Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mja een visioen... niet dat ik als ongelovige wil overkomen. Maar Jezus spreekt daar duidelijk over het wassen van de handen. Paulus en Petrus zijn Jezus niet. Er wordt letterlijk in het OT geschreven dat de dieren hoeven, en in 2 gespleten, moeten hebben en bovendien herkauwen. Drijf het ook verder dan louter je eigen eetconsumptie, maar bekijk de ecologische impact en kiemhaarden voor muterende bacterieën en virussen. Zelfs in de vrije natuur moeten ze zwijnenplagen in toom houden en kunnen ze gevaar vormen voor de volksgezondheid. Er zat ook geen varken op de ark he, wat als dit een dier van de duivel is en door tegen de wet van God in te gaan afgodderij is? Fundamenteel gekeken dan :) De wet zegt zelf dat je hun kadavers niet mag aanraken, dus behandelen tijdens het koken is dan al onrein. Opmerkwaardig is dan weer dat je bepaalde sprinkhanen en krekels wel mag eten, God voor op de tijd want dat wordt wel al in de wereld gegeten en maakt intrede in het westen.

Als je je aan de spijswetten van het OT wilt houden als niet-Jood, zegt Paulus dat je je redding verspeelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gewoon een pin door de kop, dan is het binnen hoogstens een paar tellen gedaan. Mijns inziens zijn de levensomstandigheden vóór de slacht daarbij nog belangrijker dan het slachten zelf. Want het slach

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen

Ik citeer Wikipedia over de zogeheten open bloedsomloop:  

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Paulus en Petrus zijn Jezus niet.

Ze hadden wel de heilige Geest. Ik mag toch aannemen wat in de Bijbel staat juist is. Vergeet niet dat Jezus als Jood nog onder de oude Mozaïsche Wet stond.

50 minuten geleden zei Willempie:

Weer eens: Onze verlossing ligt niet in eten en drinken maar in wat Jezus voor ons heeft gedaan. Laat je dus daarvan alsjeblieft niet afleiden. Wat je daarnaast beter wel of niet kunt doen heeft niets met je verlossing van doen.

Mits Handelingen niet in de Bijbel thuishoort, dan staat er duidelijk dat je je moet onthouden van bloed en verstikt vlees. Als je de achtergrond snapt waarom dit zo is dan snap je ook dat het anno 2019 nog steeds geldig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Desid:

Als je je aan de spijswetten van het OT wilt houden als niet-Jood, zegt Paulus dat je je redding verspeelt.

Hardnekkig zulke uitspraken dat Paulus zoiets gezegd zou hebben!

Ik kan het je niet eens kwalijk nemen daar dit de gedachten gang is van 1700 jaar misleiding door Rome.

Waar staat het ook alweer dat aulus dit zegt?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Er is verschil tussen bloed eten en 'onreine' dieren. Petrus kreeg in een visioen van een laken te zien met daarin onreine dieren. Hij kreeg te horen dat deze dieren voortaan gegeten mochten worden. Of het gezond is, is vers 2. Een vegetarisch dieet is wellicht gezonder, sowieso voor het milieu.

 

Dit is wederom 1 van de hardnekkige kerkelijke theorieen die al een paar honderd jaar de wereld rondliegt.

Iedereen die dit roept en denkt luisterd dus alleen wat er wordt voorgekauwd en men leest het verhaal zelf niet.

Petrus legt duidelijk uit dat hij 3X dit visioen kreeg voordat hij bezoek kreeg van 3 heidenen. Als Jood was de ingeprente regel van hun geboorte af, dat ze niet met heidenen in aanraking mochten komen laat staan in hun huis mocht gaan. => Gij weet, hoe het een Joodsen man ongeoorloofd is, zich te voegen of te gaan tot een vreemde; doch God heeft mij getoond, dat ik geen mens zou gemeen of onrein heten.

Als je het verhaal leest zegt Petrus dan nadat hij beseft dat juist daarom God hem dat visioen gaf; God had het hem getoond door het laken visioen.

Petrus was de disciple die ook het evangelie aan de heidenen moest vertellen en om dat te kunnen doen moest hij eerst leren dat wie God rein heeft gemaakt ook rein is.

Het visioen ging dus niet over dieren maar over mensen die toegevoegd werden aan Israel.

De andere Joodse gelovigen waren in 1ste instantie boos op Petrus dat hij zomaar een huis van heidenen in was gegaan. =>3 Zeggende: Gij zijt ingegaan tot mannen, die de voorhuid hebben, en hebt met hen gegeten.

Maar Petrus legt het dan aan hun uit dat God hem via het visioen liet weten dat het heil nu ook voor de heidenen was. dus weer er blij mee

4 Maar Petrus, beginnende, verhaalde het hun vervolgens, zeggende:

5 Ik was in de stad Joppe, biddende en zag in een vertrekking van zinnen een gezicht, namelijk een zeker vat, gelijk een groot linnen laken, nederdalende, bij de vier hoeken nedergelaten uit den hemel, en het kwam tot bij mij;

6 Op welk laken als ik de ogen hield, zo merkte ik, en zag de viervoetige dieren der aarde, en de wilde, en de kruipende dieren, en de vogelen des hemels.

7 En ik hoorde een stem, die tot mij zeide: Sta op, Petrus, slacht en eet.

8 Maar ik zeide: Geenszins, Heere, want nooit is iets, dat gemeen of onrein was, in mijn mond ingegaan.

9 Doch de stem antwoordde mij ten tweeden male uit den hemel: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken.

10 En dit geschiedde tot driemaal; en alles werd wederom opgetrokken in den hemel.

11 En ziet, ter zelfder ure stonden er drie mannen voor het huis, daar ik in was, die van Cesarea tot mij afgezonden waren.

12 En de Geest zeide tot mij, dat ik met hen gaan zou, niet twijfelende. En met mij gingen ook deze zes broeders, en wij zijn in des man huis ingegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Mits Handelingen niet in de Bijbel thuishoort, dan staat er duidelijk dat je je moet onthouden van bloed en verstikt vlees. Als je de achtergrond snapt waarom dit zo is dan snap je ook dat het anno 2019 nog steeds geldig is.

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen vlees meer eet of, inderdaad, kosher geslacht vlees. Er staat niet in de brief dat je je verlossing verliest als je je niet aan die richtlijnen houdt. We zijn verlost en gereinigd door het bloed van Jezus en niet door het houden van wetten. Iedere leer die daar van afwijkt leidt af van de volkomenheid van het kruisoffer van Jezus en is dus misleidend.

1 uur geleden zei Desid:

Als je je aan de spijswetten van het OT wilt houden als niet-Jood, zegt Paulus dat je je redding verspeelt.

Dat zegt Paulus m.i. niet. Je draait het om. Hij zegt dat als je je redding ophangt aan het houden van wetten je dan het offer van Jezus krachteloos maakt. Er is niets verkeerd mee om de spijswetten, voor zover mogelijk, te houden maar als je dat doet om daardoor gered te worden aanvaard je dus niet het offer van Jezus en begrijp je de boodschap van het evangelie niet. Indien je de spijswetten houdt omdat je meent dat God die richtlijnen aan de mens heeft gegeven omdat die goed voor de mens zijn en dus niet om de mens te pesten en het leven moeilijk te maken dan mag dat uiteraard. En als je denkt dat varkensvlees niet (potentieel) schadelijk is voor de gezondheid moet je eens met een slager gaan praten. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Raymond B:

Dit is wederom 1 van de hardnekkige kerkelijke theorieen die al een paar honderd jaar de wereld rondliegt.

Jou uitleg klopt ook. Het ging niet alleen om onreine dieren, maar ook om de 'heidenen'. 

48 minuten geleden zei Willempie:

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen vlees meer eet of, inderdaad, kosher geslacht vlees. Er staat niet in de brief dat je je verlossing verliest als je je niet aan die richtlijnen houdt. We zijn verlost en gereinigd door het bloed van Jezus en niet door het houden van wetten. Iedere leer die daar van afwijkt leidt af van de volkomenheid van het kruisoffer van Jezus en is dus misleidend.

En waarom staat het er dan? Dus omdat er nog sporen bloed in vlees kan zitten, kan je gerust volop bloed tot je nemen zoals in bloedworst? Je moet je er verre van houden staat er. Zover je je best doet om geen bloed te eten is het goed. Bloed heeft een speciale betekenis in Gods ogen. 

48 minuten geleden zei Willempie:

Dat zegt Paulus m.i. niet. Je draait het om. Hij zegt dat als je je redding ophangt aan het houden van wetten je dan het offer van Jezus krachteloos maakt. Er is niets verkeerd mee om de spijswetten, voor zover mogelijk, te houden maar als je dat doet om daardoor gered te worden aanvaard je dus niet het offer van Jezus en begrijp je de boodschap van het evangelie niet. Indien je de spijswetten houdt omdat je meent dat God die richtlijnen aan de mens heeft gegeven omdat die goed voor de mens zijn en dus niet om de mens te pesten en het leven moeilijk te maken dan mag dat uiteraard. En als je denkt dat varkensvlees niet (potentieel) schadelijk is voor de gezondheid moet je eens met een slager gaan praten. 

Je mag eten wat je wilt, dus je mag je ook aan de spijswetten houden als zijnde dieet. Het zal zeker goed zijn voor je gezondheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

En waarom staat het er dan?

Omdat dat goed voor je is. Als je je eraan houdt doe je wel. Dat staat er in de brief. Er staat niet in dat je je verlossing verliest als je je er, om wat voor reden dan ook, niet aan houdt. Ik eet geen bloed omdat ik respect heb voor God en zijn richtlijnen, niet omdat ik meen daardoor gered of gereinigd te worden. Dat is het grote verschil. 

9 minuten geleden zei sjako:

Bloed heeft een speciale betekenis in Gods ogen.

Alleen maar in God's ogen? "Het leven is in het bloed" staat er en niet "In God's ogen is het leven in het bloed". Dat bloed een geestelijke betekenis heeft moge duidelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Willempie:

Ik eet geen bloed omdat ik respect heb voor God en zijn richtlijnen, niet omdat ik meen daardoor gered of gereinigd te worden. Dat is het grote verschil. 

Ok, maar dat geloof ik ook niet. Ik zie het als een gebod en niet enkel voor m'n gezondheid. Het staat in hetzelfde rijtje als immoraliteit en dingen die aan afgoden zijn geofferd, ook duidelijke geboden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Bloed heeft een speciale betekenis in Gods ogen.

Dat is niet waar, volgens Gen. 9:4 « Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten ». Als het geen waarde had voor God mochten we het bloed ook eten.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Desid:

Als je je aan de spijswetten van het OT wilt houden als niet-Jood, zegt Paulus dat je je redding verspeelt.

Neen.

1 uur geleden zei Willempie:

Dat zegt Paulus m.i. niet. Je draait het om. Hij zegt dat als je je redding ophangt aan het houden van wetten je dan het offer van Jezus krachteloos maakt.

Juist. Galaten 5 (NBG51):

1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

2 Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen.

3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen.

4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij.

5 Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen.

6 Want in Christus Jezus vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat is niet waar, volgens Gen. 9:4 « Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten ». Als het geen waarde had voor God mochten we het bloed ook eten.

Ik snap je opmerking niet. Ik zeg juist dat bloed veel waarde heeft. Vlees met het leven er nog in (bloed vertegenwoordigd het leven) mag niet niet gegeten worden. Het is heilig. Het heeft juist heel veel waarde voor God. Bloed werd bijv geofferd om zonden te kunnen vergeven, wat eigenlijk een vooruitwijzing was naar Jezus die Zijn bloed voor ons vergoot. Bloed tot je nemen is dus eigenlijk een verachting van de waarde van Jezus' loskoopoffer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik snap je opmerking niet. Ik zeg juist dat bloed veel waarde heeft. Vlees met het leven er nog in (bloed vertegenwoordigd het leven) mag niet niet gegeten worden. Het is heilig. Het heeft juist heel veel waarde voor God. Bloed werd bijv geofferd om zonden te kunnen vergeven, wat eigenlijk een vooruitwijzing was naar Jezus die Zijn bloed voor ons vergoot. Bloed tot je nemen is dus eigenlijk een verachting van de waarde van Jezus' loskoopoffer. 

Mijn fout, het was een uitspraak van Willempie, mijn excuus.

2 uur geleden zei Willempie:

Bloed heeft een speciale betekenis in Gods ogen

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

Dat zegt Paulus m.i. niet. Je draait het om. Hij zegt dat als je je redding ophangt aan het houden van wetten je dan het offer van Jezus krachteloos maakt. Er is niets verkeerd mee om de spijswetten, voor zover mogelijk, te houden maar als je dat doet om daardoor gered te worden aanvaard je dus niet het offer van Jezus en begrijp je de boodschap van het evangelie niet. Indien je de spijswetten houdt omdat je meent dat God die richtlijnen aan de mens heeft gegeven omdat die goed voor de mens zijn en dus niet om de mens te pesten en het leven moeilijk te maken dan mag dat uiteraard. En als je denkt dat varkensvlees niet (potentieel) schadelijk is voor de gezondheid moet je eens met een slager gaan praten. 

Ik ben het voor een groot deel met je eens, máár je merkt heel duidelijk dat mensen die zich (meestal selectief) aan de aan regels van de OT-wet houden ook vaak een arrogante houding hebben. Zo van: ik ben eigenlijk beter christen dan anderen door deze regels te houden, en anderen zijn maar geïndoctrineerd door Rome. Díe houding is nu precies waar Paulus tegen strijdt.

Verder valt het met die vermeende gezondheid van de OT-regels wel mee. Er zijn er namelijk ook een heleboel die niemand zou willen houden of zelfs tegen de mensenrechten ingaan. Dat er een paar goede tussen zitten, hoeft niet te verbazen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Desid:

Als je je aan de spijswetten van het OT wilt houden als niet-Jood, zegt Paulus dat je je redding verspeelt.

Ik denk dat ik een cherrypick gelovige ben, want ik weiger te geloven dat ik mijn verlossing verlies door me te houden aan de spijswetten. De spijswetten in ere houden zou veel leed op aarde voorkomen. Vlees wordt niet alleen meer op de boerderij op een veld geteeld, maar dus al in “fabrieken” waar ze op elkaar geduwd worden. Ik vind die discussie over verdoofd slachten wel relevant, maar niet consequent. Het dierenleed is enorm. Ook vangt de mens meer dan de natuur herstellen kan. Als iets met uitsterven bedreigd is stijgt dat dier gewoon in waarde, zie hoe ze al tonijnen stockeren omdat ze later meer geld waard zijn. Waanzin. 

Ik ontwikkel gewoon een ander bewustzijn. Ik poog mijn geloof pragmatisch om te zetten en bots daarin op vele levensvragen. Volgens mij doe ik er goed aan goed te kijken wat ik wel of niet eet. Vlees zal ooit wel een rol gespeeld hebben in onze ontwikkeling, nu is dat genetisch aangepast naar de mens zijn voorkeur, volgepropt met anti biotica en achteraf god weet hoe chemisch behandeld. De duivel zit eigenlijk tot in mijn sla als je bij alles gaat stil staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat ik een cherrypick gelovige ben, want ik weiger te geloven dat ik mijn verlossing verlies door me te houden aan de spijswetten. De spijswetten in ere houden zou veel leed op aarde voorkomen. Vlees wordt niet alleen meer op de boerderij op een veld geteeld, maar dus al in “fabrieken” waar ze op elkaar geduwd worden. Ik vind die discussie over verdoofd slachten wel relevant, maar niet consequent. Het dierenleed is enorm. Ook vangt de mens meer dan de natuur herstellen kan. Als iets met uitsterven bedreigd is stijgt dat dier gewoon in waarde, zie hoe ze al tonijnen stockeren omdat ze later meer geld waard zijn. Waanzin. 

Ik ontwikkel gewoon een ander bewustzijn. Ik poog mijn geloof pragmatisch om te zetten en bots daarin op vele levensvragen. Volgens mij doe ik er goed aan goed te kijken wat ik wel of niet eet. Vlees zal ooit wel een rol gespeeld hebben in onze ontwikkeling, nu is dat genetisch aangepast naar de mens zijn voorkeur, volgepropt met anti biotica en achteraf god weet hoe chemisch behandeld. De duivel zit eigenlijk tot in mijn sla als je bij alles gaat stil staan.

De spijswetten verbieden helemaal geen vlees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Desid:

De spijswetten verbieden helemaal geen vlees.

Neen, niet alle vlees. Wel vis zonder schubben, schaaldieren, bepaald gevogelte e.d. 

Er is wel een richtlijn. Ik geloof ergens wel dat we door de genade van Christus er niet te fundamenteel aan vast moeten pinnen. Maar God zegt niet zomaar iets. Er is vast een reden waarom dat niet gegeten mag worden die meer omvat dan ons eigen welzijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2019 om 12:38 zei sjako:

Jou uitleg klopt ook. Het ging niet alleen om onreine dieren, maar ook om de 'heidenen'. 

 

De jouwe klopt dus niet! het gaat helemaal niet om de dieren.

wat is zo moeilijk aan het verhaal? God gebruikt de dieren als voorbeeld.  Zie je ergens de dieren terug komen? => nee God maakt middels het vissioen duidelijk dat Joden gewoon naar de heidenen konden gaan als die door God waren gereinigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen, niet alle vlees. Wel vis zonder schubben, schaaldieren, bepaald gevogelte e.d. 

Er is wel een richtlijn. Ik geloof ergens wel dat we door de genade van Christus er niet te fundamenteel aan vast moeten pinnen. Maar God zegt niet zomaar iets. Er is vast een reden waarom dat niet gegeten mag worden die meer omvat dan ons eigen welzijn.

De reden is, dat mensen dat een keer verzonnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op 29-1-2019 om 09:27 zei Aristarkos:

Later schreef Paulus in 1 Cor. 10:25, 26 « Eet al wat in het vleeshuis verkocht wordt, niets ondervragende, om des gewetens wil; Want de aarde is des Heeren, en de volheid derzelve. En indien u iemand van de ongelovigen noodt, en gij daar gaan wilt, eet al wat ulieden voorgesteld wordt, niets ondervragende, om des gewetens wil. Maar zo iemand tot ulieden zegt: Dat is afgodenoffer; eet het niet, om desgenen wil, die u dat te kennen gegeven heeft, en om des gewetens wil. Want de aarde is des Heeren, en de volheid derzelve ». Je moet niet vergeten dat Paulus dit tegen de Joden zei die tot zoonschap waren gekomen, de heidenen aten sowieso alles, die hadden geen wet van God die dit verbood.

Dus ik denk dat wij alles mogen eten, niet dat we alles moeten eten, ik ben b.v. veganistisch, maar als ik ergens gast ben ik eet ik wel wat de pot schaft, gewoon goed fatsoen naar de gastvrouw (die is meestal de kok).

Aristarkos

Er staat in Lev 11:44 dat God wilt dat we kosher eten omdat we heilig zullen zijn. Nu in deze tijd heeft de wetenschap ontdekt dat het ook stukken gezonder is om kosher te eten.

Blijkbaar gaf God zoveel om de mens dat Hij wou dat we gezond leefden.

Is dit veranderd toen Jesus aan het kruid stierf? Boeide het Hem opeens niet meer of we gezond of ongezond waren?

Ik denk dat dit nog steeds voor God uitmaakt! Hij draagt ons ook op in het nieuwe testament om een heilige tempel te zijn voor Hem. Kosher/gezond eten hoort hier ook jij denk.

Hoe denken U hier over?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2019 om 11:56 zei Willempie:

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen vlees meer eet of, inderdaad, kosher geslacht vlees. Er staat niet in de brief dat je je verlossing verliest als je je niet aan die richtlijnen houdt. We zijn verlost en gereinigd door het bloed van Jezus en niet door het houden van wetten. Iedere leer die daar van afwijkt leidt af van de volkomenheid van het kruisoffer van Jezus en is dus misleidend.

Dat zegt Paulus m.i. niet. Je draait het om. Hij zegt dat als je je redding ophangt aan het houden van wetten je dan het offer van Jezus krachteloos maakt. Er is niets verkeerd mee om de spijswetten, voor zover mogelijk, te houden maar als je dat doet om daardoor gered te worden aanvaard je dus niet het offer van Jezus en begrijp je de boodschap van het evangelie niet. Indien je de spijswetten houdt omdat je meent dat God die richtlijnen aan de mens heeft gegeven omdat die goed voor de mens zijn en dus niet om de mens te pesten en het leven moeilijk te maken dan mag dat uiteraard. En als je denkt dat varkensvlees niet (potentieel) schadelijk is voor de gezondheid moet je eens met een slager gaan praten. 

Amen dat we niet gered worden door het doen van de wet/thorah.

in Mat 5:17 zegt Jesus echter dat de Thorah niet afgeschaft is, en dat Hij daar ook niet voor gekomen is.

ik vind het best verwarrend dat u schrijft dat u gewoon rustig niet-kosher mag eten.

want dan zou ik toch evengoed kunnen zeggen dat ik als ik daar zin in heb iets kan stelen of mag liegen. Want Jesus is toch voor mij gestorven... 

Voor mij klinkt dit erg als pick en choose.

Kun je me hier uitleg over geven hoe je hier over denkt?

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kosher eten is net zo lekker als halal eten.

Maar wie steun je hier mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Emoena Chai:

Maar wie steun je hier mee?

Mijn smaakpapillen en mijn maag uiteraard. God zegt dat mijn lichaam een tempel is van de Heilige Geest. Zowel kosher als halal voedsel zijn uitstekend geschikt om dit lichaam mee te voeden. En het is ook nog eens goedkoop, althans de stukken vlees bij de halalslager zijn groter voor hetzelfde geld dan in de supermarkt. Ik vind het prachtig.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

In NL is er niet zo veel kasjroet vlees dus dan is het verstandigste om vegetariër te worden dan zit je altijd goed, vis tenzij het kreeft of garnalen zijn of andere niet toegelaten zee vruchten of vis varianten mogen ook want die vereisen geen kasjroet slachting. Ik eet wel eens kip of heel soms rund maar eigenlijk mag dat niet tenzij het kasjroet geslacht is maar de EU doet goed zijn best kasjroet af te schaffen terwijl ze massaal dieren elektrocuteren en martelen en dan slachten is een mes langs de halsslagader blijkbaar dieronvriendelijk voor deze martelaren, ze rammen liever brutaal een stuk staal door de schedel nadat ze het dier triest behandeld hebben en hun kinderen binnen 3 dagen bij de moeder weg halen wat allemaal tegen de thora is. Oja, dan maken ze kaas van de moeder en doen het op een gehaktbal gemaakt van haar zoon natuurlijk 

Christenen die kasjroet houden is super goed

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Emoena Chai:

Amen dat we niet gered worden door het doen van de wet/thorah.

in Mat 5:17 zegt Jesus echter dat de Thorah niet afgeschaft is, en dat Hij daar ook niet voor gekomen is.

ik vind het best verwarrend dat u schrijft dat u gewoon rustig niet-kosher mag eten.

want dan zou ik toch evengoed kunnen zeggen dat ik als ik daar zin in heb iets kan stelen of mag liegen. Want Jesus is toch voor mij gestorven... 

Voor mij klinkt dit erg als pick en choose.

Kun je me hier uitleg over geven hoe je hier over denkt?

Maar wie steun je hier mee?

De een gelooft wel dat hij alles eten mag, maar wie zwak is, eet plantaardig voedsel. Wie wel alles eet, moet hem niet minachten die niet alles eet. En wie niet alles eet, moet hem niet veroordelen die alles eet. God immers heeft hem aanvaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid