Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Plume:

Dat is dan niet meer mogelijk slimmerd.

Ik verpak mijn woning zodat er niets kan binnendringen en ga via rituelen op kosmische reis om de duivel terug te werpen. De tijd nadert,

3 uur geleden zei TTC:

Dat loslaten is me toch slecht bekomen, het ging nochtans eenvoudig worden wanneer we netjes de richtlijnen van de GGZ zouden volgen. Simpel gaat het zo, welke mythe, ideologie, religie, referentiekader, systeem of geloofsovertuiging ook, optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen is universeel neutraal en iedereen kan er creatief gebruik van maken, als tijdloos. Wees dan vooral lui door eens te lezen wat anderen al eens gezegd hebben, vertel dit aan GGZ-experten en je blijkt de grootste dwaas die ooit bestaan heeft, het enige dat je niet kan loslaten omdat het levenslang is.   

Uw verlossing is nabij. Letterlijk, kijk in de spiegel en aldaar is ze te vinden. Misschien is er een beetje nodig om te kunnen lossen, maar geeft niet op. Uw verlossing is nabij. We zullen het allemaal regelen voor u. AVV VVK

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Uw verlossing is nabij. Letterlijk, kijk in de spiegel en aldaar is ze te vinden. Misschien is er een beetje nodig om te kunnen lossen, maar geeft niet op. Uw verlossing is nabij. We zullen het allemaal regelen voor u. AVV VVK

De propagandamolen stopt maar niet, heb je de oefening nu al kunnen oplossen? We weten het, gebruik je verstand, zei Jezus nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-3-2020 om 09:49 zei Bastiaan73:

Hey, een enigszins begrijpelijke uiting van TTC!

Hoogbegaafden kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de kenniseconomie, lees ik. Ook dat is pijnlijk, in de ban van het coronavirus kunnen we immers ook opperen dat er virussen in het economische geslopen zijn, hoogbegaafd wordt dan bijzonder relatief en onkruid vergaat niet. Kortom, ik maak me ernstige zorgen over de neveneffecten van een GGZ die het meest fundamentele met betrekking tot onze economie niet begrijpt, zelfs ontwijkt op manieren dat straks alle klanten hoogbegaafd doet lijken, omdat het zo simpel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Uw verlossing is nabij. Letterlijk, kijk in de spiegel en aldaar is ze te vinden. Misschien is er een beetje nodig om te kunnen lossen, maar geeft niet op. Uw verlossing is nabij. We zullen het allemaal regelen voor u. AVV VVK

Bij zelfrealisatie wordt gesteld dat het ware zelf zich herinnert als zichzelf en het valse zelf als het middel om een waarachtiger zelf tot expressie te brengen, zich uitend in de spontane drijfveer om meer gelijkheid, rechtvaardigheid en harmonie te realiseren. De manier waarop kan verschillen, de grondsmaak niet waardoor een netwerk van gelijkgestemden kan ontstaan, met leiders en volgers zoals zich laat opmerken in een overweldigend aanbod aan religieuze vertakkingen, steeds meer naarmate de tijd vordert. Syncretisme betekent dan het naar elkaar laten toegroeien van al deze takken, een dialectiek van het bos en de bomen, als een grote vereniging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Bij zelfrealisatie wordt gesteld dat het ware zelf zich herinnert als zichzelf en het valse zelf als het middel om een waarachtiger zelf tot expressie te brengen, zich uitend in de spontane drijfveer om meer gelijkheid, rechtvaardigheid en harmonie te realiseren. De manier waarop kan verschillen, de grondsmaak niet waardoor een netwerk van gelijkgestemden kan ontstaan, met leiders en volgers zoals zich laat opmerken in een overweldigend aanbod aan religieuze vertakkingen, steeds meer naarmate de tijd vordert. Syncretisme betekent dan het naar elkaar laten toegroeien van al deze takken, een dialectiek van het bos en de bomen, als een grote vereniging.

Nooit, never again. Er is geen samenleving mogelijk onder deze tirannie die ons omvolkt. Weg erme!

1 uur geleden zei TTC:

De propagandamolen stopt maar niet, heb je de oefening nu al kunnen oplossen? We weten het, gebruik je verstand, zei Jezus nog.

Dus omdat ik de vinger van de ggz naar u verplaats is dat propaganda?

hebben de woorden op dit forum soms een andere betekenis gekregen tijdens mijn afwezigheid ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nooit, never again. Er is geen samenleving mogelijk onder deze tirannie die ons omvolkt. Weg erme! Dus omdat ik de vinger van de ggz naar u verplaats is dat propaganda? Hebben de woorden op dit forum soms een andere betekenis gekregen tijdens mijn afwezigheid ofzo?

Vroeger was het enkel werk, werk en nog eens werk, tot ik na een traumatisch ontslag begon na te denken waar ik nu toch mee bezig was. De schok groots omdat ik in die periode m’n aandacht en energie op andere dingen kon richten, om dan voor gek verklaard te worden omwille van wat ik zei tegen GGZ-experten. Het is niet anders, over de kenniskloof en bijhorende bewustwording mag niets gezegd worden, ondanks alle welgemeende hulpvragen. Kunnen het honderd keer herhalen, tot we afscheid nemen van het leven, eenvoudig is het. Geloof dit niet, doe zelf de test, oordeel dan pas, in alle nuchterheid en ernst.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Vroeger was het enkel werk, werk en nog eens werk, tot ik na een traumatisch ontslag begon na te denken waar ik nu toch mee bezig was. De schok groots omdat ik in die periode m’n aandacht en energie op andere dingen kon richten, om dan voor gek verklaard te worden omwille van wat ik zei tegen GGZ-experten. Het is niet anders, over de kenniskloof en bijhorende bewustwording mag niets gezegd worden, ondanks alle welgemeende hulpvragen. Kunnen het honderd keer herhalen, tot we afscheid nemen van het leven, eenvoudig is het. Geloof dit niet, doe zelf de test, oordeel dan pas, in alle nuchterheid en ernst.   

De ggz van de overheid stelt zich niet centraal rond het welzijn van het individu, maar voor het grotere goed; de economie. Iemand van de ggz in bv een overheidsinstelling moet u behandelen volgens bepaalde richtlijnen. Wat die er ook van denkt, die moet zijn protocol volgen.

Als ze u voor gek verklaren op deze wereld is dat eigenlijk een eer. Dood moord is de nieuwe normaal en fascisme is vrede. Geeft mij dan maar de complete gestoordheid waarvoor dank :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

De ggz van de overheid stelt zich niet centraal rond het welzijn van het individu, maar voor het grotere goed; de economie. Iemand van de ggz in bv een overheidsinstelling moet u behandelen volgens bepaalde richtlijnen. Wat die er ook van denkt, die moet zijn protocol volgen. Als ze u voor gek verklaren op deze wereld is dat eigenlijk een eer. Dood is de nieuwe normaal en fascisme is vrede. Geeft mij dan maar de complete gestoordheid waarvoor dank 

Hoe gaat het met de oefening, nieuwe elementen gevonden inmiddels? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen. Ik heb een nieuw plan nodig op persoonlijk gebied en mijn death line is lang geen tientallen jaren meer. Als ik ‘s nachts ga ijsberen worden er bergen verzet in mijn hoofd.

Wat is het nu dat je niet ziet, kan je dat op een of andere manier omschrijven? 

TAlSS8G.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wat is het nu dat je niet ziet, kan je dat op een of andere manier omschrijven? 

TAlSS8G.png

Ik zie een splinter in mijn brein. :) 

Het vermogen en de goederen van C kunnen de schuld naar 0 herleiden. De schulden van b wegwerken via diens vorderingen. Maar dan zijn we al aan de koopkracht bezig en verandert die 600. 

Het zal niet gebeuren hier, tot een oplossing komen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik zie een splinter in mijn brein. Het vermogen en de goederen van C kunnen de schuld naar 0 herleiden. De schulden van b wegwerken via diens vorderingen. Maar dan zijn we al aan de koopkracht bezig en verandert die 600. Het zal niet gebeuren hier, tot een oplossing komen. 

Meen je dat nu echt dat je deze oefening niet opgelost krijgt? Is dat de referentie voor het nieuwe Vlaanderen, mogen we dat zo zien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Niemand anders kreeg ze opgelost, ik ben de enige die daar durft voor uitkomen. En neen, ik ben geen referentie, gij ook niet. Met of zonder oefening,..

Hoe kan dit nu toch? Iets dat over het hoofd gezien wordt misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:
Op 18-3-2020 om 09:49 zei Bastiaan73:

Hey, een enigszins begrijpelijke uiting van TTC!

Hoogbegaafden kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de kenniseconomie, lees ik. Ook dat is pijnlijk, in de ban van het coronavirus kunnen we immers ook opperen dat er virussen in het economische geslopen zijn, hoogbegaafd wordt dan bijzonder relatief en onkruid vergaat niet. Kortom, ik maak me ernstige zorgen over de neveneffecten van een GGZ die het meest fundamentele met betrekking tot onze economie niet begrijpt, zelfs ontwijkt op manieren dat straks alle klanten hoogbegaafd doet lijken, omdat het zo simpel is.

Wat is er eigenlijk 'hoog' aan 'hoogbegaafd'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat is er eigenlijk 'hoog' aan 'hoogbegaafd'?

Naar het werk van Erich Fromm kunnen we ons de vraag stellen of angst voor vrijheid een reële angst is, en vooral hoe dit een rol speelt binnen therapeutische relaties. Dit kunnen we doen aan de hand van praktische oefeningen om dan te evalueren wat er precies gebeurt, zowel uit hoofde van de therapeut als de klant. Op basis hiervan kunnen we co-creatief tot een aantal nuchter doordachte conclusies komen die voor beide partijen nuttig kunnen zijn, net zoals voor andere lotgenoten.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

ALs ik ooit het vermogen had zoiets te berekenen, is dat nu ver weg. Schrijven ga me zelfs niet meer zo goed af, het is hier altijd halfzeven

Hebben het eerder al gezegd, de neveneffecten van beperkte rationaliteit zijn werkelijk niet te onderschatten, dat vermogen is immers niet ver weg maar het wordt niet gebruikt. Twee verschillende dingen, waartussen iets bijzonders zit. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:
20 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat is er eigenlijk 'hoog' aan 'hoogbegaafd'?

Naar het werk van Erich Fromm kunnen we ons de vraag stellen of angst voor vrijheid een reële angst is, en vooral hoe dit een rol speelt binnen therapeutische relaties. Dit kunnen we doen aan de hand van praktische oefeningen om dan te evalueren wat er precies gebeurt, zowel uit hoofde van de therapeut als de klant. Op basis hiervan kunnen we co-creatief tot een aantal nuchter doordachte conclusies komen die voor beide partijen nuttig kunnen zijn, net zoals voor andere lotgenoten.

Goh. Maar wat is er eigenlijk 'hoog' aan 'hoogbegaafd'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Goh. Maar wat is er eigenlijk 'hoog' aan 'hoogbegaafd'?

Dat is niet de vraag omdat het absurd is om daar een onderscheid in te willen maken, dat kan zo lijken door het gebrek aan kennis en de bereidheid om nieuwe elementen toe te laten tot het denken. Verschillende factoren kunnen dit eenvoudige proces belemmeren, hier kunnen we onderzoek naar doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei TTC:

Naar het werk van Erich Fromm kunnen we ons de vraag stellen of angst voor vrijheid een reële angst is, en vooral hoe dit een rol speelt binnen therapeutische relaties. Dit kunnen we doen aan de hand van praktische oefeningen om dan te evalueren wat er precies gebeurt, zowel uit hoofde van de therapeut als de klant. Op basis hiervan kunnen we co-creatief tot een aantal nuchter doordachte conclusies komen die voor beide partijen nuttig kunnen zijn, net zoals voor andere lotgenoten.

Hebben het eerder al gezegd, de neveneffecten van beperkte rationaliteit zijn werkelijk niet te onderschatten, dat vermogen is immers niet ver weg maar het wordt niet gebruikt. Twee verschillende dingen, waartussen iets bijzonders zit. 

Ik zou mezelf zelfs geen beperkte rationaliteit meer toedichten, het is toch allemaal idioot en dom. Een handjevol krijgt mee wat ze moeten hebben en de rest moet zenne plan mor trekken. Ieder het zijne, ik het mijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Jawel; dat is mijn vraag. Wat is er 'hoog' aan 'hoogbegaafd'?

Kan je eenvoudig afleiden uit deze oefening, net zoals je zal zien waarom het absurd is. 

TAlSS8G.png

Zojuist zei Fundamenteel:

Ik zou mezelf zelfs geen beperkte rationaliteit meer toedichten, het is toch allemaal idioot en dom. Een handjevol krijgt mee wat ze moeten hebben en de rest moet zenne plan mor trekken. Ieder het zijne, ik het mijne.

Idioot en dom is een waarneming, dit kan je nu ook technisch perfect duiden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Kan je eenvoudig afleiden uit deze oefening, net zoals je zal zien waarom het absurd is. 

TAlSS8G.png

Komt 'ie weer met z'n oefening. Ik ga die oefening niet doen TTC. Zou niet weten hoe of waarom.

Is 'hoogbegaafd' hetzelfde als 'absurdbegaafd'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Komt 'ie weer met z'n oefening. Ik ga die oefening niet doen TTC. Zou niet weten hoe of waarom. Is 'hoogbegaafd' hetzelfde als 'absurdbegaafd'?

Naarmate je hier onderzoek naar doet, wordt het steeds transparanter. Hoef je amper iets voor te doen, gewoon observeren en we weten genoeg, logischerwijs niet iedereen omwille van diverse redenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Idioot en dom is een waarneming, dit kan je nu ook technisch perfect duiden. 

Ik kan mensen ook een poëzie voorschotelen en blijven hameren de verborgen tekst eruit te halen. Dan heb je 2 opties. Ik trek me op aan mijn eigen gefrabiceerde brol om neer te kijken op anderen of ik trek ze er mee op door mijn poëzie in mensentaal te vertalen.

Einstein zei ook, alles complex moet je simpel kunnen uitleggen of ge hebt er zelf geen kloten van verstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid