Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Volgens mij kun je bij jou met een blok beton nog niks concreet krijgen.

En uiteraard ligt het altijd aan de ander. 

Maar ik leid hieruit af dat je je vage antwoorden niet wilt of kunt concretiseren.

Ervaring met jou leert dat verder vragen tot niets leidt. En zo kun je heerlijk overal bommetjes neergooien en niets zeggen.

Ik laat het hierbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

3 minuten geleden zei HJW:

En uiteraard ligt het altijd aan de ander. 

Maar ik leid hieruit af dat je je vage antwoorden niet wilt of kunt concretiseren.

Ervaring met jou leert dat verder vragen tot niets leidt. En zo kun je heerlijk overal bommetjes neergooien en niets zeggen.

Ik laat het hierbij.

Tot zoverre de meneer met zijn praatjes over respect en tolerantie. Mocht jij nu eens deel uitmaken van een groepje asielzoekers voor mijn huis, dan scheer ik ze niet allemaal over een kam en mogen ze een pak koffie minder op de palet meenemen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Tot zoverre de meneer met zijn praatjes over respect en tolerantie. Mocht jij nu eens deel uitmaken van een groepje asielzoekers voor mijn huis, dan scheer ik ze niet allemaal over een kam.

Je ware gezicht.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschuwing! Ik volg al een tijdje een nieuw fenomeen op het internet en neeee!!!, het is geen complottheorie maar een soort beweging die steeds meer volgelingen krijgt, vooral in de V.S. maar ook daarbuiten. Ik heb er lang over getwijfeld of ik dit moest delen. Mogelijk zijn er hier al anderen die het volgen. Indien je al gek dreigt te worden van alle informatie en desinformatie in deze knotsgekke tijd waarin we leven, negeer dit dan alsjeblieft. Ik wil het niet nog ingewikkelder voor je maken dan het al is. Ik plaats dit voor diegenen die nog sterk genoeg in hun schoenen staan om te willen doorgronden wat er nu eigenlijk aan de hand is, met de V.S. en eigenlijk de rest van de wereld. Ik spreek hier nadrukkelijk geen oordeel over uit en ga er dus niet over discussiëren of het goed of fout is. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:
8 uur geleden zei HJW:

En concreet houdt dat in ?

Dat jij en ik eerst maar eens zorgen voor een gedeelde definitie van vol. En ik ga daarbij geen concessies doen...

En dit blijkt helemaal niet belangrijk te zijn voor jou, achteraf.

Eerst wil je niet ingaan op de vraag wat je zou doen als er iemand in je huis zit die aangeeft er te willen wonen.
Daarna geef je aan eerst maar een voor de definitie van 'vol' te willen zorgen, en zodra die er is blijkt die term voor jou helemaal niet belangrijk, want het is totaal geen beletsel voor jou oom nog meer mensen op te nemen. Had dan gezegd dat de term 'vol' voor jou absoluut niet relevant is bij de vraag wel of geen vluchtelingen opnemen. Dan ben je eerlijk, maar nu ga je eerst doen alsof de term vol moet worden gedefinieerd en dan blijkt dat dit voor jou niet van belang is. Wat is dat voor schijnheilig gedoe?

Je discussieert dus niet eerlijk. Hou daar eens mee op, het is nogal irritant voor mensen die wel inhoudelijk willen praten.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je discussieert dus niet eerlijk. Hou daar eens mee op, het is nogal irritant voor mensen die wel inhoudelijk willen praten.

Je bedoelt natuurlijk weer dat het irritant voor jou is. Ik snap nu wel je avatar; jaloers op die grote bek van tyranosaurus rex.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je discussieert dus niet eerlijk. Hou daar eens mee op, het is nogal irritant voor mensen die wel inhoudelijk willen praten.

Je bedoelt natuurlijk weer dat het irritant voor jou is.

Dat zou wel eens kunnen, dat komt in dit topic op hetzelfde neer.
Het is nu wel duidelijk genoeg dat je geen antwoord op de vraag wilt geven, dus niet tot kern wil komen en liever andere zaken aankaart als afleiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zou wel eens kunnen, dat komt in dit topic op hetzelfde neer.
Het is nu wel duidelijk genoeg dat je geen antwoord op de vraag wilt geven, dus niet tot kern wil komen en liever andere zaken aankaart als afleiding.

Je bedoeld natuurlijk weer dat het bij jou op hetzelfde neerkomt. Je gesprekstechniek komt bij mij erg kleuteresk over, en met kleuters ga ik niet in discussie.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je bedoeld natuurlijk weer dat het bij jou op hetzelfde neerkomt. Je gesprekstechniek komt bij mij erg kleuteresk over, en met kleuters ga ik niet in discussie.

Je bedoelt natuurlijk 'Je bedoelt", maar ik snap wat je bedoelde (verleden tijd, dan wel met een D). Mijn gesprekstechniek is niet veel ingewikkelder dan mensen spiegelen wat ze hebben gezegd, hier en daar gemengd met wat feiten, en daar dan inhoudelijk vragen over stellen.  Als jij het nodig vindt (stam + T) om dat te betitelen als kleuterersk, en mij als kleuter, zonder dat inhoudelijk uit te keggen, ga ik er maar vanuit dat die kreten van jou meer uit onmacht zijn dan wat anders.
Ik stel vast dat je dan niet in staat bent om op inhoudelijke vragen te antwoorden en vervalt in boosheid en schelden. Hoe dat komt weet ik niet, dat zou je even bij jezelf na moeten gaan. Het is in ieder geval erg raar dat je vragen over je eigen handelen niet kunt beantwoorden zonder een ander uit te schelden.
Dat duidt er op dat de vragen kennelijk over een teer punt gaan.
Zit de pijn daar in ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2018 om 08:52 zei Kaasjeskruid:

Volgens mij kun je bij jou met een blok beton nog niks concreet krijgen.

Daar heb je wel een sterk punt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Thinkfree:

Interessant filmpje omtrent vaccinatie ong.. 30 seconden

En jij denkt uiteraard dat de vragen die er om heen worden gesteld terecht zijn. Ze zijn echter gesteld uit onwetendheid en met de bedoeling om mensen zoals jij op te ruien. Dat is jammer, je zou wat kritischer kunnen zijn.

In werkelijkheid is het zo dat Gates deze uitspraak deed, uitgaand van een onderzoek dat aangaf dat de bevolkingsgroei afneemt als kindersterfte afneemt.
Dat lijkt tegengesteld, maar blijkt toch zo te zijn omdat mensen die voor hun oude dag afhankelijk zijn van hun kinderen, in een omgeving waar kindersterfte hoog ligt, vanzelf meer kinderen produceren. Als zij nu weten dat ze meer zekerheid hebben dat kinderen volwassen worden, wordt het geboortecijfer vanzelf lager en neemt de bevolking af. Als gevolg dus van die 'new vaccins, health care, reproductive health services'.

Bron: (o.a.) hier wordt omschreven (Engels) waarom deze 30 seconden video onzin is:  https://www.snopes.com/fact-check/bill-gates-vaccinations-depopulation/

Helaas zijn er natuurlijk weer horden mensen die insinueren dat Gates hier zegt dat je met vaccins mensen kunt doden. Maar dat zegt hij niet. En dat is dan ook precies de reden dat het antwoord op de vraag "Did someone ask him what he meant by that?" is : "Nee". Want als je HEEL de speech luistert, en niet alleen deze ene regel, is het duidelijk wat hij hiermee bedoelde.
Overigens zet Gates zich al jaren in voor gezondheidszorg. Als hij wérkelijk had bedoeld met vaccins mensen te doden, dan was deze man over heel de wereld publiekelijk afgemaakt, want dat is een vooerstel moord. Dat is echter niet gebeurd, omdat hij dit niet zo bedoelde; iedereen die het héle verhaal kent (en niet slechts dit 30 seconden filmpje) weet dat.

De hele speech staat hier: https://www.ted.com/talks/bill_gates?language=nl&utm_campaign=tedspread&utm_medium=referral&utm_source=tedcomshare  Voor de volledigheid (voor hen die dit voor het eerst zien en alleen maar gewend zijn om een conclusie aan te nemen op basis van een klakkeloos er uit getrokken losse zin): de hele Nederlandse vertaling staat er ook bij, onder transcript.

 

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

En jij denkt uiteraard dat de vragen die er om heen worden gesteld terecht zijn. Ze zijn echter gesteld uit onwetendheid en met de bedoeling om mensen zoals jij op te ruien. Dat is jammer, je zou wat kritischer kunnen zijn.

In werkelijkheid is het zo dat Gates deze uitspraak deed, uitgaand van een onderzoek dat aangaf dat de bevolkingsgroei afneemt als kindersterfte afneemt.
Dat lijkt tegengesteld, maar blijkt toch zo te zijn omdat mensen die voor hun oude dag afhankelijk zijn van hun kinderen, in een omgeving waar kindersterfte hoog ligt, vanzelf meer kinderen produceren. Als zij nu weten dat ze meer zekerheid hebben dat kinderen volwassen worden, wordt het geboortecijfer vanzelf lager en neemt de bevolking af. Als gevolg dus van die 'new vaccins, health care, reproductive health services'.

Bron: (o.a.) hier wordt omschreven (Engels) waarom deze 30 seconden video onzin is:  https://www.snopes.com/fact-check/bill-gates-vaccinations-depopulation/

Helaas zijn er natuurlijk weer horden mensen die insinueren dat Gates hier zegt dat je met vaccins mensen kunt doden. Maar dat zegt hij niet. En dat is dan ook precies de reden dat het antwoord op de vraag "Did someone ask him what he meant by that?" is : "Nee". Want als je HEEL de speech luistert, en niet alleen deze ene regel, is het duidelijk wat hij hiermee bedoelde.
Overigens zet Gates zich al jaren in voor gezondheidszorg. Als hij wérkelijk had bedoeld met vaccins mensen te doden, dan was deze man over heel de wereld publiekelijk afgemaakt, want dat is een vooerstel moord. Dat is echter niet gebeurd, omdat hij dit niet zo bedoelde; iedereen die het héle verhaal kent (en niet slechts dit 30 seconden filmpje) weet dat.

De hele speech staat hier: https://www.ted.com/talks/bill_gates?language=nl&utm_campaign=tedspread&utm_medium=referral&utm_source=tedcomshare  Voor de volledigheid (voor hen die dit voor het eerst zien en alleen maar gewend zijn om een conclusie aan te nemen op basis van een klakkeloos er uit getrokken losse zin): de hele Nederlandse vertaling staat er ook bij, onder transcript.

 

 

 

Je kan roepen wat je wil, het is voor degene die het willen zien duidelijk genoeg waar de oversten van deze wereld mee bezig zijn.

Uiteraard opereren ze als engelen des lichts, ik vertrouw ze niet.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:

Je kan roepen wat je wil, het is voor degene die het willen zien duidelijk genoeg waar de oversten van deze wereld mee bezig zijn.

Uiteraard opereren ze als engelen des lichts, ik vertrouw ze niet.

Ik roep niet zomaar wat.  Jij post een filmpje met als het enige wat je er over zegt: "interessant filmpje".  
Ik heb uitgebreid onderbouwd uitgelegd waarom het filmpje onzin is, je moet jezelf er wel enigszins in verdiepen.
Als je die moeite niet wil nemen, nota bene bij een door jezelf geposte videoclip, en alleen vanuit je onderbuik reageert met "je kan roepen wat je wil, ik vertrouw het niet", waarom post je überhaupt dan het filmpje?
Ik ga er van uit dat mensen bereid zijn na te denken bij wat ze hier schrijven, waarom doe je dat niet ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Thinkfree:

Interessant filmpje omtrent vaccinatie ong.. 30 seconden.

 

 

Het is angstaanjagend dat er gesuggereerd wordt dat overbevolking een (groot) probleem is. Dat doet mij denken aan Mao Zedong die tijdens zijn culture revolutie, die naar schatting tachtig miljoen (80.000.000) slachtoffers ten gevolge heeft gehad, zei dat er Chinezen genoeg waren. "Zelfs als de helft van het volk omkomt zijn er nog steeds meer dan genoeg Chinezen." Het is ook angstaanjagend dat er een aantal ongelooflijk rijke mensen is die de wereld wil verbeteren. Maar troost je. Hun dagen zijn geteld. In de tussentijd mogen we bidden dat ze tot bekering komen van hun door de satan geïnspireerde overtuigingen. En indien niet, dat ze gestopt en gestraft zullen worden. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Willempie:

Het is angstaanjagend dat er gesuggereerd wordt dat overbevolking een (groot) probleem is.

Waarom is dat angstaanjagend ?

22 minuten geleden zei Willempie:

Het is ook angstaanjagend dat er een aantal ongelooflijk rijke mensen is die de wereld wil verbeteren.

Wat is er tegen dat mensen de wereld willen verbeteren ?

23 minuten geleden zei Willempie:

In de tussentijd mogen we bidden dat ze tot bekering komen van hun door de satan geïnspireerde overtuigingen

Dus als je de wereld wil verbeteren ben je door Satan geïnspireerd ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waarom is dat angstaanjagend ?

Zie de historie.

 

58 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat is er tegen dat mensen de wereld willen verbeteren ?

Zie de historie.

 

58 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dus als je de wereld wil verbeteren ben je door Satan geïnspireerd ?

Zie de historie.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Willempie:

Dank U wel, trouwe Vader, dat U onze gebeden verhoort. Uw Naam zij geprezen!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2247820/thaise-voetballertjes-levend-gevonden-in-grot

Dagenlange zware regenval,  vele mislukte pogingen, 3 reddingswerkers geeletrocuteerd. 

Gebeden verhoord? Dan was de redding wel iets vlugger verlopen denk ik. Bovendien is er nog niet één gered. Ik bewonder de reddingswerkers die hier mee bezig zijn.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dagenlange zware regenval,  vele mislukte pogingen, 3 reddingswerkers geeletrocuteerd. 

Gebeden verhoord? Dan was de redding wel iets vlugger verlopen denk ik. Bovendien is er nog niet één gered. Ik bewonder de reddingswerkers die hier mee bezig zijn.

Dank U, trouwe Vader, voor de elite-militairen die getraind zijn om het nooit op te geven maar net zo lang door te gaan totdat ze hun doel hebben bereikt. Dank U dat ze, ondanks alle hindernissen, de kinderen hebben gevonden.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid