Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Willempie:

Volgens mij ben jij daar helemaal niet in geïnteresseerd. Waarom zou ik je dan accommoderen?  Je kunt zelf zoeken op "slavernij binnen de EU" of "Noord-Koreaanse dwangarbeiders binnen de EU". Dat je daar geen enkele moeite voor over hebt zegt toch al genoeg? Ik ben hier niet als jouw slaafje hoor.  

nounou, poepoe. Heb al gegoogeled. Het schijnt inderdaad wel eens voor te komen.

17 minuten geleden zei Willempie:

En in de volgende twee dagen wordt in Brussel besloten hoe ze de vrije meningsuiting van mensen op het internet kunnen inperken. We moeten meer gecontroleerd worden. Hoor je niemand over. Is zeker niet zo belangrijk. Brrrrr.......

Er is al gestemd over het auteursrechten-filter en dat gaat er komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

nounou, poepoe. Heb al gegoogeled. Het schijnt inderdaad wel eens voor te komen.

Ja hè? Waarom wist je daar niets van?

 

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er is al gestemd over het auteursrechten-filter en dat gaat er komen.

En heb je al eens nagedacht over alle consequenties? Nee hè? Dat kan ook bijna niet want al deze beslissingen worden bij voorbaat zonder publieke ruchtbaarheid genomen. Het is echt niet de bedoeling dat wij weten wat er allemaal bekokstooft wordt. Dat democratische geleuter belemmert immers alleen maar de besluitvorming.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Indien Trump het kwaad zou vertegenwoordigen zou je gelijk hebben. Ik ben daar dus niet van overtuigd, ondanks alle anti-Trump retoriek.

Je kiest er heel bewust voor het niet te willen zien. De geschiedenis leert dat dat gevaarlijk is.

1 uur geleden zei Willempie:

Neutrale bronnen? Bestaan die wel? Fox News is vast niet neutraal genoeg. CNN volgens mij dus zeker niet. Wat van opnames van verhoren binnen het congres? Zijn die neutraal genoeg?

Als er geen neutrale bronnen bestaan, kun je ook niet aan goede informatie komen. En Fox......kom op.

1 uur geleden zei Willempie:

In mijn optiek belaagt Trump nu juist corrupte politici. Ik kan het best verkeerd zien hoor maar dit is gewoon hoe ik het nu waarneem.

En hij maakt de rijken rijker, en zet kinderen in kooien. Je ziet het echt compleet verkeerd. 

1 uur geleden zei Willempie:

Er verzuipen momenteel duizenden aspirerende immigranten in de Middellandse zee. De Europese Unie financiert via via criminele organisaties die mensen in onzeewaardig vaartuigen en met onbruikbaar gemaakte zwemvesten de zee opsturen. Hoe minder er overleven hoe beter! 

Hier ga je echt gierend uit de bocht. De EU die erop uit is om zoveel mogelijk migranten te laten verzuipen. Je bent echt een beetje de weg kwijt. Dit is echt sektarisch gewauwel.

1 uur geleden zei Willempie:

Ik durf te wedden dat jij daar nog nooit over hebt gehoord.

Die weddenschap heb je dan verloren. Ik heb van deze walgelijke toestanden gehoord.

1 uur geleden zei Willempie:

Wij Nederlanders achten onszelf superieur aan Amerikanen. Ik geloof niet in de evolutieleer en ik geloof daarom ook niet dat het ene volk meer geëvolueerd is dan het andere. Wij Nederlanders zijn niet superieur aan Amerikanen.    

En Amerikanen zijn ook niet superieur aan anderen. Daar zit een veel groter probleem.

Wat opvalt is dat je zeer hard en ongenuanceerd bent richting Europese leiders, en dat je Trump bijna verheerlijkt. Waarom protesteer je niet tegen kinderen in kooien ? Dan zit je het te vergoelijken. Immigratie is een probleem, en geef hem een kans.

Je laat hier helaas duidelijk een dubbele moraal zien.

Ik herken je bijna niet meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Je kiest er heel bewust voor het niet te willen zien. De geschiedenis leert dat dat gevaarlijk is.

De geschiedenis leert dat de natuurlijke, vleselijke mens zeer gevaarlijk is. De geschiedenis rechtvaardigt mijn mening dat politici over het algemeen gevaarlijk zijn. Oorlogen worden niet gevoerd door politici maar wel veroorzaakt. Duizenden, desnoods miljoenen jonge mannen worden daar dan aan opgeofferd. De Obama/Clinton/Soros beweging was hard op weg een oorlog met Rusland te ontketenen. Gelukkig heeft Trump daar een stokje voor gestoken. "Je bent niet goed wijs als je oorlog wilt." Dat zijn Trump's woorden. En ik ben het daar hartgrondig mee eens. Als ze zo graag oorlog willen, laten ze het dan zelf met elkaar uitvechten.

 

9 minuten geleden zei HJW:

Als er geen neutrale bronnen bestaan, kun je ook niet aan goede informatie komen. En Fox......kom op.

Vandaar mijn vraag wat jij als neutrale bronnen beschouwt.

 

10 minuten geleden zei HJW:

En hij maakt de rijken rijker, en zet kinderen in kooien. Je ziet het echt compleet verkeerd. 

Hij zet geen kinderen in kooien (Volg het nieuws) en hij probeert voor iedereen in de V.S. een beter leven te verwerkelijken. Tot nu toe slaagt hij daar wonderwel in. Het werkeloosheidspercentage is nog nooit zo laag geweest als nu.

 

13 minuten geleden zei HJW:

Hier ga je echt gierend uit de bocht. De EU die erop uit is om zoveel mogelijk migranten te laten verzuipen. Je bent echt een beetje de weg kwijt. Dit is echt sektarisch gewauwel.

Ik begrijp wel dat je dit niet wilt geloven. Er zijn echter al boeken over geschreven. De EU, en met name Timmermans, werken gewoon samen met mensensmokkelaars. En hoe minder mensen de overtocht over de Middellandse zee overleven hoe beter dat is voor de EU regering. Het is inderdaad moeilijk te geloven hoe verdorven onze politici zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Willempie, Willempie,

Ik weet niet wat er in je hoofd fout gaat, Maar je wekt ernstig de indruk in de klauwen te zitten van de zeer reactionaire christelijke rechtervleugel.

Je gelooft alle complottheorieën en Trump staat boven elke kritiek.

Ik laat het hier maar bij, maar moet helaas constateren dat je niet meer bereikbaar bent. Ik was altijd “fan” van je, maar helaas is die Willempie verdwenen. Het doet mij oprecht pijn dat te moeten constateren.

De haat heeft je overgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei HJW:

De haat heeft je overgenomen.

Dat is echt niet waar. Het spijt me oprecht jou pijn te doen maar dat is geen reden mijn mening te wijzigen. Ik probeer gewoon te volgen wat er momenteel gebeurt. En dat is heel erg veel. Ik heb het idee dat jouw idee van de mensheid veel te rooskleurig is, met uitzondering dan van Trump uiteraard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Willempie:

Dat is echt niet waar. Het spijt me oprecht jou pijn te doen maar dat is geen reden mijn mening te wijzigen. Ik probeer gewoon te volgen wat er momenteel gebeurt. En dat is heel erg veel. Ik heb het idee dat jouw idee van de mensheid veel te rooskleurig is, met uitzondering dan van Trump uiteraard.

Je was erg bezig over de situatie in Portugal en de ongelijke verdeling van de welvaart.

Feit is dat de kloof in Amerika groter is en door de nieuwe belastingwet van Trump wordt het gat nog veel groter. De rijken profiteren verreweg het meest en de belastingverlaging wordt gefinancierd door te snijden in sociale zekerheid, gezondheidszorg en programma’s voor armen.

En jij jubelt. Je volgt niet wat er gebeurt. 

En nogmaals: ongeloooflijk jammer dat de oude Willempie is verdwenen. Wat er voor terug is gekomen zorgt voor koude rillingen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei HJW:

Je was erg bezig over de situatie in Portugal en de ongelijke verdeling van de welvaart.

Feit is dat de kloof in Amerika groter is en door de nieuwe belastingwet van Trump wordt het gat nog veel groter. De rijken profiteren verreweg het meest en de belastingverlaging wordt gefinancierd door te snijden in sociale zekerheid, gezondheidszorg en programma’s voor armen.

En jij jubelt. Je volgt niet wat er gebeurt. 

En nogmaals: ongeloooflijk jammer dat de oude Willempie is verdwenen. Wat er voor terug is gekomen zorgt voor koude rillingen.

 

Deze hele discussie wordt me veel te emotioneel, retorisch en irrationeel. Ik begrijp je emoties wel, alhoewel ik van mening ben dat die voornamelijk worden gevoed door politieke propaganda, maar misschien kan je de tijd nemen om eens rustig naar de onderstaande analyse te luisteren. Dat geeft een beetje een idee van wat er werkelijk aan de hand is. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Young Americans Foundation, enge club maar ongetwijfeld iets voor jou. Waarom niet naar de VS verhuizen @Willempie?

11 uur geleden zei Willempie:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

nounou, poepoe. Heb al gegoogeled. Het schijnt inderdaad wel eens voor te komen.

Ja hè? Waarom wist je daar niets van?

Omdat een mens nu eenmaal niet alles kan weten. Dit wist ik niet. Ik wist dat er misschien wel 2 restaurants in Nederland waren waar misschien wel eens Noord-Koreanen hebben gewerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Omdat een mens nu eenmaal niet alles kan weten. Dit wist ik niet. Ik wist dat er misschien wel 2 restaurants in Nederland waren waar misschien wel eens Noord-Koreanen hebben gewerkt.

Nee. Het komt hier gewoon nooit in de reguliere media. Dat is waarom je het niet wist. We laten ons namelijk hersenspoelen. Wat je waarschijnlijk ook niet weet is dat er hier in Nederland kinderen gevangen worden gehouden. Het is natuurlijk veel prettiger om met de vinger naar anderen te wijzen dan om onze eigen problemen op te lossen. De aandacht afleiden van onze eigen tekortkomingen is dat.

http://www.geenkindindecel.nl/ 

 

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

We doen dus zelf waar we met heel veel kabaal Trump van beschuldigen. Waar zijn onze luide protesten over de kinderen in cellen in ons eigen land?

Dat wat Trump doet is wel even van heel andere proporties. Vergelijken van appels met peren opdat wij de trumpgod niet mogen bekritiseren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:

We doen dus zelf waar we met heel veel kabaal Trump van beschuldigen. Waar zijn onze luide protesten over de kinderen in cellen in ons eigen land?

Niet correct. Kinderen zitten hier in detentie zodat ze bij hun gezin kunnen blijven. Trump trekt gezinnen uit elkaar. Dat is fundamenteel iets anders. Zijn eigen vrouw heeft hem openlijk bekritiseerd en zijn eigen partij is tegen.

Overigens ben ik erop tegen dat immigratie-kinderen in detentie terecht komen. Daar moeten ze iets anders voor bedenken.

Menselijk leed raakt mij, onafhankelijk van wie het veroorzaakt. Als Trump het veroorzaakt ben ik erop tegen. Als de Nederlandse regering het veroorzaakt ben ik erop tegen.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Thorgrem:

Dat wat Trump doet is wel even van heel andere proporties. Vergelijken van appels met peren opdat wij de trumpgod niet mogen bekritiseren? 

Je hebt inmiddels vast wel gelezen dat Trump inmiddels per decreet voor voorlopig een eind heeft gemaakt aan de tot nu toe gehanteerde procedure, die overigens ook onder de vorige regering werd gevolgd. Wetgeving om te voorkomen dat kinderen van ouders gescheiden kunnen worden moet nu goedgekeurd worden door het huis van afgevaardigden maar het is nog niet zeker of die erdoor komt. Ben benieuwd wat de democraten nu belangrijker vinden, het welzijn van kinderen of Trump zoveel mogelijk dwarsbomen. 

26 minuten geleden zei HJW:

Niet correct. Kinderen zitten hier in detentie zodat ze bij hun gezin kunnen blijven. Trump trekt gezinnen uit elkaar. Dat is fundamenteel iets anders. 

Overigens ben ik erop tegen dat immigratie-kinderen in detentie terecht komen. Daar moeten ze iets anders voor bedenken.

Menselijk leed raakt mij, onafhankelijk van wie het veroorzaakt. Als Trump het veroorzaakt ben ik erop tegen. Als de Nederlandse regering het veroorzaakt ben ik erop tegen.

Het zijn dan ook natuurlijk geen bezorgde enkelingen die massaal de aandacht op iets vestigen maar de reguliere nieuwsmedia, en dan iets te vaak met politieke doelstellingen naar mijn idee. Gaat het daarbij om het welzijn van mensen of om politieke idealen? Ik vrees dat de geschiedenis leert dat het heel vaak en misschien wel meestal om het laatste gaat.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Je hebt inmiddels vast wel gelezen dat Trump inmiddels per decreet voor voorlopig een eind heeft gemaakt aan de tot nu toe gehanteerde procedure, die overigens ook onder de vorige regering werd gevolgd. Wetgeving om te voorkomen dat kinderen van ouders gescheiden kunnen worden moet nu goedgekeurd worden door het huis van afgevaardigden maar het is nog niet zeker of die erdoor komt. Ben benieuwd wat de democraten nu belangrijker vinden, het welzijn van kinderen of Trump zoveel mogelijk dwarsbomen.

Nadat hij gekronkeld heeft als een slang, democraten onder druk heeft gezet, gemanipuleerd heeft en zelfs zijn vrouw tegen hem in opstand kwam evenals zijn partijgenoten. Op geen enkele mogelijkheid kan je dit zo draaien zodat Trump er als morele winnaar uitkomt. Hij heeft hier gewoon laten zien wat voor een waardeloze president hij is met een gigantische plaat voor zijn arrogante, zelf verheerlijkende kop. Hij zal ook wel dingen goed doen hoor voor zijn land wat richting derde wereldland afglijd, maar niet in dit geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Willempie:

We doen dus zelf waar we met heel veel kabaal Trump van beschuldigen. Waar zijn onze luide protesten over de kinderen in cellen in ons eigen land?

Nee dat doen we niet. Kinderen die hier in vreemdelingenbewaring zitten (illegalen in afwachting van uitzetting) zitten bij hun ouders. In Amerika is de ophef ontstaan omdat kinderen worden gescheiden van hun ouders.
Waarom doe je hier alsof het over hetzelfde gaat ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thorgrem:

Op geen enkele mogelijkheid kan je dit zo draaien zodat Trump er als morele winnaar uitkomt.

Gaat het daar dan om? Mij gaat het alleen maar over het welzijn van mensen. Er zijn gigantische problemen op deze aarde. Miljoenen vluchtelingen, slachtoffers van onzinnige oorlogen, asielzoekers die door mensensmokkelaars, via via door de EU betaald, volgepropt in gammele rubberbootjes de Middellandse zee opgestuurd worden en massaal verzuipen, slavernij, mensenhandel, kinderhandel voor de seksindustrie, gedwongen prostitutie, pedofielennetwerken en ga zo maar door. Deze problemen gaan nooit worden opgelost zolang we anderen daarvan de schuld blijven geven. Momenteel is Trump de grote boosdoener, onze zondebok. Zodra Trump van het toneel verdwijnt hebben we weer een andere superzondebok nodig. Het is een vicieuze cirkel. 

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee dat doen we niet. Kinderen die hier in vreemdelingenbewaring zitten (illegalen in afwachting van uitzetting) zitten bij hun ouders. In Amerika is de ophef ontstaan omdat kinderen worden gescheiden van hun ouders.
Waarom doe je hier alsof het over hetzelfde gaat ?

Het is inderdaad niet hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Willempie:

Je hebt inmiddels vast wel gelezen dat Trump inmiddels per decreet voor voorlopig een eind heeft gemaakt aan de tot nu toe gehanteerde procedure, die overigens ook onder de vorige regering werd gevolgd

Ook dit klopt niet.

In mei kondigde de Amerikaanse minister van justitie het beleid aan waarmee kinderen van hun ouders werden gescheiden:

https://www.justice.gov/opa/speech/attorney-general-sessions-delivers-remarks-discussing-immigration-enforcement-actions

Dit is geen link naar een nieuws site maar naar het Amerikaanse ministerie van Justitie, waarop ze het zero-tolerance beleid op 7 mei aankondigden. Daarin staat:

If you are smuggling a child, then we will prosecute you and that child will be separated from you as required by law.
If you make false statements to an immigration officer or file a fraudulent asylum claim, that’s a felony. 
If you help others to do so, that’s a felony, too.  You’re going to jail.
So if you’re going to come to this country, come here legally.  Don’t come here illegally.
In order to carry out these important new enforcement policies.

Nieuwe maatregelen dus, zoals aangekondigd op 7 mei.
Als Trump iets anders beweerde, dan stond hij dus te liegen (goh, weer al).
O nee, ik snap het al, hij presenteerde 'alternatieve feiten'....
Wat een gelul, en de man gaat maar door.

 

11 minuten geleden zei Willempie:
17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee dat doen we niet. Kinderen die hier in vreemdelingenbewaring zitten (illegalen in afwachting van uitzetting) zitten bij hun ouders. In Amerika is de ophef ontstaan omdat kinderen worden gescheiden van hun ouders.
Waarom doe je hier alsof het over hetzelfde gaat ?

Het is inderdaad niet hetzelfde.

Dat het niet hetzelfde is weet ik ook wel, duidelijker kan niet. Mijn vraag was waarom je toch deed voorkomen alsof het hetzelfde is?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ook dit klopt niet.

In mei kondigde de Amerikaanse minister van justitie het beleid aan waarmee kinderen van hun ouders werden gescheiden:

https://www.justice.gov/opa/speech/attorney-general-sessions-delivers-remarks-discussing-immigration-enforcement-actions

Dit is geen link naar een nieuws site maar naar het Amerikaanse ministerie van Justitie, waarop het zero-tolerance beleid op 7 mei aankondigden.

Uit de link: If you are smuggling a child, then we will prosecute you and that child will be separated from you as required by law.

Denk je dat de huidige wetgeving (as require by law) door Trump is ingevoerd of is die wetgeving al van voor zijn tijd?

Indien al van voor zijn tijd, denk je dat die wetgeving door de vorige regeringen niet is gehandhaafd? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Gaat het daar dan om? Mij gaat het alleen maar over het welzijn van mensen. Er zijn gigantische problemen op deze aarde. Miljoenen vluchtelingen, slachtoffers van onzinnige oorlogen, asielzoekers die door mensensmokkelaars, via via door de EU betaald, volgepropt in gammele rubberbootjes de Middellandse zee opgestuurd worden en massaal verzuipen, slavernij, mensenhandel, kinderhandel voor de seksindustrie, gedwongen prostitutie, pedofielennetwerken en ga zo maar door. Deze problemen gaan nooit worden opgelost zolang we anderen daarvan de schuld blijven geven.

En Trump gaat het vluchtelingenprobleem oplossen door de grenzen te sluiten? Zijn “America first” zal het alleen maar verergeren. Mensen vertrekken van huis en haard op zoek naar een beter leven. Met zijn krankzinnige protectionistische beleid zullen de omstandigheden op andere plekken alleen maar verslechteren. En dus meer mensen die op zoek gaan/moeten naar een beter leven.

De problemen die je noemt gaan idd niet opgelost worden door naar anderen te wijzen. En laat dat laatste nou net datgene zijn wat Trump constant doet. Jouw beschuldigingen richting Obama, Timmermans en EU weerspreken dan je eigen woorden.

Wat doet Trump aan die andere problemen die jij noemt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Uit de link: If you are smuggling a child, then we will prosecute you and that child will be separated from you as required by law.

Denk je dat de huidige wetgeving (as require by law) door Trump is ingevoerd of is die wetgeving al van voor zijn tijd?

Indien al van voor zijn tijd, denk je dat die wetgeving door de vorige regeringen niet is gehandhaafd?  

 

het antwoord staat er onder:

In order to carry out these important new enforcement policies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat het niet hetzelfde is weet ik ook wel, duidelijker kan niet. Mijn vraag was waarom je toch deed voorkomen alsof het hetzelfde is?

Omdat de toegebrachte schade aan kinderen vergelijkbaar is. Als je iemand met een baksteen op zijn hoofd slaat is dat niet minder erg dan dat je hem met een mes in zijn borst steekt.

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

het antwoord staat er onder:

In order to carry out these important new enforcement policies.

Nee, je antwoordt niet op mijn twee vragen.

8 minuten geleden zei HJW:

En Trump gaat het vluchtelingenprobleem oplossen door de grenzen te sluiten? Zijn “America first” zal het alleen maar verergeren. Mensen vertrekken van huis en haard op zoek naar een beter leven. Met zijn krankzinnige protectionistische beleid zullen de omstandigheden op andere plekken alleen maar verslechteren. En dus meer mensen die op zoek gaan/moeten naar een beter leven.

De problemen die je noemt gaan idd niet opgelost worden door naar anderen te wijzen. En laat dat laatste nou net datgene zijn wat Trump constant doet. Jouw beschuldigingen richting Obama, Timmermans en EU weerspreken dan je eigen woorden.

Wat doet Trump aan die andere problemen die jij noemt ?

Ik denk niet dat Trump alle problemen kan oplossen. Stoppen met oorlogen voeren en andere landen ontwrichten en onbestuurbaar achterlaten, zoals de vorige regeringen deden, zou al ontzettend helpen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Willempie:

Omdat de toegebrachte schade aan kinderen vergelijkbaar is. 

Wat een flauwekul. Als je als kind in een ander, onbekend land terecht komt, dan is de aanwezigheid van je ouders zeer belangrijk. Bij detentie met je ouders heb je je ouders. Bij Trump heb je ze niet. Is niet vergelijkbaar.

En je zwalkt. De ene keer is het idd niet hetzelfde en daarna is het wel weer vergelijkbaar.

16 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk niet dat Trump alle problemen kan oplossen. Stoppen met oorlogen voeren en andere landen ontwrichten en onbestuurbaar achterlaten, zoals de vorige regeringen deden, zou al ontzettend helpen.

Was het niet Obama die de oorlog stopte die Bush was begonnen, in jouw optiek dus hulde aan Obama !!

Daarnaast ontwricht hij economieën en daarmee verergert hij problemen. 

En je noemt een zooi problemen (en terecht) en daar doet Trump dus niets aan. Op dat vlak is hij dus net zo’n waardeloze klojo als de rest ?

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei HJW:

Wat een flauwekul. Als je als kind in een ander, onbekend land terecht komt, dan is de aanwezigheid van je ouders zeer belangrijk. Bij detentie met je ouders heb je je ouders. Bij Trump heb je ze niet. Is niet vergelijkbaar.

En je zwalkt. De ene keer is het idd niet hetzelfde en daarna is het wel weer vergelijkbaar.

Nogmaals:

http://www.geenkindindecel.nl/

Daaruit:

"Op de eerste plaats is de vreemdelingenbewaring schadelijk voor de gezondheid van de minderjarigen. Het kan leiden tot psychiatrische stoornissen, waaronder posttraumatische stoornissen en depressies. Op de tweede plaats schendt de detentie hun kinderrechten." 

"De verhalen laten zien dat de gevangenistijd bij kinderen hun basisgevoel van veiligheid aantast en tonen dat de schade die de kinderen in detentie hebben opgelopen nog heel lang zichtbaar blijft. Ook als ze maar enkele dagen vast hebben gezeten. Ouders voelen zich volkomen onthand als opvoeder en zijn zelf te angstig om hun kinderen op een goede manier te kunnen steunen."

Trump heeft een probleem per decreet tijdelijk opgelost. Nu hopen dat de verbeterde wetgeving erdoor komt. Daarvoor is wel de hulp van de democraten nodig.

Nu onze regering nog. Gaat die het oplossen?

25 minuten geleden zei HJW:

Was het niet Obama die de oorlog stopte die Bush was begonnen, in jouw optiek dus hulde aan Obama !!

Obama is niet gestopt met oorlog voeren maar heeft de situatie verergerd, vooral in Libië en Syrië. Bovendien was hij hard op weg een oorlog met Rusland te ontketenen. 

 

25 minuten geleden zei HJW:

Daarnaast ontwricht hij economieën en daarmee verergert hij problemen.

Ik zie nog geen economieën die door hem zijn ontwricht. Er worden wel doemscenario's gelanceerd, vooral vanuit de globalistische beweging.

 

25 minuten geleden zei HJW:

En je noemt een zooi problemen (en terecht) en daar doet Trump dus niets aan. Op dat vlak is hij dus net zo’n waardeloze klojo als de rest ?

Mogelijk. De tijd zal het leren.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid