Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weet je dat een sabbatsjaartje voor de wereld in de huidige omstandigheden een goede zaak zou zijn? Maar dan ook alle activiteiten lamleggen behalve levensnoodzakelijk. Wat zou dat voor onze wereld betekenen een ontlasting van 365 dagen? De lvissen in zee, de dieren in het wild, de uitstoot, waterkwaliteit, alles... Dat, zonder geldzaken. Dat. Ieder in zijn eigen land een jaar niets doen behalve levensnoodzakelijke middelen voorzien. 

Handig is ook dat we de stellingen van Einstein in een logisch te begrijpen volgorde kunnen plaatsen, eenvoudig afleidbaar van de oefening. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei TTC:

Handig is ook dat we de stellingen van Einstein in een logisch te begrijpen volgorde kunnen plaatsen, eenvoudig afleidbaar van de oefening. 

Kan je je tegelijk inbeelden hoe fluweelzacht die paradigmashift komt, als we een jaartje lokaal de handen in elkaar slaan wereldwijd en enkel iedereen van basisbehoeftes voorzien? Visualiseer het even met mij terwijl ik een wolkje met een zilveren rand blaas al ware ik Hookah himself.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Kan je je tegelijk inbeelden hoe fluweelzacht die paradigmashift komt, als we een jaartje lokaal de handen in elkaar slaan wereldwijd en enkel iedereen van basisbehoeftes voorzien? Visualiseer het even met mij terwijl ik een wolkje met een zilveren rand blaas al ware ik Hookah himself.

Misschien dat we het straks aan veel minder mensen moeten uitleggen, in Iran sterft om de tien minuten iemand aan het coronavirus, las ik net. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Aldus zal de mens anders moeten gaan leven. Volgens mij zou deze paradigmashift nog fluweelzacht te noemen zijn. 

Binnen het kader van een fluweelzachte paradigmashift is het quasi onmogelijk om een dialoog te voeren zonder ook een indicatieve visualisatie te hebben van waar we naartoe zouden kunnen gaan, in de eerste plaats een geestelijk proces waarbinnen het element van beperkte rationaliteit binnen het economische systeem centraal kan gesteld worden. Open dialoog, aandacht en ontvankelijkheid zijn dan ook primaire voorwaarden, niet meer dan logisch, zij het misschien minder gemakkelijk dan de theorie laat vermoeden om 1000+1 redenen, heel bijzonder. Het is dan ook niet zomaar dat een aantal ervaringswerkers meent dat de GGZ hierin een sleutelrol vervult, zij het nog steeds zoekend naar GGZ-experten waar ze met hun hulpvragen terecht kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Binnen het kader van een fluweelzachte paradigmashift is het quasi onmogelijk om een dialoog te voeren zonder ook een indicatieve visualisatie te hebben van waar we naartoe zouden kunnen gaan, in de eerste plaats een geestelijk proces waarbinnen het element van beperkte rationaliteit binnen het economische systeem centraal kan gesteld worden. Open dialoog, aandacht en ontvankelijkheid zijn dan ook primaire voorwaarden, niet meer dan logisch, zij het misschien minder gemakkelijk dan de theorie laat vermoeden om 1000+1 redenen, heel bijzonder. Het is dan ook niet zomaar dat een aantal ervaringswerkers meent dat de GGZ hierin een sleutelrol vervult, zij het nog steeds zoekend naar GGZ-experten waar ze met hun hulpvragen terecht kunnen.

Er is nooit zoveel open dialoog als nu geweest... 

Terwijl de wereld plannen maakt komt de natuur een tikje geven die ons dwingt anders te leven. Eeuw na eeuw, letterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Er is nooit zoveel open dialoog als nu geweest... Terwijl de wereld plannen maakt komt de natuur een tikje geven die ons dwingt anders te leven. Eeuw na eeuw, letterlijk.

Ja, de oefening heeft veel duidelijk gemaakt, de neveneffecten van beperkte rationaliteit zijn dan ook niet te onderschatten, is niet zomaar wat zoals je zelf had kunnen zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei TTC:

Ja, de oefening heeft veel duidelijk gemaakt, de neveneffecten van beperkte rationaliteit zijn dan ook niet te onderschatten, is niet zomaar wat zoals je zelf had kunnen zien. 

Gepromoveerd wetenschapper en oud-marinier Ingo Piepers maakte een studie naar die neveneffecten.   Inderdaad niet te onderschatten. Als de statistieken kloppen, zouden ze 16 jaar gaan duren. 
 

 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-derde-wereldoorlog-kan-elk-moment-beginnen-en-ik-voorspel-het-al-jaren~bbebe909/

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Net heel het land verbonden in minutenlang applaus. Was je erbij? Dat heet nu eens solidariteit.

Bij ideeën zoals een Jubeljaar ontbreekt het daaraan, maar fijn om te horen dat het überhaupt wel mogelijk is. Kunnen we nu dan verder met Vlaanderen, het is immers een virus dat anderen gemaakt hebben, radicalisten. 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat heet nu eens solidariteit.

Het syndroom of de waan van Frégoli is het fenomeen waarbij iemand de bizarre opvatting heeft dat verschillende mensen in werkelijkheid manifestaties van één persoon zijn. Hiertegenover staat de visie van non-dualisten of advaitisten dat het in werkelijkheid ook zo is, wat door velen als vreemd kan ervaren worden maar in religieus opzicht helemaal niet zo vreemd is, zij het op een veel dieper liggend niveau. Dat zoiets verwarring schept en nogal wat meningsconflict toelaat, zelfs uitlokt, evident.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-2-2020 om 14:11 zei Fundamenteel:

 

Maar vooral, zie wat Amerika bereikte met Trump. De Vlaming kan ook die historische waarde bereiken in Europa als we Brussel veranderen. 

Messias Trump en zijn volgers zullen niet overwinnen. Er zál Herstel komen en de put is de bestemming van het beest.

Daniël 8: 

23-27 Aan het einde van hun heerschappij, als de tijd van de overtreders voorbij is, zal er een meedogenloze koning opstaan, bedreven in listen. Zijn kracht zal groot zijn – maar het is niet zijn eigen kracht – en hij zal een ongehoorde verwoesting aanrichten. Alles wat hij onderneemt zal hem lukken; machtigen zal hij in het verderf storten, ook het volk van de heiligen. Door zijn listigheid slaagt hij in elk bedrog. Hij zal hoogmoedig zijn en velen onverhoeds in het verderf storten. Tegen de vorst der vorsten zal hij opstaan, maar zonder dat er een mensenhand aan te pas komt zal hij gebroken worden. Het visioen waarin over de avonden en ochtenden werd gesproken, is waar. En jij, houd dit droomgezicht voor je, want het verwijst naar een verre toekomst.

Daniël 9:

20-27 Terwijl ik nog sprak en bad, mijn zonde en de zonde van mijn volk Israël beleed, en mijn smeekbede omwille van de heilige berg van mijn God richtte tot de HEER, mijn God, terwijl ik mijn gebed nog uitsprak, vloog de man Gabriël, die ik eerder in het visioen had gezien, snel naar mij toe. Het was de tijd van het avondoffer. Hij begon mij uitleg te geven. Hij zei: ‘Daniël, ik ben nu gekomen om je een helder inzicht te geven. Er is een woord uitgegaan toen je je smeekbede begon en ik ben gekomen om het over te brengen, want je bent zeer geliefd. Luister naar het woord en sla acht op het visioen. Zeventig weken zijn vastgesteld voor je volk en je heiligestad, voordat aan de overtredingen een einde komt en de zonden zijn afgesloten, voordat het wangedrag is vergolden en eeuwige gerechtigheid is gebracht, voordat het profetisch visioen bezegeld is en het allerheiligste gewijd. Je moet weten en begrijpen: Vanaf het ogenblik waarop het woord is uitgegaan dat Jeruzalem hersteld en weer opgebouwd zal worden tot het tijdstip waarop een gezalfde vorst verschijnt, zullen zeven weken verstrijken; en het herstel en de wederopbouw van de stad, met pleinen en wallen en al, zal tweeënzestig weken duren, en het zal een tijd van verdrukking zijn. Na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden vermoord, zonder dat iemand het voor hem opneemt. Het volk van een toekomstige vorst zal verderf brengen over de stad en het heiligdom. Hij zal zijn einde vinden in een overstroming. Tot aan het einde van de strijd zullen er verwoesting en zijn, zoals is vastgesteld. Hij zal een sterk bondgenootschapsluiten met velen, één week lang. De helft van de week zal hij offers noch gaven laten brengen, en boven op het altaar zal een verwoesting brengende gruwel te zien zijn, totdat het aangekondigde einde van die verwoestende kracht komt.

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Plume:

Door zijn listigheid slaagt hij in elk bedrog. Hij zal hoogmoedig zijn en velen onverhoeds in het verderf storten. Tegen de vorst der vorsten zal hij opstaan, maar zonder dat er een mensenhand aan te pas komt zal hij gebroken worden. Het visioen waarin over de avonden en ochtenden werd gesproken, is waar. En jij, houd dit droomgezicht voor je, want het verwijst naar een verre toekomst.

Over de lopende pandemie lees ik de meest uiteenlopende visies, heb echter geen idee of psychisch kwetsbare mensen hier anders op reageren, hopend op het beste. Ik zie het met lede ogen aan, me nog veel meer vragen stellend over wat er in de nasleep komt, met een uitermate dubbel gevoel, alsof de wereld in een bipolaire fase verzand is, goedschiks, kwaadschiks.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Over de lopende pandemie lees ik de meest uiteenlopende visies, heb echter geen idee of psychisch kwetsbare mensen hier anders op reageren, hopend op het beste. Ik zie het met lede ogen aan, me nog veel meer vragen stellend over wat er in de nasleep komt, met een uitermate dubbel gevoel, alsof de wereld in een bipolaire fase verzand is, goedschiks, kwaadschiks.  

Ik denk  dat psychisch kwetsbare mensen gewoon lekker een wandelingetje gaan doen. Zij hebben de verdrukking reeds meegemaakt. Ze kennen het van binnenuit. Voor hen komt niets meer onverwacht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Plume:

Ik denk  dat psychisch kwetsbare mensen gewoon lekker een wandelingetje gaan doen. Zij hebben de verdrukking reeds meegemaakt. Ze kennen het van binnenuit. Voor hen komt niets meer onverwacht. 

Ja, de situatie komt hen goed uit, ze waren al eerder wakker geworden. Maar dat wil niet zeggen dat anderen nu ook plots wakker worden, we zullen het zien. In ieder geval, de oefening was alweer een gigantisch succes, straks terug naar school en het zal niet de humaniora zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Bij ideeën zoals een Jubeljaar ontbreekt het daaraan, maar fijn om te horen dat het überhaupt wel mogelijk is. Kunnen we nu dan verder met Vlaanderen, het is immers een virus dat anderen gemaakt hebben, radicalisten. 

Het syndroom of de waan van Frégoli is het fenomeen waarbij iemand de bizarre opvatting heeft dat verschillende mensen in werkelijkheid manifestaties van één persoon zijn. Hiertegenover staat de visie van non-dualisten of advaitisten dat het in werkelijkheid ook zo is, wat door velen als vreemd kan ervaren worden maar in religieus opzicht helemaal niet zo vreemd is, zij het op een veel dieper liggend niveau. Dat zoiets verwarring schept en nogal wat meningsconflict toelaat, zelfs uitlokt, evident.

Ik ben er nog altijd merendeel van overtuigd dat de Chinese leefgewoontes in China de oorzaak van het virus zijn. Los dat op en we hebben ons medicijn. Niet alle stappen hoeven artificieel te zijn. Gewoon terugkeren naar onze archaïsche roots. 

Corona kan een vloek of een zegen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben er nog altijd merendeel van overtuigd dat de Chinese leefgewoontes in China de oorzaak van het virus zijn. Los dat op en we hebben ons medicijn. Niet alle stappen hoeven artificieel te zijn. Gewoon terugkeren naar onze archaïsche roots. Corona kan een vloek of een zegen zijn.

De catastrofe der mensheid uit zich in het aandacht hebben voor wat gekend is, en dan vooral de mogelijkheid om kennis buiten het collectieve bewustzijnsveld te houden waardoor de plotse of toevallige herinnering als een schok ervaren kan worden, maar finaal vanzelfsprekend en voor iedereen logisch te beredeneren. Eenvoud, kant en klaar, gezien of niet, in echtheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

Ja, de situatie komt hen goed uit, ze waren al eerder wakker geworden. Maar dat wil niet zeggen dat anderen nu ook plots wakker worden, we zullen het zien. In ieder geval, de oefening was alweer een gigantisch succes, straks terug naar school en het zal niet de humaniora zijn. 

Ja. Wat je nu in ieder geval niet moet doen is binnen stil gaan zitten.  Lekker naar buiten, flink doorstappen in de frisse lucht, en ook als je weer binnen bent actief blijven. Je longcapaciteit op orde houden en je weerstand op pijl houden.   En de middenstand helpen door juist wel naar de kapper te gaan, de fysiotherapeut, enzovoort. Maar dat is onze mening en ervaring. Een ander mag daar anders over denken.

De wandelaars onder elkaar die ik elke dag tegenkom en elkaar begroeten zijn in elk geval nog even vriendelijk als altijd.

En relaxed boodschappen doen en niet in tekort denken maar in voor iedereen genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:

Ja. Wat je nu in ieder geval niet moet doen is binnen stil gaan zitten.  Lekker naar buiten, flink doorstappen in de frisse lucht, en ook als je weer binnen bent actief blijven. Je longcapaciteit op orde houden en je weerstand op pijl houden.   En de middenstand helpen door juist wel naar de kapper te gaan, de fysiotherapeut, enzovoort. Maar dat is onze mening en ervaring. Een ander mag daar anders over denken.

Coronavirus blijft tot 72 uur in de lucht hangen waarin het actief kan worden, las ik nog. Is dat niet gevaarlijk dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Coronavirus blijft tot 72 uur in de lucht hangen waarin het actief kan worden, las ik nog. Is dat niet gevaarlijk dan? 

Dus waarom zou je binnen gaan zitten dan? 72 uur je adem inhouden? Allemaal flauwekul. En door het idiote hamsteren drijven de mensen alleen de prijzen maar op. Massahysterie waarmee de mensen juist hun werkelijkheid gaan  creëren. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

Dus waarom zou je binnen gaan zitten dan? 72 uur je adem inhouden? Allemaal flauwekul. En door het idiote hamsteren drijven de mensen alleen de prijzen maar op. Massahysterie waarmee de mensen juist hun werkelijkheid gaan  creëren. 

Heb me vergist, het is drie uur maar het blijft dagen op plastic zitten. Althans, volgens deze bron toch.

Coronavirus can remain in air for 3 hours, live on plastic for days, new study says

Zoals altijd, wie kan je nog geloven? 

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Corona kan een vloek of een zegen zijn.

Je houdt het amper voor mogelijk met welke ideeën sommigen in hun hoofd lopen, zo opperden een aantal ervaringswerkers in de GGZ om tijdens deze pandemie ook een aantal derde orde impulsen los te laten op het financiële systeem. Een paar computerscripts zouden volstaan om met de minste energie alle schuldenbergen en begrotingstekorten technisch weg te werken, dit om het voor politici makkelijker te maken om van de economische recessie te herstellen. En zo zie je, in het negatieve zit altijd wel iets positiefs, een unieke opportuniteit in ieder geval.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben er nog altijd merendeel van overtuigd dat de Chinese leefgewoontes in China de oorzaak van het virus zijn.

Nu zijn het de chinezen weer, wetenschappers hebben eerder een soortgelijk virus ontwikkelt, las ik ergens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Heb me vergist, het is drie uur maar het blijft dagen op plastic zitten.

Ja en de zure regen deed alle gebouwen instorten, CO2 vernietigt de natuur.   En kernenergie is hartstikke schoon en veilig. ?

34 minuten geleden zei TTC:

Je houdt het amper voor mogelijk met welke ideeën sommigen in hun hoofd lopen, zo opperden een aantal ervaringswerkers in de GGZ om tijdens deze pandemie ook een aantal derde orde impulsen los te laten op het financiële systeem. Een paar computerscripts zouden volstaan om met de minste energie alle schuldenbergen en begrotingstekorten technisch weg te werken, dit om het voor politici makkelijker te maken om van de economische recessie te herstellen. En zo zie je, in het negatieve zit altijd wel iets positiefs, een unieke opportuniteit in ieder geval.

Dat mag van de Vlamingen niet, want dan zouden migranten ook van hun schulden vrijkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Ja en de zure regen deed alle gebouwen instorten, CO2 vernietigt de natuur.  En kernenergie is hartstikke schoon en veilig.

Laat ons hopen dat we de wereld in versneld tempo kunnen herstellen, de randvoorwaarden zijn ideaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid