Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

20 minuten geleden zei Willempie:

 

"Op de eerste plaats is de vreemdelingenbewaring schadelijk voor de gezondheid van de minderjarigen. Het kan leiden tot psychiatrische stoornissen, waaronder posttraumatische stoornissen en depressies. Op de tweede plaats schendt de detentie hun kinderrechten." 

Ik had toch al aangegeven dat ik ook daar tegen ben ?

Daarnaast loop je wel te hoop tegen deze detentie en had je begrip voor het geklooi van Trump.

Dat noemen we een dubbele moraal. Dus precies dat wat je anderen verwijt doe je zelf volop.

20 minuten geleden zei Willempie:

Trump heeft een probleem per decreet tijdelijk opgelost.

Wat een ongelofelijk stompzinnige flauwekul.

Hij heeft een probleem gecreëerd en na protesten van alles en iedereen, inclusief zijn eigen vrouw en eigen partij heeft hij iets gedaan.

En jij doet het voorkomen dat hij toch weer mooi een probleem heeft opgelost. Zelden zulke onzin gehoord.

20 minuten geleden zei Willempie:

Nu hopen dat de verbeterde wetgeving erdoor komt. Daarvoor is wel de hulp van de democraten nodig.

Waarom hoop je dat ? Je had alle begrip voor zijn handelwijze en nu ineens hoop je dat het anders wordt. Alles om goeroe Trump maar te volgen. 

20 minuten geleden zei Willempie:

Obama is niet gestopt met oorlog voeren maar heeft de situatie verergerd, vooral in Libië en Syrië. Bovendien was hij hard op weg een oorlog met Rusland te ontketenen. 

We gooien er nog maar eens een complottheorie tegen aan. Sektarisch gewauwel.

 

20 minuten geleden zei Willempie:

Ik zie nog geen economieën die door hem zijn ontwricht. Er worden wel doemscenario's gelanceerd, vooral vanuit de globalistische beweging.

Je hebt dus geen verstand van economie. En je gooit er nog maar eens een complottheorie tegenaan.

Wat vind je trouwens van zijn belastinghervorming waarbij de financiering komt uit hulp aan de zwakkeren en het geld voor het overgrote deel naar de rijken en grote bedrijven gaat.

Daar hoor ik je maar steeds niet over.

15 minuten geleden zei Willempie:

Weerzinwekkend dat Trump het mikpunt is geworden van onze agressie. Was dat maar zo geweest bij echte dictators in het verleden en nu nog trouwens.

In het verleden liep een volk blind achter een grote leider aan. Democratisch gekozen, laten we hem een kans geven. Hij doet zulke goede dingen voor de economie. 

Hij pakt de problemen aan. Achteraf was dat helemaal fout. Laten we leren van de fouten in de geschiedenis. Steun geen idioten.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

het antwoord staat er onder:

In order to carry out these important new enforcement policies.

Nee, je antwoordt niet op mijn twee vragen.

Enforcement policy = handhavingsbeleid. Het heandhavingsbeleid is nieuw, kennelijk bestond de regelgeving waarop dat was gebaseerd al langer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Enforcement policy = handhavingsbeleid. Het heandhavingsbeleid is nieuw, kennelijk bestond de regelgeving waarop dat was gebaseerd al langer.

Dat is het antwoord op mijn eerste vraag. Dank daarvoor. Zal ik het antwoord op de tweede vraag zelf maar geven? Het probleem waarvoor Trump nu alle schuld krijgt bestond ook al onder de vorige regeringen. De schrijver van het artikel zegt niet: "Shame on Trump" maar "shame on US". Dat lijkt me een gezondere benadering. Ik ben in ieder geval blij dat er nu eindelijk iets aan gedaan lijkt te worden. Jij niet? 

https://religionnews.com/2018/06/12/mclaren-oped-2/

"Don’t get me wrong. No administration, past or present, has clean hands here. But with documentation of alleged crimes against children now coming to light, the current administration must fully address these chilling reports, bring perpetrators to justice, prevent further abuse and discontinue this ugly scheme of family separation. Anything less is a grotesque loss of our nation’s morality and provides evidence that systemic child abuse by a federal agency has become a state-sanctioned crime."

Blijkbaar is het dus nog veel erger dan we dachten. Maar om Trump nu ineens overal de schuld van te geven is gewoon niet correct.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Ik had toch al aangegeven dat ik ook daar tegen ben ?

Daarnaast loop je wel te hoop tegen deze detentie en had je begrip voor het geklooi van Trump.

Dat noemen we een dubbele moraal. Dus precies dat wat je anderen verwijt doe je zelf volop.

Wat een ongelofelijk stompzinnige flauwekul.

Hij heeft een probleem gecreëerd en na protesten van alles en iedereen, inclusief zijn eigen vrouw en eigen partij heeft hij iets gedaan.

En jij doet het voorkomen dat hij toch weer mooi een probleem heeft opgelost. Zelden zulke onzin gehoord.

Waarom hoop je dat ? Je had alle begrip voor zijn handelwijze en nu ineens hoop je dat het anders wordt. Alles om goeroe Trump maar te volgen. 

We gooien er nog maar eens een complottheorie tegen aan. Sektarisch gewauwel.

 

Je hebt dus geen verstand van economie. En je gooit er nog maar eens een complottheorie tegenaan.

Wat vind je trouwens van zijn belastinghervorming waarbij de financiering komt uit hulp aan de zwakkeren en het geld voor het overgrote deel naar de rijken en grote bedrijven gaat.

Daar hoor ik je maar steeds niet over.

In het verleden liep een volk blind achter een grote leider aan. Democratisch gekozen, laten we hem een kans geven. Hij doet zulke goede dingen voor de economie. 

Hij pakt de problemen aan. Achteraf was dat helemaal fout. Laten we leren van de fouten in de geschiedenis. Steun geen idioten.

Mij een beetje te emotioneel allemaal. Even "time out" maar. Anders ontploffen we nog straks. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Willempie:

"Shame on Trump" maar "shame on US". Dat lijkt me een gezondere benadering. Ik ben in ieder geval blij dat er nu eindelijk iets aan gedaan lijkt te worden. Jij niet? 

https://religionnews.com/2018/06/12/mclaren-oped-2/

Je hebt het wel heel erg ontzettend beroerd gelezen. Wat er staat is dat het al slecht was, maar onder Trump nog veel slechter is geworden.

En ze roepen Trump op er nu toch echt iets aan te gaan doen.

Er staat dus helemaal niet: er lijkt nu iets aan gedaan te worden. Integendeel.

20 minuten geleden zei Willempie:

Mij een beetje te emotioneel allemaal. Even "time out" maar. Anders ontploffen we nog straks. 

Kom rustig even bij. Ik ontplof niet overigens. 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW:

Je hebt het wel heel erg ontzettend beroerd gelezen. Wat er staat is dat het al slecht was, maar onder Trump nog veel slechter is geworden.

En ze roepen Trump op er nu toch echt iets aan te gaan doen.

"These horrifying details come from the U.S. government’s own documentation of violence, abuse and neglect against migrant children from 2009 – 2014, according to an analysis by the University of Chicago Law School International Human Rights Clinic with the ACLU."

Het betreffende rapport behandelt dus gevallen van 2009 tot 2014. Is Obama daar dan (als enige) verantwoordelijk voor? Zo ja, stop dan met het verheerlijken van Obama. Zo nee, stop dan om alle schuld van de huidige misstanden in de schoenen van Trump te schuiven, hoezeer je hem ook veracht.

11 minuten geleden zei HJW:

Er staat dus helemaal niet: er lijkt nu iets aan gedaan te worden. Integendeel.

Nee, dat staat er inderdaad niet maar het rapport is niet voor niets bekend gemaakt. Ik verwacht dus dat er maatregelen worden genomen en dat de schuldigen worden bestraft. Indien dat niet gebeurt krijgt Trump er nog een vijand bij. Maar volgens het laatste nieuws zijn ze er in ieder geval wel mee bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Willempie:

"These horrifying details come from the U.S. government’s own documentation of violence, abuse and neglect against migrant children from 2009 – 2014, according to an analysis by the University of Chicago Law School International Human Rights Clinic with the ACLU."

Het betreffende rapport behandelt dus gevallen van 2009 tot 2014. Is Obama daar dan (als enige) verantwoordelijk voor? Zo ja, stop dan met het verheerlijken van Obama. Zo nee, stop dan om alle schuld van de huidige misstanden in de schoenen van Trump te schuiven, hoezeer je hem ook veracht.

Ik schuif niet alle schuld in zijn schoenen. Ik zie wat hij doet, en dat wat ik aan acties veracht, dat veracht ik. Los van wie het doet. Heeft Obama dat niet aangepakt ? dat is dan verachtelijk. Los van de persoon. Maar jij bent nou juist degene die Obama veracht en Trump verafgoodt. Los van de acties die ze doen en daar gaat het fout.

27 minuten geleden zei Willempie:

Nee, dat staat er inderdaad niet maar het rapport is niet voor niets bekend gemaakt. Ik verwacht dus dat er maatregelen worden genomen en dat de schuldigen worden bestraft. Indien dat niet gebeurt krijgt Trump er nog een vijand bij. Maar volgens het laatste nieuws zijn ze er in ieder geval wel mee bezig.

Je citeert wel heel selectief. Wat het rapport aangeeft is dat onder Trump nog veel slechter is geworden en guess what......dat negeer je compleet. Dubbele moraal. Het is iets wat je niet wilt horen en maar onder de mat schuift.

Je verheerlijkt Trump terwijl dit rapport aangeeft dat het onder hem veel slechter is geworden. Zelf zwangere vrouwen worden aangepakt en hun zwangerschap in gevaar gebracht. En Willempie blijft stil.......

 

Tragically, the situation for women, children and families is getting worse as evidenced by a flurry of recent policy changes.

This week, a new Justice Department policy denies asylum to women and children escaping violence.

The federal government, which does not have adequate systems and funding to track children, lost track of nearly 1500 of the 7600 kids it detained in 2017.

In just the last few months, this administration also reversed policy to begin routinely detaining pregnant women and putting their pregnancies at risk

Ten countries had TPS at the start of the Trump administration. Now just four countries remain

These new policies fly in the face of American family values and basic moral standards agreed upon by our faith traditions.

It’s sick and it’s ugly, plain and simple.

This strategy may be useful for stoking fear in Trump’s political base, but government propaganda that dehumanizes immigrants as “animals” permits an ongoing culture of abuse with impunity.

 

Het is één grote aanklacht tegen Trump en jij houdt je mond daarover. Wat vind je van deze bevindingen ? Het in gevaar brengen van zwangerschappen.

Maar in jou heeft hij een trouwe volger. Eén ding draait hij nu, onder grote druk, terug. Blinde volgelingen zoals jij hadden hem daar niet toe gebracht.

Als Obama dit had gedaan, dan had je heel anders gereageerd. Maar ja, grote goeroe Trump is boven elke kritiek verheven.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei HJW:

Maar jij bent nou juist degene die Obama veracht en Trump verafgood.

Ik veracht Obama niet maar vertrouw hem ook niet. Wat Trump betreft verafgood ik hem zeker niet maar heb ik hoop en het blijft natuurlijk altijd mogelijk dat die hoop de grond ingeboord wordt. Daar houd ik ook rekening mee. Ik zie hem zeker niet als perfect. Dat is trouwens niet eens mogelijk met zo'n man.

 

20 minuten geleden zei HJW:

Je citeert wel heel selectief. Wat het rapport aangeeft is dat onder Trump nog veel slechter is geworden en guess what......dat negeer je compleet. Dubbele moraal. Het is iets wat je niet wilt horen en maar onder de mat schuift.

Je verheerlijkt Trump terwijl dit rapport aangeeft dat het onder hem veel slechter is geworden. Zelf zwangere vrouwen worden aangepakt en hun zwangerschap in gevaar gebracht. En Willempie blijft stil.......

Ik plaatste het artikel toch niet voor niets? Ik heb het echt helemaal doorgelezen hoor. Het onderliggende rapport ten dele want dat is erg lang. Natuurlijk vind ik die misstanden erg. Daarom plaatste ik de link nu juist. Je conclusies zijn niet helemaal correct en veel te emotioneel.

 

20 minuten geleden zei HJW:

Het is één grote aanklacht tegen Trump en jij houdt je mond daarover.

Het is een aanklacht tegen het hele juridische systeem dat met het immigratiebeleid te maken heeft. Het artikel roept de overheid op om een eind te maken aan de genoemde wantoestanden en de schuldigen van misdrijven te vervolgen en te straffen. Misschien lees jij ook wel een beetje met een gekleurde bril.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Willempie:

Ik veracht Obama niet maar vertrouw hem ook niet. Wat Trump betreft verafgood ik hem zeker niet maar heb ik hoop en het blijft natuurlijk altijd mogelijk dat die hoop de grond ingeboord wordt. Daar houd ik ook rekening mee. Ik zie hem zeker niet als perfect. Dat is trouwens niet eens mogelijk met zo'n man.

Houd je maar vast vast dat je de hoop ernstig de grond in gaat.

40 minuten geleden zei Willempie:

Ik plaatste het artikel toch niet voor niets? Ik heb het echt helemaal doorgelezen hoor. Het onderliggende rapport ten dele want dat is erg lang. Natuurlijk vind ik die misstanden erg. Daarom plaatste ik de link nu juist. Je conclusies zijn niet helemaal correct en veel te emotioneel.

Wat je (bewust ?) achterwege laat is dat het onder Trump ernstig is verslechterd. Ik haal slechts de teksten uit het rapport. Ook deze onderzoekers zijn dan emotioneel ?

Mijn conclusies zijn compleet terecht. Geen enkel woord van kritiek op Trump, uithalen naar Obama. En dat terwijl Obama het dus minder slecht deed dan Trump.

Wat ook opvalt is dat je nergens inhoudelijk op in gaat. Wat vind jij ervan dat het onder Trump is verslechterd ? Dat negeer je. Wat vind je van zijn belastinghervorming, waar de armen gepakt worden en de rijken profiteren. Dat negeer je.

En waar je in hemelsnaam de hoop vandaan dat Trump het nu wel zal gaan aanpakken, terwijl het tot nu toe onder hem alleen maar fors slechter is geworden ? Dan is dat toch gewoon wishful thinking ?

40 minuten geleden zei Willempie:

Het is een aanklacht tegen het hele juridische systeem dat met het immigratiebeleid te maken heeft. Het artikel roept de overheid op om een eind te maken aan de genoemde wantoestanden en de schuldigen van misdrijven te vervolgen en te straffen. Misschien lees jij ook wel een beetje met een gekleurde bril.

Nee. Ik lees wat er staat. Er staat eigenlijk: Bush, klojo. Obama, klojo. Trump, enorme klojo.

En daar ben ik het mee eens. En jij niet. En dan lees IK met een gekleurde bril ?

En de mensen die het niet hebben aangepakt, daarin heb je geen vertrouwen. En degene die het nog erger heeft gemaakt, die vertrouw je wel. Heel merkwaardig.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei HJW:

Houd je maar vast vast dat je de hoop ernstig de grond in gaat.

Wat je (bewust ?) achterwege laat is dat het onder Trump ernstig is verslechterd. Ik haal slechts de teksten uit het rapport. Ook deze onderzoekers zijn dan emotioneel ?

Mijn conclusies zijn compleet terecht. Geen enkel woord van kritiek op Trump, uithalen naar Obama. En dat terwijl Obama het dus minder slecht deed dan Trump.

Wat ook opvalt is dat je nergens inhoudelijk op in gaat. Wat vind jij ervan dat het onder Trump is verslechterd ? Dat negeer je. Wat vind je van zijn belastinghervorming, waar de armen gepakt worden en de rijken profiteren. Dat negeer je.

En waar je in hemelsnaam de hoop vandaan dat Trump het nu wel zal gaan aanpakken, terwijl het tot nu toe onder hem alleen maar fors slechter is geworden ? Dan is dat toch gewoon wishful thinking ?

Nee. Ik lees wat er staat. Er staat eigenlijk: Bush, klojo. Obama, klojo. Trump, enorme klojo.

En daar ben ik het mee eens. En jij niet. En dan lees IK met een gekleurde bril ?

En de mensen die het niet hebben aangepakt, daarin heb je geen vertrouwen. En degene die het nog erger heeft gemaakt, die vertrouw je wel. Heel merkwaardig.

Ik zal hier nog wel op reageren maar ik wacht eerst even af wat er momenteel naar boven komt en verder gebeurt. Ik wil namelijk niet de indruk wekken dat ik het niet erg vind dat kinderen van hun ouders worden gescheiden of dat ik voor Trump werkzaam ben.

In de tussentijd plaats ik hieronder een link naar een boek dat ik onlangs heb gelezen en dat de aanleiding was voor mijn eerdere opmerking(en) over het Europese immigratiebeleid en verantwoordelijke heer Timmermans. Als de informatie in dit boek juist is, en daar lijkt het wel op (de schrijver heeft uitgebreid onderzoek gedaan) is Timmermans een crimineel die het helemaal niets uitmaakt hoeveel mensen (vooral ook kinderen) er jaarlijks verzuipen in de Middellandse zee en ook niet wat hun verdere lot is als ze de reis overleven. Indien deze misdadige praktijken door de media geopenbaard zouden worden zouden Timmermans en nog heel wat andere hooggeplaatste politici in de gevangenis belanden. Ik besef dat dit voor velen als zeer schokkend zal worden ervaren maar zo erg is deze wereld er dus blijkbaar aan toe. Misschien wordt het tijd om onze roze brilletjes af te zetten en ons zeer veel zorgen te gaan maken. Voor gelovigen een reden om God aan te roepen en hem te smeken hier in te grijpen.

https://www.hebban.nl/boeken/alles-verloren-roel-janssen

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga het boek lezen. Klinkt wel als een fictie boek, dus ben benieuwd naar de onderbouwing.

En tot nu toe heb nog geen enkele vorm van enige kritische noot laten blijken en gaf je aan hem wel te begrijpen, dus ook over de kinderen.

De vragen over het economisch beleid en de enorme kloof die hij groter maakt + dat uit het genoemde rapport blijkt dat onder Trump de situatie ernstig is verslechterd......die blijf je negeren.

En daar hoeven we niet te wachten op toekomstige ontwikkelingen. Het zijn dan gewoon jouw gedachten over de huidige situatie.

Dus dat is erg zwak van je om daar nu voor weg te lopen. 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW:

Ik ga het boek lezen. Klinkt wel als een fictie boek, dus ben benieuwd naar de onderbouwing.

En tot nu toe heb nog geen enkele vorm van enige kritische noot laten blijken en gaf je aan hem wel te begrijpen, dus ook over de kinderen.

De vragen over het economisch beleid en de enorme kloof die hij groter maakt + dat uit het genoemde rapport blijkt dat onder Trump de situatie ernstig is verslechterd......die blijf je negeren.

En daar hoeven we niet te wachten op toekomstige ontwikkelingen. Het zijn dan gewoon jouw gedachten over de huidige situatie.

Dus dat is erg zwak van je om daar nu voor weg te lopen. 

Ik loop nergens voor weg en heb je al meegedeeld dat ik er nog op ga reageren. Op mijn tijd. Dat zal waarschijnlijk volgende week zijn. Ik stuit momenteel op zeer tegenstrijdige berichtgeving en probeer daar wijs uit te worden, voor zover mogelijk.

Ik ben blij dat je het boek wilt lezen (Ik had het uit de bieb.) en ben erg benieuwd naar jouw bevindingen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Ik loop nergens voor weg en heb je al meegedeeld dat ik er nog op ga reageren. Op mijn tijd. Dat zal waarschijnlijk volgende week zijn. Ik stuit momenteel op zeer tegenstrijdige berichtgeving en probeer daar wijs uit te worden, voor zover mogelijk.

Ik ben blij dat je het boek wilt lezen (Ik had het uit de bieb.) en ben erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Ah....volgende week al. Ben zo gewend dat in discussies uitstel afstel wordt, dat ik daar hier ook van uit gegaan ben.

Nieuwe informatie is altijd welkom mits uit redelijk betrouwbare bron. Heb het niet zo op complottheorieën.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Willempie:

Ik zal hier nog wel op reageren maar ik wacht eerst even af wat er momenteel naar boven komt en verder gebeurt. Ik wil namelijk niet de indruk wekken dat ik het niet erg vind dat kinderen van hun ouders worden gescheiden of dat ik voor Trump werkzaam ben.

In de tussentijd plaats ik hieronder een link naar een boek dat ik onlangs heb gelezen en dat de aanleiding was voor mijn eerdere opmerking(en) over het Europese immigratiebeleid en verantwoordelijke heer Timmermans. Als de informatie in dit boek juist is, en daar lijkt het wel op (de schrijver heeft uitgebreid onderzoek gedaan) is Timmermans een crimineel die het helemaal niets uitmaakt hoeveel mensen (vooral ook kinderen) er jaarlijks verzuipen in de Middellandse zee en ook niet wat hun verdere lot is als ze de reis overleven. Indien deze misdadige praktijken door de media geopenbaard zouden worden zouden Timmermans en nog heel wat andere hooggeplaatste politici in de gevangenis belanden. Ik besef dat dit voor velen als zeer schokkend zal worden ervaren maar zo erg is deze wereld er dus blijkbaar aan toe. Misschien wordt het tijd om onze roze brilletjes af te zetten en ons zeer veel zorgen te gaan maken. Voor gelovigen een reden om God aan te roepen en hem te smeken hier in te grijpen.

https://www.hebban.nl/boeken/alles-verloren-roel-janssen

Zeg @Willempie, je realiseert je wel dat dit boek fictie is he?
Zo ondertussen is wel duidelijk dat jij tot de groep mensen hoort die regelmatig moeite hebben met het onderscheiden van fictie en realiteit.....
En dan ga je uit een fictief verhaal conclusies trekken naar de realiteit (zoals: Timmermans is een crimineel). 
Janssen heeft goed onderzoek gedaan en het verhaal geplaatst is een realistische achtergrond, maar het verhaal zelf is en blijft fictie.
Een interview met de schrijver over het boek: https://www.nporadio1.nl/nooit-meer-slapen/onderwerpen/397600-roel-janssen-schrijft-over-complotten-in-de-europese-vluchtelingencrisis-in-alles-verloren

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zeg @Willempie, je realiseert je wel dat dit boek fictie is he?
Zo ondertussen is wel duidelijk dat jij tot de groep mensen hoort die regelmatig moeite hebben met het onderscheiden van fictie en realiteit.....
En dan ga je uit een fictief verhaal conclusies trekken naar de realiteit (zoals: Timmermans is een crimineel). 
Janssen heeft goed onderzoek gedaan en het verhaal geplaatst is een realistische achtergrond, maar het verhaal zelf is en blijft fictie.
Een interview met de schrijver over het boek: https://www.nporadio1.nl/nooit-meer-slapen/onderwerpen/397600-roel-janssen-schrijft-over-complotten-in-de-europese-vluchtelingencrisis-in-alles-verloren

 

Ga het boek maar lezen, mocht het je werkelijk interesseren. Dan kan je het beter beoordelen. Het komt wel vaker voor dat schrijvers werkelijke gebeurtenissen in de vorm van een fictief verhaal presenteren. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Misschien wordt het tijd om onze roze brilletjes af te zetten en ons zeer veel zorgen te gaan maken. Voor gelovigen een reden om God aan te roepen en hem te smeken hier in te grijpen.

Als jij stikt in je eten en er komt een EHBO-er, wil je dan dat hij begint met de Heimlich-greep of dat hij God smeekt om in te grijpen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei HJW:

Heb het niet zo op complottheorieën.

Ik heb het niet zo op complotten. :) Maar het is natuurlijk zo dat we momenteel overspoeld worden door desinformatie.

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als jij stikt in je eten en er komt een EHBO-er, wil je dan dat hij begint met de Heimlich-greep of dat hij God smeekt om in te grijpen ?

Valse tegenstelling. Zo langzamerhand een herkenbare en veel te doorzichtige strategie geworden. Misschien moet je eens gaan nadenken over iets beters. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Willempie:
54 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als jij stikt in je eten en er komt een EHBO-er, wil je dan dat hij begint met de Heimlich-greep of dat hij God smeekt om in te grijpen ?

Valse tegenstelling. Zo langzamerhand een herkenbare en veel te doorzichtige strategie geworden. Misschien moet je eens gaan nadenken over iets beters

Hoezo valse tegenstelling? Wat is er vals aan dan, en wat is de tegenstelling ? Dat het herkenbaar is kan ik me voorstellen, confronterend ook waarschijnlijk. Voor mij geen reden om na te denken over iets beters; voor jou wellicht ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik heb het niet zo op complotten. :) Maar het is natuurlijk zo dat we momenteel overspoeld worden door desinformatie.

Voor iemand die niet in complotten gelooft, noem je er best veel.....

Ik heb net in de boekenzaak even de laatste bladzijde gelezen met de verantwoording. Hij noemt daar alleen algemene zaken: artikelen uit die-en-die krant, publicaties op die-en-die website 

Maar dat is lastig zoeken. Heb jij gekeken naar de specifieke artikelen en publicaties en heb jij daar een link van. Met ook het specifiek noemen van Timmermans, want die noem je herhaaldelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoezo valse tegenstelling? Wat is er vals aan dan, en wat is de tegenstelling ? Dat het herkenbaar is kan ik me voorstellen, confronterend ook waarschijnlijk. Voor mij geen reden om na te denken over iets beters; voor jou wellicht ?

Het ene sluit het andere niet uit. Dat is er vals aan. Maar ik denk dat je dat zelf ook al wist. Of overschat ik je?

15 minuten geleden zei HJW:

Voor iemand die niet in complotten gelooft, noem je er best veel.....

Ik heb net in de boekenzaak even de laatste bladzijde gelezen met de verantwoording. Hij noemt daar alleen algemene zaken: artikelen uit die-en-die krant, publicaties op die-en-die website 

Maar dat is lastig zoeken. Heb jij gekeken naar de specifieke artikelen en publicaties en heb jij daar een link van. Met ook het specifiek noemen van Timmermans, want die noem je herhaaldelijk.

Het is toch beter het boek te lezen. Ik zal het volgende week weer uit de bieb lenen want ik durf niet blind op mijn geheugen te steunen.

15 minuten geleden zei HJW:

Voor iemand die niet in complotten gelooft, noem je er best veel.....

Ik geloof wel in complotten (de geschiedenis staat er bol van) maar ik heb het er niet zo op. Het complot om Hitler op te blazen dan weer wel.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Het ene sluit het andere niet uit. Dat is er vals aan. Maar ik denk dat je dat zelf ook al wist. Of overschat ik je?

Het is toch beter het boek te lezen. Ik zal het volgende week weer uit de bieb lenen want ik wil niet blind op mijn geheugen steunen.

Dat is niet wat een valse tegenstelling is. Een valse tegenstelling is dat je maar 2 opties krijgt voorgeschoteld, terwijl er feitelijk meer opties zijn.

Ik ga het boek ook lezen, maar wil daarbij/daarna ook de echte onderliggende bronnen zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei HJW:

Dat is niet wat een valse tegenstelling is. Een valse tegenstelling is dat je maar 2 opties krijgt voorgeschoteld, terwijl er feitelijk meer opties zijn.

En dat is exact wat het is. Er zijn niet slechts twee opties.

k ben nu misschien aan het overdoseren maar wilde toch nog even een complottheorie delen die nu gewoon juist blijkt te zijn. Er gaan echt koppen vallen. Het is ongelooflijk wat er gaande is.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke. Nog een keer: een valse tegenstelling is als er maar twee opties worden genoemd, die elkaar uitsluiten.

"Wie niet voor mij is, is tegen mij".

Wat DBI doet, is geen valse tegenstelling, want de twee kunnen prima tegelijkertijd plaatsvinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid