Spring naar bijdragen

Duizend jarige vredesrijk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 751
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liberale protestanten zullen zich min of meer bij de katholieke visie aansluiten, met dien verstande, dat a) het 1000-jarig rijk tot het rijk der verbeelding behoort; en b ) dat er door velen in de vr

Wat meer orthodoxe protestanten zullen dat volgens mij ook doen. Waarbij ze dat 1000-jarig rijk niet naar het rijk der fabelen verwijzen, maar wel zullen zeggen dat dat getal (1000) een symbolische be

In katholiek verstaan wordt, zo had ik begrepen, met het duizendjarig Rijk de Kerk zelf bedoeld. Gods vrede is immers hier volmaakt op aarde door de werkelijke tegenwoordigheid van Christus in het sac

Posted Images

1 uur geleden zei Thorgrem:

Ik geloof dat wij al dan niet naar de hemel gaan na onze aardse dood en dat deze wereld gewoon door blijft draaien zoals die altijd gedaan heeft. Dus met conflicten met autonome regio's met allerlei verschillende levensbeschouwingen en religies.

Maar katholieken geloven toch ook in de wederkomst van Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Gaitema:

Maar katholieken geloven toch ook in de wederkomst van Jezus?

Daar wachten we al een jaartje of 2000 op. Dat gaat tijdens mijn leven vast niet meer gebeuren. Na 2000 jaar wachten kunnen we denk ik wel realistisch genoeg zijn om te bedenken dat het vast geen fysieke terugkomst is. En in de Heilige Geest is God toch al teruggekomen tijdens pinksteren?

50 minuten geleden zei sjako:

Beetje triest als ik zo vrij mag zijn. Ik geloof dat gelukkig niet.

Zo vrij mag je zijn. Je weet inmiddels al wel een paar jaar dat ik het WTG een triest polariserend clubje extremisten vind. Waarom denk je dat het nu wel indruk zal maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

En wat is dan de oplossing? Waar veel mensen vandaag al mee bezig zijn?

Dat zal ongetwijfeld het werk van satan zijn volgens wat clubjes en zoals we allemaal weten schijn satan het liefst een wereldregering te vestigen, solidariteit onder mensen te verstevigen vrede te bewerkstelligen enzovoort enzoverder. Uit het paranoïde clubjes met wortels in de VS overgewaaide nonsens dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thorgrem:

Dat zal ongetwijfeld het werk van satan zijn volgens wat clubjes en zoals we allemaal weten schijn satan het liefst een wereldregering te vestigen, solidariteit onder mensen te verstevigen vrede te bewerkstelligen enzovoort enzoverder. Uit het paranoïde clubjes met wortels in de VS overgewaaide nonsens dus.

Vreemde wereldregering is dat, denk eerder aan mensen die ijveren voor een sociaal duurzame samenleving. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thorgrem:

Daar wachten we al een jaartje of 2000 op. Dat gaat tijdens mijn leven vast niet meer gebeuren. Na 2000 jaar wachten kunnen we denk ik wel realistisch genoeg zijn om te bedenken dat het vast geen fysieke terugkomst is. En in de Heilige Geest is God toch al teruggekomen tijdens pinksteren?

Tijd zegt niks bij God. Er zat ook al duizenden jaren tussen de zondeval en de komst van Jezus op aarde. Pinksteren zie ik als een voorproefje van wat komen gaat bij de wederkomst.

Deze wereld kan niet blijven onder de handen van een rechtvaardige God, zoals die nu is. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Het is al 2000 jaar zo en er is geen enkele indicatie dat er op korte termijn wat gaat veranderen. 

Dat lijkt mij ook. Alle eindtijdvoorspellers hebben een gezamenlijk kenmerk tot nu toe: ze zaten er allemaal naast. En er waren er best wat die heel overtuigd waren van hun gedachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Aldus verschillende visies op de eindtijd. Zat om uit te kiezen.

Ik zeg maar zo: "de tijd zal het ons leren."

Het beste kiest men ervoor om zich er niet druk over te maken. Het komt ons niet toe om deze tijd te weten, zo simpel ligt het. En een ieder die anderen voorhoud de waarheid te kennen omtrent deze kwestie is een oplichter en charlatan. Verspilde moeite die elders beter gebruikt kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het beste kiest men ervoor om zich er niet druk over te maken. Het komt ons niet toe om deze tijd te weten, zo simpel ligt het. En een ieder die anderen voorhoud de waarheid te kennen omtrent deze kwestie is een oplichter en charlatan. Verspilde moeite die elders beter gebruikt kan worden.

Dan waren de eerste christenen ook oplichters en charlatans en de apostelen erbij. Immers zij herkenden in hun tijd al de eindtijdstekenen. Zoals de christenen in Klein Azië die zwaar vervolgd werden. Aan hen is het Boek Openbaringen verschenen. Ze verwachtten spoedig de wederkomst van Jezus. Deze eindtijdstekenen zijn er al 2000 jaar. De christenvervolging is nog enorm in deze wereld. Daarom mogen we in het zien van dat alles net als zij, onze hoop op Jezus vestigen. Er is niemand die het verbiedt. Die dingen staan niet voor de flauwekul in de bijbel.

Kijk ook eens naar te teleurgang van het christendom in Europa.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Dan waren de eerste christenen ook oplichters en charlatans en de apostelen erbij. Immers zij herkenden in hun tijd al de eindtijdstekenen.

Onzin redenatie. Ook de apostelen noch de eerste christenen waagden zich niet aan exacte uitspraken wat tijdstip betreft omtrent deze kwestie.

modbreak Trajecto: Exacte uitspraken over een tijdstip werden door de apostelen of de eerste christenen niet gedaan; dat klopt. Maar graag wat minder mopperig tegen Gaitema.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onzin redenatie. Ook de apostelen noch de eerste christenen waagden zich niet aan exacte uitspraken wat tijdstip betreft omtrent deze kwestie.

En waarom zeg je dat tegen mij? Heb ik jaartallen genoemd of zoek je weer het conflict op? Zoals je zo graag doet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Gaitema:

En waarom zeg je dat tegen mij? Heb ik jaartallen genoemd of zoek je weer het conflict op? Zoals je zo graag doet.

In geen geval. Ik ben gewoon flauw van al die eindtijdsperikelen. Dat geneuzel over en gefixeer op die tijd getuigt wat mij betreft slechts van een ongezonde belangstelling voor deze tijd van dwalende christenen met neiging maar sektarisme. Overigens beschouw ik confronteren niet als synoniem voor conflict opzoeken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In geen geval. Ik ben gewoon flauw van al die eindtijdsperikelen. Dat geneuzel en gefixeer over die tijd getuigt wat mij betreft slechts van een ongezonde belangstelling voor deze tijd van dwalende christenen met neiging maar sektarisme.

Dat was de jaren 90. In de charismatische beweging wordt de eindtijdspreken bijna niet meer gehouden. Hier hoor ik de beste eindtijdspreken in de PKN. In het bijzonder bij de gereformeerde bonders. De evangelische durven er bijna niet meer over te preken. Aangezien het een moeilijk thema is, waarbij mensen snel elkaar in de haren vliegen.

Dat vind ik een groot gemis in de evangelische kringen momenteel. Wat dat betreft kreeg ik de beste voeding in de PKN.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Maar wat mij opvalt, dat je het wel accepteerd als mensen hier niet meer in de letterlijke wederkomst van Jezus geloven.

Wat een flauwekul, wat moet je nou man? Mij woorden in de mond leggen die ik nooit gesproken heb. Ga heen en verbeter je wat.

2 minuten geleden zei Gaitema:

Nee hoor. Je hoort er vrijwel geen preken meer over.

Geen idee, maar ik lees er hier gepreek zat over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een flauwekul, wat moet je nou man? Mij woorden in de mond leggen die ik nooit gesproken heb. Ga heen en verbeter je wat.

Er hebben mij voor jou twee personen persoonlijk gezegd dat Jezus niet letterlijk weder zal komen. Thorgrem is er één van en bij mijn korte beknopte reacties daarop vaar je tegen mij uit. Dat valt mij op.

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 

Geen idee, maar ik lees er hier gepreek zat over.

Ja logisch, omdat ik er een topic over gestart ben om meer te weten te komen over visies die er zoal leven onder de mensen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Gaitema:

Er hebben mij voor jou twee personen persoonlijk gezegd dat Jezus niet letterlijk weder zal komen. Thorgrem is er één van en bij mijn korte beknopte reacties daarop vaar je tegen mij uit. Dat valt mij op.

Dan kruip je gewoon lekker die twee personen in dat plekje waar de zon nooit zal schijnen. 

modbreak Trajecto: Dat klinkt niet als een opmerking die hier thuis hoort. Niet meer doen anders ga ik een waarschuwingspunt noteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid