van liever snel dood willen, is dat je nonchalant kan blijven.

In deze wereld ben je al een blaaskaak wanneer je meent dat de stellingen van Einstein kloppen, nog veel minder mensen maken het correlaat met het alledaagse menselijke lijden. Maar ook met integere hulpvragen hieromtrent kan je amper ergens terecht, tenzij je je eigen uitsluiting ambieert omdat je op het absurde idee gekomen was om ze eens onder de loep te nemen.  Ja, nonchalant, kinderlijk speels, probeer maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ahneen. Na 5min gaf ik op .Ik ben op straat gaan applaudisseren met een stiekeme omweg terwijl het stoofvlees lag te pruttelen tot een boterzachte substantie. 

In minuut zes kan er veel gebeuren, maar dat had je jaren geleden al kunnen weten. Applaus!

1 uur geleden zei Plume:

Is het niet een virus dat ons fataal wordt dan is het wel een zonnevlam, stervende bijen, een nucleaire oorlog, klimaatveranderingen, of de complexiteit van IT  etc.

Aan ervaringswerkers in de GGZ wordt gevraagd om te getuigen hoe ze zich voelen, om na verloop van tijd je diepste pijn als een herstelclown te brengen waar iedereen eens mee lacht maar niet doorheeft dat het misschien wel eens je laatste stuiptrekking zou kunnen zijn. Maar we zijn het inmiddels gewend, straks gaan we Einstein gebruiken als wapenschild om lotgenoten te bevrijden en dat in hoeverre ze geen angst voor hun vrijheid hebben, geen garantie op succes.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

In minuut zes kan er veel gebeuren, maar dat had je jaren geleden al kunnen weten. Applaus!

Aan ervaringswerkers in de GGZ wordt gevraagd om te getuigen hoe ze zich voelen, om na verloop van tijd je diepste pijn als een herstelclown te brengen waar iedereen eens mee lacht maar niet doorheeft dat het misschien wel eens je laatste stuiptrekking zou kunnen zijn. Maar we zijn het inmiddels gewend, straks gaan we Einstein gebruiken als wapenschild om lotgenoten te bevrijden en dat in hoeverre ze geen angst voor hun vrijheid hebben, geen garantie op succes.

Check eens, eens binnen is de animatie een miljoen keer vertraagd. Zulke dingen houden me meer bezig ?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik vraag me soms af of je denkt dat wij in een derde wereldland leven? Er is geld genoeg, de Europeaan bedeelt het liever tot in Afrika uit terwijl eigen volk geen bejaardentehuis meer kan betalen. Ergo, geen zorgen krijgt die nodig is. Van mijn part smijten ze alle grenzen toe, doeken ze schengen op en gaan we terug naar tijden voor het globalisme en haar massa migratie. EIGEN VOLK EERST

Nieuwsgierigheid zou ik alvast uit je leven bannen, je loopt immers het risico dat je tot heel andere inzichten komt die de voorgaande misschien heel dom doen lijken, wees voorzichtig.

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Check eens, eens binnen is de animatie een miljoen keer vertraagd. Zulke dingen houden me meer bezig.

Hetzelfde kan je doen wanneer we ons bewustzijn verruimen, zo zie je stromingen op aarde waarover je kan afvragen of mensen die hierin vertoeven wel begrijpen wat ze niet zien kunnen, heel bizar fenomeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pagina 122 sinds

Op 11-12-2019 om 11:55 zei TTC:

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling ook omdraaien, zo vergaren we meer kennis en worden we wijzer over deze of gene materie. Schijnbaar niets aan de hand, tot je je aandacht richt op zaken die een meerderheid niet weet maar wel zou kunnen weten, op voorwaarde dat hetzelfde pad bewandeld wordt. Maar dat is dan misschien jouw mening omdat je dat weet, met de interessante vraag hoe anderen daar nuchter over kunnen oordelen zonder te weten waar het nu precies over gaat? Deze context is redelijk vaag zonder tot het punt van debat te komen, toch is het de aanleiding geweest tot heel wat herziene inzichten of geloofsovertuigingen. Op zichzelf heel eenvoudig, het resultaat kan echter wel overweldigend zijn voor wie hier niet mee vertrouwd is.

Is de onwetendheid inmiddels al wat minder geworden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Nieuwsgierigheid zou ik alvast uit je leven bannen, je loopt immers het risico dat je tot heel andere inzichten komt die de voorgaande misschien heel dom doen lijken, wees voorzichtig.

Hetzelfde kan je doen wanneer we ons bewustzijn verruimen, zo zie je stromingen op aarde waarover je kan afvragen of mensen die hierin vertoeven wel begrijpen wat ze niet zien kunnen, heel bizar fenomeen.

Alsof iemand het begrijpt? Dat is allemaal mysterie tot de dood. Tot dan, genesis 1:29

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof iemand het begrijpt? Dat is allemaal mysterie tot de dood. Tot dan, genesis 1:29

Je herhaalt gewoon wat er staat maar dan zonder het verstand te gebruiken, hoe zou je het dan kunnen begrijpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ook niet te missen. Zoveel dat aan ons voorbij gaat. Door slow mo cams gingen er weer deuren open.

Wat is daar nu zo vreemd aan? Als twee mensen botsen komen er ook kleintjes van. Duh. Kwestie van frictiedynamica.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Over de lopende pandemie lees ik de meest uiteenlopende visies, heb echter geen idee of psychisch kwetsbare mensen hier anders op reageren, hopend op het beste. Ik zie het met lede ogen aan, me nog veel meer vragen stellend over wat er in de nasleep komt, met een uitermate dubbel gevoel, alsof de wereld in een bipolaire fase verzand is, goedschiks, kwaadschiks.  

Ja. 

Dr. Albers had het over beesten van de aarde die technologisch gemaakt zouden zijn.  Deed me denken aan deze slang, in de eerste 8 minuten en daarna gaat Jimmy zowat door het lint omdat hij Sophia mag ontmoeten, wat natuurlijk een hele eer  is voor een groupie. Is zo’n kerel nou gestoord of enkel maar gestoord? Die slang lijkt een beetje op een electronische enkelband.  

Het voordeel van AI is dat ze nooit het Coronovirus zullen krijgen. 
 

 

D-b-i pleitte in de coronatopic voor het laten opnemen van mensen met een andere visie. Zodat de gekken tenminste voluit hun gang kunnen  gaan.  Zoals deze presentatrice. 
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Plume:

Dr. Albers had het over beesten van de aarde die technologisch gemaakt zouden zijn.  Deed me denken aan deze slang (eerste 8 minuten en daarna wordt Jimmy helemaal gestoord omdat hij Sophia mag ontmoeten, wat natuurlijk een hele eer  is voor een groupie ). Die slang lijkt een beetje op een electronische enkelband. Het voordeel van AI is dat ze nooit het Coronovirus zullen krijgen. 

Heb soms de indruk dat die poppen vandaag ook al bestaan, zelfs in betere versies. Ze noemen het wellicht niet zomaar een psychodrama, wat de duivel wellicht in alle talen zal willen ontkennen. :)

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niemand kan ten volle begrijpen wat ze niet kunnen zien, dat maakt het mysterie net everlasting. Poog Gods wegen maar eens te doorgronden... 

Wat er vandaag gebeurt zou wel eens perfect kunnen passen in wat systeemwetenschappers het chaosvenster noemen, met in het verlengde het chaospunt dat in twee richtingen kan omslaan, ineenstorten of doorbreken. Het belang kan kennis en bewustwording kan in deze fase best niet onderschat worden, dit is ook waar de nieuwe GGZ voor pleit maar door weinig mensen bekend is, sprekend over derde orde impulsen die heel ons wereldbeeld kunnen veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lerarentekort is ook al opgelost. Ontmoet de nieuwe natuurkundelerares. Sofie, “Miss Roboticon” zegt de geinterviewde met gepast respect, is een uitstekende docente. Bovendien helpt ze mensenkinderen te integreren zegt ze. Voordeel is dat ze nooit ziek wordt. Zelfs niet van Corona.

 

 

 

3 minuten geleden zei TTC:

Heb soms de indruk dat die poppen vandaag ook al bestaan, zelfs in betere versies. Ze noemen het wellicht niet zomaar een psychodrama, wat de duivel wellicht in alle talen zal willen ontkennen. :)

 Ze laten op YouTube alvast de eerdere versies zien, zodat de mensen niet te hard schrikken als ze meteen met de nieuwste versie worden geconfronteerd.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Plume:

Het lerarentekort is ook al opgelost.

We kunnen het ons nu nog maar amper voorstellen, hoeveel minder we moeten kennen met een normale economie. Met in het verlengde nog veel meer, op een menselijke manier. 

4 minuten geleden zei Plume:

Ze laten op YouTube alvast de eerdere versies zien, zodat de mensen niet te hard schrikken als ze meteen met de nieuwste versie worden geconfronteerd.  

:):)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

We kunnen het ons nu nog maar amper voorstellen, hoeveel minder we moeten kennen met een normale economie. Met in het verlengde nog veel meer, op een menselijke manier. 

Ja. Na WOIII nog maar een keer proberen. Normaal is op dit moment abnormaal in deze wereld. Abnormaal is de norm. 

Een therapie die overblijft als andere niet gewerkt hebben is exposure. 

Die slangrobot is voor “search and rescue” zegt de man in de video. Dus als er iemand onder het puin ligt kan ie met de slang eruit gesleurd worden?  Zou ie vliegen kunnen dan?   Of zou hij bedoelen “search and freeze”? Of search and arrest?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Plume:

Ja. Na WOIII nog maar een keer proberen. Normaal is op dit moment abnormaal in deze wereld. Abnormaal is de norm. Een therapie die overblijft als andere niet gewerkt hebben is exposure. 

Er is nog een kleine kans dat de E-therapie aanslaat, omdat het zo eenvoudig is. Vlindereffecten zijn vreemde dingen, als een coronavirus in reverse.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is daar nu zo vreemd aan? Als twee mensen botsen komen er ook kleintjes van. Duh. Kwestie van frictiedynamica.

Het moet wel juist botsen of het herhaalt zichzelf niet in diens gelijkenis. Als je ziet hoeveel daar bij komt kijken om het juist te krijgen....

Vreemd is dat niet, gewoon awesome :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid