Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

2 minuten geleden zei Willempie:

En jij lastert als je andere volgelingen van Jezus bekritiseert, waaronder ook hele grote en bekende, zoals C.S. Lewis bijvoorbeeld, en Billy Graham en ga zo nog maar even door.  

Mag jij vinden. Zoals ik mag vinden dat die mensen enkel dwaallichten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge moogt me met dit snoepgoed erbij meteen binnen steken. Al zal Zoe Schulz al mijn toegewijde tijd krijgen. De linkse.

Waar de ene stelt dat angst een slechte raadgever is, gaat de andere die angst onderzoeken om zich te vergewissen of deze terecht is. Dit kan middels grensverleggend denken en schematherapie met als grote voordeel dat alles scherper kan gesteld worden, dit werkt verhelderend met als keerzijde dat het contrast steeds pijnlijker wordt.

14 minuten geleden zei Plume:

Op even dagen snapt hij het niet. Op oneven dagen begrijpt hij het wel.  Daarom noemt hij het vandaag een etiket. Normaliter noemt hij het dan gnostisch en occult. We gaan vooruit. Morgen weer een dag.

Volgens mij werken die strategieën anders, het is telkens doen alsof om een prooi te vinden om vervolgens te denken dat niemand dat kan zien. Het bizarre is dat je dat honderd keer kan zeggen, het is onherstelbaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Waar de ene stelt dat angst een slechte raadgever is, gaat de andere die angst onderzoeken om zich te vergewissen of deze terecht is. Dit kan middels grensverleggend denken en schematherapie met als grote voordeel dat alles scherper kan gesteld worden, dit werkt verhelderend met als keerzijde dat het contrast steeds pijnlijker wordt.

In de zon kijken doet ook pijn, ga je er dan ook naar blijven kijken en later de oogarts blijven weigeren? ;)

Kijk eens naar een bloem als Zoë. Kerel, de dingen die ik haar zou aandoen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:
30 minuten geleden zei Willempie:

Je hoeft je dan ook helemaal niet bezig te houden met de duivel. Liever niet zelfs.

In een klooster gaan zitten dan? 

Helemaal zo gek nog niet.

https://www.koningshoeven.nl/monnik-worden/

21 minuten geleden zei Plume:

Normaliter noemt hij het dan gnostisch en occult.

Wie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Waar de ene stelt dat angst een slechte raadgever is, gaat de andere die angst onderzoeken om zich te vergewissen of deze terecht is. Dit kan middels grensverleggend denken en schematherapie met als grote voordeel dat alles scherper kan gesteld worden, dit werkt verhelderend met als keerzijde dat het contrast steeds pijnlijker wordt.

Volgens mij werken die strategieën anders, het is telkens doen alsof om een prooi te vinden om vervolgens te denken dat niemand dat kan zien. Het bizarre is dat je dat honderd keer kan zeggen, het is onherstelbaar. 

Klopt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Helemaal zo gek nog niet.

Jaren geleden vond ik het nog normaal dat je met psychotechnische problemen bij de GGZ terecht zou kunnen, vandaag voel ik me als een dwaas dat ik ooit zo heb kunnen denken. En waar je dan wel terecht zou kunnen, dat wordt stilaan een mysterie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Helemaal zo gek nog niet.

Jaren geleden vond ik het nog normaal dat je met psychotechnische problemen bij de GGZ terecht zou kunnen, vandaag voel ik me als een dwaas dat ik ooit zo heb kunnen denken. En waar je dan wel terecht zou kunnen, dat wordt stilaan een mysterie.

Laat het eens bezinken. Of niet, kan ook.

1 Korintiërs 3:

18 Niemand bedriege zichzelven. Zo iemand onder u dunkt, dat hij wijs is in deze wereld, die worde dwaas, opdat hij wijs moge worden.

https://statenvertaling.nl/tekst.php?bb=46&hf=3&ind=1#vers18

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Jaren geleden vond ik het nog normaal dat je met psychotechnische problemen bij de GGZ terecht zou kunnen, vandaag voel ik me als een dwaas dat ik ooit zo heb kunnen denken. En waar je dan wel terecht zou kunnen, dat wordt stilaan een mysterie.

Want je hebt de contactgegevens van de langste arm in uw omstreken niet ontvangen?

Of dat nu allemaal nog even evident is met het coronavirus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

18 Niemand bedriege zichzelven. Zo iemand onder u dunkt, dat hij wijs is in deze wereld, die worde dwaas, opdat hij wijs moge worden.

Ja, komt mooi tot expressie middels die oefening, werd al eens over nagedacht. 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Want je hebt de contactgegevens van de langste arm in uw omstreken niet ontvangen? Of dat nu allemaal nog even evident is met het coronavirus. 

Heb jij de oefening inmiddels al opgelost gekregen, horen daar zo weinig van? Vorige week bij die lange arm geweest, hij was er niet goed van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Aha En schreef hij iets voor?

Ja, traditioneel, na een kwartiertje Zyprexa, Abilify en Quetiapin, zodat we zouden stoppen met ons verstand te gebruiken, het was een beetje overweldigend voor hem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
24 minuten geleden zei Willempie:

En jij lastert als je andere volgelingen van Jezus bekritiseert, waaronder ook hele grote en bekende, zoals C.S. Lewis bijvoorbeeld, en Billy Graham en ga zo nog maar even door.  

Mag jij vinden. Zoals ik mag vinden dat die mensen enkel dwaallichten zijn.

Tim Keller. Een oprechte prediker.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Bastiaan73:

Tim Keller. Een oprechte prediker.

Een flauwekul prediker die gelooft dat evolutie en God samen kunnen gaan, Rooms-katholiek mysticisme aanbeveelt, contemplativiteit propageert en de onzin van de mysticus goeroe Peter Scazzero romantiseert. Mystieke bagger.

https://cip.nl/23042-geloof-in-evolutie-verenigbaar-met-geloof-in-letterlijke-adam-en-eva

https://yarah.nl/wpsite/wp-content/uploads/2011/tim keller.pdf

http://apprising.org/2011/01/27/tim-keller-recommending-roman-catholic-mysticism/

https://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=872

http://apprising.org/2010/01/28/tim-keller-also-promoting-mystic-guru-peter-scazzero/

https://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=872

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een flauwekul prediker die gelooft dat evolutie en God samen kunnen gaan, Rooms-katholiek mysticisme aanbeveelt, contemplativiteit propageert en de onzin van de mysticus goeroe Peter Scazzero romantiseert. Mystieke bagger.

Het onwaarschijnlijke laat zich opmerken door de wereld samen te vatten op een A4'tje, en daar honderden boeken over te schrijven om het uit te leggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Ja, traditioneel, na een kwartiertje Zyprexa, Abilify en Quetiapin, zodat we zouden stoppen met ons verstand te gebruiken, het was een beetje overweldigend voor hem. 

Quetiapin, merknaam Seroquel, onder veteranen ook wel bekend als Serokill.  (https://www.cchr.nl/documentaries/the-hidden-enemy/antipsychotics-sudden-deaths.html ) Op de zorgboerderij waar onze kleinzoon (hersenaandoening en autisme door zuurstoftekort bij de geboorte) zijn dagbesteding vond, was ook een meisje dat in een psychiatrisch ziekenhuis ervaring had opgedaan met Seroquel.  Zij verkeerde erdoor in doodsnood. De psychiater had haar het medicijn gegeven en ze was naar bed gegaan waarna het helemaal mis ging. Haar hart ging steeds sneller kloppen en ze kreeg pijn op haar borst en werd steeds benauwder. Ze was niet meer in staat naar de deur te lopen en om hulp te roepen. Half over het bed hangend, verschenen er opeens twee engelen. Zij kwamen dwars door de dichte deur van haar kamer heen. Zij spraken met haar via de gedachten. Telepathisch dus. Ze kunnen wel praten maar op deze manier kostte het geen adem. Het meisje vertelde telepathisch wat er aan de hand was en een van de twee engelen pakte haar linker arm, draaide die om, legde zijn duim en wijsvinger op de slagader. Wat er toen gebeurde kon ze niet  anders omschrijven dan dat de engel uit zijn vingers een electrische puls liet komen en die in haar ader stuurde. De stroom ging tegen de ader in rechtsstreeks naar het hart. Het deed geen pijn zei ze, maar het was wel wat gevoelig. De electrische stroom ging via haar pols door de ader naar haar hart. Het probleem was in luttele seconden verholpen toen de stroom het hart bereikte, wat weer rustig en normaal ging kloppen.  Hierna vertrokken de engelen weer op dezelfde manier als zij gekomen waren. Dwars door de dichte deur van haar kamer. 

Derde orde impulsen en anomalieën vinden inderdaad gelukkig ook plaats in de psychiatrie. 


Het antipsychoticum Seroquel wordt in het bijzonder in verband gebracht met hartstilstand en plotse hartdood van veteranen die aan gevechten hebben deelgenomen. Het wordt vaak voorgeschreven om slapeloosheid te behandelen, een indicatie waarvoor het niet is toegelaten door de Amerikaanse Food and Drug Administration. Onder soldaten heeft het de bijnaam “Serokill” gekregen. Niet dat een ander antipsychoticum beter zou zijn – een recente studie in de New England Journal of Medicine liet zien dat alle middelen in deze klasse het risico op plotselinge hartstilstand verdubbelen.

https://www.cchr.nl/documentaries/the-hidden-enemy/antipsychotics-sudden-deaths.html

 

In the decade to 2011, ambulance attendances for emergencies associated with the drug rose from 32 a year to 589 a year - something not seen with other similar anti-psychotics.

Victorian Coroners Court statistics for the past three years show it contributed to 10 per cent of drug deaths.

https://www.abc.net.au/news/2013-11-27/growing-concerns-over-side-effects-of-seroquel/5120554
 

 

Antipsychotica, de voorkeursbehandeling voor schizofrenie en andere psychosen – worden er sinds geruime tijd van verdacht dat ze het risico op ernstige ventriculaire aritmie doen toenemen, vaak met de dood door plotse hartstilstand als gevolg. Een verhoogd risico op plotse hartstilstand is het gevolg van de dosisgebonden invloed van dergelijke antipsychotische medicatie op de elektrofysiologische eigenschappen van het hart.

https://link.springer.com/article/10.1007/BF03057960

 


 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een flauwekul prediker die gelooft dat evolutie en God samen kunnen gaan, Rooms-katholiek mysticisme aanbeveelt, contemplativiteit propageert en de onzin van de mysticus goeroe Peter Scazzero romantiseert. Mystieke bagger.

Ik dacht al: waar blijft de opbouwende kritiek? ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Plume:

Derde orde impulsen en anomalieën vinden inderdaad gelukkig ook plaats in de psychiatrie. 

Hier kan je beter geen hulpvragen over stellen, die combinatie is redelijk onverenigbaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid