Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Je hebt jesaja 56 dus niet gelezen

Jawel, maar me er nog niet verdiept, dus misschien moet ik dat eerst doen.

Zojuist zei Thinkfree:

Hoe kun je een andere wet leren bij een onveranderlijk God ?

Het was een wet aan de Joden. De wet was bedoeld om de zonde van de mens bloot te leggen. Geen mens kon die wet volledig houden. Enkel Jezus kon dat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gewoon een pin door de kop, dan is het binnen hoogstens een paar tellen gedaan. Mijns inziens zijn de levensomstandigheden vóór de slacht daarbij nog belangrijker dan het slachten zelf. Want het slach

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen

Ik citeer Wikipedia over de zogeheten open bloedsomloop:  

7 minuten geleden zei sjako:
8 minuten geleden zei Thinkfree:

Hoe kun je een andere wet leren bij een onveranderlijk God ?

Het was een wet aan de Joden. De wet was bedoeld om de zonde van de mens bloot te leggen. Geen mens kon die wet volledig houden. Enkel Jezus kon dat. 

Het koninklijke gebod plus schaduwen was/is de wet van de joden.

Volgens jakobus horen christenen het koninklijk gebod te houden.

Omdat dit Gods onuitwisbaar moraal is die in christus in ons wordt geschapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Volgens jakobus horen christenen het koninklijk gebod te houden.

Het Koninklijke gebod is Mt 22:37-40 Volgens mij wordt de Mozaische wet nergens het Koninklijke gebod genoemd

Het grote gebod is het koninklijke gebod(10geboden)de rest hangt hieraan. (Schaduwgeboden)

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Thinkfree:

Het grote gebod is het koninklijke gebod(10geboden)de rest hangt hieraan. (Schaduwgeboden)

Er staat niet dat het over de 10 geboden gaat en de schaduwgeboden. Het gaat over de gehele Wet. Daarom staat er ook in Romeinen 13:10 De liefde doet de naaste geen kwaad. Daarom vervult de liefde de Wet. En in Galaten 5:14 ook Want de hele wet wordt in één gebod vervuld, namelijk: 'Je moet je naaste liefhebben als jezelf'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Het grote gebod is het koninklijke gebod(10geboden)de rest hangt hieraan. (Schaduwgeboden)

Er staat niet dat het over de 10 geboden gaat en de schaduwgeboden. Het gaat over de gehele Wet. Daarom staat er ook in Romeinen 13:10 De liefde doet de naaste geen kwaad. Daarom vervult de liefde de Wet. En in Galaten 5:14 ook Want de hele wet wordt in één gebod vervuld, namelijk: 'Je moet je naaste liefhebben als jezelf'. 

Klopt, de liefde doet God geen kwaad nog zijn naaste

Dus iemand die God liefheeft misbruikt Gods naam niet maar prijst die (1ste tafel)

Iemand die zijn naaste liefheeft steelt niet maar geeft(2de tafel)

Dit zijn de tien geboden de wet der liefde.

Daarbij kun je onmogelijk je naaste liefhebben als je God niet eerst lief hebt.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-4-2019 om 16:06 zei Thinkfree:

Nee, je geheugen is niet best

Dat zeg ik, er staat wel dat hij de sabbat brak. Dat kan dan ook maar op één manier, hij brak de sabbat naar de schaduw geboden.

Dus Jezus luisterde niet naar de farizeeërs!

Dat zijn de koninklijke geboden inclusief de sabbat.

Dat houdt dus in dat alle sabbaten buiten de koninklijke sabbat om, schaduwen zijn.

Ik ben het niet met u een eens, en u niet met mij. Wat zeker mag :)

ik laat het even rusten, we gaan het vandaag toch niet eens worden denk ik...

Nog een gezegende dag!

Op 7-4-2019 om 16:10 zei sjako:

De besnijdenis was specifiek aan de Joden gegeven. Maar dit was idd een twistpunt voor de Apostelen. Toendertijd was er ook Besturend Lichaam in Jeruzalem bestaande uit de Apostelen (Handelingen 15:21-29) Onder inspiratie van de Heilige Geest kwamen ze tot de conclusie dat dit niet meer nodig was.

Conclusie lees je in Handelingen 15:28

Want de heilige geest en wij hebben besloten jullie geen verdere last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen:  29 blijf je onthouden van dingen die aan afgoden zijn geofferd, van bloed, van verstikt vlees en van seksuele immoraliteit. Als je je verre houdt van die dingen, zal het goed met je gaan. Wij wensen jullie het beste toe!’

Ik denk dat in Hand 15 de conclusie vers 19-21 is. In vers 28 kijken ze terug op dit stukje en reageren ze ook nog verder op vers 1. Waar het gaat over joden die aanleren dat je door de besnijdenis gered wordt. Dit klopt niet.

in vers 28-29 zeggen de apostelen dat de heidenen zich eerst moeten bezighouden met deze 4 dingen. Later komt de rest wel, zie vers 21.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het gaat daar over vlees dat aan afgoden geofferd zou zijn. Er staat niet bij wat voor soort vlees, dus kan net zo goed een varken zijn geweest. Deze dieren werden vaak gehouden door heidenen. Vlees geofferd aan de afgoden mag zonder gewetensbezwaar gegeten worden.

De Bijbel moet in zijn context gelezen worden. De eerste apostelen waren Joden die nooit varkensvlees zouden eten.

Als u nu zou aankomen met Hand 10, lees het dan goed. Het gaat er over dat de heidenen er nu ook bijhoren. Heidenen werden in de tijd als iets onrein gezien, God liet hier aan Petrus zien dat de goede boodschap ook voor de heidenen is.

zie Hand 10:14 Maar Petrus zeide: Geenszins, Heere! want ik heb nooit gegeten iets, dat gemeen of onrein was.

Hand 10:16 En dit geschiedde tot drie maal; en het vat werd wederom opgenomen in den hemel.

er staat nergens dat Petrus er van at.

vers 28 En hij zeide tot hen: Gij weet, hoe het een Joodsen man ongeoorloofd is, zich te voegen of te gaan tot een vreemde; doch God heeft mij getoond, dat ik geen mens zou gemeen of onrein heten.

ik heb een paar teksten uit het hoofdstuk geplukt die voor mij duidelijkheid geven, ik raad u echter aan het hele hoofdstuk te lezen.

nog een gezegende dag!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-4-2019 om 16:45 zei Kaasjeskruid:

Dat komt wel goed. Ik hoop voor je dat je eens de vrijheid mag ervaren van het offer van Jezus en ook gezegend wordt. 

Hier iets van de gedachten die nu door mijn hoofd gaan, een levenswijze verwoord uit de Schrift:

Psalm119:165-168 :                   Die Uw wet beminnen, hebben groten vrede, en zij hebben geen aanstoot. O HEERE! ik hoop op Uw heil, en doe Uw geboden. Mijn ziel onderhoudt Uw getuigenissen, en ik heb ze zeer lief. Ik onderhoud Uw bevelen en Uw getuigenissen, want al mijn wegen zijn voor U.

Jak 1:25.                                    Maar die inziet in de volmaakte wet, die der vrijheid is, en daarbij blijft, deze, geen vergetelijk hoorder geworden zijnde, maar een dader des werks, deze, zeg ik, zal gelukzalig zijn in dit zijn doen.

Dit zingt mijn hart vol vreugde, Hem, Yeshua (Griekse naam Jesus) wil ik dienen tot aan mijn dood! Aan Hem heb ik heel mijn leven gegeven, dankzij Hem heb ik het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar er is toch een voedselpiramide? Wanneer ik in een broodjeszaak een smos kaas hesp bestel kan mijn lichaam daar echt van opleven. Of wat van steak, pepersausen friet? Ik bedenk niet dat ik dat gevoel zal hebben bij sprinkhanen. 

Maar aan de andere kant, het is op zich wel een natuurvriendelijk product. Al moet je wel letten waar uw eten vandaan komt. Veel honing wordt gemengd met artificiele of met rijsthoning uit China. Globalisme. Dan maakt men zich zorgen om de bij, maar wie is er nog geroepen tot imker in deze tijden... en vanaf er een wilde kolonie is belt men toch gewoon de brandweer ... Hoe ver kan je het drijven he...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid