Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei TTC:

Vluchten is je credo, heb je de oefening al gemaakt, moet een makkie zijn voor je. 

Het moge nu wel duidelijk worden dat niemand wellicht die oefening gaat maken. 

En dat is niet vluchten, maar leven. Als ik geen boswandeling maak word ik zo misantroop als u of kaasjeskruid. De lieve Heer heeft gesproken en voorzien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het moge nu wel duidelijk worden dat niemand wellicht die oefening gaat maken. En dat is niet vluchten, maar leven. Als ik geen boswandeling maak word ik zo misantroop als u of kaasjeskruid. De lieve Heer heeft gesproken en voorzien. 

Het cruciale punt bij de stellingen van Einstein is dat ze er komen na z’n denkwerk en onderzoek, dit vereist dus eerst dat er ook aandacht en ontvankelijkheid voor moet bestaan. Dit is niet anders dan luisteren naar de klant, maar ook meedenken met empathie waardoor er een wisselwerking ontstaat in die zin dat de expert ook iets kan leren van klanten. En het is mi logischerwijs aan de expert om een en ander verder te dragen naar andere collega’s wanneer dat zinvol is met betrekking tot veel meer lotgenoten, dat is niet de taak van de klant. En dat is, zacht gezegd, een heel andere benadering dan klanten in te bedden in wellicht goedbedoelde systemen die in alle onwetendheid misschien als repressief tolerant ervaren kunnen worden. Ja, ik geef toe, heel gezellig, maar dat is het punt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het cruciale punt bij de stellingen van Einstein is dat ze er komen na z’n denkwerk en onderzoek, dit vereist dus eerst dat er ook aandacht en ontvankelijkheid voor moet bestaan. Dit is niet anders dan luisteren naar de klant, maar ook meedenken met empathie waardoor er een wisselwerking ontstaat in die zin dat de expert ook iets kan leren van klanten. En het is mi logischerwijs aan de expert om een en ander verder te dragen naar andere collega’s wanneer dat zinvol is met betrekking tot veel meer lotgenoten, dat is niet de taak van de klant. En dat is, zacht gezegd, een heel andere benadering dan klanten in te bedden in wellicht goedbedoelde systemen die in alle onwetendheid misschien als repressief tolerant ervaren kunnen worden. Ja, ik geef toe, heel gezellig, maar dat is het punt niet.

Maar het komt maar langs 1 kant bij u. Iedereen moet uw denken volgen en ander denken is idioot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar het komt maar langs 1 kant bij u. Iedereen moet uw denken volgen en ander denken is idioot.

Het gaat zelfs zo snel bij jou dat je nog maar in één richting kan denken, het moet allemaal volgens jouw propaganda en haatzaaierij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het gaat zelfs zo snel bij jou dat je nog maar in één richting kan denken, het moet allemaal volgens jouw propaganda en haatzaaierij. 

Dat moet niet, ik wil gewoon de vrijheid genieten mijn mening daarover te uiten, :)

En ik heb wel bewezen dat als het forum mij daarop aanspreekt, ik me daarop kan aanpassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

 

En dat is niet vluchten, maar leven. Als ik geen boswandeling maak word ik zo misantroop als u of kaasjeskruid. De lieve Heer heeft gesproken en voorzien. 

Mag dat in België dan nog? Wat ga je dan doen als de ophokplicht net zo ver is opgeschroefd als Frankrijk? 

Bekijk vanaf ca. 10 minuut 20

 

 

 

1 uur geleden zei TTC:

Voel me onderhand populist door alsmaar Einstein te prediken, er zijn natuurlijk nog veel meer bronnen die hetzelfde zeggen. Maar dat is het punt niet zozeer, het gaat immers over wat we nu precies bedoelen onder herstel en hoe we dat kunnen bevorderen.

Door de oefeningen van Einstein te maken ga je zijn theorie begrijpen. Dat meisje op de zorgboerderij vertelde vrijdag nog hoe blij ze nu nog (of weer) was met de oefeningen veel eerder al gedaan onder derde orde impulsen (de ware dan). Die komen nu extra van pas. En bewijzen wederom Einsteins en Jezus’ inzicht. Om die inzichten te begrijpen en toe te passen is mindfulness nodig.   Of wat veel monniken weten. En daar in de wereld niet over spreken. E=MC2

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat moet niet, ik wil gewoon de vrijheid genieten mijn mening daarover te uiten, En ik heb wel bewezen dat als het forum mij daarop aanspreekt, ik me daarop kan aanpassen.

Hoe kleine dingen kunnen groeien tot een haast ondraaglijk psychisch lijden en schuldlast, begrijpen maar weinigen. Nochtans, het is als het hoopvolle zaadje dat zich innerlijk heeft genesteld en tot expressie gebracht wil worden, ook hier is het correlaat met de stellingen van Einstein onmiskenbaar voor wie het aandacht schenkt. Het kleine vinden we terug in het omdenken dat hij adviseert, het psychische lijden in het getuige zijn van een wereld die quasi letterlijk gevangen zit in z’n tegengestelde, als een inflatoire maalstroom die heel ons wereldbeeld vertekent en laat denken dat er niets anders meer is, auto-conform met inbegrip van de vele perverse effecten die onze spreektaal en frustraties domineren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Plume:

Breng je die onterende wreedheden onder de aandacht, ben je waanzinnig. Schijnt de nieuwe logica te zijn.

Na m’n gedegen herstelonderzoek verdwijn ik nog het liefst van deze wereld, net zoals met het coronavirus immers al veel langer in quarantaine levend. Naar een plek waar echtheid kan ervaren worden, waar ik niet meer te maken krijg met allerhande obsceniteiten die gegenereerd worden door de maar niet aflatende geld, macht en bezitsdrang zoals oh zo normaal geacht wordt binnen het nulsomspel dat velen liefkozen. Ja, dat is hun recht, heb ik geen inspraak in, het zegt echter niet dat ik geen andere aspiraties kan koesteren, zoekend naar die plek die ik maar niet vinden kan, tenzij in m’n hart en hoofd, wat waardeloos is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Na m’n gedegen herstelonderzoek verdwijn ik nog het liefst van deze wereld, net zoals met het coronavirus immers al veel langer in quarantaine levend. Naar een plek waar echtheid kan ervaren worden, waar ik niet meer te maken krijg met allerhande obsceniteiten die gegenereerd worden door de maar niet aflatende geld, macht en bezitsdrang zoals oh zo normaal geacht wordt binnen het nulsomspel dat velen liefkozen. Ja, dat is hun recht, heb ik geen inspraak in, het zegt echter niet dat ik geen andere aspiraties kan koesteren, zoekend naar die plek die ik maar niet vinden kan, tenzij in m’n hart en hoofd, wat waardeloos is.

Probeer eens een onbewoond eiland, kan je daar je eigen economie beginnen...

https://www.businessinsider.nl/12-onbewoonde-eilanden-die-nu-te-koop-staan/

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Probeer eens een onbewoond eiland, kan je daar je eigen economie beginnen...

https://www.businessinsider.nl/12-onbewoonde-eilanden-die-nu-te-koop-staan/

Dat die nog te koop zijn kan maar één ding betekenen. De elite heeft berekend dat  die eilanden het cataclysme van de neerslaande asteroïden niet zullen doorstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-3-2020 om 20:31 zei Willempie:

In de Bijbel wordt het woord gebruikt voor voorwerpen en mensen die afgezonderd zijn voor God. En voor God zelf natuurlijk. De heilige voorwerpen en mensen zijn op deze aarde maar tegelijkertijd afgezonderd van de aarde. Vraag gerust verder als ik het niet goed uitleg.

Als we onze aandacht van het profane verleggen en de denkgeest zien als oorzaak aan al het bedachte, dan wordt het middels introspectie misschien helder dat in het innerlijke nog veel meer besloten ligt dan wat oppervlakkig als werkelijk ervaren wordt. In deze zin kunnen we dus gaan omdenken in relatie tot wat we de realiteit noemen, maar ook in relatie tot het zoeken naar wie of wat we in werkelijkheid zijn. Het combineren hiervan kan ons echter ook in een hachelijke positie brengen, waarbij GGZ-experten ons kunnen helpen bij dit bijzondere proces. En dan komt het, stel vanuit deze cluster een hulpvraag over omdenken en vrijwel onmiddellijk zal duidelijk worden wat Einstein nu precies bedoelde, of hoe eenvoud dan plots een nachtmerrie kan worden, machteloos en eenzaam blijf je achter, onbegrepen, als ervaringswerker in de GGZ.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

We zullen zo wel zelfmoord plegen, dan ben je van ons vanaf.

We? Alle OPS lijders tegelijk? Dat maakt jou dan de OPS leider zekers.

Wist je dat er overigens een valuta bestaat met de naam TTC? Dat komt mooi uit toch! Kan je die op dat eilandje invoeren.

https://tittiecoin.com/

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

We? Alle OPS lijders tegelijk? Dat maakt jou dan de OPS leider zekers.Wist je dat er overigens een valuta bestaat met de naam TTC? Dat komt mooi uit toch! Kan je die op dat eilandje invoeren. 

Ja, waarom niet, allemaal tegelijk, dan is er meer geld voor anderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

We? Alle OPS lijders tegelijk?

Ok, andersdenkend dus, wat betekent dat nu concreet? Simpel gezegd, het betekent dat je miljoenen mensen ziet die langer en harder moeten gaan werken omwille van een probleem dat niet bestaat, en daar stakingen en optochten voor organiseren. En dat is niet omdat andersdenkenden slimmer zouden zijn, ze denken nu eenmaal anders waardoor ze ook weten dat dat probleem niet hoeft te bestaan, wat iedereen eenvoudig zou kunnen weten. Het is zelfs zo simpel dat er eens mee gelachen wordt, met andersdenkenden, wat ook gewoon mensen zijn met een hart en gevoelens die zich het lot van anderen aantrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wist je dat er overigens een valuta bestaat met de naam TTC? Dat komt mooi uit toch!

Al eens meegemaakt, je komt iemand tegen die prompt begint over overkoepelende waarheden die verscholen liggen in het verdoken gebied van het Jahori-venster, en je hebt geen flauw idee waar het over gaat. Zo iemand zou best wel eens iemand kunnen zijn die de aspiraties van de nieuwe GGZ ter harte heeft genomen, en op de wachtlijst staat met honderden hulpvragen die eigenlijk op een A4’tje passen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Al eens meegemaakt, je komt iemand tegen die prompt begint over overkoepelende waarheden die verscholen liggen in het verdoken gebied van het Jahori-venster, en je hebt geen flauw idee waar het over gaat. Zo iemand zou best wel eens iemand kunnen zijn die de aspiraties van de nieuwe GGZ ter harte heeft genomen, en op de wachtlijst staat met honderden hulpvragen die eigenlijk op een A4’tje passen.  

Eigenlijk ben je gewoon een dwingeland dus die het maar niet kan verkroppen dat een ander anders denkt. En ondertussen beetje zielig doen over niet begrepen worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Eigenlijk ben je gewoon een dwingeland dus die het maar niet kan verkroppen dat een ander anders denkt. En ondertussen beetje zielig doen over niet begrepen worden...

Over welke overkoepelende waarheden heb je het nu precies, dezelfde die al honderd keer verschenen zijn? 

18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En ondertussen beetje zielig doen over niet begrepen worden...

Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een ‘Westerse’ manier om ernaar te kijken, louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof nl. de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch, dan plaatst dit een zware last op de samenleving om die mensen ‘verticaal’ te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie. Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die niet. 

Op 17-3-2020 om 20:38 zei Willempie:

Ik sta nu maar kan zo weer omdonderen indien God mij niet overeind houdt. 

In de gelukzaligheid van de piekervaring vinden we het diepe dal van zij die dit onmogelijk onder woorden kunnen brengen, als een glimp van het potentieel dat we niet zien kunnen door ons te blijven conformeren aan dat wat het belet, in verbijstering en verschrikking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-3-2020 om 09:01 zei Fundamenteel:

Wie zegt dat het uit het niets kwam?

We leven in een wereld waarin we op verschillende manieren steeds hetzelfde kunnen bewijzen, de eenvoudige conclusie komt steeds op hetzelfde neer. Hierover kunnen we dan ook nuchter doordachte hulpvragen stellen aan de GGZ, met maar al te vaak hetzelfde resultaat, fascinerend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:
5 uur geleden zei TTC:

We zullen zo wel zelfmoord plegen, dan ben je van ons vanaf.

We? Alle OPS lijders tegelijk? Dat maakt jou dan de OPS leider zekers.

Dan wordt het één grote OEPS i.p.v. OPS.

@TTC (of Tandem) als je dat doet heb je geen ruggengraat. Ik vraag me af waarom je hier telkens mee 'dreigt'. Doe je het om de aandacht? Ik stel maar nogmaals de vraag: denk je dat je het zwaarder hebt dan wie dan ook hier op dit forum of daarbuiten? Dan zit je er namelijk behoorlijk naast.

Ken je Star Trek - The Next Generation niet? De kale man is captain Picard, de bleke 'man' een robot die zijn emotiechip niet meer kan uitzetten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Dan wordt het één grote OEPS i.p.v. OPS. (of Tandem) als je dat doet heb je geen ruggengraat. Ik vraag me af waarom je hier telkens mee 'dreigt'. Doe je het om de aandacht? Ik stel maar nogmaals de vraag: denk je dat je het zwaarder hebt dan wie dan ook hier op dit forum of daarbuiten? Dan zit je er namelijk behoorlijk naast. Ken je Star Trek - The Next Generation niet? De kale man is captain Picard, de bleke 'man' een robot die zijn emotiechip niet meer kan uitzetten.

Eenvoud kost een kwartiertje om te begrijpen, na enkele eeuwen zou dat onderhand wel duidelijk kunnen zijn, wat schijnbaar toch niet is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Blijf je maar verschuilen achter vaagheden. Je hebt gewoon geen kloten.

Vraag het me af, bestaat er ook zoiets als een positieve pandemie? Zowat hetzelfde als de berichtgeving over het coronavirus maar dan enkel met positieve boodschappen over het herstel van onze planeet, zonder overwoekerende reclame. Het is maar een idee, maar toch.

2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je hebt gewoon geen kloten.

Durf je de oefening niet maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid