Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

6 minuten geleden zei TTC:

De neveneffecten van beperkte rationaliteit kunnen we maar beter niet onderschatten, dat wisten we al.

Het totaal is 1800 schulden waar geen vermogen voor is? Het vermogen is 1200 schulden en de goederen en het geld vormen samen 1200.

Call me stupid, maar ik krijg het niet afgelost in die formule. Wat is de oplossing nu? Of is die er gewoonweg niet? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Het totaal is 1800 schulden waar geen vermogen voor is? Het vermogen is 1200 en de goederen en het geld vormen samen 1200. Call me stupid, maar ik krijg het niet afgelost in die formule. Wat is de oplossing nu? Of is die er gewoonweg niet?

Er is niks met de setup, de oefening is perfect oplosbaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Trouwens wie is a en wie is b? Wie is schuldeiser en wie is schuldenaar in a b en c? Beperkte rationaliteit kan ook aan te weinig nuance te wijten zijn. Dan niet door mij.  Gaat toch niet boos worden nu?

Elk antwoord is goed, daar gaat het experiment over en de conclusies die we hieraan kunnen koppelen. Er zijn zelfs mensen die ze gewoon oplossen zonder allerhande irrelevante vragen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2020 om 09:45 zei Fundamenteel:

Je denkt dat ik daarmee lachte? Het idee mijn kinderen nooit meer te zien? Dit is eerder: wie laatst lacht...

Nu is het een kwestie van te zorgen dat het hen niet overkomt maar die jihadist.

Nul komma nul heb je van Christus begrepen.

 

Op 4-2-2020 om 10:21 zei Fundamenteel:

Zet het uit uw hoofd. Er komt nooit een upgrade of herstel. Nooit.

Is precies wat de briesende leeuw riep voor ie in de afgrond werd geketend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Elk antwoord is goed, daar gaat het experiment over en de conclusies die we hieraan kunnen koppelen.

Dus a b en c zijn allemaal schuldenaars? Dan staat de oplossing toch al bovenaan in de oefening? Totale balans is reeds 0?

16 minuten geleden zei TTC:

Elk antwoord is goed, daar gaat het experiment over en de conclusies die we hieraan kunnen koppelen. Er zijn zelfs mensen die ze gewoon oplossen zonder allerhande irrelevante vragen. 

Aha, was dat dan de oefening? Dat de oplossing zich soms vlak voor onze neus afspeelt? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus a b en c zijn allemaal schuldenaars? Dan staat de oplossing toch al bovenaan in de oefening? Totale balans is reeds 0? Aha, was dat dan de oefening? Dat de oplossing zich soms vlak voor onze neus afspeelt? 

Wie schuldenaar is lees je op het lijntje waar schulden staat, eenvoudig. De reacties die je geeft zijn de beste die we in jaren al gelezen hebben, zeer benieuwd naar het vervolg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Wie schuldenaar is lees je op het lijntje waar schulden staat, eenvoudig. De reacties die je geeft zijn de beste die we in jaren al gelezen hebben, zeer benieuwd naar het vervolg. 

Maar ze staan toch verdeeld in kolommen? De rijen waar schulden staan heeft enkel c 0 staan. En hoe dan ook, in de totale balans is de schuld reeds 0 zonder iets te veranderen.

Lost die oefening nu zichzelf op, ja of neen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ze staan toch verdeeld in kolommen? De rijen waar schulden staan heeft enkel c 0 staan. En hoe dan ook, in de totale balans is de schuld reeds 0 zonder iets te veranderen. Lost die oefening nu zichzelf op, ja of neen?

Die oefening lost op door ze te maken, toch niet zo moeilijk om te begrijpen? De opdracht staat onder het eerste blok. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

De rijen waar schulden staan heeft enkel c 0 staan.

C heeft geen vorderingen, volgens mij heb je van lijn vergist.

Zojuist zei Fundamenteel:

Ja ik heb mijn geest verzegeld, wel goede oefening, de vorderingen bij c zijn trouwens 0 en niet de schulden. Wel opletten he meester ? secondje

Had het wel gezien, we zien het vervolg tegemoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Wat in de opdracht staat, alles is voorzien. 

Boven mijn petje. :) Want niets mag uit balans en er mag geen verlies in koopkracht veroorzaakt worden. De vorderingen komen van wie? Als we die naar 0 brengen en omzetten naar geld en goederen is er misschien nog iets te bereiken, maar dat mag niet zeker?

Hoe dan ook, ik stak er al meer tijd in dan ik heb. Zeg nu gewoon concreet wat de oplossing en de moraal is. Trek de splinter eruit man :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Boven mijn petje. Want niets mag uit balans en er mag geen verlies in koopkracht veroorzaakt worden. De vorderingen komen van wie? Als we die naar 0 brengen en omzetten naar geld en goederen is er misschien nog iets te bereiken, maar dat mag niet zeker? Hoe dan ook, ik stak er al meer tijd in dan ik heb. Zeg nu gewoon concreet wat de oplossing en de moraal is. Trek de splinter eruit man.

De oefening is wat er staat, een begin en een einde, hiertussen jouw denkwerk om ze op te lossen. We lossen dat niet op voor jou, anders heeft het voor jou ook geen meerwaarde, dat is het punt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

De oefening is wat er staat, een begin en een einde, hiertussen jouw denkwerk om ze op te lossen. We lossen dat niet op voor jou, anders heeft het voor jou ook geen meerwaarde, dat is het punt. 

Dan mag ik maar hopen dat iemand anders ze kan en wilt oplossen. Ik zal het niet zijn... de onwetendheid is niet altijd een keuze. Soms kan ik iets echt niet of vind ik de nood niet me er in bij te leren. :) 

De schoonheid van het leven lonkt me te hard bepaalde zaken nog serieus te nemen. Weet je wat beter dan cijfers is en verbind? Taal. Misschien zou het goed zijn als we daar als collectief wat meer mee bezig zouden zijn. De economie en de politiek spreken niet bepaald verbindende taal in het voordeel van het individu. 

Mijn denkwerk heeft besloten alles heerlijk op off te smijten zolang we nog kunnen. Laat ons brood bakken. Laat ons de vruchten van het leven oogsten en de dorstigen laven. Dude, binnenkort heb ik een secret stash van moonshine... wat ga ik me zorgen maken over hier beneden als ik daarboven lichtjaren verder kan verdwalen? :D

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dan mag ik maar hopen dat iemand anders ze kan en wilt oplossen. Ik zal het niet zijn... de onwetendheid is niet altijd een keuze. Soms kan ik iets echt niet of vind ik de nood niet me er in bij te leren. De schoonheid van het leven lonkt me te hard bepaalde zaken nog serieus te nemen. Weet je wat beter dan cijfers is en verbindt? Taal. Misschien zou het goed zijn als we daar als collectief wat meer mee bezig zouden zijn. De economie en de politiek spreken niet bepaald verbindende taal in het voordeel van het individu. Mijn denkwerk heeft besloten alles heerlijk op off te smijten zolang we nog kunnen. Laat ons brood bakken. Laat ons de vruchten van het leven oogsten en de dorstigen laven. Dude, binnenkort heb ik een secret stash van moonshine... wat ga ik me zorgen maken over hier beneden als ik daarboven lichtjaren verder kan verdwalen? 

We nemen het mee op in het onderzoek, zo wint het experiment aan steeds meer waarde en waarachtigheid, wat logisch is. 

Zojuist zei Fundamenteel:

Ik ben niet enkel traag, ik sta uit. 

Dat is wat Jezus ook zei, aanzetten, niet andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We nemen het mee op in het onderzoek, zo wint het experiment aan steeds meer waarde en waarachtigheid, wat logisch is. 

Dat is wat Jezus ook zei, aanzetten, niet andersom.

Jaja, maar Jezus liet zich ook maar ene keer aan het kruis nagelen he. Het is nu een kwestie van andere prioriteiten. Tick tock.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Jaja, maar Jezus liet zich ook maar ene keer aan het kruis nagelen he. Het is nu een kwestie van andere prioriteiten. Tick tock.

Dat is wat je denkt, als je kijkt hoe psychisch kwetsbare mensen behandeld worden in deze samenleving, je zou haast gaan denken dat Jezus zich in velen verspreid heeft om er dan maar lustig op in te hakken met spijkers en andere vormen van stigma. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat is wat je denkt, als je kijkt hoe psychisch kwetsbare mensen behandeld worden in deze samenleving, je zou haast gaan denken dat Jezus zich in velen verspreid heeft om er dan maar lustig op in te hakken met spijkers en andere vormen van stigma. 

Dat is opgemerkt geweest en genoteerd, nog stellen politici zich vragen bij verkiezingsuitslagen.

Het eigen volk krijgt de roe en een ander al het lekkers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dat is opgemerkt geweest en genoteerd, nog stellen politici zich vragen bij verkiezingsuitslagen. Het eigen volk krijgt de roe en een ander al het lekkers.

Ik hoop in ieder geval dat Van Grieken die oefening niet opgelost krijgt, hij zou immers nog veel meer stemmen kunnen halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ik hoop in ieder geval dat Van Grieken die oefening niet opgelost krijgt, hij zou immers nog veel meer stemmen kunnen halen.

Weet je dat een sabbatsjaartje voor de wereld in de huidige omstandigheden een goede zaak zou zijn?

Maar dan ook alle activiteiten lamleggen behalve levensnoodzakelijk. Wat zou dat voor onze wereld betekenen een ontlasting van 365 dagen? De lvissen in zee, de dieren in het wild, de uitstoot, waterkwaliteit, alles...

Dat, zonder geldzaken. Dat. Ieder in zijn eigen land een jaar niets doen behalve levensnoodzakelijke middelen voorzien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid