Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei TTC:

Interessante vraag of premisse voor wie er geen jota van wil begrijpen, of GGZ-experten bewust of onbewust de klant misleiden om hun inkomsten te garanderen? Simpel gaat het zo, tijdens het eerste consult geeft men het advies om los te laten om je in het tweede consult voor gek te kunnen verklaren, om vervolgens terug andersom te werken en dat herstel noemen. Voor wie begrijpen wil of kan, met een ervaringsdeskundig knipoogje, van harte.  

Telefonisch consult in deze periode neem ik aan? Wat denk je nu zelf dan, dat ze zonder werk willen komen te zitten? Natuurlijk smeren ze maar wat aan om hun eigen portemonnee gevuld mee te krijgen. Domoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Telefonisch consult in deze periode neem ik aan? Wat denk je nu zelf dan, dat ze zonder werk willen komen te zitten? Natuurlijk smeren ze maar wat aan om hun eigen portemonnee gevuld mee te krijgen. Domoor.

Dat heb je met die meerlagigheid en verschillende perceptieniveaus, het komt van boven naar beneden om naar boven te kunnen, wat vaak ontgaat of gekaapt wordt door een manier van denken dat zelfs van wonderen nachtmerries maakt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Zo eenvoudig is het niet eens we ermee aan de slag gaan he?

De absurde helden dachten er nog aan om te zeggen dat enkel in fabeltjesland de waan voor werkelijkheid genomen werd, waarna de parels ingeslikt werden tot ze ontploften en liefde op een monster begon te lijken, goed voor de prullenmand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

En dan zelfmoordneigend worden?

In eer en geweten kan ik niet zeggen dat de stelling niet klopt, wat niet wil zeggen dat de naar mijn perceptie logische bewijsvoering ook begrepen wordt. Hulpvragen hierover zijn niet mogelijk geweest om redenen die we eerder vaaglijk konden vermoeden maar wellicht nooit enige (h)erkenning voor zullen vinden, wat m’n tekortkoming en falen bekrachtigt in de vorm van schaamte en schuld, waardeloos.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

In eer en geweten kan ik niet zeggen dat de stelling niet klopt, wat niet wil zeggen dat de naar mijn perceptie logische bewijsvoering ook begrepen wordt. Hulpvragen hierover zijn niet mogelijk geweest om redenen die we eerder vaaglijk konden vermoeden maar wellicht nooit enige (h)erkenning voor zullen vinden, wat m’n tekortkoming en falen bekrachtigt in de vorm van schaamte en schuld, waardeloos.

Je bent niet waardeloos maar je hebt een stoornis, zoals zoveel mensen. Dat maakt je niet waardeloos want je kunt nog steeds veel voor anderen betekenen. V.w.b. jouw obsessie met het geldsysteem, helikoptergeld lijkt nu ook steeds meer in het zicht te komen. Eén ding is zeker. Alles gaat op de schop.

https://www.telegraaf.nl/financieel/1815963478/helikoptergeld-1000-voor-elke-amerikaan

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Je bent niet waardeloos maar je hebt een stoornis, zoals zoveel mensen. Dat maakt je niet waardeloos want je kunt nog steeds veel voor anderen betekenen. V.w.b. jouw obsessie met het geldsysteem, helikoptergeld lijkt nu ook steeds meer in het zicht te komen. Eén ding is zeker. Alles gaat op de schop.

Als niet begrepen worden en stigma al pijnlijk kan genoemd worden, dan is weten wat het betekent nog velen malen erger. Zo leek het alsof we wel een bel hadden gehoord maar niet konden bevroeden waar het geluid nu precies vandaan kwam, om vervolgens terug de ruis in te duiken om op zoek te gaan naar de klepel. En toch, het was de eenvoud zelve, kinderlijk.

6 minuten geleden zei Willempie:

V.w.b. jouw obsessie met het geldsysteem, helikoptergeld lijkt nu ook steeds meer in het zicht te komen. Eén ding is zeker. Alles gaat op de schop.

Aanvankelijk dacht men dat de verlossing in zicht was, doch was de intentie slechts om het systeem te kunnen onderhouden. En zo ging kwam ook dat weer in dovemansoren terecht omdat iedereen naar boven moest staren in de veronderstelling dat het intellect niet meer bij machte was om nuchter over iets na te denken. En zo ging het z'n gangetje, platland werd de normaal en diepgang de afwijking, zo helpe ons God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Schaar jij jezelf ook onder die "wij"?

Natuurlijk.

30 minuten geleden zei TTC:

Willempie is non-dualist, dat weet je toch?

Ik weet helemaal niet wat jij daaronder verstaat. Ik besef in een dualistische schepping te leven. Dat wel. Maar uiteindelijk zal de twee weer één worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarom? Maak jij als christen er nog steeds een puinhoop van dan?

Ik wil het niet maar ik ben nog steeds niet volmaakt en maak er inderdaad af en toe nog steeds een puinhoop van. En ik heb dingen gedaan waarvoor ik me nu enorm schaam. Ik ben nog steeds niet zonder zonde wil ik maar zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Willempie:

Ik weet helemaal niet wat jij daaronder verstaat. Ik besef in een dualistische schepping te leven. Dat wel. Maar uiteindelijk zal de twee weer één worden.

Dat is non-dualisme inderdaad, zou het dan op dit moment dan al niet één zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Dat is non-dualisme inderdaad, zou het dan op dit moment dan al niet één zijn? 

God heeft ons in de schepping geplaatst om van de twee weer één te maken, m.a.w. om de schepping met Hem te herenigen. Dat is de taak en verantwoordelijkheid die God ons heeft gegeven.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wat houdt vergeving voor jou in?

Ik weet dat God mij vergeeft en dat het offer dat Hij voor mij heeft gebracht voldoende is. En dat ik daarom ook anderen moet vergeven, indien ik al van mening ben dat er iets te vergeven is. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het lijkt mij nonsens dat als jij vergeven bent je nog steeds het lef hebt om er een puinhoop van te maken.

Het lef hebt? Ik ben gewoon (nog) niet volmaakt en maak dus nog steeds fouten en bega nog steeds stommiteiten. Ik ben al ontzettend dankbaar als de Heilige Geest me daarop wijst. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Het lef hebt? Ik ben gewoon (nog) niet volmaakt en maak dus nog steeds fouten en bega nog steeds stommiteiten. Ik ben al ontzettend dankbaar als de Heilige Geest me daarop wijst. 

We hebben er al mooie voorbeelden van gezien, het is een bijzonder proces. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Het lef hebt? Ik ben gewoon (nog) niet volmaakt en maak dus nog steeds fouten en bega nog steeds stommiteiten. Ik ben al ontzettend dankbaar als de Heilige Geest me daarop wijst. 

Stommiteiten is wat anders dan er bewust een puinhoop van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid