Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Willempie:

Zie de historie.

 

Zie de historie.

 

Zie de historie.

Als je de moeite niet wil nemen om inhoudelijk te antwoorden, zeg dat dan gewoon.
Deze woorden zeggen niets, je kunt er alle kanten mee op.

In mijn ogen is er niets mis mee als mensen met geld en invloed, deze middelen inzetten om de wereld te verbeteren. Het is jammer dat mensen die gek zijn op complot theorieën, zoals jij en @Thinkfree, blind afgaan op 1 uit het verband gerukte uitspraak om zo iemand proberen af te kraken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je de moeite niet wil nemen om inhoudelijk te antwoorden, zeg dat dan gewoon.
Deze woorden zeggen niets, je kunt er alle kanten mee op.

@Willempie heeft gelijk, een volk wie zijn geschiedenis vergeet is gedoemd voor een herhaling.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

In mijn ogen is er niets mis mee als mensen met geld en invloed, deze middelen inzetten om de wereld te verbeteren. 

Deze mensen hebben gezamenlijk genoeg geld om alle arme mensen te voeden, Het probleem is zij willen de planeet niet delen.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is jammer dat mensen die gek zijn op complot theorieën, zoals jij en @Thinkfree, blind afgaan op 1 uit het verband gerukte uitspraak om zo iemand proberen af te kraken.

Uiteraard komt me bekend voor, alleen jammer dat ik niet blind geloof. Maar gebaseerd op onderzoek

Jij bent hier degene die blind geloof heeft beste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je de moeite niet wil nemen om inhoudelijk te antwoorden, zeg dat dan gewoon.
Deze woorden zeggen niets, je kunt er alle kanten mee op.

In mijn ogen is er niets mis mee als mensen met geld en invloed, deze middelen inzetten om de wereld te verbeteren. Het is jammer dat mensen die gek zijn op complot theorieën, zoals jij en @Thinkfree, blind afgaan op 1 uit het verband gerukte uitspraak om zo iemand proberen af te kraken.

 

Een zinnig gesprek is alleen mogelijk als er onderling vertrouwen is. Jij vertrouwt mij niet en ik vertrouw jou niet. Erg jammer maar het is niet anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Een zinnig gesprek is alleen mogelijk als er onderling vertrouwen is. Jij vertrouwt mij niet en ik vertrouw jou niet. Erg jammer maar het is niet anders.

Voor een zinnig gesprek is vertrouwen niet nodig. Het is nodig om te kunnen luisteren en inhoudelijk te kunnen blijven.  Vertrouwen kan ontstaan na zinnige gesprekken ,  maar is niet noodzakelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Voor een zinnig gesprek is vertrouwen niet nodig. Het is nodig om te kunnen luisteren en inhoudelijk te kunnen blijven.  Vertrouwen kan ontstaan na zinnige gesprekken ,  maar is niet noodzakelijk. 

Sorry maar daar ben ik het mee oneens. Een mate van vertrouwen is noodzakelijk voor iedere vorm van wederzijdse communicatie. Zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Sorry maar daar ben ik het mee oneens. Een mate van vertrouwen is noodzakelijk voor iedere vorm van wederzijdse communicatie. Zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld.

Nee hoor: je geeft zelf aan dat je mij niet vertrouwt, en toch hebben we al heel wat wederzijds gecommuniceerd. Dus de stelling dat vertrouwen nodig is klopt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee hoor: je geeft zelf aan dat je mij niet vertrouwt, en toch hebben we al heel wat wederzijds gecommuniceerd. Dus de stelling dat vertrouwen nodig is klopt niet.

Vind jij werkelijk dat wij hebben gecommuniceerd? Ik niet namelijk. Kun jij een voorbeeld geven van iets zinnigs dat ik heb gecommuniceerd, in jouw ogen? Wel dan, ik kan me ook niets zinnigs van jouw kant herinneren. Volkomen zinloos dus en pure verspilling van tijd en energie. Heb ik geen zin in.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Thinkfree:
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je de moeite niet wil nemen om inhoudelijk te antwoorden, zeg dat dan gewoon.
Deze woorden zeggen niets, je kunt er alle kanten mee op.

@Willempie heeft gelijk, een volk wie zijn geschiedenis vergeet is gedoemd voor een herhaling.

Willempie heeft gelijk met die opmerking. Het is alleen geen antwoord op mijn vraag "Waarom is het angstaanjagend dat er gesuggereerd dat er sprake is van overbevolking".  In de geschiedenis zijn zowel voorbeelden te vinden die zijn reactie onderbouwen, alsook tegengesteld.

15 uur geleden zei Thinkfree:
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

In mijn ogen is er niets mis mee als mensen met geld en invloed, deze middelen inzetten om de wereld te verbeteren. 

Deze mensen hebben gezamenlijk genoeg geld om alle arme mensen te voeden, Het probleem is zij willen de planeet niet delen.

Bill Gates heeft in zijn Bill and Melinda Gates Foundation 28 miljard gestopt tbv (met name) gezondheidszorg, bijna de helft van zijn vermogen. Dat is niet genoeg om alle arme mensen te voeden, maar als elke miljonair dat zou doen, zouden we een heel eind komen.

15 uur geleden zei Thinkfree:

alleen jammer dat ik niet blind geloof. Maar gebaseerd op onderzoek

Daar blijkt hier niets van, want anders had je nooit dat filmpje van 30 seconden geplaatst.

19 minuten geleden zei Willempie:

Vind jij werkelijk dat wij hebben gecommuniceerd? Ik niet namelijk. Kun jij een voorbeeld geven van iets zinnigs dat ik heb gecommuniceerd, in jouw ogen? Wel dan, ik kan me ook niets zinnigs van jouw kant herinneren. Volkomen zinloos dus en pure verspilling van tijd en energie. Heb ik geen zin in.

 Dan verschillen wij op dit punt van mening. Elk gesprek waarin een Trump-fan wordt gewezen op de stupiditeit van Tump's handen is in mijn ogen zinnig. Het kwartje zal toch een keer vallen, hopelijk.   

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎2‎-‎7‎-‎2018 om 18:54 zei Willempie:

Dank U, trouwe Vader, voor de elite-militairen die getraind zijn om het nooit op te geven maar net zo lang door te gaan totdat ze hun doel hebben bereikt. Dank U dat ze, ondanks alle hindernissen, de kinderen hebben gevonden.

Gaat goed hoor Willempie. Kinderen zitten er nog steeds en nu 1 duiker overleden. Waarom is dat dan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Gaat goed hoor Willempie. Kinderen zitten er nog steeds en nu 1 duiker overleden. Waarom is dat dan ?

Je hebt een zieke geest. Vraag God om je daarvan te verlossen en je een hart van vlees te geven i.p.v. een hart van steen. Dan komt het met je verstand ook weer in orde.

modbreak Trajecto: Zo reageren gaat niet. Hiervoor wordt er 1 waarschuwingspunt genoteerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Een terechte opmerking van Dat beloof ik toch?

Leg het maar eens uit Willempie, waarom dat is.

En als dat niet gaat, zou ik zo'n veroordelende reactie niet plaatsen..?

 

Veroordelend of waarschuwend? Proberen je "gelijk" te halen over de ruggen van kinderen? Vind jij dat normaal? Ik niet. Ik bid voor die kinderen en voor de hulpverleners die hun eigen leven op het spel zetten om ze te redden. Gelukkig ben ik niet de enige.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Precies!

Hoe kun je bij zo'n vraag dan een ander veroordelen.

 

Ten eerste omdat zo'n vraag niet voorkomt uit liefde of bezorgdheid maar uit betweterigheid en de ziekelijke behoeft om gelijk te hebben. Ten tweede is de reddingsoperatie in volle gang en is de oervraag over het lijden en de dood in dit geval totaal ongepast en ongevoelig. Vandaar mijn waarschuwing over de zieke geest en het stenen hart. Ik vind het helemaal niet fijn om zo te reageren maar soms is het gewoon nodig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Veroordelend of waarschuwend? Proberen je "gelijk" te halen over de ruggen van kinderen? Vind jij dat normaal? Ik niet. Ik bid voor die kinderen en voor de hulpverleners die hun eigen leven op het spel zetten om ze te redden. Gelukkig ben ik niet de enige.

Niet veroordelend of waarschuwend maar spiegelend. Het is me nu wel duidelijk dat jij dat totaal niet ziet.
Het is nogal egoïstisch om zelf als eerste te komen met een dankende post over de reddingsactie, en als ik daar dan op reageer mij te beschuldigen van 'gelijk halen over de ruggen van kinderen'. Jij niet en ik wel, wat is dat voor redenatie ?! Meten met 2 maten is dat.

Ik hoop trouwens ook het beste voor de kinderen; als ze het halen is dat fantastisch van de reddingswerkers, zo niet, dan is dat tragisch maar hebben ze hun best gedaan.

3 uur geleden zei Willempie:

Ten eerste omdat zo'n vraag niet voorkomt uit liefde of bezorgdheid maar uit betweterigheid en de ziekelijke behoeft om gelijk te hebben. Ten tweede is de reddingsoperatie in volle gang en is de oervraag over het lijden en de dood in dit geval totaal ongepast en ongevoelig. Vandaar mijn waarschuwing over de zieke geest en het stenen hart. Ik vind het helemaal niet fijn om zo te reageren maar soms is het gewoon nodig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. 

Ik stel helemaal geen vraag over lijden en dood. Verder heb ik sinds mijn geboorte al een hart van vlees (jij ook). Tot slot: ik heb geen wond, laat staan een stinkende, en jij bent geen heelmeester (verre van zelfs).

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Niet veroordelend of waarschuwend maar spiegelend. Het is me nu wel duidelijk dat jij dat totaal niet ziet.
Het is nogal egoïstisch om zelf als eerste te komen met een dankende post over de reddingsactie, en als ik daar dan op reageer mij te beschuldigen van 'gelijk halen over de ruggen van kinderen'. Jij niet en ik wel, wat is dat voor redenatie ?! Meten met 2 maten is dat.

Ik hoop trouwens ook het beste voor de kinderen; als ze het halen is dat fantastisch van de reddingswerkers, zo niet, dan is dat tragisch maar hebben ze hun best gedaan.

Ik stel helemaal geen vraag over lijden en dood. Verder heb ik sinds mijn geboorte al een hart van vlees (jij ook). Tot slot: ik heb geen wond, laat staan een stinkende, en jij bent geen heelmeester (verre van zelfs).

 

Ik sprak mijn dankbaarheid en blijdschap uit over het feit dat de kinderen gevonden waren. Jouw kritiek daarop getuigt van een door en door verziekte geest. Ga maar weer een klacht indienen. Strafpunten interesseren me helemaal niets. Als ik hier wordt verbannen heb ik hier blijkbaar niets meer te zoeken. Zolang dat nog mogelijk is maak ik gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat je dankbaar bent. Daarom stelde ik ook de vraag hoe je er tegenaan kijkt dat er nog geen kind is gered en een redder overleden. Dat is wellicht confronterend voor je maar niet ziek en ik heb geen klacht ingediend. De onbeschoftheid van jouw reactie was op zichzelf al genoeg om de moderatie tot een waarschuwing te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet dat je dankbaar bent. Daarom stelde ik ook de vraag hoe je er tegenaan kijkt dat er nog geen kind is gered en een redder overleden. Dat is wellicht confronterend voor je maar niet ziek en ik heb geen klacht ingediend. De onbeschoftheid van jouw reactie was op zichzelf al genoeg om de moderatie tot een waarschuwing te brengen.

Ik bid voor de redding van die kinderen en voor de reddingswerkers die blijkbaar bereid zijn daarvoor hun leven op het spel te zetten. Jouw reactie is voor mij niet confronterend maar ziek. En dat zeg ik gewoon. Ik sta nog steeds achter mijn "onbeschofte" reactie en hoe confronterender dat voor jou is hoe beter mijn boodschap aan jou overkomt.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De onbeschoftheid van jouw reactie was op zichzelf al genoeg om de moderatie tot een waarschuwing te brengen.

Onzin, mocht dit zo zijn dan hebben we te maken met een heel selectieve moderatie. Ik kom er genoeg tegen van zwaarder kaliber waar niets aan gedaan wordt.

Bovendien vind ik dat de voetballers, althans de coach, onverantwoordelijke risico's hebben genomen om slechts een naam neer te kalken op een van de rotswanden. Thaise mensen kunnen fanatiek zijn en wellicht dat deze dode het ook aan zichzelf te wijten heeft door onverantwoordelijke risico's te nemen. Het is lastig oordelen over deze kwestie, want er wordt maar summier en eenzijdig info naar buiten gebracht. Ik ben dan geneigd om te zeggen eigen schuld. Daarmee zeg ik niet dat men zich niet druk hoeft te maken om reddingspogingen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-7-2018 om 17:42 zei Kaasjeskruid:

Onzin, mocht dit zo zijn dan hebben we te maken met een heel selectieve moderatie. Ik kom er genoeg tegen van zwaarder kaliber waar niets aan gedaan wordt.

Bovendien vind ik dat de voetballers, althans de coach, onverantwoordelijke risico's hebben genomen om slechts een naam neer te kalken op een van de rotswanden. Thaise mensen kunnen fanatiek zijn en wellicht dat deze dode het ook aan zichzelf te wijten heeft door onverantwoordelijke risico's te nemen. Het is lastig oordelen over deze kwestie, want er wordt maar summier en eenzijdig info naar buiten gebracht. Ik ben dan geneigd om te zeggen eigen schuld. Daarmee zeg ik niet dat men zich niet druk hoeft te maken om reddingspogingen.

Vandaag is een ontzettend spannende dag. Duikers gaan proberen het eerste groepje jongens naar de uitgang te brengen. Wat zal het moeilijk voor ze zijn hun angst te overwinnen en niet in paniek te raken.

https://abcnews.go.com/International/read-letters-boys-trapped-cave-thailand-parents/story?id=56423185

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Vandaag is een ontzettend spannende dag. Duikers gaan proberen het eerste groepje jongens naar de uitgang te brengen. Wat zal het moeilijk voor ze zijn hun angst te overwinnen en niet in paniek te raken.

Ik hoop van harte dat ze erin slagen om de zaak ten goede te keren en dat ze nooit weer zo dom doen. Want per slot van rekening brengen ze nu anderen ook in gevaar door hun domme actie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik hoop van harte dat ze erin slagen om de zaak ten goede te keren en dat ze nooit weer zo dom doen. Want per slot van rekening brengen ze nu anderen ook in gevaar door hun domme actie.

Ja. We doen allemaal wel eens domme dingen. De jongens zullen nu blind moeten vertrouwen op hun begeleidende duiker(s). Als zo'n jongen in paniek raakt wordt het erg moeilijk hem te redden. De enige optie in zo'n geval lijkt me dan hem buiten westen te slaan, hoe erg dit ook klinkt. Ze moeten hun angst overwinnen en volkomen vertrouwen op hun persoonlijke redder(s). 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

De enige optie in zo'n geval lijkt me dan hem buiten westen te slaan, hoe erg dit ook klinkt.

Soms zijn er paardenmiddelen nodig, ik vind het niet zo een gekke gedachte. Hoewel sederen ook op andere manieren gedaan kan worden, door bv medicatie (een dosis temazepam/rohypnol ofzo).

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid