Spring naar bijdragen

Duizend jarige vredesrijk


Aanbevolen berichten

Ik heb jou niets persoonlijks gezegd. Slechts hier openbaar in de reactievelden. Of Jezus lichamelijk terugkomt, ik betwijfel het ten zeerste en lees het geestelijk. Ik ga mijn leven niet verspillen aan doom denken en met de neus in de boeken wachten en wachten op iets wat naar alle waarschijnlijkheid niet gaat voorkomen in mijn aardse leven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 751
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liberale protestanten zullen zich min of meer bij de katholieke visie aansluiten, met dien verstande, dat a) het 1000-jarig rijk tot het rijk der verbeelding behoort; en b ) dat er door velen in de vr

Wat meer orthodoxe protestanten zullen dat volgens mij ook doen. Waarbij ze dat 1000-jarig rijk niet naar het rijk der fabelen verwijzen, maar wel zullen zeggen dat dat getal (1000) een symbolische be

In katholiek verstaan wordt, zo had ik begrepen, met het duizendjarig Rijk de Kerk zelf bedoeld. Gods vrede is immers hier volmaakt op aarde door de werkelijke tegenwoordigheid van Christus in het sac

Posted Images

.

41 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik heb jou niets persoonlijks gezegd. Slechts hier openbaar in de reactievelden. Of Jezus lichamelijk terugkomt, ik betwijfel het ten zeerste en lees het geestelijk. Ik ga mijn leven niet verspillen aan doom denken en met de neus in de boeken wachten en wachten op iets wat naar alle waarschijnlijkheid niet gaat voorkomen in mijn aardse leven. 

Met een hemels lichaam wel te verstaan. Ik geloof dat hij niet zoals jij en ik zal komen, maar als God. Maar wat mij steekt is de smakeloze vijandige houding van Kaasjeskruid. Ik verdien zo'n lelijke liefdeloze aanval niet.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kies een (heilzame) tussenweg, eigenlijk... Ik heb wel eindtijdverwachtingen, althans die zie ik in de Bijbel beschreven, maar ga er niet op wachten en ga mijn leven er ook niet naar inrichten (zoals b.v. JG voor 1975 wél hebben gedaan; het ergste was dan nog dat na 1975 hen werd gezegd dat het hun eigen (verkeerde) gedachten waren alsof het niet van bovenaf was aangewakkerd).

Ik denk ook dat het problematisch is om te geloven vanuit de verwachting (dat is trouwens iets dat ik niet echt bij Katholieken terugvind, wat ik wel fijn vind), geloof heeft te maken met een geroepen zijn tot dat geloof om de woorden van Lieven Boeve maar te gebruiken. Het speculeren over de eindtijd heb ik trouwens nooit zo heilzaam gevonden, er is een reden voor waarom de bijbel zegt dat niemand het tijdstip kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij is het niet speculeren. Ik herken in de bijbel de situatie van deze tijd terug. Alleen al in de gelijkenis van de verloren zoon zie ik onze tijd terug. Iets wat altijd al wel speelde, maar door de secularisatie en de verkwanseling van deze wereld wel extremer wordt.

Maar daardoor kan ik geen berekeningen maken. Wel geeft het een gevoel, dat het 10 voor 12 is. Nog geen 5 voor 12.

Afwachten is trouwens funest. Dat is af te raden.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is naar mijn mening 

18 uur geleden zei TTC:

Samen met die engelen? Mensen kunnen niets doen?

Dat is naar mijn mening ook heel triest als mensen niets kunnen doen. Wij zijn net zo in staat om duivels uit te drijven als de apostelen, of zijn apostelen geen mensen?

bewerkt door IlonkavanVliet
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Dat is naar mijn mening. Dat is naar mijn mening ook heel triest als mensen niets kunnen doen. Wij zijn net zo in staat om duivels uit te drijven als de apostelen, of zijn apostelen geen mensen?

We zouden ook kunnen stellen dat Satan er alles aan doet om mensen te doen geloven dat ze niets kunnen doen, net zoals er mensen zijn die dat geloven en vurig verdedigen. En dan spreken we nog niet over wie/wat een mens in wezen is.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei IlonkavanVliet:

Dat is naar mijn mening ook heel triest als mensen niets kunnen doen. Wij zijn net zo in staat om duivels uit te drijven als de apostelen, of zijn apostelen geen mensen?

Jezus zegt dat als wij in zijn werken geloven dat wij dat dan ook kunnen en zelfs grotere werken kunnen doen. Geloof jij dat ? En zo )a, welke werken doe jij dan nu al ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mooi is anders inderdaad. Maar soms dan floept er wel eens wat minder fraais uit vanwege de jeuk.

Het irriteert jou meer dat mensen spoedig de wederkomst van Jezus verwachten, dan dat ze niet meer in Zijn wederkomst geloven. Je haat zelfs de eerste groep.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Het irriteert jou meer dat mensen spoedig de wederkomst van Jezus verwachten, dan dat ze niet meer in Zijn wederkomst geloven. Je haat zelfs de eerste groep.

Zolang men elke dag leeft alsof het de laatste kan zijn, heb ik geen enkel probleem met deze mensen. Waar ik wel problemen mee heb is dat oeverloze gezever over deze tijd, die veelal aanbreekt bij het overlijden van de mens. Slechts enkelen zullen deze dag in levende lijve meemaken. Leef gewoon alsof elke dag je laatste kan zijn. Moeilijker is het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei IlonkavanVliet:

Dat is naar mijn mening 

Dat is naar mijn mening ook heel triest als mensen niets kunnen doen. Wij zijn net zo in staat om duivels uit te drijven als de apostelen, of zijn apostelen geen mensen?

Ik geloof dat Absoluut, echter is het God die de duivel voor duizend jaar in de put zal opsluiten en het vredesrijk zal starten. Ik geloof letterlijk dat Jezus ons zal komen halen, wanneer Hij op de wolken komt, als dat Hij heen ging. Dan zal Hij deze aarde transformeren tot een nieuwe wereld dwars door het vuur heen (vrij letterlijk) en maakt er een betere wereld van. Geschikt voor de volgende graad van ontwikkeling.

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zolang men elke dag leeft alsof het de laatste kan zijn, heb ik geen enkel probleem met deze mensen. Waar ik wel problemen mee heb is dat oeverloze gezever over deze tijd, die veelal aanbreekt bij het overlijden van de mens. Slechts enkelen zullen deze dag in levende lijve meemaken. Leef gewoon alsof elke dag je laatste kan zijn. Moeilijker is het niet.

Zullen er veel christenen zijn die elke dag leven, alsof het de laatste dag kan zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zolang men elke dag leeft alsof het de laatste kan zijn, heb ik geen enkel probleem met deze mensen. Waar ik wel problemen mee heb is dat oeverloze gezever over deze tijd, die veelal aanbreekt bij het overlijden van de mens. Slechts enkelen zullen deze dag in levende lijve meemaken. Leef gewoon alsof elke dag je laatste kan zijn. Moeilijker is het niet.

Hoe vul je elke dag die laatste dag in?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

En hoe vul je elke dag die laatste dag in?

Zie topic:

 

6 minuten geleden zei Gaitema:

Zullen er veel christenen zijn die elke dag leven, alsof het de laatste dag kan zijn?

Dat moeten ze zelf weten. Je fixeren op eindtijdsperikelen brengt je echter geen stap dichter bij God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Zie topic:

 

Dat moeten ze zelf weten. Je fixeren op eindtijdsperikelen brengt je echter geen stap dichter bij God.

Je ontwijkt echt alles wat ik jou voorleg. Ik geloof namelijk dat maar weinig christenen zo leven, dat Jezus vandaag gerust weer kan komen in hun levens. Als Jezus morgen terug zal komen, ben jij daar dan al klaar voor? Kan je met opgeheven schouders met olie in de lamp Hem ontvangen? 

Ik moet eerlijk zeggen: ik ben daar nog niet klaar voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Je ontwijkt echt alles wat ik jou voorleg. Ik geloof namelijk dat maar weinig christenen zo leven, dat Jezus vandaag gerust weer kan komen in hun levens. Als Jezus morgen terug zal komen, ben jij daar dan al klaar voor? Kan je met opgeheven schouders met olie in de lamp Hem ontvangen? 

Ik ontwijk helemaal niets. Je hebt mij namelijk niks voorgelegd, dat doe je nu pas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ontwijk helemaal niets. Je hebt mij namelijk niks voorgelegd, dat doe je nu pas.

Dan ben je stekeblind.

13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dan kruip je gewoon lekker die twee personen in dat plekje waar de zon nooit zal schijnen. 

Wel hier, jouw erotische fantasie! Dit is voor mij het dieptepunt. Ik last mijn gedachten niet meer door jou verontreinigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Vond hier iets dat verdacht veel op hetzelfde lijkt.

De satya yuga (Devanagari: सत्य युग) of krta yuga is het meest perfecte hindoeïstische tijdperk of yuga, waarin de mens wordt geregeerd door de goden en waarin iedereen zich houdt aan de dharma of regels. Het wordt ook wel het gouden tijdperk genoemd. Er was hier nog geen onderscheid tussen de mensen en er was dan ook maar één varna en een asrama. Satya yuga duurt 1.728.000 jaar. Dharma, gevisualiseerd als heilige koe, staat op al haar vier poten gedurende deze periode. Later in de treta yuga drie, nog later twee in het dwapara yuga. Heden, in het immorele, egoïstische tijdperk kali yuga staat het slechts op één been. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei TTC:

Vond hier iets dat verdacht veel op hetzelfde lijkt.

De satya yuga (Devanagari: सत्य युग) of krta yuga is het meest perfecte hindoeïstische tijdperk of yuga, waarin de mens wordt geregeerd door de goden en waarin iedereen zich houdt aan de dharma of regels. Het wordt ook wel het gouden tijdperk genoemd. Er was hier nog geen onderscheid tussen de mensen en er was dan ook maar één varna en een asrama. Satya yuga duurt 1.728.000 jaar. Dharma, gevisualiseerd als heilige koe, staat op al haar vier poten gedurende deze periode. Later in de treta yuga drie, nog later twee in het dwapara yuga. Heden, in het immorele, egoïstische tijdperk kali yuga staat het slechts op één been. (bron)

Dat gaat over een periode in het verleden dus? Lijkt er wel veel op ja. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid