Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Plume:

(7) Dit kan fluweelzacht gebeuren door zich bewust te worden van derde orde impulsen door verandering van afstemming met behulp van mindfulness en meditatie. Het kan ook snoeihard door verdrukking.

EN degene die dan mindfulness aanbevelen durven nog niet buitenkomen, dat zijn de mensen met oplossingen.

Er komt mij tot geest: achter de tv in de zetel kan ik ook voetballen en de beste stuurlui staan aan wal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Open doelen intrappen is niet bepaald een prestatie he? “You’ve got to press it on you, you just think it; that is what you do baby.” Wees trouwens blij en loof de Heer voor een tegenstander als mij. Iets met flexibiliteit.

Eenmaal het duidelijk is dat onze economie gekaapt wordt door een aantal anomalieën van strikt inflatoire signature, kunnen we ons heel andere vragen gaan stellen. In zekere zin kunnen we deze benoemen als bipolaire vragen, wat steeds transparanter wanneer we het element van beperkte rationaliteit herstellen door z’n tegenpool in de vorm van deflatie als volwaardig toe te laten tot het denken. Het is ook hier dat de specifieke rol van de GGZ tot uiting komt, en dat in hoeverre ervaringskennis waarde heeft en/of de cognitieve acceptatie van GGZ-experten die hierdoor diverse stoornissen heel anders kunnen gaan belichten. En dat is, zacht gezegd, niet zomaar wat, in liefde en vertrouwen met een ruk in een andere dimensie plaatsend, in hoop en wanhoop omwille van de onvoorspelbaarheid van een dergelijk proces.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Binnen en buiten kunnen lastige begrippen zijn. 

Wist Einstein ook al.

Denkt gij dat een verlichte geest, al dan niet buiten of binnen, hier aan den handjevol een herstel komt opperen en dreigt met zelfdoding? Er vanuit gaat dat iemand de ggz het ooit zal lezen en zijn leerstof erop gaat aanpassen?

wat ttc wilt is er, er is een enorme diversiteit in de ggz en tig vernieuwing. Hij wilt er gewoon zelf niet naartoe wegens “zelfredzaamheid” en is jaar in jaar uit zichzelf de vernietiging aan het inrijden. Waarvoor gij te lomp zijt de ware impact ervan in te schatten of ge zou niet liken wat ge niet begrijpt.

4 minuten geleden zei TTC:

Eenmaal het duidelijk is dat onze economie gekaapt wordt door een aantal anomalieën van strikt inflatoire signature, kunnen we ons heel andere vragen gaan stellen. In zekere zin kunnen we deze benoemen als bipolaire vragen, wat steeds transparanter wanneer we het element van beperkte rationaliteit herstellen door z’n tegenpool in de vorm van deflatie als volwaardig toe te laten tot het denken. Het is ook hier dat de specifieke rol van de GGZ tot uiting komt, en dat in hoeverre ervaringskennis waarde heeft en/of de cognitieve acceptatie van GGZ-experten die hierdoor diverse stoornissen heel anders kunnen gaan belichten. En dat is, zacht gezegd, niet zomaar wat, in liefde en vertrouwen met een ruk in een andere dimensie plaatsend, in hoop en wanhoop omwille van de onvoorspelbaarheid van een dergelijk proces.   

Ja ga het hun zeggen en doe niet alsof het de ander zijn/haar fout is als ze het niet willen horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Plume:

Binnen en buiten kunnen lastige begrippen zijn. Wist Einstein ook al.

Ja, met mindfulness kom je wel wat te weten, al is de keerzijde haast ondraaglijk in contrast met wat mogelijk is. 

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ga het hun zeggen en doe niet alsof het de ander zijn/haar fout is als ze het niet willen horen.

Nu je dit weet, kan je het ook eens vragen, dat is co-creatie nu eenmaal, steeds meer verbinding dat zich via alle kanalen doorzet, prachtig proces. 

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Denkt gij dat een verlichte geest, al dan niet buiten of binnen, hier aan den handjevol een herstel komt opperen en dreigt met zelfdoding? Er vanuit gaat dat iemand de ggz het ooit zal lezen en zijn leerstof erop gaat aanpassen?

Zo zie je maar, het is veel eenvoudiger dan je denkt. Doe je zelf ook mindfulness dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Ja, met mindfulness kom je wel wat te weten, al is de keerzijde haast ondraaglijk in contrast met wat mogelijk is. 

Nu je dit weet, kan je het ook eens vragen, dat is co-creatie nu eenmaal, steeds meer verbinding dat zich via alle kanalen doorzet, prachtig proces. 

Want om zoiets ingevoerd te krijgen moet de burger zich tot de ggz richten?

Ge zijt aan het basketballen met een bowlingbal. Beter ga je zelf, zet je deze psychose aan de kant een richt je uzelf op uw eigen herstel. Want ik denk niet dat de dood verlossing brengt als we het hier in shit achterlaten.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

(1) Eenmaal het duidelijk is dat onze economie gekaapt wordt door een aantal anomalieën van strikt inflatoire signature, kunnen we ons heel andere vragen gaan stellen.

(2) In zekere zin kunnen we deze benoemen als bipolaire vragen,

(3) wat steeds transparanter wanneer we het element van beperkte rationaliteit herstellen door z’n tegenpool in de vorm van deflatie als volwaardig toe te laten tot het denken.

(4) Het is ook hier dat de specifieke rol van de GGZ tot uiting komt, en dat in hoeverre ervaringskennis waarde heeft en/of de cognitieve acceptatie van GGZ-experten die hierdoor diverse stoornissen heel anders kunnen gaan belichten.

(5) En dat is, zacht gezegd, niet zomaar wat, in liefde en vertrouwen met een ruk in een andere dimensie plaatsend,

(6) in hoop en wanhoop omwille van de onvoorspelbaarheid van een dergelijk proces.   

Het ware Evangelie in een notendop.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Lees afgelopen pagina’s maar eens terug. Het staat er zwart op wit en tussen de lijnen veel meer waarvoor ge te lomp zijt het te kunnen samenvatten.

Het is ook goed voor allerhande haatgevoelens omdat je anders gaat kijken naar de wereld, maar ook het advies van je psychiater negeer je klakkeloos, zei je eerder. 

4 minuten geleden zei Plume:

Het ware Evangelie in een notendop.

Vereenvoudiging van de Bijbel kan helpen, niet eens zo moeilijk.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Het is ook goed voor allerhande haatgevoelens omdat je anders gaat kijken naar de wereld, maar ook het advies van je psychiater negeer je klakkeloos, zei je eerder. 

Ik weet het dan ook beter :) Die mens beveelt maar aan wat hij binnen het wettelijk kader kan he. Het gros dat mij kent weet wel waarmee ik ECHT geholpen ben. Maar ze doen daar liever onnozel over terwijl ze minderjarigen aan de alcohol helpen, doden op de wegen en spoed doodzwijgen en zelfs onschuldige kinderen doden omdat ze ongewenst zijn. Alsof we met wegwerpproducten bezig zijn die je kan dicteren, wel laat geweten; dat tij is gekeerd.

Weet niet of je de politiek volgt? Soms vraagt 1 zich af of ze nu echt of ze denken dat we dom zijn, of omdat ze het expres doen om ons de middelvinger te geven.

Niemand houdt tegen wat komt en wij hebben daar 0,0 invloed op. Een kikker die levend gekookt wordt mag spartelen zoveel hij wilt, gekookt wordt hij.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Fundamenteel:

Onwetendheid is bij velen een keuze.

Maak je al eens gebruik van grensverleggend denken, op die manier wordt ook de schade veel transparanter, wat soms leerzaam is. 

Zojuist zei Fundamenteel:

Ik weet het dan ook beter  Die mens beveelt maar aan wat hij binnen het wettelijk kader kan he. Het gros dat mij kent weet wel waarmee ik ECHT geholpen ben. Maar ze doen daar liever onnozel over terwijl ze minderjarigen aan de alcohol helpen, doden op de wegen en spoed doodzwijgen en zelfs onschuldige kinderen doden omdat ze ongewenst zijn. Alsof we met wegwerpproducten bezig zijn die je kan dicteren, wel laat geweten; dat tij is gekeerd. Weet niet of je de politiek volgt? Soms vraagt 1 zich af of ze nu echt te twijfelen of ze denken dat we dom zijn, of omdat ze het expres doen om ons de middelvinger te geven. Niemand houdt tegen wat komt en wij hebben daar 0,0 invloed op. Een kikker die levend gekookt wordt mag spartelen zoveel hij wilt, gekookt wordt hij.

De schade is dan ook gigantisch, het psychische lijden voor anderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Maak je al eens gebruik van grensverleggend denken, op die manier wordt ook de schade veel transparanter, wat soms leerzaam is. 

En dan zelfmoordneigend worden? Neen merci, ik zet het wel op 0,0 :) 

Kwestie van eten, de stilte oogsten, de Heer prijzen voor de grondstoffen en mij gat eraf n....

4 minuten geleden zei TTC:

Maak je al eens gebruik van grensverleggend denken, op die manier wordt ook de schade veel transparanter, wat soms leerzaam is. 

De schade is dan ook gigantisch, het psychische lijden voor anderen. 

Maar ge hebt al die theorie hier dat ge aanbeveelt, waarom niet toepassen op jezelf en aan te tonen hoe het werkt?

Zo eenvoudig is het niet eens we ermee aan de slag gaan he? Vanop afstand is het overzicht altijd anders als je er zelf tussen geworpen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dan zelfmoordneigend worden? Neen merci, ik zet het wel op 0,0 Kwestie van eten, de stilte oogsten, de Heer prijzen voor de grondstoffen en mij gat eraf n....Maar ge hebt al die theorie hier dat ge aanbeveelt, waarom niet toepassen op jezelf en aan te tonen hoe het werkt? Zo eenvoudig is het niet eens we ermee aan de slag gaan he? Vanop afstand is het overzicht altijd anders als je er zelf tussen geworpen wordt.

Het zijn anderen die zelfmoord plegen omdat ze niet bestand tegen al dat geweld in deze wereld, zowel fysiek als verbaal. 

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ge hebt al die theorie hier dat ge aanbeveelt, waarom niet toepassen op jezelf en aan te tonen hoe het werkt?

Dat is nu het probleem juist, het werkt averechts maar dat zie je niet, voor jou maakt het geen barst uit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het zijn anderen die zelfmoord plegen omdat ze niet bestand tegen al dat geweld in deze wereld, zowel fysiek als verbaal. 

Dat is nu het probleem juist, het werkt averechts maar dat zie je niet, voor jou maakt het geen barst uit. 

En wat zou het helpen als het wel een barst zou uitmaken? 

Denk je dat wij geen zelfdodingen hebben meegemaakt? Of mensen zagen sterven door politiek wanbeleid? Het is wat het is, hoe spijtig ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En wat zou het helpen als het wel een barst zou uitmaken? Denk je dat wij geen zelfdodingen hebben meegemaakt? Of mensen zagen sterven door politiek wanbeleid? Het is wat het is, hoe spijtig ook.

Geen fluit maakt het je uit, ervaringswerkers komen dan ook niet zomaar uit de lucht gevallen, je weet dit immers al lang. En wat is het resultaat? Nee, doe rustig verder zoals je bezig bent, daar heb je veel plezier in, succes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

zelfs onschuldige kinderen doden omdat ze ongewenst zijn. Alsof we met wegwerpproducten bezig zijn die je kan dicteren, wel laat geweten; dat tij is gekeerd.

Bedoel je nu die peuters in die beschoten boot bij Lesbos?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

En wat zou het helpen als het wel een barst zou uitmaken?

Wat tot de verbeelding spreekt is dat tijdloze attractors per definitie ook tijdloos zijn, net zoals wijsheid en liefde zich niet laat vangen door tijd en ruimte, noch door ideologieën in de vorm van machtsmisbruik en manipulaties allerhande. En het is net door kennis te nemen van deze voor iedereen vrij beschikbare informatie dat het OPS-lijderschap gevoed wordt, wat vrijwel spontaan ook leidt tot een verhoogde innerlijke spanning en bijhorende emoties, net zoals het verdringen door de omgeving in de vorm van negatie, ontwijking en stigma, zij het maar al te vaak onbewust en onbegrepen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Denk je dat wij geen zelfdodingen hebben meegemaakt?

Ken je dat, het zit in kleine dingen met megalomane gevolgen? Met het coronavirus krijgen we hier een wel heel confronterende impressie van, of het finaal ook bijdraagt tot meer bewustwording en mondiale verbondenheid, valt af te wachten. Op analoge wijze zijn er echter nog meer katalysatoren te bespeuren, in theorie kunnen ze in versneld tempo bijdragen tot het herstel van onze planeet waarin het economische verstand een cruciale rol speelt. Zo kan morgen heel de financiële wereld ‘rustig’ imploderen om een co-creatieve economie en dito samenleving te laten ontkiemen. Op een A4’tje staat het mooi, hartverwarmend, de realiteit in een deuk.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Plume:


yin-yang-symbool-voor-harmonie-evenwicht

Als het coronavirus op een aparte manier de wereld kan verbinden dan kunnen mensen met sprekend gemak van heel deze wereld een veel aangenamer plek maken. Oeps, ik hoop nu maar niet dat ik hiermee de aanstoker ben van vreedzamer en liefdevoller gedachten, ik zou immers zomaar ook een schizotypische persoonlijkheidsstoornis kunnen hebben, zo kan ik nog eeuwig bezig blijven met m’n herstelonderzoek. Maar goed, alleen is maar alleen natuurlijk, in droefheid wat niet is beschouwend, de hoop in de duisternis die er altijd is.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

Draai yin yang op zijn kant en je krijgt dit: (en kijkt door het gat, de stip)

Mensen zeggen dat, dat we de wereld kunnen vormen naar de manier hoe we daarover denken, heb het hier thuis eens geprobeerd en nu zit ik met een wereld in m’n maag die er niet is, hoopvol en prenataal depressief. Ja, verschrikkelijk pijnlijk is dat, in woorden amper te bevatten, dat mensen strijden tegen problemen die er eigenlijk niet hoeven te zijn. En dat is niet omdat het moeilijk is, volgens mijn ervaringsgerichte beleving een kwestie van inspiratie, informatie en transformationele educatie. Dom natuurlijk, omkeren lukt nu niet meer, grootste blunder van m’n leven, potentieel in het hart, mijn fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is wat het is, hoe spijtig ook.

Als ik me bedenk hoeveel kennis en talenten mensen hebben, voel ik me al snel nietig en minderwaardig, overweldigd en overbodig, falend en onzichtbaar. Daarom, tot dwaas verklaard, beperk ik me graag tot het simpele, tot de introductie van een enkel woord in een oneindige kosmos, als een rimpeling in een oceaan, in liefde geschonken, in vrijheid van keuze, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid