Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Door m’n herstelonderzoek is het me steeds duidelijker geworden dat we een gigantisch potentieel missen door geen aandacht te hebben voor wat eerder buiten het collectieve bewustzijnsveld ligt. Dit brengt me tot het pragmatische waarheidsconcept, iets is waar als het ons welzijn bevordert, iets is onwaar wanneer het in conflict hiermee is. Het cruciale punt hier is dat we hierover geen oordeel kunnen vellen zonder ook kennis te nemen van wat niet de collectieve aandacht geniet, zelfs als vreemd en ongeloofwaardig kan gepercipieerd worden.

Ik denk dat de paradigmashift in het collectief u ontgaan is. 

Er is hier geen redding of verlossing zolang we in grip leven van een minderheid dat haar willetje opdringt.

Zelfs al kan iedereen hier de oefening oplossen, impact op het collectief is 0,0. Iedereen heeft met eigen ogen kunnen aanschouwen en het is nu tijd allemaal hetzelfde te belijden. Dat is niet uw of mijn weg, noch die van de politiek.

Alles is op plaats gezet en wat zal zijn, zal zijn. Predestinatie. Alles wat we nu zien gebeuren is ons vooraf geopenbaard. De tribulatie is hier, het gaat erger worden. Beter nu al sterk worden dan suïcidaal blijven voor wat trollen op een forum.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat de paradigmashift in het collectief u ontgaan is. Er is hier geen redding of verlossing zolang we in grip leven van een minderheid dat haar willetje opdringt. Zelfs al kan iedereen hier de oefening oplossen, impact op het collectief is 0,0. Iedereen heeft met eigen ogen kunnen aanschouwen en het is nu tijd allemaal hetzelfde te belijden. Dat is niet uw of mijn weg, noch die van de politiek. Alles is op plaats gezet en wat zal zijn, zal zijn. Predestinatie. Alles wat we nu zien gebeuren is ons vooraf geopenbaard. De tribulatie is hier, het gaat erger worden. Beter nu al sterk worden dan suïcidaal blijven voor wat trollen op een forum.

Onwaarschijnlijk pijnlijk is het, ondraaglijk. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk pijnlijk is het, ondraaglijk. 

Hoezo? Het is misschien niet de redding die jij wilt, maar wel het collectief. Een oefening in een spreadsheet van de jaren 80(?) gaat dat niet veranderen. De hypnose van de slang is tot realiteit verweven en embedded aan en in de menselijke psyche. Maar dat weiger je te geloven... Ik zou eens los van uw aardse zelf terugkijken op deze massa en waar ideologie bewust wordt uitgespeeld deze massa te bespelen. Eens die massa het spel doorheeft, wordt die massa gedecimeerd. 

Om ons lot te kennen hoeven we louter naar het verleden te blikken. Niemand kan dat tegenhouden, niemand. Het is geprogrammeerd in ons systeem en de auto correcties daarin zijn sterker dan we denken. Overwinnen komt altijd met vele offers, het selectieproces is opnieuw ingeluid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Hoezo? Het is misschien niet de redding die jij wilt, maar wel het collectief. Een oefening in een spreadsheet van de jaren 80(?) gaat dat niet veranderen. De hypnose van de slang is tot realiteit verweven en embedded aan en in de menselijke psyche. Maar dat weiger je te geloven... Ik zou eens los van uw aardse zelf terugkijken op deze massa en waar ideologie bewust wordt uitgespeeld deze massa te bespelen. Eens die massa het spel doorheeft, wordt die massa gedecimeerd. Om ons lot te kennen hoeven we louter naar het verleden te blikken. Niemand kan dat tegenhouden, niemand. Het is geprogrammeerd in ons systeem en de auto correcties daarin zijn sterker dan we denken. Overwinnen komt altijd met vele offers, het selectieproces is opnieuw ingeluid. 

Het is perfect zoals Einstein zei, zelfs een kind van zes kan dat eenvoudig becijferen en interpreteren, amper geloofwaardig. En dat gaan we dan volledig overschaduwen door allerhande mythes die ons het bos in sturen? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is perfect zoals Einstein zei, zelfs een kind van zes kan dat eenvoudig becijferen en interpreteren, amper geloofwaardig. En dat gaan we dan volledig overschaduwen door allerhande mythes die ons het bos in sturen? 

Tijd zal ons leren...

2 minuten geleden zei TTC:

Het is perfect zoals Einstein zei, zelfs een kind van zes kan dat eenvoudig becijferen en interpreteren, amper geloofwaardig. En dat gaan we dan volledig overschaduwen door allerhande mythes die ons het bos in sturen? 

Je ziet dat verkeerd, het overschaduwt ons. Het is allemaal andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Is een andere mening echt zo onleefbaar voor u? Omdat iemand iets andersom ziet dan u is dat het einde van de wereld niet. 

Je hebt geen flauw idee waar het over gaat, alsof we geen mensen zouden zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je hebt geen flauw idee waar het over gaat, alsof we geen mensen zouden zijn. 

Misschien is dat de essentie van het probleem, mensen. Ik heb het daar niet voor, zeker als ze me zaken aanbevelen waarvan ze denken het beter dan mij te weten.

Mar weest gerust, met de komst van 5G ga ik compleet internet af en kunt ge onderling verder met uw ja knikkerke :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien is dat de essentie van het probleem, mensen. Ik heb het daar niet voor, zeker als ze me zaken aanbevelen waarvan ze denken het beter dan mij te weten. Mar weest gerust, met de komst van 5G ga ik compleet internet af en kunt ge onderling verder met uw ja knikkerke  

Verzachting en verheldering kon ik vinden in het verruimen van m’n referentiekaders, hierover diepgaander te reflecteren waardoor ik ook een en ander beter kon kaderen. Kortom, het vinden van een verklaring gaf dan wel enige verlichting en in die zin ook verheldering, het is de tegenpool die m’n psychisch ongemak elke dag voedt. Het getuige zijn van een wereld die elke dag, elke minuut, elke seconde perverse effecten genereert door een economisch systeem te onderhouden dat haar eigen beginselen heeft uitgesloten. En dat verdwijnt niet door bij de ziekenkas een cursus mindfulness te volgen, het zijn inzichten die hier nu net het resultaat van zijn, wat veel minder aandacht krijgt omwille van de overweldiging die hierin besloten ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Bastiaan73:

Is de onwetendheid inmiddels al wat minder geworden?

Als we al mogen spreken in termen van verlossing en bevrijding, dan kan morgen iedereen zichzelf tot Jezus verklaren door gebruik te maken van een telraam. En de dupe zal diegene zijn die het durft vertellen, omdat je de richtlijnen van de GGZ ter harte nam, hoezo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 18:51 zei thom:

Het wazig schrijven over iets moet niet ingevuld worden door een ander, maar om helderheid gevraagd worden, om essentie zoals Bastiaan al schreef.

Als religie staat voor her-verbinden dan laat dat verschillende interpretaties toe, net zoals we in de donkere nacht van de ziel een proces doormaken dat ons loutert, zo zegt het studiewerk dat hierover deskundig rapporteert. Maar wat die loutering nu precies inhoudt in een wereld die werd gekaapt door het strikt inflatoire denken, dat is een mysterie, te eenvoudig om waar te kunnen zijn, te simpel om aandacht te geven. Verder is het als wachten op Godot, of de hand van Jupiter die GGZ-experten rond de tafel brengt om zich te beraden over het voor het normale verstand onwaarschijnlijke fenomeen dat relativiteit bestaat, wat zelfs kleine kinderen met vanzelfsprekend gemak begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Maar wat die loutering nu precies inhoudt in een wereld die werd gekaapt door het strikt inflatoire denken, dat is een mysterie, 

Matteüs 13, 1-15

Die dag verliet Jezus het huis en ging aan de oever van het meer zitten.  Er kwam een grote mensenmassa om hem heen staan, en daarom ging hij in een boot zitten, terwijl de menigte op de oever bleef. Hij sprak hen uitvoerig toe en vertelde gelijkenissen: ‘Iemand ging eens naar zijn land om te zaaien. Tijdens het zaaien viel een deel van het zaad op de weg, en er kwamen vogels die het opaten. Een ander deel viel op rotsachtige grond, waar maar weinig aarde was, en het schoot meteen op omdat het niet diep in de grond kon doordringen. Toen de zon opkwam verschroeide het, en omdat het geen wortel had droogde het uit. Weer een ander deel viel tussen de distels, en toen die opschoten verstikten ze het zaaigoed. Maar er viel ook wat zaad in goede grond, en dat bracht vrucht voort, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig. Laat wie oren heeft goed luisteren!’

De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling:

“Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen,

en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben.

Want het hart van dit volk is afgestompt,

hun oren zijn doof

en hun ogen houden zij gesloten.

Met hun ogen willen ze niets zien,

met hun oren niets horen,

met hun hart niets begrijpen.

Want anders zouden ze tot inkeer komen

en zou ik hen genezen.”

 

”Wie heeft” dat wat ie heeft gaat over geloof. Wie geloof heeft. Geloofsvertrouwen. Dus niet plunderen en grote voorraden kapen door hamsteren.  Want dan vertrouw je er kennelijk niet op dat God voor je zorgt. Al die teksten in zowel Oude als Nieuwe Testament die daarvan spreken geloof je dan dus toch niet. Had je net zo goed dat boek niet hoeven lezen.

Mindfulness helpt daarbij. Als je een brood nodig hebt hoef je enkel op het juiste moment op de juiste plaats 1 brood aan te treffen. Daar hoeft het schap niet voor gevuld te zijn, gewoon een brood dat op de een of andere manier niemand nam, is genoeg.

bewerkt door Plume
Spellingcorrectie
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Plume:

De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen.

Ergens op aarde moet er een plek te vinden zijn waar een economie bestaat die ons dient, waar de basisfuncties nog gewaardeerd worden om zodoende herstel van onze planeet te bevorderen, en de mens te rehabiliteren tot mensheid, in verbinding. Die plek heb ik al gevonden, zelfs al gelooft niemand dat er ook zo een economie mogelijk is, heb me dan meer dan waarschijnlijk ook van planeet vergist, sorry. Absurd is het woord biflatie, raadzaam om hier niet over door te denken, écht het laatste dat je wil weten als ervaringswerker in de GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Mar weest gerust, met de komst van 5G ga ik compleet internet af en kunt ge onderling verder met uw ja knikkerke

Door het coronavirus ervaar ik economische debatten des te pijnlijker, het maakt me des te meer helder hoe we als mensheid quasi letterlijk gevangen zitten in een systeem dat we zelf bedacht hebben en ons schijnbaar niet meer toelaat om daar anders over te denken. En wie eenvoudig kennis neemt van de beschikbare alternatieven, gelooft misschien niet meer dat dit alles werkelijk is, alsof plots helder wordt wat we eigenlijk al eeuwen vergeten zijn. Enfin, dit louter een persoonlijke beleving, over wat vanzelfsprekend lijkt maar duidelijk niet is, hoop doet leven, allemaal niet zomaar wat, een paradigmashift.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Hoe meer kennis, hoe minder ego, hoe minder kennis, hoe meer ego (Einstein). Biflatie is dan ook gratis, even wennen om het brein te wassen.  :)

Ja. Johannes de Doper moet zich onderschikken aan Christus. ?

Wassen en minder worden


 "Hij moet wassen maar ik minder worden". (Joh. 3:30)


Deze woorden heeft Johannes de Doper gesproken op een kritiek ogenblik. Hij was zijn aanhang voor groot deel kwijt. De mensen, die hem als prediker hadden gehoord, verlieten hem. Ze gingen naar Jezus, Die inmiddels Zijn werkzaamheid in de nabijheid van Johannes was begonnen en lieten zich door Hem dopen. Moet u zich eens voorstellen: Johannes had geen dopelingen meer, vanaf dit ogenblik had de Heere Jezus ze allemaal. Dat zal toch geen prettige ervaring zijn geweest. Pijnlijk voor Johannes zelf. We willen immers gewaardeerd worden. We willen meedoen, meetellen. Ook in het Koninkrijk van God. Geen wonder dat Johannes' discipelen jaloers werden. Ze vonden dat Johannes zijn mensen mag en moet vasthouden, vs. 26. Maar Johannes wordt niet jaloers. Dat Jezus alle aanhang krijgt en Johannes zelf geen mensen meer heeft, is de leiding God, vs. 27. Zo wil de Heere het. En dan is het geen wonder: de Doper vindt zichzelf niet zo belangrijk meer. Hij beschouwt zich als de vriend van de bruidegom, vs. 29. Zo'n man staat maar op de achtergrond. Daarentegen staat de bruidegom op de voorgrond, hij trouwt met de bruid. Hij leidt de bruid naar de bruidegom en als hij de vreugderoep van de bruidegom gehoord heeft, treedt hij als vriend terug. De vriend heeft maar een dienstverlenende taak. Zo geeft Johannes voorrang aan zijn Meerdere. Johannes weet: Ik heb slechts betekenis om de voortgang van de persoon en het werk van Christus te dienen, verder niet. We kunnen Christus vergelijken met de opgaande zon en Johannes met een afgaande maan. Die beeldspraak is treffend. Christus wordt in de Bijbel nogal eens gezien als de zon. En als de zon opgaat en een nieuwe dag aanbreekt, verdwijnt de maan. Zo ziet Johannes zichzelf. Hij moet wassen, groeien en groter worden, maar ik verdwijnen. Johannes spreekt van "moet". Dat wijst op God Die het zo beschikt..


Het Kind van God is geboren en groeit op tot een volwassen man. Hij wast op, ondanks tegenstand, ongeloof, lijden, bespotting en dood. Zijn lijden en dood vormen voor Hem immers geen verhindering, maar zijn juist een stroomversnelling in Zijn opgang. En nu staat de zon van Gods heil hoog en helder aan de hemel van Gods genade. Het Licht schijnt (al) in de duisternis. En Johannes ziet het gebeuren: Hij moet wassen, maar ik minder worden.


Is Christus in uw leven gekomen? Hij kreeg heerschappij? Dan worden deze woorden ook werkelijkheid in uw leven. Als Christus groter wordt, blijft er voor u, jou en mij zelf steeds minder ruimte over. Dat is natuurlijk geen prettige gedachte. Ook niet voor Johannes' discipelen. Ze hoorden hem zeggen: "Hij moet wassen, maar ik minder worden". Tegen die woorden botsten ze op, ze zijn ergerniswekkend! Maar Johannes zegt: "Mensen, er is geen andere mogelijkheid. We moeten minder worden". Dat betekent: Achteruitgaan in naam, geringer worden in betekenis en invloed bij de mensen. Zeker, daar hebben we onszelf echt niet in mee. Niemand wil dit. We willen juist meedoen, onszelf laten gelden. Zo is dat in de maatschappij. We gaan scherp concurreren. Je zet alles op alles om anderen in te halen. En ingehaald worden ervaren we als nederlaag.


Hoe anders gaat het toe in het Koninkrijk van God. "Ik moet minder worden", zegt Johannes. Ik moet opzij en mag Christus in Zijn opgang niet in de weg staan. Deze woorden zullen in Johannes' leven aangrijpend in vervulling gaan. Nu al verliest hij al zijn aanhang. Niemand praat straks meer over hem, zijn ster is gedaald. Hij belandt in de gevangenis en zal hij daar worden onthoofd. Minder worden, verdwijnen. Dat is geen tragisch einde, maar de over- winning van Christus' genade in het leven van Zijn dienaar. En Johannes weet dat het zo gebeu- ren moet. Zo past Zijn dienaar in Gods plan. Christus gaat op als de zon maar dan is Johannes een afgaande maan.

Wassen - minder worden. Hij - ik. Dat correspondeert met elkaar. Als Christus op de troon zit, is er op de troon voor mij geen plaats meer. Dan is er voor mij slechts plaats aan Zijn voeten. Zijn dienstwillige dienaar. Zo wast Hij. Dat moet u overigens niet verkeerd verstaan. Christus kan natuurlijk niet groter worden dan Hij is. En ook de gelovigen kunnen Hem niet groter maken dan Hij is. Hij is groot in Zijn wezen. Maar Hij wil wel wassen bij hen die Zijn leden zijn. In hun geloof en liefde, in hun heiligmaking. Zit Christus op de troon van uw leven? Dan is er voor uzelf geen plaats meer. Dat "ik" moet eraan. En dat is niet erg. Dat is immers het "ik" dat onder Gods oordeel ligt.


Zit uzelf nog op de troon van uw leven? Dan is er voor Christus geen ruimte. Denk eraan: er kan maar één koning op de troon van uw leven zijn. Of Christus òf uzelf. En als uzelf nog op de troon zit is dit woord voor u: Eenmaal zult u het verliezen. Dan lijdt u de nederlaag. Dan zult u buigen en bukken. Niet vrijwillig en gewillig maar met wroeging en spijt. Kom, zou u nu niet van de troon afkomen? Buig u neer voor Christus, verneder u. Beter nu te buigen dan straks, want dan is het voorgoed te laat! Koning Christus wil nu als de zon opgaan in uw leven. Voelt u de ernst? De Heilige Geest dringt aan! Ook als u Christus mag kennen en navolgen. De oude koning sterft steeds meer, opdat Koning Christus in u leeft en alleen overblijft. Voor alle duidelijkheid: Dit is geen tragische ondergang maar de triomf der genade. Christus wil u inhalen en heel uw leven met Zijn persoon en gaven vervullen en verrijken. In leven en in sterven. Voor eeuwig.

G.Schaap

http://www.hervormdhellouw.nl/index_bestanden/Meditatie Joh3-30.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Misschien is dat de essentie van het probleem, mensen. Ik heb het daar niet voor, zeker als ze me zaken aanbevelen waarvan ze denken het beter dan mij te weten.

Afschuwelijke wereld waarin we leven, een virus dat heel de mensheid zomaar eventjes kan laten verdwijnen en een economie die als een kanker evenzeer onze leefwereld vernietigt, en dan gaan we het hebben over liefde, derde orde veranderingen en co-creatie? Op dat moment kan je maar beter aan niets denken en aan de wereld verzaken, met niemand contact hebben en dat alsof het als OPS-lijder al niet zo is, omdat je een paar hulpvragen had aan de GGZ. Ja, blijven lachen, alsof er niets aan de hand is, hopend op een fluweelzachte transformatie die ons morgen wakker maakt en deze wereld laat herinneren als een nare droom, in stralende eenvoud en door schitterende bloemen omgeven, dartel als spelende kinderen in de wei, zo gewoon menselijk, normaal.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-3-2020 om 09:27 zei Fundamenteel:

Call me stupid, maar ik krijg het niet afgelost in die formule. Wat is de oplossing nu? Of is die er gewoonweg niet? 

Zelfs een dramaturg kan dit wellicht niet verzinnen, dat er tussen miljarden sterren en planeten piepende muisjes zijn die zich moeten profileren als brullende leeuwen om de aandacht te trekken van GGZ-experten om eens met een deskundige bril te willen kijken naar een aantal denkfoutjes in wereldomspannende systemen. Vreedzaam en bedachtzaam nochtans, met de integere hulpvraag om te willen bevestigen dat het wel waarachtig is, of simpelweg lariekoek zodat de piepende muisjes terug rustig kunnen slapen, meer vragen ze eigenlijk niet. Het leven van ervaringswerkers in de GGZ, het onvoorstelbare, er getuige van zijn dat straks kinderen van zes aan experten niet uitgelegd krijgen wat boerenlogica betekent, in het jaar 2020.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-12-2019 om 09:37 zei Fundamenteel:

Als ik gelijk heb, is er een full on revolutie nodig. Dat ze nog eens Vlaamse politiekorpsen in Brussel moeten inzetten omdat het uit de hand loopt, en gewoon alles op pad in lichterlaaie steken. Gelijk ze des tijds in Geens zijn bureau drongen en alles aan diggelen sloegen. Dat is wat ze ons ook aandoen.

Dat loslaten is me toch slecht bekomen, het ging nochtans eenvoudig worden wanneer we netjes de richtlijnen van de GGZ zouden volgen. Simpel gaat het zo, welke mythe, ideologie, religie, referentiekader, systeem of geloofsovertuiging ook, optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen is universeel neutraal en iedereen kan er creatief gebruik van maken, als tijdloos. Wees dan vooral lui door eens te lezen wat anderen al eens gezegd hebben, vertel dit aan GGZ-experten en je blijkt de grootste dwaas die ooit bestaan heeft, het enige dat je niet kan loslaten omdat het levenslang is.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 19:04 zei Fundamenteel:

Wat wij voor kennis namen was 1 grote leugen. Waarom,zou het nu anders zijn?

Vreemd, waar mensen voor gek voor verklaard worden, nu zeggen experten in Europa het ook al. Of waren we gewoon voorop op de tijd met dat helikoptergeld? Extra noot voor GGZ-experten, er zitten een aantal bijzonderheden aan gekoppeld die veel minder mensen opvalt. Maar toch, als we mogen spreken over een fluweelzachte paradigmashift, de grenzen gaan nu open.

Citaat

Willen we deze coronacrisis aanpakken en snel het negatieve tij snel keren, dan zullen we 'out of the box' moeten denken, zegt Herman Matthijs, hoogleraar Openbare Financiën (UGent, VUB) en lid van de Hoge Raad Financiën. Hij doet zelf een voorstel: een cheque van 3000 euro van de Europese Centrale Bank voor elke burger. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid