Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gewoon een pin door de kop, dan is het binnen hoogstens een paar tellen gedaan. Mijns inziens zijn de levensomstandigheden vóór de slacht daarbij nog belangrijker dan het slachten zelf. Want het slach

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen

Ik citeer Wikipedia over de zogeheten open bloedsomloop:  

1 uur geleden zei Willempie:

En het houden ervan is nog steeds (zoals het vanaf het begin is geweest) tot ons (eigen) welzijn. Als we dat niet willen is dat in ons (eigen) nadeel. Maar het is geen absolute voorwaarde voor onze redding. Wederom een voorbeeld: Gezond eten en voldoende rust nemen is goed voor ons maar daardoor worden we niet gerechtvaardigd.  

Je mag Shabbat houden, maar je moet niet denken dat je daarmee gerechtvaardigd wordt. Niet uit werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De sabbat is aan de joden gegeven. Ik ben geen jood. Ik was een heiden zonder wet en geen jood onder de wet.

Het is dan ook geen wet, in die zin dat je het moet. Het is een kostbaar geschenk. Het is geen voorwaarde voor verlossing. 

4 minuten geleden zei sjako:

Je mag Shabbat houden, maar je moet niet denken dat je daarmee gerechtvaardigd wordt. Niet uit werken.

Helemaal correct. En dat geldt tevens voor al het andere. Wij zijn gerechtvaardigd door Jezus en door niemand of niets anders. Maar je suggereert misschien een beetje dat de werken geen nut hebben terwijl je heel goed beseft dat wat wij wel of niet doen wel degelijk van belang is, voor onszelf en voor de hele schepping. Ik heb niet de indruk dat je de betekenis van de sabbat, de door God geheiligde dag, werkelijk begrijpt. De betekenis is in grote mate weggedrukt.

En waarom antwoordt je niet op mijn vragen aan jou?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Emoena Chai:

Dus als ik u goed begrijp zegt u dat de geboden die in het O.T. Staan goed zijn maar dat we ze niet hoeven te doen. Alles wat Jesus specifiek zegt moeten we zeker doen, maar alles wat Hij niet zegt is niet nodig. Heb ik dit goed begrepen dat u dit zo ziet?

Zo zou je het kunnen zeggen. Maar je moet in beginselen denken. Niet iedere situatie heeft een eigen wet. 

46 minuten geleden zei Emoena Chai:

als dat zo is, wil ik u er op wijzen dat Jesus een jood was. De mensen die Hem omringden waren joden.

Dus hield Hij de Wet. Maar na Zijn dood en opstanding was de situatie anders. De Wet was vervuld in Christus. Nu was het mogelijk dat ook heidenen tot Gods volk gingen horen. De Shabat bijv was enkel aan de Joden gegeven. Nu is er een universele wet, de Wet van de Christus die een beroep doet op je hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat voor nadeel kleeft er aan het niet houden van de sabbat?

Teken op je voorhoofd dat mist.

15 minuten geleden zei sjako:

Nu is er een universele wet, de Wet van de Christus die een beroep doet op je hart.

Je leert als een dwaas, universele wetten gelden vanaf begin van de schepping

Ik zou het met je eens zijn, mits je leerde dat Gods geboden dezelfde zijn als die van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De sabbat is aan de joden gegeven. Ik ben geen jood. Ik was een heiden zonder wet en geen jood onder de wet.

Ook dit is dwaas, want immers zonder wet geen straf, terwijl jij wel je medeheidenen leert dat zij de wet kennen. En zonder exuus zijn.

2 minuten geleden zei nikie90:
33 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De sabbat is aan de joden gegeven. Ik ben geen jood. Ik was een heiden zonder wet en geen jood onder de wet.

Je bent een christen onder de wet van Jezus. Heeft Jezus geen wetten gegeven? Deze moet je volgen 

Jezus leerde het grote/koninklijk gebod, ook leerde hij dat er geen enkel woord uit dit gebod teniet mag worden gedaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Willempie:

Het is dan ook geen wet, in die zin dat je het moet. Het is een kostbaar geschenk. Het is geen voorwaarde voor verlossing.

 

3 minuten geleden zei nikie90:

Je bent een christen onder de wet van Jezus. Heeft Jezus geen wetten gegeven? Deze moet je volgen 

 

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Ook dit is dwaas, want immers zonder wet geen straf, terwijl jij wel je medeheidenen leert dat zij de wet kennen. En zonder exuus zijn.

 

25 minuten geleden zei Thinkfree:

Teken op je voorhoofd dat mist.

Stelletje judaïstische beuzelaars. Wat moet je nou met je juk, zoek een os en zadel die er mee op.

De een acht de ene dag boven de andere dag, maar de ander acht al de dagen gelijk. Laat ieder in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd zijn. Wie de dag in ere houdt, houdt hem in ere voor de Heere en wie de dag niet in ere houdt, houdt hem niet in ere voor de Heere. (Rom.14:5-6a)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus leerde het grote/koninklijk gebod, ook leerde hij dat er geen enkel woord uit dit gebod teniet mag worden gedaan. 

Maar ik ben zelf benieuwd maar ik kan niet vinden waar Jezus zegt dat je sabbat moet houden. In Mattheus 22 staat het ook niet expliciet 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei nikie90:
27 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus leerde het grote/koninklijk gebod, ook leerde hij dat er geen enkel woord uit dit gebod teniet mag worden gedaan. 

Maar ik ben zelf benieuwd maar ik kan niet vinden waar Jezus zegt dat je sabbat moet houden. In Mattheus 22 staat het ook niet expliciet 

Wel jakobus 2: en meerde teksten verwijzen en geven aan dat als men 1woord in de koninklijk gebod niet houdt of verwijderd, men de ganse koninklijke wet overtreed.

Jij als jood zou dit ongetwijfeld moeten weten.

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Stelletje judaïstische beuzelaars. Wat moet je nou met je juk, zoek een os en zadel die er mee op.

De een acht de ene dag boven de andere dag, maar de ander acht al de dagen gelijk. Laat ieder in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd zijn. Wie de dag in ere houdt, houdt hem in ere voor de Heere en wie de dag niet in ere houdt, houdt hem niet in ere voor de Heere. (Rom.14:5-6a)

Treffelijke profetie in jesaja 56

Heel jesaja 56 gaat over de sabbat dit is het einde van jesaja56 let op.

12 Komt herwaarts, zeggen zij: ik zal wijn halen, en wij zullen sterken drank zuipen; en de dag van morgen zal zijn als deze, ja, groter, veel treffelijker.

daarbij spreekt paulus in de geest van schaduw geboden, niet over de koninklijke.

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Wel jakobus 2: en meerde teksten verwijzen en geven aan dat als men 1woord in de koninklijk gebod niet houdt of verwijderd, men de ganse koninklijke wet overtreed.

 Jij als jood zou dit ongetwijfeld moeten weten.

Dus dan komt het erop neer dat christenen moeten bekeren naar het Jodendom en de wet moeten houden?

In dat hoofdstuk Mattheus 5 doet Jezus nog een schep boven op de geboden, je mag niet moorden is wet, maar alleen al boos zijn op je broeder is al een overtreding van de wet. Hoe ik het hier lees doet Jezus de wet nog zwaarder maken zodat de kans nog minder is dat je de wet breekt. 

Dus dan vraagt Jezus toch dat je moet judaïseren?

Maar Paul zegt dat je niet onder de wet valt. 

Kan iemand dat aan mij uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei nikie90:

In dat hoofdstuk Mattheus 5 doet Jezus nog een schep boven op de geboden, je mag niet moorden is wet, maar alleen al boos zijn op je broeder is al een overtreding van de wet. Hoe ik het hier lees doet Jezus de wet nog zwaarder maken zodat de kans nog minder is dat je de wet breekt

Klopt, echter niet zwaar voor de herschepping 

Want het koninklijk gebod Gods moraal wordt geschept in den persoon, men ijvert ernaar en doet het uit liefde omdat dit zijn nieuwe natuur is

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Klopt, echter niet zwaar voor de herschepping 

Want het koninklijk gebod Gods moraal wordt geschept in den persoon, men ijvert ernaar en doet het uit liefde omdat dit zijn nieuwe natuur is

Dus Jezus judaïseert je 

Jezus maakt een koning van je doormiddel van zijn koninklijke wet

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:
18 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus maakt een koning van je doormiddel van zijn koninklijke wet

Dus waarom moeten Joden dan bekeren naar het christendom als ze deze wetten al houden? Want jij zei dat Israël moet bekeren naar het christendom 

Zonder deze Jezus geen herschepping, dat betekend geen hemelburger.

Deze wetten zonder Jezus is geen herschepping naar het hart maar naar de stenen tafelen. Welke nutteloos is want men moet herboren worden naar het hart.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Thinkfree:

Treffelijke profetie in jesaja 56

Heel jesaja 56 gaat over de sabbat dit is het einde van jesaja56 let op.

12 Komt herwaarts, zeggen zij: ik zal wijn halen, en wij zullen sterken drank zuipen; en de dag van morgen zal zijn als deze, ja, groter, veel treffelijker.

daarbij spreekt paulus in de geest van schaduw geboden, niet over de koninklijke.

Je breidt maar wat aan elkaar. Trek dat breiwerk de os maar aan.

1 uur geleden zei Thinkfree:

Teken op je voorhoofd dat mist.

Weet je wel wat je hiermee impliceert?

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Thinkfree:

Deze wetten zonder Jezus is geen herschepping naar het hart maar naar de stenen tafelen. Welke nutteloos is want men moet herboren worden naar het hart.

Wat bedoel je met herboren worden naar het hart? 

39 minuten geleden zei Thinkfree:

God verlaat een ieder die het perfecte offer negeert of ontkend.

Of heb jij het fout en Israël is nog steeds het volk van G-d? Is dat een mogelijkheid 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei nikie90:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Deze wetten zonder Jezus is geen herschepping naar het hart maar naar de stenen tafelen. Welke nutteloos is want men moet herboren worden naar het hart.

Wat bedoel je met herboren worden naar het hart? 

In adam zijn we gevallen, in Jezus tweede adam kunnen we gered worden. Dat een ieder die in hem geloofd niet verderve maar het eeuwige leven beeërve

Een nieuwe natuur.

36 minuten geleden zei nikie90:
1 uur geleden zei Thinkfree:

God verlaat een ieder die het perfecte offer negeert of ontkend.

Of heb jij het fout en Israël is nog steeds het volk van G-d? Is dat een mogelijkheid 

God heeft van israel hier op aarde een speciaal volk gemaakt, echter is dat geen garantie na de dood, als men het speciale verwerpt waarvoor men aangenomen is.

55 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
2 uur geleden zei Thinkfree:

Teken op je voorhoofd dat mist.

Weet je wel wat je hiermee impliceert?

Deuterenomium 6=> spreekt over het koninklijk gebod zie deut..5

8 Ook zult gij ze tot een teken binden op uw hand, en zij zullen u tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen.

Openbaring 13

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

Vertel ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:

8 Ook zult gij ze tot een teken binden op uw hand, en zij zullen u tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen.

Openbaring 13

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

Vertel ?

Daarmee impliceer jij dus dat iemand die niet de sabbat onderhoud het beest aanbid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
18 minuten geleden zei Thinkfree:

8 Ook zult gij ze tot een teken binden op uw hand, en zij zullen u tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen.

Openbaring 13

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

Vertel ?

Daarmee impliceer jij dus dat iemand die niet de sabbat onderhoud het beest aanbid

Daarmee impliceer ik dat degene die niet het teken en zegel van God geheel aaneemt.. in het einde der tijden verleidt zal worden door satan en zijn teken aaneemt

Want alleen zei die geheel het teken en zegel van God draagt geniet bescherming.

De sabbat is het zegel op/van de wet.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Daarmee impliceer ik dat degene niet het teken en zegel van God geheel aaneemt.. in het einde der tijden verleidt zal worden door satan en zijn teken aaneemt

Je hangt nogal wat op aan het onderhouden van de sabbat. Ik vind het vergezochte raaskallerij. Enkel wedergeboren mensen staan niet meer onder de macht van satan, en wedergeboren wordt je niet door het onderhouden van de sabbat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je hangt nogal wat op aan het onderhouden van de sabbat. Ik vind het vergezochte raaskallerij. Enkel wedergeboren mensen staan niet meer onder de macht van satan, en wedergeboren wordt je niet door het onderhouden van de sabbat.

Die wedergeboren mensen weerspiegelen hun herschepping in de wet, gedrukt in het bloed van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid