Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

@Quest

Ik kan me niet voorstellen dat je niet bekend zou zijn met het verschil tussen links en rechts.  Om maar een voorbeeld te nemen:  de PVV is rechts. De democraten in Amerika zijn links, en de republikeinen zijn rechts [=conservatief]  .  Dat weet zelfs een brugklas leerling maatschappijleer.

Wat precies neutraal is, moge toch duidelijk zijn?  Neutraal is dat je beide kanten van het "verhaal"  belicht , en dat is nu precies wat de media NIET gedaan heeft.  Zij heeft maar 1 kant van het verhaal belicht, en heeft daarmee de ongeschreven wet van neutrale berichtgeving overtreden. Volgens de grondwet is dat inderdaad niet verboden, en dus kan men niet naar de rechter stappen.  Echter als het gaat over de fatsoensnormen, heeft de media die ongeschreven wet overtreden door buitensporige negatieve berichtgeving over DT de wereld in te sturen, met als gevolg de demonstraties tegen DT.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Het is puberaal om te reageren op en bijdrage die je niet goed gelezen hebt,en waar lagen in zitten tja........

Posted Images

6 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Quest

Ik kan me niet voorstellen dat je niet bekend zou zijn met het verschil tussen links en rechts.  Om maar een voorbeeld te nemen:  de PVV is rechts. De democraten in Amerika zijn links, en de republikeinen zijn rechts [=conservatief]  .  Dat weet zelfs een brugklas leerling maatschappijleer.

Links en rechts zijn oude begrippen waarbij. Idd, in de brugklas geleerd als je 30 jaar of ouder bent, maar nu hopeloos achterhaald.

De PVV is op enkele vlakken in te delen als rechts op andere vlakken als erg links. Niet voor niets vertonen veel standpunten grote overeenkomst met die van de SP.

Vanuit Nederlands perspectief zijn zowel democraten als republikeinen rechts.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

Absoluut niet achterhaald. En vriend van mij is leraar Maatschappijleer op een middelbare school, en het verschil tussen links en rechts wordt nog steeds onderwezen. Dat er het e.e.a. veranderd is en wat genuanceerder wordt gebracht , mag dan zo zijn, echter hoef je maar naar de huidige politici te luisteren wat hun " boodschap"  is en hun visie op de maatschappij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Thorgrem

Absoluut niet achterhaald. En vriend van mij is leraar Maatschappijleer op een middelbare school, en het verschil tussen links en rechts wordt nog steeds onderwezen. Dat er het e.e.a. veranderd is en wat genuanceerder wordt gebracht , mag dan zo zijn, echter hoef je maar naar de huidige politici te luisteren wat hun " boodschap"  is en hun visie op de maatschappij.

Dat er achterhaalde zaken worden onderwezen op het middelbare onderwijs verbaast mij helemaal niets. Zeker niet bij vakken als maatschappijleer. 

Jij noemt de PVV rechts, dan zou ik eerst maar eens kijken naar hun standpunten op bijvoorbeeld gezondheidszorg, behoorlijk links (als je het door traditionele bril bekijkt). En ik snap wel dat de traditioneel linksige partijen de PVV graag als rechts willen wegzetten. Maar die begrippen gaan niet meer op voor partijen als de PVV, het is achterhaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

@Quest

Ik kan me niet voorstellen dat je niet bekend zou zijn met het verschil tussen links en rechts.  Om maar een voorbeeld te nemen:  de PVV is rechts. De democraten in Amerika zijn links, en de republikeinen zijn rechts [=conservatief]  .  Dat weet zelfs een brugklas leerling maatschappijleer.

Wat precies neutraal is, moge toch duidelijk zijn?  Neutraal is dat je beide kanten van het "verhaal"  belicht , en dat is nu precies wat de media NIET gedaan heeft.  Zij heeft maar 1 kant van het verhaal belicht, en heeft daarmee de ongeschreven wet van neutrale berichtgeving overtreden. Volgens de grondwet is dat inderdaad niet verboden, en dus kan men niet naar de rechter stappen.  Echter als het gaat over de fatsoensnormen, heeft de media die ongeschreven wet overtreden door buitensporige negatieve berichtgeving over DT de wereld in te sturen, met als gevolg de demonstraties tegen DT.

Linkse en rechts is achterhaald,  zoals hierboven ook al aangegeven is.  Partijen hebben bepaalde standpunten,  daar kun je het mee eens zijn of niet.  Het populisme wil mensen indelen in hokjes,  is lekker makkelijk namelijk, iets roepen en vervolgens het niet kunnen uitleggen.  Pvv heeft paar redelijke standpunten en een paar verschrikkelijk negatieve in mijn ogen.  De negatieve overheersen sterk dus stem ik op een partij die meer kan bereiken in mijn ogen. 

Start je eigen media imperium,  dat de huidige media jou fatsoensnormen overtreed geeft je de volledige vrijheid om het tegendeel te laten zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Quest:

Start je eigen media imperium,  dat de huidige media jou fatsoensnormen overtreed geeft je de volledige vrijheid om het tegendeel te laten zien. 

Ik zie haar meer als de nieuwe minister-president. Nederland een theocratie. Geen abortus, geen moslims en geen homo's, á la DT.

Mike Pence, de running mate van DT en straks vice-president (of president)

En Pence vond dat er geld gegeven moest worden aan gay conversion therapy: daarin wordt geprobeerd jonge homo's hetero te maken. Die therapie is erg controversieel en in vijf staten verboden.

"Het is raar dat iemand die zó erg de conservatieve waarden aanhangt zich aangetrokken voelt tot Trump. Hij heeft alles gedaan wat God verboden heeft en waar Pence eigenlijk op tegen is."

Nu heeft Lichtman een andere voorspelling. Volgens hem zal Trump het einde van de vier jaar niet halen omdat het Congres een impeachtment-procedure tegen hem zal starten en hem zal afzetten. “De Republieken willen Trump niet. Hij is niet een van hen. Hij is onvoorspelbaar. En ze zouden het prachtig vinden als de vice-president Pence president wordt. Dat is een gewone, conservatieve Republikein.

Trump zorgt vast wel voor een reden om hem af te zetten. Door iets te doen op het gebied van nationale veiligheid. Of door zelfverrijking, want daar is Trump goed in.”

Pence is een Christen-conservatief oude stijl. Hij denkt dat je homo’s kunt ‘genezen’ met stroomstoten, is onder alle omstandigheden tegen abortus, maar is ook geneigd tot compromissen

(http://nos.nl/op3/artikel/2142543-wie-is-toch-mike-pence-de-man-achter-trump.html)

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Thorgrem:

Dat er achterhaalde zaken worden onderwezen op het middelbare onderwijs verbaast mij helemaal niets. Zeker niet bij vakken als maatschappijleer. 

Jij noemt de PVV rechts, dan zou ik eerst maar eens kijken naar hun standpunten op bijvoorbeeld gezondheidszorg, behoorlijk links (als je het door traditionele bril bekijkt). En ik snap wel dat de traditioneel linksige partijen de PVV graag als rechts willen wegzetten. Maar die begrippen gaan niet meer op voor partijen als de PVV, het is achterhaald.

Daar kan je wel is helemaal gelijk in hebben;links en rechts in de goede zin van het woord bestaat nog wel maar er zitten rafels aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei ineke-kitty:

Het gaat om het feit dat de PVV  tegen Islamisering van ons land is, en daar ben ik het volkomen mee eens.  Als ik zou stemmen, maar dat doe ik al 18 jaar niet meer, zou ik alleen al op grond daarvan stemmen op de PVV. 

Dat zou iedereen moeten beseffen  zou dit land niet al de problemen hebben die ze nu hebben en nog onnodig ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En maar roepen dat DT een racist is door de moslims buiten de deur te houden, totdat men zelf geconfronteerd wordt met aanslagen in ons land. Dan piept men wel anders.  Alsof Amerika niet genoeg geleden heeft onder de lui die stiekem het land binnen zijn geslopen om onschuldige burgers van het leven te beroven. Evenals de aanslagen in Frankrijk en Brussel.  Ik keek net naar een docu over Nigeria waar migranten voor veel geld gesmokkeld worden naar het westen door lui die daar dik aan verdienen. Walgelijk gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei ineke-kitty:

En maar roepen dat DT een racist is door de moslims buiten de deur te houden, totdat men zelf geconfronteerd wordt met aanslagen in ons land.

Wat ben jij kortzichtig zeg. Denk je nu echt aanslagen buiten de deur te houden door de grenzen te sluiten? Maar moet toegeven, zo trekt de PVV wel stemmen en daar gaat het hen om.

bewerkt door violist
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Sterker nog, allemaal eruit, en DAN de grenzen sluiten.  Maar dat mag niet gezegd worden, want dan wordt je, net als de heer Wilders aangeklaagd door het O.M. wat te schandalig voor woorden is. 

Zo leer ik je steeds beter kennen, bij jou dus geen onderscheid op grond van gedrag, je koppelt goed en slecht aan nationaliteit en religie. En jij als Nederlander en als christen steekt daar natuurlijk ver boven uit. Schaam je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

2 uur geleden zei violist:

Zo leer ik je steeds beter kennen, bij jou dus geen onderscheid op grond van gedrag, je koppelt goed en slecht aan nationaliteit en religie. En jij als Nederlander en als christen steekt daar natuurlijk ver boven uit. Schaam je. 

Zou toch maar is goed lezen wat @ ineke-kitty nou eigenlijk zeggen wil,en dat benauwde Hollandsche politiek correcte achter je laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

Sterker nog, allemaal eruit, en DAN de grenzen sluiten.  Maar dat mag niet gezegd worden, want dan wordt je, net als de heer Wilders aangeklaagd door het O.M. wat te schandalig voor woorden is. 

Jij kent dan Gods hart niet. Hij wil ze Jezus laten zien en hen aannemen als Zijn kinderen. Jij kent Gods Liefde voor hen niet en drijft ze in de handen van satan. Waarmee je God tegen werkt.

4 uur geleden zei Thorgrem:

Het is geen standpunt van de PVV om alle moslims het land uit te gooien.

 

Dat kan ook niet. De meesten zijn Nederlanders.

2 uur geleden zei violist:

Zo leer ik je steeds beter kennen, bij jou dus geen onderscheid op grond van gedrag, je koppelt goed en slecht aan nationaliteit en religie. En jij als Nederlander en als christen steekt daar natuurlijk ver boven uit. Schaam je. 

Zij kent Gods wil niet, zoals de meeste bijbelbeld protestanten.

Ineke: als alle moslims door Libanon het land zou zijn uitgezet, dan zouden er daar geen tientallen duizenden moslims bekeerd zijn tot het christendom. Dat jij dat niet ziet en Gods Liefde voor hen niet kent vind ik erg droevig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎1‎-‎11‎-‎2016 om 10:47 zei Vrijheid:

Daarom moet Donald Trump ook President worden.Wat vrij onbekend is van hem dat hij ook Christenen in de vervolging steunt en ze ook vrij krijgt.

Men moet er toch niet aan denken dat de heks van de VS president wordt  Hillie Clinton de foutste vrouw van de VS.

Dat Mrs. Clinton de foutste is, ben ik met je eens.  Wat betreft Trump, kun en wil je meer vertellen over de christenen die hij vrij kreeg? Dit was mij tot nu toe ook nog onbekend. Zou er graag meer over lezen. Bvb dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema

Dat zijn nogal uitspraken die je hier doet over mij, dat ik Gods hart en wil niet zou kennen.  Ik denk dat je geen idee hebt waar het allemaal om gaat en maar wat roept over christenen die er anders over denken dan jij.  Misschien zou je toch eens beter de Schrift moeten onderzoeken wat de voorwaarden zijn die God Zelf heeft ingesteld voor het toelaten van vreemdelingen, hoewel ik dat al eerder uiteengezet heb, en waar je verder niet op gereageerd hebt.  Dat mag, daar is men vrij in, maar begin dan niet over " jij kent Gods hart niet"  en  "zij kent Gods wil niet". 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Gaitema

Dat zijn nogal uitspraken die je hier doet over mij, dat ik Gods hart en wil niet zou kennen.  Ik denk dat je geen idee hebt waar het allemaal om gaat en maar wat roept over christenen die er anders over denken dan jij.  Misschien zou je toch eens beter de Schrift moeten onderzoeken wat de voorwaarden zijn die God Zelf heeft ingesteld voor het toelaten van vreemdelingen, hoewel ik dat al eerder uiteengezet heb, en waar je verder niet op gereageerd hebt.  Dat mag, daar is men vrij in, maar begin dan niet over " jij kent Gods hart niet"  en  "zij kent Gods wil niet". 

Ach als je dat lees denken wij wat zielig laat gaan.

Men vergeet;gij zult niet oordelen.Dus @ ineke-kitty,maak je niet kwaad en moedig verder gaan;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb jullie gedeeld van de vele bekeringen onder islamitische vluchtelingen. Grote opwekkingen.  Maar jullie kennen Gods Vaderhart niet voor deze mensen. Als jullie denken dat Jezus alle moslims het land uit zou zetten, met de Bijbel in de hand, dan kennen jullie echt Gods Liefde niet voor heel zijn schepping. God heeft zelfs Clinton net zo lief als Zijn eigen zoon Jezus Christus. 

De oud testamentisch wetten voor de staat Israël gelden voor vandaag niet meer. Dat waren andere tijden..

Jullie zouden eens met Anne van der Beijl moeten praten. 

Ik durf te wedden dat vele moslims en de atheïsten die hier reageren Gods Vaderhart beter kennen, dan jullie met de dode letters van het oude testament in de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een gelijkenis in de Bijbel verteld van arbeiders op het land die aan de landheer vroegen waar de onkruid vandaan komt. De landheer zei dat de vijand dat gezaaid heeft. Daarop vroegen ze of ze het onkruid moesten weg maaien. Daarop zei de landheer: doe dat niet, want dat trek je met het onkruid ook het goede tarwe er uit. Laat het opkomen tot aan de oogst. Dan zal de onkruid van de graag gescheiden worden. Een dominee hoorde ik er over zeggen dat in de brontekst voor onkruid dolle tarwe staat. Dat is een onkruid dat sterk op tarwe lijkt.

Kijk, jullie zijn voor het onkruid wieden voor de oogst, maar als je dat doet, trek je ermee de tarwe uit, omdat je het niet als mens scheiden kan. Aan God alleen komt de wraak toe. Wacht op de oogst

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema

Gods wetten gelden niet meer?  Dode letters van het O.T.?   Scheur dan het O.T. maar uit je Bijbel, als je beweert dat het dode letters zijn. Ik geloof in de gehele Schrift.  Jij niet dan?   God heeft duidelijk landsgrenzen bepaald voor de volkeren,  en echt niet alleen voor het volk Israel.  Dat de mens daar zelf een puinhoop van heeft gemaakt, heeft niets te maken met Gods liefde voor Zijn schepping.  Je bent toch hopelijk bekend met Genesis 11 en wat daar gebeurde, namelijk hun streven naar eenheid, ook op godsdienstig vlak?  God greep toen in om afgesneden te worden al wat zij [zelf]  bedacht hadden te maken. [vs.6] . BABEL namelijk, een beeld van [ook]  het toekomstige streven van deze wereld om tegen Gods wil in te gaan. En wat zegt Openbaring 18:4?   "Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt".  

En maak niet de grote vergissing om de naam "Babel"  op Rome te plakken, zoals zoveel calvinistische christenen dat plegen te doen, en de paus als de antichrist te bestempelen.  De antichrist zal komen uit de Islamitische hoek, en daarmee uit het Midden-Oosten, waar de hele Arabische wereld in betrokken zal zijn. En wij, als westerlingen halen die Arabische wereld blindelings binnen en zijn blind voor het gevaar van de opkomst van de Islam binnen de grenzen van Europa. 

Ik voorspel je dat Europa geleidelijk een door de Islam overheerste samenleving gaat worden, en na de twee mislukte pogingen in de 8e en de 17e eeuw het dit keer zal lukken om Europa te Islamiseren, omdat de moslimactivisten steun zullen krijgen van linkse intellectuelen, die op marxistische wijze de religieus-culturele kloof tussen de Islam en het Westen zullen dichten, TENZIJ, men wakker wordt en in gaat grijpen.

Het christendom heeft tot op heden weinig of geen antwoord op de enorme opleving van de Islam.  Het enige recept voor een antwoord lijkt te bestaan uit twee mogelijkheden, namelijk verdraagzaamheid en dialoog. Nu is verdraagzaamheid een goede, christelijke eigenschap. Maar er zijn grenzen. Een overheid heeft de plicht zijn burgers te beschermen.  Ook tegen de agressie en het terrorisme van de extreme moslims.  Langs democratische wegen dringen niet alleen Moslims door in sociale en bestuurlijke verbanden van onze samenleving, maar ook worden sluipend sharia-achtige zaken in onze samenleving genesteld. Scenario's waarbij onze Westerse samenlevingen binnen afzienbare tijd worden overgenomen door de Islam.  De opmars van de Islam lijkt niet meer te stuiten.  Lang, zelfs tot voor kort, werd de Islam gezien als een  "doe" religie die bezig was een langzame dood te sterven.  Het tegendeel blijkt. De Islam groeit en is springlevend.  U bent gewaarschuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid